ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار تکذیب شد

گروه اقتصادی الف،   4001028093

 سخنگوی گمرک ضمن تکذیب ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار، گفت: رئیس کل گمرک در تشریح منابع درآمدی گمرک و در پاسخ به پرسشی در خصوص واردات تلفن های بالای ۶۰۰ دلار، هرگونه تصمیم در این خصوص و یا ماخذ کالاهای دیگر را در درآمد سالیانه گمرک موثر دانست.

ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار تکذیب شد

به گزارش فارس، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: گمرک تابع سیاست های مراجع قانونی، مصوبات مجلس شورای اسلامی و سازمان های سیاستگذار در حوزه تجارت خارجی است. 

وی افزود: در نشست امروز با اعضای اتاق بازرگانی ایران، رییس کل گمرک ایران هرگونه تصمیمی در خصوص واردات کالاها و تعیین ماخذ حقوق و عوارض آنها به ویژه خودرو و موبایل را در بودجه سال آینده، بر درآمدهای گمرک موثر دانست که با مصوبه قانون بودجه سال آتی و طی شدن تشریفات تصویب با ابلاغ دولت به گمرک قابل اجرا خواهد بود و تا این لحظه در این خصوص تصمیمی اخذ نشده و روند بررسی لایحه بودجه در مجلس در حال انجام است و هنوز به قانون تبدیل نشده است. 

لطیفی در خصوص واردات تلفن همراه بالای 600 دلار به نقل از رییس کل گمرک در برخی رسانه ها توضیح داد: ضمن تکذیب اخبار منتشره در ممنوعیت یا محدودیت و یا هرگونه تغییر در نحوه واردات تلفن همراه، در جلسه امروز، رئیس کل گمرک تاکید کرده است که واردات خودرو و موبایل‌های با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار، به سیاست های تجاری و بازرگانی کشور وابسته است و گمرک تابع سیاست های سایر سازمان های سیاستگذار و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات این کالاها در بودجه سال آینده است تا هر آنچه مصوب شده و به گمرک برای اجرا ابلاغ کنند را انجام دهد.

لطیفی افزود: رئیس کل گمرک ایران در این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییر ماخذ تعرفه ها بر درآمد گمرکی، هر گونه تصمیمی در سیاست های تجارت خارجی، تعرفه‌ها و حقوق ورودی را بر درآمد گمرکی سال آینده موثر دانست.

سخنگوی گمرک گفت: در حال حاضر برای گوشی های تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار حقوق ورودی با ماخذ ۱۲ درصد اعمال می شود و کماکان روند واردات ادامه دارد و منعی برای ورود آن وجود ندارد، ضمنا در متن لایحه بودجه که در مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است ، در زمینه محدودیت، ممنوعیت یا تغییر ماخذ و تعرفه ها تصمیمی اتخاذ نشده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین