نکات تاسیساتی که در هنگام خرید خانه باید به آن توجه کنیم 

گزارش بازرگانی،   4001028027

خرید یک خانه جدید می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز باشد، اما در بعضی از موارد به کاری دلهره‌آور تبدیل می‌شود. به هر حال، خانه جدید به احتمال زیاد گران‌ترین خریدی است که در طول زندگی انجام خواهیم داد. اگرچه این کار از جهاتی یک تجربه احساسی محسوب می‌شود – همه تصوراتی زیبا از خانه آرمانی خود داریم – اما همچنین یک سرمایه‌گذاری عملی و طولانی‌مدت است.

تمامی این‌ها باعث می‌شوند که خرید خانه را با دقت بیشتری از نظر بگذرانیم. پیش از هرگونه تصمیم‌گیری، با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا لیستی از نکات حائز اهمیت در زمان خرید خانه در ذهن داشته باشید. در این مطلب سعی خواهیم کرد که برخی از مهم‌ترین نکات تاسیساتی در زمینه‌هایی مانند لوله و اتصالات، فشار آب و ... را مورد بررسی قرار دهیم که در هنگام خرید خانه باید به دقت لحاظ شوند.

نکات تاسیساتی مهم که هنگام خرید مسکن باید بدانیم

محل سکونت

بدون شک محل خانه مهم‌ترین عامل در زمان خریداری آن است. حتما به ناحیه‌ای که خانه مورد نظر در آن قرار دارد، توجه ویژه داشته باشید. باید این اطمینان به دست آید که سیستم‌های لوله کشی آب و فاضلاب در آن منطقه به درستی انجام شده است و سابقه‌ خرابی زیادی ندارد. لوله‌کشی بعضی از محله‌ها حتی پس از گذشت چندین دهه هنوز هم دست نخورده باقی مانده و مورد تعمیر و نگهداری قرار نگرفته است. این مسئله در مورد سیستم‌های الکتریکی و غیره نیز صادق است.

پتانسیل خانه برای توسعه

اگر فکر می‌کنید که ممکن است در آینده به فکر بزرگ کردن خانه خود بیافتید، این مسئله را پیش از هر چیز بررسی کنید. بسیاری از خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که شخص بتواند مواردی مانند طبقات، ایوان، حیاط، سیستم‌های انتقال آب و فاضلاب و نورپردازی را تغییر دهد. اما متاسفانه بیشتر خانه‌هایی که در دور و بر خودمان مشاهده می‌کنیم، از این قاعده مستثنی هستند. 

خانه رویاهای خود را همیشه در ذهن مرور کنید. اگرچه تعمیرات یا گسترش فضای خانه به سرمایه زیادی نیاز دارد، اما در مقایسه با آسایشی که به شما هدیه می‌دهد، بسیار ناچیز به حساب می‌آید. به عنوان مثال، آشپزخانه‌های ساخته شده در حیاط یکی از گزینه‌هایی است که بانوان زیادی اکنون به دنبال آن هستند. در همان حال، قوانین مربوط به گسترش خانه در جهت خانه‌های مجاور با افزودن یک طبقه تفاوت دارد، بنابراین پیش از هر چیز مقررات ساختمانی و شهری را بررسی کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

سیستم الکتریکی 

همه چراغ‌های خانه را خاموش و روشن کرده و از سلامت فیزیکی کلیدهای قدیمی‌تر اطمینان حاصل کنید. تعدادی از پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی در گذشته از انواع لوله برق برای ایمن‌سازی خانه استفاده می‌کردند. اگر از وسایل الکتریکی زیاد استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که به تعداد نیاز پریز در اطراف اتاق‌ها وجود دارد. علاوه بر نورپردازی داخل خانه، میزان نور ورودی و حیاط را چک کنید. نورپردازی هوشمند یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند ارزش ساختمان را به طرزی چشمگیر افزایش دهد. این گزینه همچنین باعث صرفه‌جویی بسیار زیادی در مصرف برق ساختمان می‌شود.

بررسی تمام سطوح داخلی

فروشندگان زیادی هستند که برای به دست آوردن سود بیشتر به ترفندهای زیادی پناه می‌برند. برای مثال، دیوارها با استفاده از یک لایه نازک گچ یا کاغذ دیواری پوشانده می‌شوند تا ترک‌ها معلوم نباشند و در همان حال سن ساختمان کمتر به نظر آید. افراد متخصص به راحتی می‌توانند این موارد را تشخیص داده و به شما گوشزد کنند. 

سقف و شیروانی

بررسی وضعیت سقف و شیروانی خانه در زمان بازدید عادی بسیار سخت است، اما اهمیت آن را هرگز فراموش نکنید. پوسیدگی گچ سقف یکی از نشانه‌های مناسب برای این کار است. همچنین افراد سعی دارند که چنین مشکلاتی را با استفاده از سقف کاذب پنهان کنند. بنابراین بخشی از سقف کاذب را کنار زده و بالای آن را بررسی کنید.

میزان نور ساختمان

اگرچه عده زیادی به میزان نور طبیعی دریافتی توسط ساختمان‌ توجه چندانی نمی‌کنند، اما به هیچ عنوان نباید آن را نادیده گرفت. نور خورشید سهم زیادی در سلامت افراد ایفاء می‌کند و نور مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آن شود. بنابراین از میزان نورگیر بودن ساختمان اطمینان حاصل کنید و پیش از خریداری، در زمان‌های مختلفی از روز از آن دیدن کنید.

سرویس بهداشتی ساختمان

سرویس بهداشتی ساختمان اغلب اوقات با مشکلاتی همراه است. صاحبان خانه‌های قبلی در زمان تخلیه ساختمان دیگر اهمیت چندانی به تمیزکاری یا تعمیر آن نمی‌دهند. کثیف بودن سرویس بهداشتی را به هر نحو ممکن می‌تواند برطرف کرد، اما فرسوده بودن سیستم فاضلاب به حفر و تعویض لوله و اتصالات نیاز خواهد داشت که واقعا سرسام‌آور است.

فشار آب

کمبود فشار آب در بخش‌های زیادی از شهرهای بزرگ احساس می‌شود و افراد را با مشکلاتی روبرو می‌کند. بیشتر این مشکلات با نصب یک پمپ برطرف می‌شود، اما فشار آب باید به حدی باشد که پمپ بتواند آب تمامی آپارتمان را تامین کند. اطمینان حاصل کنید که سیستم آب‌رسانی و دفع فاضلاب ساختمان با استفاده از لوله نشکن انجام شده است. در غیر این صورت، خودتان باید دست به کار شوید و لوله آب پوسیده و کهنه را عوض کنید.

سن خانه

اگر به دنبال بازسازی خانه آینده خود نیستید، سن خانه مورد نظر را حتما در نظر بگیرید. خانه‌های قدیمی ممکن است که جذابیت و فضای خاصی داشته باشند، اما به نوبه خود به تعمیر و بهسازی نیاز خواهند داشت. در صورتی که به خانه‌های قدیمی علاقه دارید، مطمئن شوید که زمان و بودجه لازم را برای پروژه بازسازی در اختیار دارید. 

سطح نگهداری ساختمان

هزینه تعمیر و نگهداری ساختمان را هم جزو بودجه کلی خود در نظر بگیرید. برخی از ساختمان‌ها به کار چندانی تا رسیدن به سطح مورد نظر احتیاج ندارند و به آسانی تکمیل می‌شوند. اما بسیاری از ساختمان‌ها به زمان و هزینه بسیار زیادی نیاز دارند. تاسیسات زیرساخت مانند لوله‌ های برق یکی از همین موارد هستند که اغلب خرج زیادی روی دست افراد می‌گذارند. 

وینوپلاستیک بزرگ‌ترین تولیدکننده لوله و اتصالات پلیمری در خاورمیانه است که محصولاتی باکیفیت و همگام با بازارهای جهانی را با قیمتی فوق‌العاده در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. در سال‌های اخیر، بخش تحقیق و توسعه وینوپلاستیک قادر بوده است که پیشرفت‌های مناسبی را در زمینه کارایی محصولاتی مانند لوله پی وی سی به دست آورد. اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب برای سیستم‌های لوله‌کشی آب، فاضلاب و یا برق منزل خود هستید، با مشاورین وینوپلاستیک تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین