کاهش اثرات کووید-۱۹ با تمرین‌های تنفسی

گروه سلامت الف،   4001025124

اگر شما هم احساس می‌کنید در کنار اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق واکسن، برای کاهش خطر ابتلا به کووید-۱۹ باید تلاش بیشتری کنید. خبر خوب این است که تمرین‌های تنفس عمیق می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

کاهش اثرات کووید-۱۹ با تمرین‌های تنفسی

به گزارش ایسنا، روزنامه جام جم نوشت: «در شرایطی که افزایش ابتلا به امیکرون به‌ عنوان سویه جدیدی از بیماری کووید-۱۹جهان را فراگرفته‌است، بسیاری از خود می‌پرسند آیا واقعا هیچ کار دیگری نمی‌توانم برای کاهش احتمال ابتلا به این بیماری انجام بدهم؟ اگر شما هم احساس می‌کنید در کنار اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق واکسن، برای کاهش خطر ابتلا به کووید-۱۹ باید تلاش بیشتری کنید، خبر خوب این است که تمرین‌های تنفس عمیق می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. این تمرین‌ها، دستگاه تنفسی را تقویت می‌کند و شما می‌توانید شرایط بهتری را قبل و حتی در طول عفونت کووید-۱۹ تجربه کنید. تمرین‌های تنفس عمیق همچنین کمک می‌کند کنترل بیشتری بر سلامت خود داشته‌ باشید و استرسی را که ممکن است تجربه کنید، کاهش دهید.

هر چند معمولا گفته می‌شود تمرین‌های تنفس عمیق به مبارزه با استرس و اضطراب و کاهش وزن کمک می‌کنند اما نباید سیستم اصلی درگیر هنگام انجام این تمرین‌ها یعنی سیستم تنفسی را فراموش کنیم. تمرین‌های تنفسی، به‌ویژه تنفس شکمی، ظرفیت ریه‌ها را افزایش می‌دهد، آنها را از مخاط و مایعات پاک می‌کند و باعث می‌شود تنفس موثرتری داشته‌باشید.

با توجه به علائم شایع کووید مانند دشواری تنفس، سرفه یا حتی ذات‌الریه، کووید-۱۹ معمولا خود را با التهاب مسیرهای تنفسی و ریه‌ها نشان می‌دهد. از آنجا که کووید-۱۹ باعث ایجاد مخاط در مسیرهای هوایی یا ریه‌ها یا هر دو می‌شود، بر جریان هوا تأثیر می‌گذارد و این شرایط به نوبه خود به تنگی‌ نفس یا حتی مشکلات شدیدتری مانند حملات آسم یا سندرم دسترس تنفسی حاد (ARDS) که تهدیدکننده زندگی است، منجر می‌شود. ARDS زمانی رخ می‌دهد که مایعات به داخل ریه‌ها نشت کنند. تنفس عمیق خطر ابتلا به این عوارض شدید را کاهش می‌دهد؛ به‌خصوص اگر از یک بیماری مزمن تنفسی التهابی مانند آسم یا بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) رنج می‌برید.

تمرین‌های تنفسی منظم همچنین دیافراگم ـ عضله صاف گنبدی شکل در زیر ریه‌ها را که انبساط و انقباض آنها را کنترل می‌کند، تقویت می‌کند. همچنین تنفس شکمی باعث بهبود جریان لنف در بدن می‌شود که به‌طور بالقوه می‌تواند عملکرد ایمنی را بهبود ببخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی را کاهش دهد. مطالعات تایید می‌کنند تمرین‌های تنفسی کارایی تنفس را بهبود می‌بخشد و تنگی نفس را کاهش می‌دهد. به خاطر داشته‌ باشید هر فعالیت هوازی دیگری که باعث تنفس سریع‌تر می‌شود مانند شنا، دوچرخه‌سواری، یوگا یا پیاده‌روی سریع نیز می‌تواند نوعی تمرین تنفسی باشد و سیستم تنفسی شما را تقویت کند. بنابراین می‌توانید تمرین‌های تنفسی اختصاصی را با فعالیت‌های ورزش جایگزین کنید تا بهره بیشتری ببرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین