نخستین فهرست قطعی از خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شد

گروه اقتصادی الف،   4001029019

نخستین فهرست قطعیِ شناسایی شده از خانه‌های خالی که معادل یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد است، شب گذشته در وزارت راه و شهرسازی تکمیل و برای صدور قبض‌های مالیاتی قبل از پایان سال به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

نخستین فهرست قطعی از خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شد

به گزارش ایرنا، بعد از گذشت ۹ ماه از خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان که یکی از روش‌های تشخیص خانه‌های خالی است، شب گذشته نخستین فهرست قطعی از خانه‌های خالی شناسایی شد.

وزارت راه و شهرسازی تا پایان دی‌ماه فرصت داشت تا با پالایش اطلاعات سکونتی سرپرستان خانوار، فهرست خانه‌های خالی را تهیه و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

فهرست نهایی شده خانه‌های خالی که از امروز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد، آخرین فهرست نهایی خانه‌های خالی نیست و وضعیت پالایش اطلاعات سکونتی خانوارها هم‌زمان در وزارت راه و شهرسازی برای تهیه فهرست دوم و سوم خانه‌های خالی ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پیش بینی از میزان خانه‌های خالی در نخستین فهرست قطعی شناسایی شده به بیش از یک و میلیون ۱۷۰ هزار واحد می‌رسد و از آنجایی که شناسایی خانه‌های خالی مرحله به مرحله انجام می‌شود، این تعداد برای دوره‌های بعد افزایش خواهد داشت. 
 
تلاش وزارت راه بر این بود که به واسطه الزام قانونی تاریخ ۳۰ دی‌ماه، با شناسایی و ارسال نخستین فهرست قطعی شناسایی شده خانه‌های خالی و ارسال آن به سازمان امور مالیاتی، نخستین قبض‌های مالیاتی قبل از عید امسال صادر شود.

برپایه این گزارش، وضعیت پالایش خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی دائمی است و گام به گام انجام می‌شود و مالکان صاحبان خالی نباید فکر کنند که اگر در فهرست نخست نبودند، شناسایی نشده اند.

مسوولان وزارت راه و شهرسازی معتقد هستند از آنجایی که ممکن است برخی خانه‌های خالی وارد بازار شود یا برخی واحدهای تکمیل شده و کلید نخورده به بازار وارد شود، شناسایی خانه‌های خالی به صورت پویا و مستمر انجام می‌شود و به‌زودی با دسترسی مستقیمی که برای سازمان امور مالیاتی فراهم می‌شود، امکان شناسایی مستقیم برای این سازمان هم وجود خواهد داشت.

ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که به قانون مالیات بر خانه‌های خالی شهرت دارد و با راه اندازی سامانه املاک و اسکان وارد فاز اجرایی شد، قرار است هم درآمد مالیاتی قابل توجهی را در سال آتی برای دولت رقم بزند، هم بازار اجاره مسکن با اجرای سریع این قانون ساماندهی شود و خانه‌های خالی از سکنه با استفاده از ابزار مالیاتی بازارپذیر، وارد بازار شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین