تمام آنچه باید درباره تولید ، خرید و آماده سازی خامه قنادی بدانید!

گزارش بازرگانی،   4001026012

کیک و شیرینی خامه ای از محبوب ترین انواع شیرینی جات هستند که تهیه آنها در خانه کار چندان راحتی نیست. برای همین هم اغلب به خرید شیرینی خامه ای و کیک های تولد و مناسبتی از قنادی های مورد علاقه مان تن می دهیم. مهم ترین ماده در تهیه کیک و شیرینی تر ، خامه پف کرده است. دستور ها و روش های مختلفی برای تهیه خامه فرم گرفته از خامه صبحانه در اینترنت می توان یافت. مثلا اینکه خامه را داخل فریزر بگذارید تا کمی سفت شود ، بعد با پودر قند و وانیل مخلوط کرده و با همزن برقی خوب هم بزنید. یا اینکه از سفیده تخم مرغ استفاده کنید ( که البته این یکی را اصلا پیشنهاد نمی کنم). این روش های فرم دادن خامه صبحانه ، علاوه بر اینکه زمان زیادی می طلبد ، اغلب نتیجه خوبی به همراه ندارد.

ولی آیا روش راحت تری برای تهیه خامه فرم گرفته وجود دارد؟ چرا خامه استفاده شده در کیک و شیرینی قنادی ها به راحتی فرم می گیرد و شل نمی شود؟

باید گفت که پاسخ این سوالات ، تنها در خامه مخصوص قنادی خلاصه می شود. چندی است که دسترسی به خامه قنادی برای عزیزانی که علاقمند به پخت کیک و شیرینی خامه ای ، در خانه هستند نیز فراهم شده است. تنها سوالی که در این میان بی پاسخ می ماند این است که " چه برند خامه قنادی خوبه و کدوم برند خامه قنادی بهتره "؟

در ادامه حتما به این سوال نیز پاسخ خواهیم داد.



تفاوت خامه قنادی و خامه صبحانه در چیست؟

نگاهی به ویترین قنادی ها بیاندازید. کیک هایی که به زیبایی با خامه تزیین شده اند و شیرینی های خامه ای خوشرنگ و لعاب ، توجه هر کسی را جلب می کند.  اگر یکبار هم سعی کرده باشید که خامه صبحانه را فرم دهید ، با دردسر ها و نتایج نچندان مطلوب کار آشنا هستید. راز زیبایی شیرینی ها و کیک های قنادی ها در استفاده از خامه مخصوص قنادی است. این خامه که تنها برای مصارف قنادی و کافی شاپ ها مناسب است ، طی فرآیندی متفاوت از خامه صبحانه تهیه می شوند.

در واقع، خامه قنادی همان شیر تغلیظ شده است. در این فرآیند،  شیر را در سانتریفیوژ های مخصوصی تغلیظ می کنند و مواد غیر چرب را از آن جدا می کنند. ماده حاصل ده برابر از شیر معمولی چرب تر است و چربی آن به بیش از 30 درصد می رسد. خامه حاصل را پس از افزودن شکر ، پاستوریزه می کنند. یکی از نکات مهم در حفظ کیفیت خامه قنادی ، توجه به شیوه درست نگهداری آن است. خامه قنادی به صورت یخ زده به بازار عرضه می شود و تا زمان استفاده نبایست از حالت یخ زده خارج شود. چرا که قرار دادن خامه قنادی در فضای گرم و حتی دمای اتاق باعث خراب شدن و یا به اصطلاح ، بریدن خامه می شود.

استفاده از خامه صبحانه برای مصارف قنادی ، نه تنها انتخاب خوبی نیست بلکه به صرفه نیز نمی باشد. قیمت تمام شده خامه قنادی برای یک کیک ، بسیار کمتر از خامه صبحانه تمام می شود. از سوی دیگر ، تهیه و آماده سازی خامه قنادی نیز زمان کمتری نیاز دارد و نتیجه بهتری نیز حاصل می شود. با این برآورد می توان نتیجه گرفت که استفاده از خامه قنادی ، به مراتب از خامه صبحانه به صرفه تر تمام می شود.



خامه قنادی را از کجا تهیه کنیم؟

بسته های خامه قنادی ، به صورت فریز شده در اغلب فروشگاه های لوازم قنادی و برخی فروشگاه های بزرگ عرضه می شوند. خامه قنادی آماده در بسته های نیم کیلویی ، یک کیلویی و 5 کیلویی و گاهی به صورت فله نیز به فروش می رسند. البته خرید خامه فله را نمی توان توصیه کرد، چرا که این نوع بسته بندی خامه قنادی ، فاقد تاریخ تولید و مصرف می باشد. یکی از روش های جدید برای خرید خامه قنادی ، خرید اینترنتی این محصول است. خرید اینترنتی خامه قنادی ، امکان مقایسه قیمت برند های مختلف خامه قنادی را نیز برای شما فراهم می کند. اگر قصد خرید عمده خامه قنادی را دارید ، توصیه می کنم که قبل از اقدام به خرید ، با یک سرچ اینترنتی از لیست قیمت روز و ویژگی های برند های مختلف آگاهی پیدا کنید.



روش فرم دادن و استفاده از خامه قنادی

همان طور که گفته شد ، خامه قنادی به صورت یخ زده می باشد و باید زمانی را برای آماده سازی و یا به اصطلاح ، فرم دادن به آن صرف کنید. برای این کار می بایست ، ظرف خامه یخ زده را از شب قبل درون یخچال قرار دهید. دقت کنید ، قرار دادن خامه قنادی در دمای خانه ، موجب بریدن و خراب شدن آن می شود از این رو فرآیند یخ زدایی از خامه قنادی باید در یخچال صورت گیرد. این خامه زمانی آماده زدن است که به صورت مایعی نسبتا غلیظ ( رقیق تر از خامه صبحانه ) در آمده باشد.

پس از بیرون آوردن خامه از یخچال ، بلافاصله آن را به وسیله همزن برقی و با دور متوسط به مدت یک دقیقه بهم بزنید. بعد از آن ، حدود 2 تا 3 دقیقه خامه را با دور تند خوب هم بزنید تا به خوبی پف کند. در این مرحله با افزودن پودر کاکادو و یا طعم دهنده و رنگ های خوراکی ، می توانید خامه شکلاتی و طعم دار تهیه کنید.

برای استفاده از خامه قنادی باید کمی سرعت عمل داشته باشید و کیک شیرینی خامه ای را در یخچال نگهدارید تا پف خامه از بین نرود یا اصطلاحا شل نشود. البته باید بدانید که این خامه آماده را دیگر نمی توان مجددا فریز کرد. پس به یاد داشته باشید که به اندازه نیازتان خامه قنادی آماده کنید.

چه برند خامه قنادی خوبه؟

زمان آن رسیده تا به سوالی که در بخش اول مطرح کردیم، پاسخ دهیم. همانطور که بیان شد، فرآیند تولید خامه قنادی متفاوت از خامه صبحانه است. برخی برند های تولید لبنیات صبحانه در کنار سایر محصولات ، اقدام به تولید خامه قنادی نیز نموده اند. ولی برند " خامه قنادی دلمک " یک تفاوت عمده با سایر برند ها دارد. خامه قنادی دلمک ، نامی آشنا در زمینه تولید تخصصی خامه قنادی آماده است. بهرگیری از دانش و تجهیزات به روز در کارخانه تولید خامه قنادی دلمک ، محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را در اختیار مصرف کنندگان و قنادان قرار داده است.



خرید خامه قنادی دلمک برای قنادی ها و مصرف کنندگان

خامه قنادی دلمک در بسته بندی های بهداشتی تاریخ دار به صورت عمده و خرده در اختیار خریداران قرار دارد. برای خرید خامه قنادی دلمک می توانید به فروشگاه های لوازم قنادی معتبر مراجعه نمایید. مژده دلمک براری همراهان و خریداران این محصول پرطرفدار، امکان خرید اینترنتی خامه قنادی در بسته بندی های مختلف برای مصارف عمده و نیز فروشگاه های لوازم قنادی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین