دادگاه «سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه» برگزار شد

گروه سیاسی الف،   4001028025

اولین جلسه دادگاه «سرکرده گروهک الاحوازیه» که متهم به «طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ است» برگزار شد.

دادگاه «سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه» برگزار شد

به گزارش ایسنا، اولین جلسه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک الاحوازیه با نام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» در در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

بر اساس کیفرخواستی که  صادر شده، اتهام وی «اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» است.

بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب‌گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب‌گذاری در اداره محیط زیست، بمب‌گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت آبادان و اهواز و ماشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، برنامه‌ریزی به جهت بمب‌گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به متهم در جریان ابلاغ کیفرخواست بوده است.

در جریان حمله این گروهک به رژه هفته دفاع مقدس در اهواز، ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شهید شدند.

 

به گزارش ایسنا، قاضی حجت الاسلام افشاری در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حبیب فرج الله کعب ضمن اعلام رسمیت جلسه خطاب به متهم ابلاغ کرد که مواظب گفتار و رفتار خود باشد و به حاضرین جلسه نیز گفت که برخلاف حقیقت مطلبی را نگویند سپس نماینده دادستان برای قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گرفت  و گفت: ریاست محترم دادگاه بر حسب محتویات پرونده در خصوص متهم حبیب فرج الله چعب مشهور به ابوعزیز و ابوحسام متولد ۱۳۵۲ ، شاغل در اداره کار کشور سوئد ، تبعه ایران ، مسلمان، اهل خوزستان، ساکن کشور سوئد و دارای سابقه کیفری است که در تاریخ ۲۳ آذر ۱۳۹۹ بازداشت شده و برای وی قرار تامین از نوع بازداشت موقت صادر شده است.

وزیری با بیان اینکه متهم بیماری خاصی نداشته اما متمایل به آشوب گری و دارای حس انتقام جویی گفت: حبیب فرج الله چعب متهم به افساد فی الارض از طریق تشکیل و اداره گروهک حرکت النضال و طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی و تخریب اموال عمومی است.

نماینده دادستان با تشریح اقدامات انجام شده توسط متهم گفت: این فرد اقدام به عملیات بمب گذاری در فرمانداری اهواز، عملیات بمب گذاری در سازمان برنامه  و بودجه خوزستان، عملیات بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب گذاری در محیط زیست اهواز، عملیات بمب گذاری درخطوط لوله انتقال نفت خوزستان، عملیات بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان و برنامه ریزی جهت انجام بمب گذاری های دیگر نموده است.

وی ادامه داد: گروهک تروریستی الاهوازیه در سال ۱۳۷۸ هسته اولیه خود را تشکیل داد و با انجام سه عملیات بمب گذاری رسما اعلام موجودیت کرد و از سال ۱۳۸۴ تاکنون مستمرا مرتکب اقدامات وحشتناکی شده است، مثل حمله مسلحانه، سرقت مسلحانه، خرید و نگهداری سلاح گرم و ایجاد رعب و وحشت و عملیات تروریستی که منجر به شهادت بیش از ۷۴ شهروند شده است.

نماینده دادستان خاطر نشان کرد: طراحی عملیات‌های این گروهک در کشورهای سوئد و دانمارک با حمایت عربستان صورت می گیرد و سرکرده‌های این گروهک در این کشورها ساکن هستند و با وجود اعلان قرمز صادرشده برای آنها کاری برای تحویل این عناصر به جمهوری اسلامی از صوی کشورهای اروپایی و عربی صورت نگرفته است.

نماینده دادستان در ارتباط با این گروهک تروریستی گفت: اهداف عملیات تروریستی گروهک حرکت‌النضال شهروندان عادی بوده و با وجود نفرت‌پراکنی قومی بسیار قربانیان قابل این گروهک شهروندان عرب بودند. این گروهک در شهریورماه سال ۱۳۹۷ مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس را مورد حمله قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: عناصر کروهک حرکت‌النضال در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی ضمن ارعاب و تهدید شهروندان ایرانی را به خشونت فرا می‌خواندند.

وزیری با اشاره به سوابق حبیب فرج‌الله چعب گفت: این فرد فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۷۶ با استفاده از فضای باز سیاسی آن دوران و در پوشش حزب غیرقانونی از طریق توسل به اقدامات تروریستی و ترور سران کشور شروع کرده است و تا خردادماه ۱۳۸۴ اقدام به آموزش ۳۰ نفر که دارای تفکر تجزیه‌طلبانه بودند نموده‌اند. تشکیلات تروریستی این گروهک به شاخه‌های نظامی و اقتصادی تقسیم شده و شاخه نظامی این سازمان مسئول انجام عملیات تروریستی سال ۱۳۸۴ استان خوزستان بوده است. حبیب فرج‌الله چعب به عنوان معاون و مسئول شاخه نظامی گروه مسئولیت جذب و آموزش نیروهای خود و هدایت اعمال تروریستی را برعهده داشته که پس از متواری شدن به اروپا فیلم‌های تروریستی را از داخل مدیریت می‌کند.

 

در میان اظهارات نماینده دادستان، فیلم‌های اقدامات این گروهک برای حاضرین به نمایش درآمد.

نماینده دادستان در پایان گفت: این فیلم‌ها تنها بخش کوچکی از اقدامات تروریستی این گروهک بود و اگر قصد این گروهک خسارت به مراکز دولتی بوده چرا در ساعات کار، اقدامات خود را انجام دادند که مردم تردد داشته‌اند؟ نمی‌شود که یک گروه ادعای حمایت از یک قومیت را داشته باشد اما همان افراد را فدا کند و مورد هدف اقداماتش قرار دهد، اگر هدف اقدام تروریستی علیه مراکز عمومی و دولتی بوده پس چرا این شهروندان شهید شدند؟

پس از پایان اظهارات نماینده دادستان، قاضی با اعلام ختم این جلسه گفت: به منظور حفظ شرایط متهم برای دفاع، به این مقدار از کیفرخواست با  نظر هیئت قضات بسنده می‌کنیم و جلسه را به تاریخ دیگری موکول می‌کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین