راهنمای خرید لپ تاپ برای فیلم باز ها

گزارش بازرگانی،   4001027031

اگر شما هم جزو افرادی هستید که لذت تماشای فیلم و سریال در خانه را به سینما رفتن ترجیح می دهید و بعد از گذراندن یک روز سخت کاری دوست دارید، روی مبل جلوی تلویزیون دراز بکشید و در حالیکه مشغول خوردن پاپ کورن هستید، سریال مورد علاقه تان را دنبال کنید، پس حتما باید به فکر یه لپ تاپ مناسب برای تماشای فیلم باشید تا بتوانید سریال های مورد علاقه تان را با بهترین کیفیت تماشا کنید. برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب فیلم باید به نکاتی مانند پردازنده اصلی و گرافیکی، صفحه نمایشگر مناسب، طول عمر باتری، سیستم صوتی، رم و ذخیره سازی توجه کنید. در این مطلب قصد دارم لیستی از ویژگی های ضروری را به شما معرفی کنم، و درباره هر کدام اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهم تا بسته به نیازتان یک لپ تاپ ایده آل بخرید.

پردازنده اصلی وگرافیکی

پردازنده مغز متفکر یک لپ تاپ است و بدون آن عملکرد دستگاه با مشکلاتی مواجه خواهد شد. اگر شما می خواهید فیلم مورد علاقه تان بدون تاخیری اجرا شود، پس به دنبال یک پردازنده قدرتمند باشید. بهترین گزینه که می توانید روی آن حساب باز کنید، پردازشگر نسل دهم پردازنده اینتل و حتی بالاتر است. و از طرف دیگر GPU یا پردازشگر گرافیکی نیز نقش مهمی دارد. زیرا کیفیت فیلم ها به پردازنده گرافیکی وابسته است. توصیه می کنم حتما از کارت گرافیک های یکپارچه استفاده کنید.

کیفیت و اندازه صفحه نمایشگر

کیفیت صفحه نمایشگر نشانه خروجی شفاف تر و جذاب تر است. و به عواملی شامل زاویه دید، کالیبراسیون رنگ و وضوح بستگی دارد. صفحه نمایشگر باید حداقل وضوح دید را با کیفیت Full HD با زاویه دید مناسب داشته باشد. پنل های ips بهترین گزینه برای تماشای فیلم هستند، زیرا زاویه دید وسیعتری دارند. اگر شما فیلم و سریال زیاد تماشا می کنید باید به ویژگی کالیبراسیون رنگ با زاویه دید خوب بیشتر توجه کنید، زیرا از خستگی چشم جلوگیری می کند. نکته مهم دیگر در انتخاب صفحه نمایشگر، اندازه آن است. اندازه لپ تاپ ها شامل 12،13،14،15،16،17 اینچی است و طبیعتا هر چه صفحه نمایشگر بزرگتر باشد، جذابیت فیلم ها چندین برابر می شود. مک بوک ایر با صفحه نمایشگر رتینا بهترین گزینه برای تماشای فیلم است. اگر دوست دارید، سایر ویژگی های آن را بررسی کنید به فروشگاه اینترنتی لیپک و یا دیجی کالا مراجعه کنید.

سیستم صوتی با کیفیت

صدا مانند صفحه نمایشگر نقش حساسی برای تماشای فیلم به عهده دارد و اگر کیفیت صدا مناسب نباشد، قطعا از تماشای فیلم مورد علاقه تان لذت کافی نخواهید برد. صدای با کیفیت شما را با فراز و نشیب های احساسی فیلم همراه می کند تا خط داستان را پیش ببرید. ضمن اینکه لپ تاپ باید بلندگوی باکیفیتی داشته باشد، بازتاب واقعی صدا را به تنهایی ندارد. زیرا اسپیکرهای لپ تاپ به تنهایی برای تجریه یک فیلم هیجان انگیز، کافی نیستند. پس حتما برای تماشای فیلم از اسپیکرهای خارجی نیز استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت صدای دریافتی واقعی نیست.



رم و فضای کافی ذخیره سازی

برای ذخیره فیلم های بیشتر به رم بیشتر نیاز دارید. رم 8 گیگابایتی شاید تا مدت زمان کوتاهی پاسخگو باشد اما اگر می خواهید تا 2و3 سال خیال تان بابت رم راحت باشد، حداقل 16 گیگابایتی را خریداری کنید. امروزه با ظهور لپ تاپ های قابل حمل SSD طرفدار بیشتری پیدا کرده است. زیرا اطلاعات با سرعت بیشتری پردازش می شود. این درایورها سرعت بیشتری نسبت به درایوهای سخت HDD دارند. البته هزینه درایوهای SSD بیشتر از HDD است. اما قطعا می توانید قیمت های مناسب تری در بازار پیدا کنید. SSD بسیاری از نقاط ضعف HDD ها را ندارند . آن ها بسیار سبک وزن هستند و صدا وگرمای زیاد تولید نمی کنند. به طور کلی انتخاب فضای ذخیره سازی به نوع کارکرد شما بستگی دارد.

طول عمر باتری

اگر دوست ندارید که وسط یک فیلم پرهیجان، لپ تاپ خاموش شود، پس به طول عمر باتری توجه کنید. برای اینکه به عدد واقع بینانه ای برسید اینگونه بررسی کنید. مدت زمان یک فیلم بین 1 تا 2 ساعت است، پس باید شما یک لپ تاپ با حداقل توان 4و5 ساعت را در نظر بگیرید.خوشبختانه لپ تاپ های جدید، طول عمر باتری مناسبی دارند و از نظر باتری به مشکل زیادی برخورد نخواهید کرد. مثلا لپ تاپ های قدرتمندی مانند ایسوس راگ در بازار وجود دارند که تا 10 ساعت دوام دارند.



yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین