جزئیات آغاز آموزش‌ «حضوری» در مدارس تهران

گروه اجتماعی الف،   4001101045

سه شنبه گذشته، از سوی وزرای کشور و آموزش و پرورش، اعلام شد که آموزش در مدارس از این پس حضوری خواهد بود و دانش‌آموزان ملزم هستند سرکلاس‌های درس حاضر شوند. این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش اوایل هفته گفته بود حضور دانش آموزان «اختیاری» است. این اظهارات متناقض که به فاصله کمی از یکدیگر بیان شدند، موجب سردرگمی خانواده‌ها شد.

جزئیات آغاز آموزش‌ «حضوری» در مدارس تهران

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در همین راستا، به چند پرسش درباره کم و کیف حضوری شدن آموزش‌ها و بازگشایی کامل مدارس پاسخ داد و در این باره اظهار کرد: با مدیران مناطق و مدیران مدارس جلسه گذاشته و روی حضور حداکثری دانش‌آموزان و برگشت آنها به مدرسه و حضور در فضای مدرسه و تدریس حضوری تاکید کردیم.

حضور کامل معلمان در مدارس

وی افزود: مدیران ما در سطح شهر تهران برنامه‌ریزی کرده‌اند که شاهد حضور همکاران در مدارس به صورت کامل بوده و با فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری در خدمت دانش آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره آمادگی مدارس برای پذیرش حضوری دانش‌آموزان گفت: تمهید مقدمات لازم انجام شده است تا از شرایطی که در این دوسال داشته‌ایم به شرایط عادی برگردیم و در فضایی بسیار خوب شاهد رشد و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و ارتقای مهارت‌های آنها به‌ویژه در حوزه اجتماعی باشیم.

کریمیان با بیان اینکه همکاران ما کامل و به صورت ۱۰۰ درصدی در مدارس حضور دارند گفت: اولیای دانش‌آموزان به مسئولین بهداشتی کشور و خادمان خودشان در آموزش‌وپرورش اعتماد کامل دارند. دانش آموزان نیز به صورت کامل و صد در صدی در مدارس هستند و ما به‌زودی شاهد برقراری شرایط عادی و تدریس حضوری در تمام مدارس کشور به‌ویژه شهر تهران خواهیم بود.

وی در واکنش به اینکه برخی مدارس با توجه به شرایط و تراکم بالا، صرفا آموزش مجازی داشتند و دانش آموزان به مدرسه نمی‌رفتند عنوان کرد: از این پس، کلاسِ درسِ صرفا مجازی نخواهیم نداشت و کلاس‌های درس حضوری می‌شود. در کنار آن، همکارانم هم کلاس حضوری و هم مجازی را اداره می‌کنند و آموزش ترکیبی است و تحت هیچ شرایطی صرفا کلاسی را به صورت غیرحضوری نخواهیم داشت.

سرویس مدارس فعال می‌شوند

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره مشکلات سرویس ایاب‌وذهاب با توجه به ساعات کم آموزش در چندماه اخیر گفت: برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده است که دانش‌آموزان ساعات بیشتری را سرکلاس و داخل مدرسه باشند. با حضور حداکثری دانش‌آموزان و ساعات طولانی‌تر حضور در مدرسه، از سرویس مدارس هم نهایت استفاده را خواهیم کرد. با انجمن اولیاء و مربیان هم صحبت کردیم و مدیران مدارس توجیه شده‌اند که با توجه به ساعات بیشتری که دانش‌آموزان در کلاس درس هستند، سرویس مدارس هم فعال شوند.

برنامه و ساعات حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها توسط مدیران مدارس اطلاع رسانی‌ می‌شود

شرایط هر مدرسه متفاوت است

کریمیان درباره ساعات آموزش و حضور دانش‌آموزان در مدرسه نیز عنوان کرد: با برنامه‌ریزی مدیران مدارس، ساعت‌های طولانی و حتی کامل از صبح تا ظهر پذیرای دانش‌آموزان هستیم.

وی درباره میزان حضور در طول هفته نیز گفت: اکنون نمی‌توانیم نسخه واحدی برای تمام ۴۸۰۰ مدرسه در سطح شهر تهران بپیچیم. شرایط، مدرسه به مدرسه و پایه با پایه متفاوت است، مدیران برای دوره ابتدایی یک شیوه و برای متوسطه اول و دوم شیوه‌های دیگری را به کار گرفته، برنامه‌ریزی می‌کنند و به استحضار اولیاء می‌رسانند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا پروتکل‌های بهداشتی جدیدی در مدارس اعمال خواهد شد؟ گفت: پروتکل ها در اختیار وزارت بهداشت است و هرچه را به ما اعلام شود، انجام می‌دهیم. 

در خصوص الزامی بودن تزریق واکسن برای حضور در مدرسه، تابع نظر ستاد کرونا هستیم

کریمیان درباره الزامی بودن یا نبودن تزریق دو دز واکسن برای حضور در مدرسه نیز توضیح داد و اظهار کرد: با همت دولت، شاهد کار بزرگ و ویژه‌ای در سطح کشور بودیم و خوشبختانه آحاد جامعه دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند و در تزریق دز سوم هم آمار خوبی داریم. ما مشکلی در این زمینه نداریم، با اطمینان خاطر خوبی که ایجاد شده دانش‌آموزان سرکلاس حاضر می‌شوند. آنها که به لحاظ سنی مشمول هستند و وزارت بهداشت اعلام کرده حتما واکسن‌ می زنند ولی اینکه الزامی باشد یا خیر، به تصمیم وزارت بهداشت بستگی دارد و ما تابع پروتکل‌ها و سیاست‌های اعلامی ستادملی مقابله با کرونا هستیم.

وی اضافه کرد: همکاران من تا زمانی که علائم ظاهری بیماری را در دانش آموز نبینند مانع حضورش نمی‌شوند، مگر آنکه دانش‌آموز علائم ظاهری بیماری را داشته باشد که در این صورت در منزل استراحت می‌کند تا بهبود یابد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین