رکوردی جدید در هزینه وام مسکن!

گروه اقتصادی الف،   4001026014 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

افزایش قیمت اوراق مسکن همچنان ادامه دارد، به طوریکه هزینه هر برگ این اوراق برای نخستین مرتبه از ۱۲۰ هزار تومان هم گذشت و اوراق سال جاری بین ۱۲۴ هزار تا بیش از ۱۲۷ هزار تومان قیمت دارند.

رکوردی جدید در هزینه وام مسکن!
به گزارش ایسنا، مدتی است که قیمت اوراق مسکن روندی افزایشی دارد و حدود یک ماه قبل از ۱۰۰ هزار تومان و اخیرا از ۱۲۵ هزار تومان هم گذر کرد. پس از آن بانک مسکن اعلام کرد به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس این بانک، هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات ۵۰ درصد کاهش یافته است. نکته جالب این است که هزینه این اوراق طوری افزایش داشته که حتی تخفیف ۵۰ درصدی هم هزینه نهایی را کاهش نداده است. به عبارتی اگر هزینه اوراق ۸۰ تومان بود و هیچ تخفیفی نیز در نظر گرفته نشده بود، هزینه این وام کمتر از شرایط کنونی بود!

قیمت اوراق مسکن فروردین تا اذر سال جاری

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماههای فروردین، اردیبهشت سال جاری ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن خردادماه نیز ۱۲۹ هزار تومان قیمت دارد. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۲۷ هزار و ۴۰۰، مردادماه ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ و شهریورماه نیز ۱۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان  داد و ستد می‌شود.

 همچنین هرکدام از اوراق مهر و آبان ماه  ۱۲۷ هزار و ۸۰۰ و اوراق آذرماه نیز ۱۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در آذرماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛  لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۲۷ هزار و ۴۰۰ تومانی، ۲۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۱۰ میلیون و ۱۹۲هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۳۵ میلیون و ۶۷۲هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ که البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۵۰ میلیون و ۹۶۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۰ میلیون و۱۹۲  هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۶۱ میلیون و ۱۵۲هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰  برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۰ میلیون و ۳۸۴هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۴۰ میلیون و ۷۶۸هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت هفت میلیون و ۶۴۴و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۵ میلیون و ۲۸۸ نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۷۴۰۳۰۱۱:۵۵:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
اوراق فروشی رندانه!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین