ماجرای مکاتبه وزارت راه با شهرداری تهران در حوزه ساخت مسکن چه بود؟

گروه اقتصادی الف،   4001101014

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران توضیحاتی درباره مکاتبه وزارت راه با شهرداری تهران در حوزه ساخت مسکن ارائه داد.

شهاب سعادت نژاد ریاست انجمن سازندگان مسکن و ساحتمان شهر تهران در گفت‌وگو با فارس درباره ماجرای مکاتبه وزارت راه با شهرداری تهران در حوزه ساخت مسکن گفت: سالهاست سازندگان دارای صلاحیت و انجمن سازندگان، پیگیر اجرای استفاده از خدمات سازنده دارای صلاحیت و صدور شناسنامه فنی و ملکی در جهت مشخص بودن عوامل ساخت و استانداردهای بکار رفته در یک ساختمان و بالا رفتن کیفیت عمر ساختمانها است.

وی تاکید کرد: در این راستا سامانه کاملی برای صدور شناسنامه فنی و ملکی و درج مستندات ؛نقشه ازبیلتها، بیمه هاو مدارک لازم هر ساختمان درسازمان نظام مهندسی استان تهران ایجاد شده و هم اکنون برای ساختمانهای بالای ۱۵۰۰ متر در تهران صدور شناسنامه فنی الزامی است که کار تهیه آن با مجریان ذیصلاح است.

سعادت نژاد خاطرنشان ساخت: مطابق ماده ۳۵ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ مصوبه هئیت وزیران همه ساختمان‌ها باید دارای شناسنامه فنی و ملکی که شامل مشخصات کامل عوامل ساخت، بیمه تضمین کیفیت ،نقشه ازبیلتها و مشخصات فنی دقیق است باشند تا بهره برداران نهایی بتواند کیفیت و استانداردهای به کار رفته و نوع مصالح و عوامل ساخت واحد خریداری شده خود را بشناسند و از این رهگذر با استفاده از عوامل دارای صلاحیت در اجرای پروژه‌ها بر کیفیت و عمر ساختمان‌ها افزوده شود.

بازرس انجمن انبوه سازان همچنین اعلام کرد: در همه ساخت و ساز ها به خصوص در بافت های فرسوده و ایجاد شهرک های جدید بایدمطابق قانون ازافراد و شرکت‌های دارای صلاحیت که همان سازندگان دارای صلاحیت و انبوه سازان هستند استفاده کرد تا بر کیفیت و ایمنی و عمر ساختمان‌ها افزوده و همچنین از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا مکاتبه ای از سوی معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و وزارت راه و شهرسازی برای الزام درج نام مجری ذیصلاح در جوازهای ساختمانی و الزام به استفاده از مجریان در ساخت ساختمان‌ها با معاونت معماری و شهرسازی صورت گرفته است که در محتوای آن تاکید شده شهرداری‌ها نیز به عنوان مرجع صدور پروانه ،مکلف به درج نام مجری ذیصلاح در جوار ساختمانی و عدم صدور پایانکار بدون صدور شناسنامه فنی و ملکی در ساختمان‌ها هستند.

سعادت نژاد با یادآوری این موضوع که تولید مسکن توسط متخصصان سبب حفظ سرمایه های ملی می‌شود تاکید کرد: امیدواریم که این قانون اجرایی شود و از رهگذر، شرایط برای افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و تولید مسکن با کیفیت فراهم شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. مجلس مقابل این اقدام بایستد

آخرین عناوین