انتخاب بهترین کمپرسور اسکرو

گزارش بازرگانی،   4001028037

انتخاب بهترین کمپرسور اسکرو (screw compressor) برای خریداران همیشه چالش‌برانگیز است. کدام برند یا کدام توان از دستگاه برای خریدار عاقلانه است؟ تجربه شرکت هوایار نشان داده است افراد در زمان انتخاب کمپرسور هوا تنها به نام برند توجه می‌کنند، حال‌آنکه فاکتورهای مهم دیگری در انتخاب کمپرسورها دخیل هستند که باید به آن‌ها توجه شود و اگر قرار است نوع برند خاصی انتخاب شود، این انتخاب آگاهانه و همراه با آینده‌نگری است.

 لازم است در زمان انتخاب کمپرسور اسکرو به‌عنوان یکی از رایج‌ترین کمپرسورها در جهان صنعت نگاه وسیع به همه جوانب کار شود و بعد به انتخاب بهترین گزینه پرداخت.

کمپرسور اسکرو چیست؟

کمپرسورها بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان امروزی هستند؛ در خانه، اتومبیل، بیمارستان و صنایع وجود آن‌ها حیاتی است. درواقع کمپرسور دستگاه مکانیکی است که هوا را تبدیل به نیروی محرکه می‌کند؛ یعنی، هوا را ابتدا از اطراف مکش و بعد متراکم کرده و تحت‌فشار و دمای مشخص مجدد به بیرون انتقال می‌دهد. مثالی ساده از یک کمپرسور تلمبه باد است. تاریخ استفاده از کمپرسور باد به هزاران سال قبل از میلاد برمی‌گردد، زمانی که مصریان با استفاده از دمنده‌ها آتش کوره‌های ذوب فلزات را افروخته می‌کردند. در گذر زمان، رشد تکنولوژی موجب شده است کمپرسور در انواع مختلف ساخته شود که یکی از آن‌ها کمپرسور اسکرو است. کمپرسور اسکرو نوعی کمپرسور روتاری یا چرخان است که به شکل جابه‌جایی مثبت هوا تولید می‌کند.





کمپرسور اسکرو چگونه عمل می‌کند؟

قبل از همه بهتر است درباره اجزاء اصلی کمپرسور بدانیم. یک کمپرسور اسکرو به طور معمول شامل اجزاء زیر است:

  • موتور
  • ایرند
  • مخزن هواساز

سه قسمت گفته‌شده بخش‌های کلیدی یک کمپرسور اسکرو است. زمانی که موتور حرکت کرده و هوا را از قسمت بیرون مکش کرده یا براثر حرکت پروانه داخل موتور باد تولید می‌کند، هوای تولیدشده به قسمت ایرند یا محفظه هواساز می‌رود. هوای تولیدشده در این قسمت از بین دو روتور نر و ماده حرکت می‌کند. حرکت روتورها موجب می‌شود هوا بین آن‌ها محصور و فشرده شود. هوای فشرده‌شده از ایرند خارج و به مخزن کمپرسور خواهد رفت و از آن قسمت خارج خواهد شد.

انواع کمپرسور اسکرو

قبل از آنکه درباره بهترین کمپرسور اسکرو توضیح دهیم، بهتر است به شکل مختصر درباره انواع آن بنویسیم. کمپرسور اسکرو به دو شکل در بازار فروخته می‌شود:

تفاوت این دو کمپرسور در کیفیت هوای تولیدی است. در کمپرسور اسکرو روغنی هوای تولیدی دارای روغن خواهد بود؛ اما در کمپرسور اسکرو بدون روغن که به آن اویل‌فری نیز گفته می‌شود، هوای تولیدی شامل کمترین آلودگی خواهد بود و بسته به میزان آلودگی هوا کمپرسورها کلاس‌بندی می‌شوند؛ مثلاً کمپرسور اسکرو که میزان آلودگی در آن نزدیک به صفر است کلاس صفر نام‌گذاری می‌شود.

شاید در ذهن شما این فرضیه ایجاد شود که کمپرسور بدون روغن بهتر از روغن‌دار است. در پاسخ به این فرض باید پاسخ داد صحت این فرضیه زمانی مورد تأیید است که شما نیاز به هوای خالص دارید. به طور مثال دستگاه‌های دندانپزشکی نیاز به کمپرسور بدون روغن دارند، زیرا وجود روغن در هوای تولیدشده و خارج شدن آن از دستگاهی مثل ساکشن باعث آلودگی فضای دهان خواهد شد. پس بسته به کاربرد می‌توان بهترین کمپرسور اسکرو را انتخاب کرد.

البته باید همیشه این مطلب را مدنظر داشت که همیشه پای کیفیت هوا در میان نیست و عوامل دیگر در انتخاب بهترین کمپرسور دخیل است.

انتخاب بهترین کمپرسور 

برای انتخاب بهترین کمپرسور و خرید آن عوامل متعددی باید در نظر گرفته شود. این عوامل لزوماً برای همه خریداران یکسان نیست؛ لذا عنوان می‌گردد علاوه بر موارد ذکرشده حتماً باید از مشورت کارشناسی متخصصان فن همانند شرکت هوایار بهره گرفت.

دبی هوا

میزان هوای موردنیاز یک شرکت یا یک کارگاه صنعتی یکی از فاکتورهایی است که باید به آن توجه شود. متأسفانه دیده می‌شود خریداران فکر می‌کنند هرچه هوای تولیدی بیشتر است، کمپرسور برای آن‌ها بهتر خواهد بود. این مطلب کاملاً اشتباه است. اگر کمپرسوری خریداری کنید که دبی هوای تولیدی بیشتر از هوای موردنیاز است، ناچار خواهید بود دستگاه را مدام خاموش و روشن کنید که این باعث خرابی دستگاه خواهد شد. اگر هم به دلیل نفع اقتصادی کمپرسوری کوچک‌تر انتخاب کنید، ناچار می‌شوید فشار بر دستگاه را بیشتر کنید که شکستگی قطعات را به دنبال خواهد داشت. پس برای انتخاب بهترین کمپرسور نیاز به محاسبات ریاضی و تجربه کارشناسان فن است.

فشار هوا

عامل مهم دیگر فشار هوای تولیدی است که بسته به دستگاه‌های برخط مقدار فشار هوا متفاوت است. نیاز فشار یک دستگاه ساکشن دندانپزشکی با یک ساکشن هوای صنعتی متفاوت است؛ لذا بهتر است میزان فشار موردنیاز قبل از خرید محاسبه شود.





قطعات یدکی

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب کمپرسورها وجود قطعات یدکی است. فراموش نباید کرد کمپرسورها تحت‌فشار و با سرعت بالا کار می‌کنند؛ همین عامل موجب می‌شود نیاز به قطعات یدکی بیشتر از هر زمان دیگری احساس شود. متأسفانه دیده می‌شود اکثر فروشندگان تنها توصیه به خرید برند خاص می‌کنند، حال‌آنکه باید دقت کرد وسایل یدکی برند در بازار موجود است؟

 این فروشندگان اشاره به قطعات چینی موجود در بازار می‌کنند که آن‌هم از روی ناآگاهی است. یک کمپرسور اسکرو تمام قطعاتش بالانس شده‌اند؛ مثلاً فاصله بین دو روتور بسیار مهم است. اگر تلورانس فاصله به هم بخورد، میزان هوای متراکم نیز متفاوت خواهد بود، درنتیجه فشار هوای تولیدی نیز تلورانس خواهد داشت. پس لازم است در زمان انتخاب کمپرسور اسکرو آینده‌نگر بود. توصیه می‌شود با کارشناسان و متخصصان مشورت شود.

کمپرسور اسکرو بدون روغن

یکی از نکاتی که اشاره شد، خرید کمپرسور بدون روغن در صنایع است. باید به این نکته توجه شود که لزوماً هوای تولیدی بدون آلودگی نخواهد بود و همیشه درصدی هرچند ناچیز در هوای تولیدی وجود دارد. برای خالص بودن هوای تولیدی لازم است فیلترها در زمان مناسب تعویض شود یا مطمئن شد که فیلترهای کار گذاشته در دستگاه اصل است که در این مورد باید از فروشنده قابل‌اطمینان و شناخته‌شده در بازار کمپرسور خریداری شود.

خرید کمپرسور اسکرو تنها قدم اول است، نکته مهم نگهداری و تعمیرات دستگاه است که باید منظم و به شکل یادآور انجام شود. فراموش نباید کرد کاربران دستگاه اولین وظیفه آن‌ها مراقبت و چک کردن دستگاه است. شرکت‌های معتبر نصب و تعمیر کمپرسور در برنامه‌های خود آموزش به اپراتور را در اولویت کار خود قرار می‌دهند. اپراتور دستگاه اولین کسی است که می‌تواند خرابی یا مشکل دستگاه را متوجه شود و با اعلام به مدیران از خرابی بیشتر دستگاه جلوگیری کند.

 انتخاب بهترین کمپرسور با هوایار

۲۳ سال سابقه در یک زمینه کسب‌وکار، گنجینه بی‌بدیلی است. تجربه، دانش فنی و آگاهی به مسائل علمی موجب شده است، هوایار انتخاب اول بسیاری از صنایع بزرگ ایران باشد. هوایار علاوه بر شرکت فنی که کار فروش، نصب و راه‌اندازی کمپرسورها را انجام می‌دهد، یک شرکت مشاوره‌ای نیز هست. برای یک شرکت به خصوص صنایع نوپا بسیار حیاتی است که منابع مالی خود را به درستی هزینه کنند؛ لذا هوایار در کنار شماست تا بهترین کمپرسور اسکرو را انتخاب کنید. نکته دیگری که در مورد شرکت باید ذکر شود که بسیار اهمیت نیز دارد، خدمات پس از فروش آن است. پشتیانی تجهیزات در هوایار بالاتر از استانداردهای ارائه شده است و هر زمان که یک شرکت نیاز به قطعه یا خدمات داشته، شرکت برای ارائه دهی خدمات در کنار مشتریان حاضر بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

پربحث‌های هفته

  1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  2. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  3. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

  4. اردوغان در حال بلعیدن ارس/ نقشه خطرناک ترکیه علیه محیط زیست ایران

  5. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

  6. تبلیغ کولرهای گازی ممنوع شد

  7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

  8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

  9. کاهش مصرف ۲۲ میلیون لیتری بنزین با توسعه CNG/ لزوم گازسوز شدن تاکسی‌های اینترنتی  

  10. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

  11. قیمت جدید گوشت، مرغ، برنج و روغن اعلام شد/ جدول قیمت

  12. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

  13. وزیر اقتصاد: عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نرخ ارز در وضعیت مطلوبی قرار دارند  

  14. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

  15. قیمت خودرو فعلا تغییر نمی‌کند

  16. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

  17. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

  18. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

  19. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

  20. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

  21. چگونه ۲۰۰۰ دلار ارز سهمیه ای بگیریم؟

آخرین عناوین