سهام دولت در ایران خودرو و سایپا واگذار می‌شود/ شرط شمخانی برای مذاکره مستقیم با آمریکا/ واکنش شریعتمداری به حواشی سفر رئیسی به روسیه

گروه سیاسی الف،   4001105042 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

سهام دولت در ایران خودرو و سایپا واگذار می‌شود/ شرط شمخانی برای مذاکره مستقیم با آمریکا/ واکنش شریعتمداری به حواشی سفر رئیسی به روسیه

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۳۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۳۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۵۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۷۴ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۰ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۱۵۵ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۶۸ نفر دُز دوم و ۱۵ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۰۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۹ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۲۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۱۰ هزار و ۱۵۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

واکنش شریعتمداری به حواشی سفر رئیسی به روسیه

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «نگاهی به اظهارات و مواضع آمریکا و متحدانش درباره سفر آقای رئيسی به روسیه بیندازید. چه می‌بینید؟ انبوهی از ابراز نگرانی و عصبانیت و ابراز استیصال و نا‌امیدی از ادامه فشارها بر ایران و‌... چرا؟! چون می‌دانند چه اتفاقی افتاده است و می‌دانند قطب قدرتمندی در حال شکل‌گیری است که موجودیت آنها را با خطر جدی رو‌به‌رو کرده است و‌...

حالا نیم نگاهی هم به مواضع یک جریان غربگرا (بخوانید غربگدا) و آلوده داخلی داشته باشید. با انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها و یقه جر دادن‌ها علیه این سفر راهبردی به میدان آمده‌اند! اظهارات و نوشته‌های این پادوها با توجه به هویت وابسته آنها اصلاً تعجب‌آور نیست، بلکه فقط خنده‌دار است.

چرا میز مذاکره رئیسی و پوتین دراز بود؟! چرا از پوتین برای فروش S۴۰۰ تضمین نگرفتیم؟! مردم ایران از تزار خوششان نمی‌آید چه تزار نیکلای چه تزار پوتین! انقلابیون درباره روسیه و چین حرف‌های حزب توده و مائو‌ئیست‌ها را تکرار می‌کنند و ... ادعاهای دیگری در اوج کینه‌توزی و بی‌سوادی.

سفر آقای رئیسی با توجه به هویت ایشان که خود را فرزند و شاگرد دو امام انقلاب می‌داند فقط پرده‌ای از برکات ناشی از حرکت در مسیر انقلاب را به نمایش گذارده است. انقلابی که به قول « اَبا اِبان» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی دنیا را به لرزه ‌انداخته است. امید آنکه قدر این انقلاب را بدانیم و در همه امور بر صدر بنشانیم.

و بالاخره برادر عزیزم آقای نجم‌الدین شریعتی مجری فرهیخته برنامه تلویزیونی «سمت خدا» از قول حضرت آقا نقل می‌کرد که در‌باره تلویزیون فرموده بودند « تلویزیون عصای موسی است و معجزه می‌کند مبادا از آن به عنوان چوبدستی استفاده کنید.»

***

 سخنگوی دولت :خبرهای خوش اقتصادی در راه است

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به پرسشی در زمینه وعده‌های دولت و کیفیت اجرای آن‌ها، تصریح کرد: اولین وعده اولویت دادن به حفظ سلامت مردم بوده است. مطابق آن اولویت دهی اقتصادی در دستور کار دولت بود. به تدریج شاهد خبرهای خوب در حوزه اقتصادی خواهیم بود که زمان لازم برای مشاهده اقدامات لازم است.

وی افزود: چندین خبر خوب هم در دهه مبارک فجر برای مردم عزیز داریم که در بخش های مختلف به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید، اما در حال حاضر باید به دو خبر خوب اشاره کنم.

بهادری جهرمی گفت: اول در حوزه اقتصادی اینکه وعده های رئیس جمهور برای تسهیل پرداخت وام به مردم عزیز محقق و عملی شد و کلیه متقاضیان تسهیلات خرد که رتبه اعتباری آنها B ،A و C است، می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان  بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود و نیز برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، باز هم بدون نیاز به ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق به همراه یک سفته یا چک، اقدام وام دریافت کنند.

سخنگوی دولت در ادامه اعلام کرد: خبر خوب دوم اینکه وعده رئیس جمهور برای استرداد سود مازاد بانکی به نقطه عملیاتی و اجرایی رسید و اگر نرخ سود تسهیلات بانک‌ها بالاتر از نرخ مصوبه شورای پول و اعتبار باشد، بانک ها مکلف هستند مبلغی را که برای این منظور گرفتند برگردانند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره سفر رئیس‌جمهوری به روسیه و ایجاد حواشی در این زمینه توسط برخی، اظهار کرد: سفر به روسیه از جهات مختلف حائز اهمیت و سفر موفقی بود. تکثر برنامه ها، شرکت در جلسه دوما، شرکت در دانشگاه دولتی، شرکت در جلسه با رئیس جمهور روسیه نشان دهنده برنامه ریزی مناسب و استقبال از رئیس جمهوری در این سفر بود.

بهادری جهرمی یادآور شد: خط اعتباری ۵ میلیاردی و توافق برای افزایش آن تا ۱۰ میلیارد دلار از دستاوردهای این سفر بود. در خصوص توسعه صادرات اقلام صیفی نیز مقدمات آن فراهم شده تا مشکلات در این زمینه حل و صادرات افزایش یابد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در حوزه راه آهن هم قراردادهایی منعقد شد. طبیعتا اصل، دستاوردها است. برخی اصرار دارند نگاه محدود به کشورهای خاص داشته باشند اما سیاست دولت نگاه متوازن به کشورهای جهان است.

***

اختلاف در تیم مذاکره‌کننده آمریکا

به گزارش فارس، نشریه «وال‌استریت ژورنال» خبر داد که دو عضو دیگر تیم مذاکره‌کننده آمریکایی به دلیل اختلاف نظر با مواضع «رابرت مالی» سرپرست این تیم در قبال ایران، مذاکرات وین را ترک کرده و به واشنگتن بازگشتند.

وال‌استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع از روند مذاکرات وین نوشت: «با رسیدن گفتگوهای احیای برجام با ایران به مرحله حساس، در تیم مذاکره‌کننده آمریکا بر سر سخت‌گیری با تهران و زمان خروج از مذاکرات، اختلاف‌هایی پدید آمده است».

بر اساس این گزارش، برخی از اعضای تیم آمریکا پس از اصرار به رویکرد سخت‌گیرانه‌تر در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، تیم را ترک کردند یا از مذاکرات کنار کشیدند.

در ادامه این خبر آمده است: «همانطور که شبکه ان‌بی‌سی گزارش داد، ریچارد نفیو یکی از ۳ نفری بود که ما گزارش دادیم به دلیل اختلافات در مورد نحوه اجرای گفتگوها، چند روز پیش از مذاکرات عقب نشینی کرد، اگرچه یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه می‌گوید فقط ۲ نفر اما ما می‌دانیم که آقای نفیو از اوایل دسامبر در وین نبوده است».

وال‌استریت ژورنال نوشت به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد اختلافات در تیم آمریکا در رابطه با طیفی از مسائل از جمله اینکه «آیا مذاکرات را در اوایل دسامبر پس از بازگشت تیم جدید ایران به وین و عقب نشینی از امتیازات قبلی ایران قطع کنیم یا خیر و همچنین اینکه چقدر در اجرای تحریم‌ها سخت می‌توان عمل کرد» به‌وجود آمده است.

***

توضیحی درباره پرونده حسین فریدون و پلاسکو

به گزارش ایسنا، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده امنیتی حسین فریدون چیست؟ در پرونده کروز هم اسم ایشان مطرح شده آیا پرونده‌ای در این رابطه تشکیل می شود؟ گفت: حسین فریدون در اجرای حکم قطعی که قبلا صادر شده در زندان است و در جریان رسیدگی به پرونده شرکت کروز نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست مواردی گفت که به ایشان رشوه پرداخت شده است. با پیگیری ها در این خصوص پرونده ای مفتوح است و منتهی به صدور جلب دادرسی و کیفرخواست نشده است و اگر دلیل کافی برای توجه اتهام باشد نسبت به احضار آن  اقدام می شود و این طور نیست که در کیفرخواست این شرکت به عنوان متهم اسم این فرد قید شده باشد بلکه با مدارک در پرونده طبیعتا به صورت جدا از کروز رسیدگی می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده پلاسکو گفت: تحقیقات پرونده پلاسکو کامل و به دادگاه ارجاع و رای بدوی در این ارتباط صادر شد. در این پرونده 36 شخص حقیقی وحقوقی تحت تعقیب قرار گرفتند و 13 شخص از جمله دستگاه‌های اجرایی به نسبت تقصیری که داشتند به جزای نقدی محکوم شدند و برخی اشخاص حقیقی به حبس محکوم شدند و پرونده آماده ارسال به دادگاه تجدیدنظر است.

***

فاطمی امین: سهام دولت در ایران خودرو و سایپا واگذار می‌شود

به گزارش ایسنا، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز در پاسخ به سوال حسن نوروزی نماینده رباط کریم درباره علت عدم تعیین مدیرعامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا توسط سهامداران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مایل نیست که بنگاهداری کند ما معتقدیم نباید دولت بنگاهداری داشته باشد و در همین راستا هم برنامه‌هایمان را پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: سهام شرکت ایران خودرو بدین ترتیب است که هشت درصد سهام برای بانک‌های صادرات، تجارت و ملت، ۵.۷ درصد سازمان گسترش و نوسازی، ۲۷ درصد شرکت کروز، سه درصد صندوق بازنشستگی، پنج درصد آتیه صبا و ۲۵ درصد خود سهامداران هستند.

وی ادامه داد: درباره شرکت سایپا همین روند است؛ ۱۷ درصد سهام برای سازمان گسترش و نوسازی، ۱۵.۶ برای صندوق بازنشستگی و فولاد، ۴۰ درصد هم خود سهامداری است که پدیده نادرستی است در شرکت سایپا هم مجمع ترکیبی انتخاب و مدیرعامل و هیات مدیره تعیین شدند.

وی ادامه داد: روال برگزاری مجامع در دو شرکت ایران خودرو و سایپا قانونی بوده، ما تاکید داریم که نباید دولت به عنوان سرمایه‌گذار در این شرکت‌ها باشد؛ به همین خاطر می‌خواهیم سهام دولت را بلوکی واگذار کنیم؛ ان‌شاءالله این کار در اسرع وقت انجام می‌شود.

وزیر صمت درباره نحوه قیمت گذاری خودروها گفت: نحوه قیمت گذاری شورای رقابت کاری کرد که شرکت هایی که بر پایه واردات بودند، سود کردند و شرکت هایی که بر پایه تولید بودند، زیانده شدند. این امر به دلیل نظام قیمت گذاری است که باید هر چه زودتر مسئله حل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت صنعت خودرو ۹ پروژه تعریف شده، در سال ۱۴۰۱ احیای اولیه صنعت خودرو را خواهیم داشت و به تولید ۶۰۰۰ دستگاه می رسیم، در سال ۱۴۰۲ سرمایه گذاری بیشتر می شود و در نهایت در سال ۱۴۰۴ صنعت خودرو به رشد افتخارآفرینی خواهد رسید. بنابراین باید گفت برای حل مسائل صنعت خودرو به دو سال زمان نیاز داریم تا از آشفتگی خارج شویم.

***

شرط شمخانی برای مذاکره مستقیم با آمریکا

روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: طرف آمریکایی از طرق مختلف پیام هایی را به ما می دهد که خواهان سطحی از مذاکرات مستقیم با ایران است. مذاکرات ما با ۱+۴ به طور مستقیم است و مذاکرات با آمریکا از طریق  non paper و آقای مورا و یکی دو کشور عضو برجام در وین است. از این رو اینکه بعضا در برخی از کانال‌های مجازی منتشر می شود که ایرانی ها در حال مذاکره مستقیم با آمریکا هستند، صحت ندارد اما در عین حال اگر در روند مذاکرات به مرحله ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه اش این باشد که سطحی از گفت‌وگوها را با آمریکایی ها داشته باشیم این را هم نادیده نخواهیم گرفت.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان امیرعبداللهیان با استقبال از مذاکره مستقیم گفت: ما آمادگی داریم مستقیما دیدار کنیم. موضع ما طبق معمول این بوده است که تعامل مستقیم با ایران هم در زمینه مذاکرات وین و هم در زمینه مسائل دیگر، پربارتر خواهد بود.این به چارچوب‌های دوجانبه و چندجانبه تعمیم داده می‌شود. دیدار مسقیم باعث می‌شود تعامل کارآمدتری انجام شود که برای سریع به تفاهم رسیدن بر سر بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام ضرورت دارد.

اما علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به این موضوع در توییتی نوشت: «تاکنون ارتباط با هیئت آمریکایی حاضر در وین با مبادله نوشتار غیر رسمی انجام شده و نیازی به بیش از این نیز نبوده و نخواهد بود. این روش ارتباطی تنها زمانی با روش‌های دیگر جایگزین می‌شود که توافق خوب در دسترس باشد. »

***

نقل‌قول قالیباف از رهبر انقلاب دربارۀ آسیب‌های اجتماعی

به گزارش فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت و بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده انجام شد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جمع‌بندی مطالب مطرح شده اظهار داشت: امروز موضوع زنان و خانواده مستقیما بر روی پویایی و پیشرفت کشور تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه، توجه به خانواده از اولویت‌های جدی کشور است، به نقل یکی از سخنان رهبر انقلاب پرداخت و گفت: در جلسه‌ای که در محضر رهبر انقلاب در رابطه با آسیب‌های اجتماعی داشتیم، ایشان به مسئولان فرمودند ۲۰ سال نسبت به موضوع زنان و آسیب‌های اجتماعی غفلت و کوتاهی کرده‌ایم.

رئیس مجلس تصریح کرد: بخشی از این غفلت و کوتاهی در واقع متوجه یکایک ما در دولت و مجلس است. ما امروز قریب به 5 میلیون نفر زن سرپرست خانوار داریم و 52 درصد اینها فاقد بیمه و مستمری هستند، 38 درصد آنها جزء 3 دهک پایین جامعه و 19 درصد آنها نیز تحت هیچ پوشش حمایتی نیستند.

قالیباف گفت: در این شرایط اقتصادی امروز که خانواده‌هایی که مرد و زن خانه هردو شاغلند و در مشکلات اقتصادی دست و پا می‌زنند، یک زن سرپرست خانوار چه وضعیتی دارد؟ همه ما در دولت و مجلس باید دست به دست هم دهیم و این مشکل را حل کنیم.

***

انتقاد دوباره پلیس راهور از خودروسازان

به گزارش تسنیم سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور در نشست خبری گفت: در تصادفات غالباً با یک آهن‌پاره مواجهیم و تأکید ما بر ایمنی خودرو است از خودروسازان می‌خواهیم که خودروی ایمن تولید کنند و دست مردم دهند، چرا در بهبهان باید سه پراید و یک سمند آتش بگیرد، این خودروها تی‌.ان‌.تی نداشتند که منفجر شوند، گمان می‌کنم خودروسازها مزاح کرده و می‌گویند مردم با زاویه مناسب تصادف کنند، خواهش می‌کنم خودروسازها فرافکنی نکنند، باید اشتباه‌شان را قبول کرده و قول بدهند خودروی ایمن تولید کنند. آقای سازمان استاندارد چند بار در خط رفتی و تست تصادف را شاهد بودی؟ چرا فرافکنی می‌کنید؟ اگر بخواهیم کروکی ۱۱ ساله را تحلیل کنیم و بگوییم چند کیسه هوا باز شده که خیلی به ضرر خودروسازها خواهد شد. اصلا کیسه هوا راننده تابع هوای سوئیچ نیست، چرا بیخود فرافکنی می‌کنید.

این مقام انتظامی گفت: ابلاغ کردم هر جا در تصادفات ایربگ باز نشد، خودروساز به مقام قضائی معرفی کنند تا مردم خسارت بگیرند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۸۵۱۳۴۲۱:۰۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۵
خواهشا هر کسی از زبان خودش شرط نذاره برای مذاکره با کدخدا
ناشناس۲۳۸۵۱۴۸۲۱:۱۹:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۵
مردم با زاویه مناسب تصادف کنند تا ایربگشون باز شه
امیر حسین سلطان/تهران۲۳۸۵۱۵۵۲۱:۲۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۵
شایسته بود جناب شریتمداری به عنوان یک اهل قلم و مدیر مسئول یک روزنامه کثیرالانتشار پاسخ سئوالات و انتقادات راجع به چند و چون سفر رئیس جمهور به روسیه را با زبانی گویا و مستدل ارائه می دادند اما باید به ایشان یادآوری کرد که با تمسخر و انگ زدن به منتقدان و پرسشگران و یا پاک کردن صورت مساله، مساله(سئوال و انتقادها) حل نمی شوند و همچنان به قوت خود باقی است. شاید یک پاسخ به حواشی این سفر توجه به این نکته ظریف و قانونی باشد که در هر حال رئیس جمهور در روسیه شخص اول کشور محسوب می گردد اما در ایران رئیس جمهور شخص دوم کشور است و لذا اختیارات و قدرت و حتی پرستیژ ایشان در حد رئیس جمهور روسیه نخواهد بود. والله اعلم
ناشناس۲۳۸۵۹۷۶۱۳:۲۵:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۶
شما جناب سلطان آدم منطقي هستي !!
ناشناس۲۳۸۵۱۵۹۲۱:۲۶:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۵
تا بیشتر از این غرق در مشکلات اجتماعی فرو نرفته اید حضور افراطی زنان را در جامعه جلوگیری کنید با ندادن کارهای غیر ضرور
ناشناس۲۳۸۵۱۶۳۲۱:۲۸:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۵
هیچ موقع توافق خوب وجود نداشته و نخواهد بود همانند 20 سال قبل
ناشناس۲۳۸۵۱۶۶۲۱:۳۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۵
تخصیص یارانه ۱۱۰ هزار تومنی و زسیدن قیمت تخم مرغ به شانه ای ۱۲۰ هزار تومن ، شاید بخشی از خبرهای خوش اقتصادی در ماههای آینده باشد
ناشناس۲۳۸۵۱۶۹۲۱:۳۱:۴۱ ۱۴۰۰/۱۱/۵
غرب گدا ها نمی گویند که ایران پروتکل دیدار را اینگونه تحمیل می کند به روسیه و توافق می شود ولی با وارونه کردن حقایق دروغ می گویند و مخاطبین ساده لوح آنها هم باور می کنند
ناشناس۲۳۸۵۱۹۳۲۱:۵۶:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۵
سهام این دو مونتاژ کار خودرو ، مجانی اش هم گرونه
ناشناس۲۳۸۵۱۹۴۲۱:۵۷:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۵
دست آورد این سفر چی بود ؟!
ناشناس۲۳۸۵۲۵۸۲۳:۰۵:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۵
باید با آمریکا تعامل کرد بعبارتی کدخدا راببین . ده رابچاپ.درست مثل این است که یک کارمند با مدیر اداره درگیر شود چه اتفاقی می افتد هرچند کارمند جیغ و جیغ کند ..آما مدیر آن را اخراج میکند ودستش بجای نمی رسد
ناشناس۲۳۸۵۲۶۹۲۳:۲۰:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۵
بی شک 98 درصد مردم ایران از توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی با چین و روسیه که باعث خنثی سازی تحریم ها می شود استقبال می کنند فقط 2 درصد کاسبان تحریم نگران هستن .
ناشناس۲۳۸۵۲۷۲۲۳:۲۵:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۵
تصمیم دولت برای پرداخت وام های 50 و 100 میلیونی بدون ضامن به مردم قابل تقدیر است دولت قبل وام های چند صد میلیارد تومانی به نور چشمی ها می داد اما اصلا"به فکر مردم عادی نبود.
ناشناس۲۳۸۶۰۵۷۱۴:۱۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۶
50 تومن میدن و آخر کار 75 تومن باید پس بدیم.جالبه توی صحبتاشون هیچ حرفی از درصد سودی که می گیرن نمیزنن.
ناشناس۲۳۸۵۲۷۷۲۳:۳۴:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۵
جعبه سیاه پرونده حسین فریدون چگونه از کشور فرار کرد ؟!
ناشناس۲۳۸۵۲۹۶۲۳:۴۷:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۵
با توجه به وضعیت واگذاری های گذشته اموال دولت در سازمان خصوصی سازی و ...... قطعاً و بدون شک اگر سهام دولت در سایپا و ایرانخودرو به سبک و سیاق گذشته به فروش برسد فقط و فقط ایجاد رانتی فوق تصور و عظیم برای ( خودی ها ) خواهد بود !
حامد زمانی۲۳۸۵۳۶۷۰۱:۲۳:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۶
خدایا یک روز میشه تحریمهاشکسته بشه زودترتحریم رفع بشه ماهم راحت زندگی کنیم
ناشناس۲۳۸۵۹۱۳۱۲:۳۸:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۶
راحت زندگی کردن از درون کشورها عبور می کند و نه گدایی از خارجی ها
ناشناس۲۳۸۵۳۸۲۰۱:۵۷:۲۴ ۱۴۰۰/۱۱/۶
عابر بانک حسین فریدون چگونه از کشور فراری داده شد ؟!
ناشناس۲۳۸۵۵۱۰۰۸:۱۴:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۶
اگر فضای مجازی نبود حق با شریعتمداری بود
ناشناس۲۳۸۵۷۹۵۱۱:۳۰:۲۴ ۱۴۰۰/۱۱/۶
پس بگو فضای مجازی هست که افکارتان دست خودتان نیست و حقایق را وارونه می کنند و به خوردت می دهند
ناشناس۲۳۸۵۸۰۴۱۱:۳۶:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۶
در فضای مجازی مغزها را شستشو می دهند و حقایق را وارونه جلوه می دهند.
ناشناس۲۳۸۶۰۹۵۱۴:۴۶:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۶
شما بلدی بیا شستشو بده.
ناشناس۲۳۸۵۵۱۶۰۸:۱۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۶
این فضای مجازی هم معضلی شده برای بعضیا . آخه نمیتونن حرفاشون رو به کرسی بشونن
آشنا۲۳۸۵۵۴۷۰۸:۴۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۶
به همین خاطر می‌خواهیم سهام دولت را بلوکی واگذار کنیم؛ ان‌شاءالله این کار در اسرع وقت انجام می‌شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین