ارابه های مرگ همچنان می تازند

محمد سعادتمند،   4001026024 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
ارابه های مرگ همچنان می تازند

در یکی از آخرین موارد تصادفات جاده ای مرگبار در ایران که تعدادی از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند شاید برای اولین بار رییس پلیس راهور علاوه بر عامل انسانی دخیل در بروز تصادف ، ناایمنی بسیار وحشتناک خودروهای داخلی را هم از جمله دلایل مهم حادثه غمبار در بهبهان اعلام نمود.

اتفاق تاسف باری که رییس راهور به آن اشاره کرده مربوط به باز نشدن کیسه هوای خودروهای سانحه دیده است که دست بر قضا همگی هم داخلی بوده اند .

واقعیت این است که داشتن و خوب کار کردن کیسه هوا در خودرها یکی از ابتدایی ترین موارد ایمنی می باشد که  همه خودروسازان دنیا توجه خاصی به آن دارند . 

در ایران و تنها چند سال است که با کلی فشارو خواهش و تمنا از سوی ارگان های مختلف بالاخره خودروسازان محترم رضایت دادند تا کیسه هوا بر روی خودروهای تولیدی خود قرار دهند آن هم ابتدا فقط برای راننده و پس از کلی امتیاز گیری و گرفتن چند برابر ارزش کیسه هوا از مشتری داخلی کیسه هوا سرنشین را هم به آپشن های خود افزودند ، البته  کیفیت ایمنی بخشی آن هم که در تصادف اخیر به اثبات رسید!

این در حالی است که بحث ایمنی در خودروسازی جهانی به یکی از مهمترین مولفه های ساخت خودرو تبدیل شده و در حالی که خودروسازان توجه بسیار ویژه ای به این مباحث دارند  بسیاری از کشورها بویژه کشورهای پیشرفته دنیا  نیز با تدوین استانداردهای ایمنی بسیار سخت گیرانه خودروسازان را موظف به پاس کردن همه آنها می کنند. 

در حالی که تقریبا تمامی خودروسازان بزرگ جهانی خصوصی بوده و وابستگی به دولتها ندارند اما حداقل در 2 مبحث مهم این دولتها هستند که با وضع قوانین مختلف خودروسازان را موظف به پیروی از آنها می کنند.

اولین مورد در بحث ایمنی خودرو چه برا ی سرنشینان و چه برای عابران پیاده می باشد.

 دومین مورد هم مربوط به بحث آلایندگی زیست محیطی خودرها می باشد که  خودروسازان موظف می شوند که میزان آلایندگی خودرهای تولیدی را به میزان استاندارد کشور مطبوع خود کاهش دهند.

جالب این که این قوانین سخت گیرانه در کشورهای سرمایه داری که معمولا گفته می شود دولتها  نفوذی بر صنایع خصوصی نداشته و همه چیز تابع بازار است در حال اعمال شدن می باشد .

این در حالی است که در ایران 2 خودروساز بزرگ کشور حدود 90 درصد تولید خودرو را در دست داشته و کاملا وابسته به دولت بوده و مدیران عامل آنها را دولت تعیین می کند به هیچ قانون و استانداردی تن نمی دهند و نه تنها کسی نمی تواند قانونی بر آنها تحمیل کند بلکه آنها همواره تعیین کننده همه چیز از کیفیت و ایمنی خودرو گرفته تا تیراژ تولید و حتی قیمت آن بوده و هستند.

هر ساله حدود 30 هزار نفر از مردم ایران بر اثر کیفیت و ایمنی پایین خودروهای داخلی در جاده ها و خیابان ها جان عزیز خود را از دست می دهند ، دهها هزار نفر دیگر مصدوم و معلول شده و صدها هزار نیز دچار گرفتاری های ناشی از این مصیبتها می شوند و در مجموع  بسیاری از خانواده ها ی ایرانی دچار مشکلات حاد روحی  ، روانی  ، اجتماعی و اقتصادی ناشی از این حوادث می شوند.

علاوه بر اینها هزاران میلیارد ریال زیان ناشی از تصادفات و کشته شدن سرنشینان از ضرر وزیان بیمه ها گرفته تا هزینه های سرسام آور خدمات درمانی و پزشکی برای مصدومان این حوادث که  اگر دولت محترم مردمی و انقلابی همت نموده و با کمک مجلس و پلیس راهور و دیگر ارگان ها و وزارت خانه های دخیل در این امر ،   یک بار و برای همیشه به وضع نابسامان و مافیایی صنعت خودرو سر وسامان درستی بدهد ؛

علاوه بر تمامی مزایای صنعتی و اقتصادی ، باعث کاهش شدید تلفات جاده ای که این خود بزرگ ترین فایده  بهبود وضع خودروسای کشور می باشد و در کنار آن  باعث صرفه جویی هزاران میلیاردی در هزینه های ناشی از تصادفات و تلفات ناشی از آن می شود.

به هر حال در اینجا جان انسان ها در میان است و هر گونه کوتاهی از جانب هر کسی که باشد کاملا غیر قابل بخشش بوده و هیچ کوتاهی و مماشاتی از جانب  دولت  و مجلس در این مورد خاص و حاد به هیچ عنوان  قابل توجیه نمی باشد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۷۴۱۳۶۱۳:۰۲:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ارابه های مرگ وسیله جمع آوری نقدینگی مردم هستند!
ناشناس۲۳۷۴۲۹۰۱۴:۲۸:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
هیچکدوم از ایربگ ها باز نشده در تصادف زنجیره ای خودروها در بهبهان .!!!! سریع فوری انقلابی وزیر صمت رو استیضاح کنید مردم احساس آرامش کنند .
محمد۲۳۷۴۳۵۸۱۵:۱۷:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
این مشکل به علت هشت مدیریت اصلاح طلبهاست. چه ربطی به وزیر انقلابی و دولت مردمی دارد؟ ثمره هشت سال دولت قبل بهتر از این نمیشود..... وزیر همین که حاظر شده و مسولیت پذیرفته خودش جهاد بزرگی است
ناشناس۲۳۷۴۶۵۱۱۹:۱۸:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ای کاش از اول ابتدایی به دانش آموزان اقتصاد یاد میدادند تا اینقدر همه چیز را ساده نگیرند. ارزان‌ترین خودروی جهان تولید تاتاموتورز هند است که پنج هزار دلار قیمت داره. این خودرو یه موتور دو سیلندر با ۶۰۰ سی سی حجم داره. قیمتش با دلار ۳۰ تومنی میشه ۱۵۰ تومن. ایمنی اون هم در حد موتور سیکلته.
ناشناس۲۳۷۴۲۹۵۱۴:۳۱:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
تا زمانی که انحصار باشد و واردات انجام نشود کیفیت نه تنها بالا نمیرود بلکه بر اثر تقاضای زیاد کیفیت پایین تر هم خواهد آمد
ناشناس۲۳۷۴۴۶۸۱۶:۲۳:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
جالب که درس نمی گیریم و حالا انحصار را به لوازم خانگی هم تسری دادیم.
محمد قاسمی۲۳۷۴۴۹۶۱۶:۴۹:۴۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
این خودرو ها باعث کسر شان مردم ایران در پیشگاه سایر ملل شده. انسان روش نمیشه بگه اینجا زندگی میکنم. مسافرتم نمیشه رفت از ترس نبود ترمز و ایمنی
ناشناس۲۳۷۴۵۳۵۱۷:۳۵:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
خیلی ساده ست مدیر قبلی خوردروسازی سایپا الان رئیس دیوان هست الکی از این مقالات ننویسین فقط اعضاب مردم رو خورد میکنن و هیچ فایده ای نداره جز اعصاب و حرص خوردن
امیر۲۳۷۴۶۱۷۱۸:۴۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
جدا از اینکه قطعا باید وسیله نقلیه مناسب و ایمن تولید بشه؟ سوال اصلی اینجاس مردم چرا همچین وسیله ای و می خرن؟ چندین سال روی ذهن مردم برنامه ریزی شده که از خرید همچین ماشینی خوشحال باشن ، همین مردمی که سوار هواپیمای اسقاطی میشن ، مرغ منجمد و گوشت منجمد می خورن و .
ناشناس۲۳۷۴۷۳۵۲۰:۳۶:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
کسانی که به بهانه اشتغال و درواقع منافع مادی مردم را از خودرو به روز و ایمن محروم می کنند بدانند دستشان به خون این مردم آغشته است . و دامنشان می گیرد
ناشناس۲۳۷۴۱۳۹۱۳:۰۵:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ارابه های مرگ باعث از بین رفتن 2 نفر ایرانی در هر ساعت می شوند. به جای افزایش جمعیت به شیوه ترویج فرزند آوری، بساط ارابه های مرگ را جمع کنید.
ناشناس۲۳۷۴۲۹۱۱۴:۲۹:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
بهتر است هر چه سریعتر کارخانه های مونتاژ لگن های سیار به فضای سبز تبدیل شوند
ناشناس۲۳۷۴۱۴۲۱۳:۰۷:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
افشا گری سردار حميدی، رئيس پليس راهور تهران گفت: در برخی خودروهای ساخت ایران اگر سر پیچ ها کمی تندتر بپیچید؛ ممکن است چرخ خودرو باز شود!!
ناشناس۲۳۷۴۳۳۶۱۵:۰۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
با این سخن، امنیت روانی مردم را به انداخته است
ناشناس۲۳۷۴۷۴۶۲۰:۵۰:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
مردم دارن میمیرن تو میگی امنیت روانی، طرف امنیت روانیش بهم بخوره بهتره تا این که خودش و زن و بچه اش رو به کشتن بده
آریابان۲۳۷۴۳۹۸۱۵:۴۲:۰۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
همواره این پرسش بدون پاسخ مطرح است که عملا چه کسانی پشتیبان این خودرو سازان (بخوانید : خودرو اندازان !!!!)، این سازندگان ارابه های مرگ هستند که کماکان و با بی پروائی کامل، تا این حد دمار از روزگار مشتریان مجبور !!!!! در می آورند با توسل به روشهای شناخته شده برای مهندسی کردن بازار از طریق یک پدیده "من-درآوردی" یعنی تعیین قیمت نهائی !!!!!!!! بر اساس" قیمت بازار " تا بفروش برسانند کالایی را که برخلاف همه اصول معاملاتی در شرع و عرف !!!!! بهنگام پرداخت پول توسط مشتری بینوا، نه قیمتش معلوم است و نه زمان تحویلش !!!!!!! و البته خیلی وقتها هم مشتری را وادار میکنند بدریافت ماشین دیگری !!!! ، غیر از موردی که سفارش داده و پولش را هم تمام و کمال !!!!!! پرداخت کرده
ناشناس۲۳۷۴۱۴۴۱۳:۰۸:۵۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
60% پول فروش خودروها، عیناً در حساب دولت واریز می شود.
ناشناس۲۳۷۴۲۹۴۱۴:۳۰:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
حساب دولت یا جیب ....... ؟!!!؟
ناشناس۲۳۷۴۱۵۰۱۳:۱۰:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
خودروهای درپیتی را چند برابر قیمت خودروهای خارجی به مردم می فروشند، تازه منت هم می گذارند بنزین را ارزان به مردم می فروشیم!
ناشناس۲۳۷۴۱۵۲۱۳:۱۱:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
با فروش ارابه های مرگ ، هم پول مردم را می گیرند و هم سلامتی و جانشان را!
ناشناس۲۳۷۴۱۵۷۱۳:۱۲:۱۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
تا واردات خودرو را با قیمت بسیار مناسب آزاد نکنید هیچ رقابتی بین سازندگان خودرو داخلی شکل نمی گیرد
ناشناس۲۳۷۴۴۳۷۱۶:۰۵:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
الان لوازم خانگی هم داره به همین درد مبتلا میشه. یعنی مگه میشه درس نگرفته باشند؟ قطعا می دونند صلاح مردم در چیه اما با صلاح خودشون در تضاده
ناشناس۲۳۷۴۱۶۵۱۳:۱۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
قانون در ايران براي حمايت از خلاف كاره از قالپاق دزد تا اختلاسگر مجلس بايد بجاي سياسي بازيا و حزب بازيا قوانين رو به روز و ترميم كنه كه تنها كاري كه نميكنه همينه فقط الكي قانون هاي اجرا نشو توليد ميكنه
ناشناس۲۳۷۴۱۶۶۱۳:۱۸:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
امنیت تیبا، کوئیک و ساینا چقدر بیشتر از پراید است؟!
ناشناس۲۳۷۴۱۷۲۱۳:۲۰:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ببینید کیفیت تولیدات خودروهای وطنی چقدر نازل هستند که حتی دیگر سوریه و عراق هم آنها را قبول نمی کنند.
ناشناس۲۳۷۴۱۸۸۱۳:۲۸:۱۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
۴۰سال است دارید از این مقاله ها و گلایه ها می کنید چه اثری داشته هيچ کس و هیچ ارگانی زورش به این مافیا ایران خودرو و سایپا نمی رسه مثلا طرح مجلس چی شد الان بگردی در سطل زباله مجلس میتونی پیداش کنی
ناشناس۲۳۷۴۱۸۹۱۳:۲۹:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ارابه های مرگ که باعث می‌شوند خیلی از خانواده ها داغدار بشوند
ناشناس۲۳۷۴۲۴۷۱۴:۰۲:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
جان بی ارزش ...
ناشناس۲۳۷۴۲۵۱۱۴:۰۳:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
هزینه ماهانه حقوق پرسنل و مدیران این دو خودروساز کلا چقدره ؟ بگید ما مردم هزینه اش رو پرداخت کنیم. اینا برن خونه بشینن و حقوق بگیرن اما با جون مردم بازی نکنن
ناشناس۲۳۷۴۲۶۹۱۴:۱۷:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
کو گوش شنوا!
ناشناس۲۳۷۴۳۰۴۱۴:۳۷:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
این جناب پلیسی که به تولیدات ملی توهین کردن و ضد تولید داخلی صحب کردن باید عوض بشن. خیلی سریع.ایشون آب ریختن تو آسیاب دشمن. چه معنی داره با این حجم خشکسالی آب رو بریزن تو آسیاب آخه؟!
جاسم۲۳۷۴۷۲۶۲۰:۲۸:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
اگرقراره این سردار عوض بشه بایستی برای پلاک و شماره گذاری خودروها عوض بشه نه توهین به لگن سازان و بچه ننر دولتها و مجلس و تعزیرات و بازرسی کشور و..
ناشناس۲۳۷۴۳۱۸۱۴:۴۷:۱۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
چه تیتر مناسبی واقعا برازنده این خودروهای بی کیفیت داخلی است. خیلی ساده با کمک تکنولوژی میشد جلوی این فاجعه رو گرفت. اول با داشتن حداقل ایمنی استاندارد جهانی و دوم نصب GPS برای همه خودروها و رصد سیستمی مثل ناوگانهای هوایی و ریلی کشتی و... اینطوری وقتی خودروی اول تصادف میکرد به همه ی خودروهای دیگر مسیر میشد اطلاع داد یا هزار و یک روش دیگه... ساده ترین نمونه همین برنامه waze هست... مساله خواستن پیشرفت هست
ناشناس۲۳۷۴۳۲۴۱۴:۵۱:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
چه کسی قرار است بساط این اشغال سازها رو جمع کنه اصلا کسی یا ارگانی یا سازمانی هست من به شما می گویم خیر چون جان. مردم دراین کشور غمزده ارزشی ندارد مهم پول‌های نجومی برای این اشغال هاست تا حقوق مصرف کنند مهم نباشد هیچ چیز درست نمی شود تا حق مردم محترم شناخته نشود هیچ چیز درست نمی شود با حرف چیزی درست نمی شود حتی خودروهای دست دوم اروپا وآمریکا هزار بار ازاین ها بهتر است
ناشناس۲۳۷۴۳۳۵۱۵:۰۰:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
خودرو سازان باید کاملا خصوصی شوند و مبنای تولید صادرات باشد. نرخ ارز کاملا آزاد و تعرفه واردات صفر شود. نظام مالیاتی دقیق هم پیاده شود مانند تجربه های خوب در دنیا.
ناشناس۲۳۷۴۷۵۵۲۰:۵۶:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
خصوصی؟؟کدوم خصوصی توی این مملکت؟؟تنها واژه بی معنا...
ناشناس۲۳۷۴۹۱۲۲۳:۲۹:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ببخشید اونوقت بالادستی ها چطور بخور بخور راه بندازن؟ شما انگار میخواید یه عده مدیر تراز مدیریت جهانی رو از کار بی کار کنید
حسین۲۳۷۴۳۳۹۱۵:۰۲:۵۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
چرا راهنمایی و رانندگی و دادستان عمومی ،ایران خودرو را مجبور به فراخوان نمیکند؟ ایربگ مهمترین قطعه ایمنی ساز است لطفا پیگیری شود حتی کمپین تشکیل بدهیم ...
صمصام۲۳۷۴۳۷۴۱۵:۲۹:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
البته خودرو تا قبل از مرداد 1400 مربوط به دولت بود ...اما الان دیگه به دولت مربوط نیست ! متولی خودرو و معظلات ان الان دولت نیست! اگر بود الان صدای همه روزنامه های اصولگرا به آسمان بلند بود ...اما چون به دولت مربوط نیست پس اصلا مشکلی هم نیست ! نهایتا اینکه چشم مردم کور ...میخواستن خودرو نخرن !
ناشناس۲۳۷۴۴۱۷۱۵:۵۳:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
با اين عملكرد دنيا در مورد ايران و در مورد اسلام چه قضاوتي خواهد كرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۳۷۴۵۴۱۱۷:۴۴:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
شما به آمار بازگشتگان از دین واعتقادت در همین کشور خودمان نگاه کنید قضاوت غریبه ها پیشکش .
ناشناس۲۳۷۴۹۱۴۲۳:۳۰:۴۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
اونا بیکار نیستن بیان ما رو قضاوت کنند مشغول رشد و پیشرفت خودشون هستند
ناشناس۲۳۷۴۴۲۹۱۶:۰۰:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
صنعت خودرو را از دست رانت و مافیا نجات دهید یک کلام
ناشناس۲۳۷۴۴۴۲۱۶:۰۸:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
خودرو مشکل نداره عجلشان رسیده بوده بی اذن خدا برگ از درخت نمی افته .چرا به خودروسازهای ایرانخودرو و سایپا گیر میدید بی مرامها .افتاد...
ناشناس۲۳۷۴۴۵۲۱۶:۱۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
عامل بدبختی دولت است نه خودرو ساز .
ناشناس۲۳۷۴۵۶۳۱۸:۰۶:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
همه جای کشور صنعت خودرو است ! نه انصاف نه عقلانیت و نه انسانیت ، یافت نمی شود ! مافیا و مافیا و مافیا ! همین !
رضا۲۳۷۴۶۴۹۱۹:۱۴:۱۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ی سوال دارم. الان دقیقا کدام دستور اسلام در ایران اجرا میشه؟!! تنها کشوری که ادعای اسلام ناب داره ولی این وضع معیشت مردمه اون از ارابه های مرگ. این از وضع اختلاس ها و دزدی ها و دروغ گفتن هم که ی چیز کاملا عادی در بین مسئولینه. دقیق کدوم قانون اسلام و در ایران پیاده کردین؟
abbas۲۳۷۴۶۶۱۱۹:۳۰:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
آدرس غلط می دهید کشور عمان نیز که ماشین های خوب دارند یکی از پرتلفات ترین تصادفات هستند برگردید آمار تصادفات 30 سال پیش کشور کره ، فرانسه را دربیاورید که خودروهایی با وضعیت فعلی داشتند اولین و بزرگترین مشکل عدم اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی است.
ناشناس۲۳۷۴۷۵۹۲۰:۵۸:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
بچه های آقایان ماشین خارجی سوار میشن مردم مهم نیستن. فقط تحمل کردن مردم در تمام زمینه ها مهمه
ناشناس۲۳۷۴۷۹۴۲۱:۳۳:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ماشین نخرند به همین راحتی
ناشناس۲۳۷۵۰۱۴۰۲:۴۳:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کو دین کو اسلام کو قران کو قانون کو مردم سالاری دینی کو انسانیت کو حاکمیت قانون
ناشناس۲۳۷۵۱۲۹۰۸:۲۵:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
تا واردات آزاد نشود این خودرو ساز ها ادب نمی شوند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین