ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل

گزارش بازرگانی،   4001026011

یکی از روش‌های مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور، اخذ ویزای 189 است که نیازی به حمایت مالی کارفرمای استرالیایی یا اسپانسر نداشته و با توجه به مدارک تحصیلی، مهارت‌های شغلی، سوابق کاری و تسلط به زبان انگلیسی، به متقاضیان اعطاء می‌شود.

چنانچه داوطلبان تمامی شرایط لازم را برآورده ساخته و دست کم 65 امتیاز در سیستم امتیازبندی ویزای 189 استرالیا کسب کنند، می‌توانند به این کشور مهاجرت کرده و به همراه اعضاء خانوادۀ خود در استرالیا سکونت گزینند. از آنجا که برای اقامت در استرالیا توسط اخذ ویزای مهارتی مستقل، محدودیت‌های منطقه‌ای اعمال نمی‌شود، با توجه به شرایط و اهداف متقاضیان، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های آن‌ها برای مهاجرت به این کشور باشد.

شرایط دریافت ویزای 189 استرالیا

همانند دیگر ویزاهای این کشور، متقاضیان جهت مهاجرت به استرالیا از طریق سابکلاس 189 نیز ملزم به رعایت معیارهایی خواهند بود که توسط دولت استرالیا تعیین شده‌اند. از جمله شرایط ویزای 189 استرالیا، تسلط مهاجران به زبان انگلیسی است که به طور معمول توسط آزمون‌های معتبری مثل آیلتس، سنجیده می‌شود. به طور کلی داوطلبان باید از حدأقل نمرۀ 6 در این آزمون یا معادل آن، برخوردار باشند.

لازم به ذکر است که حرفه و تخصص متقاضیان جهت مهاجرت به این کشور و اشتغال در یکی از مناطق آن، باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا عنوان شده باشد. همچنین سوابق کاری مرتبط و ارزیابی مهارت‌های افراد در این مشاغل، از جمله مهم‌ترین شرایط ویزای 189 به شمار می‌رود.

داوطلبان پیش از اقدام جهت جمع‌آوری مدارک لازم و ارسال آن‌ها به ادارۀ مهاجرت استرالیا، ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را ارزیابی و با مدرک استرالیایی، معادل‌سازی کنند. با رعایت موارد ذکر شده، متقاضیان باید حدأقل امتیاز ویزای 189 استرالیا را کسب کنند تا واجد شرایط اخذ آن باشند.

و در آخر، مهاجرت به این کشور با ویزای مهارتی مستقل، محدودیت‌های سنی‌ای نیز در بر دارد، به طوری که داوطلبان هنگام ارسال درخواست خود، باید کمتر از 45 سال داشته باشند. از آنجا که لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا با توجه به بازار کار و شرایط اقتصادی این کشور، سالانه به‌روزرسانی می‌شود، لازم است تا متقاضیان پیش از هرگونه اقدام جهت ارسال درخواست اخذ ویزا، با یک وکیل مهاجرتی مجرب و کاردان، مشورت کنند.

 مراحل دریافت ویزای 189 استرالیا

داوطلبان در وهلۀ اول، باید مهارت و تخصص مورد نظر خود را از لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا تعیین کرده و شرایط هر یک از استان‌ها و مناطق این کشور را در حرفۀ انتخابی نیز ارزیابی کنند. ایالت‌های استرالیا با توجه به نیاز بازار کار خود، معیارهای متفاوتی جهت پذیرش مهاجران اعمال کرده‌اند که متقاضیان باید با در نظر گرفتن آن‌ها، امتیاز خود را با توجه به هر یک از مؤلفه‌های ذکرشده محاسبه کنند.

یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت سابکلاس 189، معادل‌سازی مدارک داوطلبان مطابق با یکی از ارگان‌های مربوطه در استرالیا است که با توجه به کد رشتۀ انتخابی و سازمان ارزیابی‌کننده، می‌تواند یک هفته تا 4 ماه به طول بینجامد. پس از پردازش مدارک، متقاضیان باید فرم ابراز تمایل (EOI) خود را توسط سیستم SkillSelect این کشور ارسال کنند. در این مرحله امتیاز آن‌ها با توجه به ضوابط هر استان محاسبه شده و چنانچه حدأقل امتیاز لازم برای این پروسه کسب شده باشد، در صف دریافت دعوت‌نامه قرار می‌گیرند.

چنانچه شرایط داوطلبان به دقت ارزیابی و پروندۀ آن‌ها نیز تأیید شده باشد، از طرف یکی از ایالت‌های استرالیا، دعوتنامه‌ای برای اقدام جهت ارسال درخواست ویزای 189 استرالیا دریافت خواهند کرد. پس از اخذ این دعوتنامه، متقاضیان به مدت 60 روز زمان دارند تا مدارک خود را تکمیل کرده و دیگر الزامات این ویزا (گواهی ارزیابی پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه و...) را برآورده سازند. ویزای متقاضی اصلی و همراهان وی بعد از ارسال درخواست و ارائۀ مدارک، با توجه به شرایط آن‌ها، طی چند ماه صادر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای 189 استرالیا

تمامی مدارک مورد نیاز اخذ ویزای 189، باید به صورت رسمی ترجمه و به ادارۀ مهاجرت استرالیا ارسال شوند. این مدارک می‌توانند با توجه به شرایط متقاضیان و مقررات استان مورد نظر، متفاوت باشند؛ از این رو توصیه می‌شود که داوطلبان جهت کسب اطمینان از تکمیل آن‌ها، با وکلای مهاجرتی مشورت کنند.

به طور کلی برخی از مدارک مهم این فرآیند، عبارتند از:

  • گذرنامۀ داوطلب اصلی و همراهان وی با حدأقل اعتبار 6 ماه الی 1 سال؛
  • مدارک شناسایی متقاضی اصلی و همراهان (کارت ملی، شناسنامه و...)؛
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات مقاطع مورد نیاز؛
  • رزومه (CV)؛
  • مدارک زبان انگلیسی متقاضی و همراهان بالای 18 سال؛
  • عکس پاسپورتی جدید داوطلب اصلی و اعضاء خانوادۀ وی؛
  • مدارک مرتبط با سوابق کاری (بیمه، فیش حقوقی، گواهی کار و...)؛
  • و...

لازم به ذکر است که جمع‌آوری و ارسال مدارک خواسته‌شده، از مهم‌ترین مراحل اخذ انواع ویزای استرالیا محسوب می‌شود؛ به طوری که کوچک‌ترین نقصی در این اسناد یا عدم اطمینان از صحت آن‌ها، می‌تواند پروندۀ داوطلبان را با ریسک رد صلاحیت مواجه کند.

 سیستم امتیازبندی ویزای 189 استرالیا

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد، متقاضیان برای اینکه واجد شرایط دریافت ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل باشند، ملزم به کسب 65 امتیاز در سیستم امتیازبندی این کشور خواهند بود. معیارهای متفاوتی برای محاسبۀ این امتیاز وجود دارد که عبارتند از:

  • سن متقاضی: حدأکثر 30 امتیاز برای متقاضیان بین 25 الی 30 سال؛
  • مدارک تحصیلی: حدأکثر 20 امتیاز؛
  • سوابق تحصیل در استرالیا: 5 امتیاز؛
  • تسلط به زبان انگلیسی: حدأکثر 20؛
  • برخورداری از امتیاز اسپانسر ایالتی یا خانوادگی: بین 5 الی 10 امتیاز متغیر است؛
  • سابقۀ کاری مرتبط در خارج از استرالیا در 10 سال گذشته: حدأکثر 15 امتیاز؛
  • سابقۀ کاری مرتبط استرالیایی در 10 سال گذشته: حدأکثر 20 امتیاز؛
  • صلاحیت‌های همسر متقاضی.

هزینه و مدت زمان صدور ویزای 189 استرالیا

مدت زمان پردازش ویزاهای استرالیا، به صورت مداوم و متناسب با شرایط این کشور، به‌روز می‌شوند. به طور معمول، پروسۀ صدور ویزای 189 برای 75 درصد متقاضیان، 8 ماه و برای 90 درصد، 10 ماه طول می‌کشد. با این حال در صورت مواجهه با مسائلی همچون عدم صحت مدارک یا نواقص آن‌ها، این بازۀ زمانی می‌تواند طولانی‌تر باشد.

همچنین با توجه به آمار اعلام‌شده توسط ادارۀ مهاجرت استرالیا، هزینۀ پردازش پرونده و اخذ سابکلاس 189 در حال حاضر، به شرح زیر است:

  • متقاضی اصلی: 4115 دلار استرالیا؛
  • همسر (قانونی یا ازدواج سفید): 2060 دلار استرالیا؛
  • فرزندان تحت تکفل (زیر 18 سال): 1030 دلار استرالیا.

به علاوه با توجه به شرایط سازمان ارزیابی‌کننده، پردازش پروندۀ متقاضیان و همراهان وی نیز هزینه‌ای بین 500 الی 3000 دلار استرالیا را در بر دارد.

مزایای دریافت ویزای 189 استرالیا

ویزای 189 با ارائۀ مزایایی همچون اقامت دائم استرالیا، به داوطلبان اجازه می‌دهد که در این کشور به کار و تحصیل پرداخته و همچنین از مزایای خدمات بهداشتی و سیستم پزشکی رایگان آن نیز بهره‌مند شوند. متقاضیان می‌توانند به مدت 5 سال، بدون نیاز به اخذ ویزای بازگشت، به کشورهای خارجی سفر کرده و بازگردند.

به علاوه چنانچه در طی مدت سکونت خود در این کشور، امتیازات لازم را کسب کرده باشند، می‌توانند پس از گذشت 3 الی 4 سال نسبت به اخذ شهروندی استرالیا نیز اقدام کنند. فرزندان مقیمان دائم استرالیا، می‌توانند به صورت رایگان در استرالیا به تحصیل بپردازند. همچنین فرزندان متولدشده در این کشور، از پاسپورت استرالیایی برخوردار خواهند شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین