ساخت اضافه بنا با ال اس اف

گزارش بازرگانی،   4001106017 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در طی چند سال اخیر افزایش قیمت مسکن و مصالح ساختمان سازی موجب شده که استفاده از سیستم lsf در پروژه‌های ساختمانی بیشتر شود. در واقع می‌توان گفت اضافه بنا با ال اس اف روش ساختمانی ایده آل برای بازسازی ساختمان‌های قدیمی و کارآمد نمودن آن‌ها است. با استفاده از سیستم سازه lsf به راحتی می‌توان بدون نیاز به تقویت سازه طبقاتی را با کمترین هزینه ممکن به ساختمان‌ها افزود. استفاده از سازه lsf با توجه به مزیت‌هایی مانند سرعت و کیفیت بالای ساخت و عملکرد لرزه‌ای مناسب در سراسر دنیا بسیار محبوب شده‌است. در ایران نیز این روش کاربردهای فراوانی دارند.

ساخت اضافه بنا با ال اس اف

سازه lsf چیست؟

Lsf در واقع یکی از روش‌های مدرن اجرای سازه است که برای نخستین بار در کشور کانادا مورد استفاده قرار گرفت. سازه lsf به صورت پیش ساخته هستند و در کارگاه‌ها تولید می‌شوند و سپس جهت نصب به محل پروژه ارسال می‌شوند. این سازه‌ها از جنس فولاد سبک هستند و کاربردهای بسیاری در ساختمان سازی دارند که از جمله آن‌ها می توان به ساخت ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، آپارتمان‌ها، رستوران، هتل و دانشگاه‌ها اشاره نمود.

خانه پیش ساخته با lsf دارای وزن کمی هستند و در برابر ورود نیروهای ناشی از زلزله و حوادثی از این قبیل رفتاری بسیار عالی دارند. همچنین طول عمر و دوام آن‌ها بالا است و در طی مدت زمان کوتاهی ساخته می‌شوند. از‌این‌رو با استفاده از ال اس اف در ساخت اضافه بنا می‌توان در مصرف انرژی و هزینه به مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی کرد.

اضافه بنا یا اضافه اشکوب

با توجه به متراژ محدود ساختمان‌های امروزی خیلی از مالکین تصمیم به اضافه کردن طبقات به ساختمان خود می‌گیرند. به ساخت طبقات اضافی بر روی ساختمان اضافه اشکوب یا اضافه بنا می‌گویند. این روش دارای مزایای بسیاری است؛ اما حتما باید با دریافت مجوز طبقه اضافه از شهرداری صورت گیرد. در غیر اینصورت پروژه ساخت و ساز متوقف خواهد شد.

بخش های اصلی سازه lsf

برای ساخت اضافه بنا با ال اس اف از پنل های lsf استفاده می‌شود. هر یک از پنل‌های سازه‌های lsf از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و از اصلی‌ترین بخش‌ها و اجزای این سازه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ورقه‌هایی از جنس فولاد سرد نورد شده و سبک
  • صفحات تخته گچی تحت عنوان پوشش درونی سازه
  • لایه عایق حرارتی و صوتی

بخش های اصلی سازه lsf

روش سبک‌سازی و اضافه بنا بر روی پشت‌بام ساختمان با lsf

به منظور اجرای ساختمان بر روی پشت بام معمولا از سازه‌های سبک استفاده می‌شود؛ اما با توجه به مزایا، سبک و مقاوم بودن سازه های lsf می‌توان گفت که بهترین روش برای این منظور استفاده از سازه سبک پیش ساخته ال اس اف است. برای ساخت اضافه بنا با روش lsf به راحتی می‌توان مجوزهای لازم را از شهرداری دریافت نمود و با کم‌ترین زمان و هزینه به سبک سازی روی پشت بام ساختمان پرداخت. سبک سازی با استفاده این روش کمترین بار ممکن را به ساختمان وارد می‌کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های اضافه بنا با lsf می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکنواختی نمای بیرونی و به عبارتی هم نمایی جدید با نمای قبلی ساختمان
  • سرعت اجرا و نصب بالا به دلیل تولید در کارخانه
  • بدون نیاز به تخریب ساختمان و استفاده از مصالحی مانند گچ و ساختمان
  • بالا بودن کیفیت اتصال به بتن و همخوانی اتصالات جدید با اسکلت قدیمی ساختمان
  • برخورداری از استانداردهای جهانی مصرف انرژی

توجه داشته باشید که ساخت اضافه بنا با ال اس اف همانطور که اشاره کردیم دارای محاسن بسیاری است و این روش ویژگی‌های بی‌نظیری دارد اما پیش از هر اقدامی باید برای ایجاد این تغییرات در ساختمان برای دریافت مجوز از شهرداری اقدام کنید.

ساخت اضافه بنا lsf در صورتی که بدون مجوز انجام شود مالک ساختمان موظف می‌شود خلافی و جریمه‌ای که شهرداری تعیین می‌کند را پرداخت کند.

کاربردهای سازه های پیش ساخته lsf

ساخت اضافه بنا یا اشکوب با سیستم lsf با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد دارای کاربردهای متنوعی است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ساخت کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی
  • ساخت مجتمع‌ها و ساختمان‌های مسکونی تا حداکثر 5 طبقه اضافه بنا
  • ساخت مجموعه‌های آموزشی و ورزشی
  • ساخت شهرک‌های مسکونی
  • اضافه نمودن طبقات در پشت بام ساختمان

هزینه ساخت اضافه بنا با lsf

اضافه طبقه با lsf یا ساخت طبقه اضافه به معنی بارگیری اضافی یک طبقه بر روی بنای اصلی ساختمان اولیه است. قیمت سازه lsf به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به آن‌ها میزان این هزینه می‌تواند متفاوت باشد. از مهم‌ترین فاکتورها در هزینه ساخت اضافه بنا با ال اس اف می‌توان به اندازه سازه، اخذ مجوز، نقشه کشی مهندس، ساخت و ساز بنا، طراحی داخلی و بیرونی ساختمان و ... اشاره کرد.

کلام آخر

با توجه به مزایای احداث سازه با سیستم lsf و قیمت بسیار مناسب این تکنولوژی می‌توان گفت از بهترین روش‌ها برای ساختمان سازی و اضافه بنا است. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید به طبقات ساختمان خود بیافزایید و از فضای محدود خود به صورت بهینه استفاده کنید و همچنان مقاومت ساختمان خود را حفظ کنید، از سازه‌های lsf استفاده کنید.

سیستم سازه ال اس اف lsf دارای تاییدیه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن است و یک تکنولوژی نوین ساختمانی محسوب می‌شود؛ اما سوالی که احتمالا در ذهن اکثر کاربران با مطالعه این مطلب شکل گرفته باشد این است که چه شرکت‌هایی ارائه دهنده سازه‌های پیش ساخته با lsf هستند؟ شرکت‌های متعددی وجود دارد که در این حوزه مشغول به فعالیت اند؛ اما از با سابقه‌ و معتبرترین شرکت‌های ساختمانی ارائه دهنده lsf می‌توان به شرکت ستون قصر طلایی اشاره نمود.

این شرکت با بهره‌گیری از برترین مهندسین کشور و نیروهای متخصص و با تجربه خود انواع خدمات ساخت و ساز و تولید سازه‌های lsf را بهترین کیفیت ممکن و قیمتی مناسب و مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. از این رو می‌توانید با اطمینان خاطر این مجموعه را برای احداث اضافه بنا در پروژه‌های ساختمانی خود انتخاب کنید و از مشاوره‌های کارشناسان این شرکت جهت انتخاب مناسب ترین سازه ممکن استفاده نمایید.

شماره‌های تماس: 02188231285 -02188231284 - 09034009189

دیدگاه کاربران

سوادکوهی۲۳۸۶۰۲۱۱۳:۴۵:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۶
Lsf رو یک جا اشتباهی lfs نوشتید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین