راهنمای انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن

گزارش بازرگانی،   4001028029

اگر چه سالهاست که استفاده از دستگاه های لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن به عنوان متدی کارآمد مورد استفاده قرار می گیرد و در سالهای اخیر با اصلاحات و پیشرفت های انجام شده در ساختار این دستگاه ها، درصد تاثیرگذاری آنها تا حد مطلوبی افزایش یافته اما شاید شما نیز جز دسته ای از افرادی باشید که پس از چندین جلسه استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد بدن به نتیجه دلخواه خود دست نیافته و پس از مدت کوتاهی شاهد رشد مجدد این موها شده باشید حال آنکه بسیاری از افراد و کلینیک های زیبایی مدعی هستند که با چندین جلسه تکرار شما را برای همیشه از شر موهای زائد بدن خلاص می کنند و یا حتی در دوستان و نزدیکان خود افرادی را دیده اید که بهترین نتیجه را گرفته اند اما برای شما اینگونه نبوده؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در واقع پاسخ این سوال ساده و در انتخاب نوع دستگاهی که برای این کار استفاده می کنید بوده چرا که در حال حاظر چند نوع دستگاه مختلف با تکنولوژی های متفاوتی برای انجام لیزر موهای زائد بدن وجود داشته که در حقیقت همه آنها بجز اندکی که تکنولوژی آنها کمی قدیمی شده، خوب و کارآمد هستند اما نکته ای که وجود دارد این تنوع به دلیل وجود نوع های مختلف پوست و رنگدانه های مو بوجود آمده و هرکدام برای یک نوع پوست و ویژگی های ریشه مو طراحی شده اند. به عبارتی دیگر ممکن است دستگاهی که شما یا کلینیکی که به آن مراجعه کرده اید برای شما بکار بده اند بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما نبوده و در نتیجه نتوانسته بطور کامل و دائم موهای زائد بدن شما را حتی با تکرار چند جلسه از بین ببرد. بطور مثال اگر چه دستگاه لیزر روبی از شناخته شده ترین دستگاه ها به دلیل قدمت زیاد آن بوده و مورد تائید اکثریت استفاده کنندگان بوده اما جالب است بدانید این دستگاه بیشترین تاثیر خود را بر روی موهای تیره داشته و در موهای بور و روشن کارآیی چندانی از خود نشان نداده. از همین رو محققان به دنبال اصلاح این دستگاه تکنولوژی های جدیدی مثل لیزر دایود و الکساندریت را اختراع و روانه بازار کردند که بر روی پوست های تیره و حتی موهای بی رنگ نیز تاثیرگذار بوده و نتایج جالب توجهی را خلق کردند.


پس تا اینجا یکی از احتمالاتی که باعث می گردد افراد پس از انجام لیزر موهای زائد بدن در کلینیک های زیبایی به نتیجه دلخواه دست نیابند را برسی کردیم اما در این میان دلایل دیگری نیز وجود دارند که یکی از مهمترین آنها استفاده و تنظیم طول موج نا مناسب با توجه به نوع پوست شخص در کلینیک زیبایی توسط اپراتور می باشد چرا که این دستگاه ها دارای سلکتور تنظیم کننده طول و عمق موج اشعه لیزر بوده و سازندگان این دستگاه ها این قابلیت را به این دلیل در محصول خود گذاشته اند تا اپراتور ها بتوانند با توجه به رنگ مو و ویژگی های پوستی و حتی نواحی مختلف بدن مراجعین، مناسب ترین طول موج را برای ایشان تنظیم کنند. اما در بسیاری از موارد به دلایل مختلف از جمله ترافیک کاری یا کم بودن اطلاعات شخص اپراتور از این ویژگی های دستگاه لیزر، مشاهده شده از یک طول موج ثابت برای تمامی نقاط بدن استفاده می شود که خب در این حالت دست نیافتن به نتیجه دلخواه قابل پیش بینی می باشد. به همین خاطر است که همواره انتخاب بهترین کلینیک یا مرکز زیبایی برای انجام خدمات لیزر موهای زائد بدن اهمیت ویژه ای داشته و شدیدا تاکید می گردد از انجام آن در مکان های غیر پزشکی نظیر باشگاه ها یا آرایشگاه ها توسط افراد غیر متخصص خوداری نمائید.

در نهایت برای دستیابی به بهترین نتیجه و رهایی از موهای زائد بدن برای همیشه دقت فرمائید که جلسات لیزر خود را دقیقا مطابق نوبت و جدول زمانبندی که توسط پزشک مشخص شده انجام داده و تلاش کنید در بین جلسات وقفه ای بوجود نیاید چرا که در این هنگام پیاز موهای زائد فرصت آن را پیدا کرده تا خود را مجددا ترمیم و بازسازی کند، به این معنی که جلساتی که تا آن زمان انجام داده اید بطور کامل تاثیر خود را از دست داده و می بایست مجددا جلسات قبلی لیزر موهای زائد را روی بدن خود تکرار نمائید که این به معنی هدر رفتن هزینه و زمان شما برای پاکسازی همیشگی پوست خود از موهای زائد می باشد.

این نکته را نیز در آخر می بایست خاطر نشان کرد که اگر از رعایت مواردی که در بالا به آن اشاره شد اطمینان داشته و همچنان بعد از گذشت چند جلسه از انجام لیزر درمانی هنوز رشد موهای زائد شما متوقف نشده، ممکن است دلایل هرمونی یا عوامل دیگری مانند مصرف دارویی خاص باعث تقویت رشد موهای زائد شما گردیده که بهتر است بجای تکرار دوره لیزر به دنبال دلیل آن باشد و در این مورد گام اول مراجعه به کلینیک زیبایی و مشورت با پزشک متخصص پوست و مو باشد. اگر نیاز به آزمایش و نمونه ای برای پیدا کردن دلیل این امر باشد می بایست توسط پزشک معالج تجویز و از هرگونه اقدامی جهت پاکسازی پوست یا خود درمانی و قطع مصرف دارویی برای جلوگیری از رشد موهای زائد خوداری نمائید چرا که تشخیص آن به عهده پزشک متخصص می باشد . این نکته بسیار مهم است و از مشورت با افراد غیر متخصص یا انجام هرگونه عملی با استناد به تجربیات دیگران و در مکان های غیر تخصصی، به جز کلینیک زیبایی دارای پزشک متخصص خوداری فرمائید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین