تصمیم مجمع نمایندگان تهران برای اقدام فوری در حوزه امنیت، سلامت، آب و فاضلاب پایتخت

گروه اجتماعی الف،   4001028001

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از تصمیم نمایندگان تهران برای انجام اقدامات فوری در حوزه امنیت، سلامت و آب و فاضلاب پایتخت خبر داد.

تصمیم مجمع نمایندگان تهران برای اقدام فوری در حوزه امنیت، سلامت، آب و فاضلاب پایتخت

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز مجمع نمایندگان تهران با وزیر کشور، استاندار تهران و رئیس شورای شهر تهران گفت: این نشست پیرامون بررسی مسائل مرتبط با استان تهران در بودجه ۱۴۰۱، همچنین بعضی از معضلات و مشکلات استانی در حوزه امنیت، سلامت، آب و فاضلاب، محیط زیست و آلودگی هوا، مسکن، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی خصوصا معتادان متجاهر، حمل و نقل عمومی، انجام مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی و کارخانجات دیگر استان‌ها که در تهران دفتر دارند، مسایل فرهنگی، تملک دارایی و وضعیت مدیریت و هزینه‌کرد مالیات بر ارزش افزوده برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست نمایندگان استان تهران ضمن طرح دغدغه‌ها و معضلات مختلف بر ضرورت پیگیری مشکلاتی که در سطح شهر تهران و استان تهران وجود دارد تاکید کردند.

خضریان افزود: در این جلسه مقرر شد موضوع حمل و نقل عمومی در سه بخش حوزه فناورانه، تولید داخلی و خرید خارجی در سطح یک قرارگاه مرکزی در وزارت کشور جهت تامین واگن‌های مورد نیاز و اتوبوس در ماه‌های پایانی سال جاری اقدام شود و معطل مسایل بودجه ۱۴۰۰ نشود.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران گفت: در این نشست همچنین پیرامون جمع‌آوری معتادین متجاهر و انتقال به اردوگاه‌های مشخص با هدف مهارت‌آموزی و درمان و همچنین افزایش مدت ماندگاری معتادین در این اردوگاه‌ها به حداقل یکسال طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تفاهماتی صورت گرفت تا معضل مهمی از تهران برطرف شود. 

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، تصریح کرد: تاکید مسئولان اجرایی در این نشست بر این بود که با عنایت به اینکه تهران یک استان مهاجر پذیر است باید جهت مهاجرت معکوس برنامه‌ریزی شود و برای ساماندهی مسائل و معضلات آن جدای اینکه پروژه‌ای به مسائل نگاه کنیم موضوعی و کلان‌تر نسبت به آنها اقدام شود.

وی یادآور شد: مقرر شد این جلسات به صورت مداوم برای بررسی موضوعات مختلف مرتبط با استان تهران در سطح کارگروه‌های تخصصی و همچنین مجمع نمایندگان ادامه پیدا کند و با حضور متخصصان و کارشناسان مربوطه بحث و تبادل نظر شود تا برخی مشکلاتی که می‌توان در بودجه ۱۴۰۱ جمع بندی شود و از این طریق کمک کرد تا استان تهران از شرایط نامناسبی که در رابطه با وضعیت سرانه‌ها در آن ایجاد شده است، خارج شود چرا که تهران در حوزه سرانه‌ها وضعیت خوبی نداشته و برخلاف برداشت عمومی که نسبت به استان تهران وجود دارد، باید اقدامات اساسی در حوزه زیرساخت‌هایش صورت بگیرد.

خضریان با بیان اینکه تهران با وجود اینکه جزء پردرآمدترین استان‌ها محسوب می‌شود اما جزء محروم‌ترین استان‌های کشور از نظر سرانه است، خاطرنشان کرد: قریب به ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۲۳ درصد صنایع در استان تهران بوده و ۵۳ درصد مالیات کل کشور در تهران است، همچنین ۱۴ میلیون جمعیت آن در ۸ دهم درصد مساحت کشور حضور دارند، لذا لازم است برای ساماندهی آن برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت بگیرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قرار شد جدا از مسئله بودجه که با فوریت در اختیار اعضای مجمع نمایندگان تهران که در کمیسیون تلفیق بودجه عضویت دارند قرار بگیرد، تا آن جا که می‌شود در چند موضوع اصلی اعم از امنیت، سلامت و آب و فاضلاب تهران اقدامات جدی صورت بگیرد از سوی دیگر در رابطه با سایر موضوعات نیز در جلسات بعدی تصمیمات مشترکی فیمابین مجمع نمایندگان تهران، شورای شهر، استانداری و شهردار تهران اتخاذ شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین