۱۵ هزار کودک قربانی «تن‌فروشی اجباری» در فرانسه

گروه جهان الف،   4001025122 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزارش‌های تکان‌ دهنده اخیر در فرانسه حاکی از آن است که حدود ۱۵ هزار کودک تنها در سال گذشته میلادی توسط سازمان‌های تجارت انسان در فرانسه مجبور به تن فروشی اجباری شده‌اند که اغلب کودکان نیز دختر بچه بوده‌اند.

۱۵ هزار کودک قربانی «تن‌فروشی اجباری» در فرانسه

به گزارش فارس، با وجود انبوه قوانین و منشورهای محلی و بین‌المللی که بر ضرورت حمایت از کودکان و محافظت از حقوق آنان تاکید دارد، اما فرانسه طی دوره اخیر شاهد افزایش فزاینده فعالیت شبکه‌ها و گروه‌های جنایی است که از کودکان به صورت غیرقانونی و غیر انسانی سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش تی‌آر‌تی، سازمان‌های حقوق بشری فرانسه اخیرا نگرانی خود را بابت آماری که سازمان‌های رسمی درباره سوء استفاده اجباری از کودکان در فعالیت‌های جنسی منتشر شده ابراز داشته‌اند و از مقام‌ها و سازمان‌های امنیتی درخواست کرده‌اند که جلوی این نقض آشکار حقوق کودکان را گرفته و کسانی که این جنایت را مرتکب شده‌اند مجازات کنند.

بر اساس گزارشی که توسط گروه مقابله با سوء استفاده جنسی از کودکان در فرانسه با نام ACPE منتشر کرده، بین 10 هزار تا 15 هزار نفر از کودکان طی سال 2021 مجبور به تن فروشی اجباری شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال‌های پیش، رشد فزاینده‌ای داشته است.

«جان مارک دروگیه» مدیر مرکز مبارزه با تجارت انسان OCRTECH می‌گوید که این اقدام غیرقانونی از سال 2015 با رشد نگران کننده‌ای همراه بوده و اکثر قربانیان نیز دختر بچه‌ها بوده‌اند.

دروگیه اضافه کرد که به کار گیری این دختران کم سن و سال بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر «اینستاگرام»، «تیک توک»، «اسنپ شات» و دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

بر اساس گزارش پیشین سازمان امور کودکان و خانواده فرانسه، سازمان‌های تجارت انسان، اغلب کودکان و به خصوص دختر بچه‌هایی را هدف قرار می‌دهند که احساس کمبود روحی و روانی داشته یا از مشکلات عاطفی رنج می‌برند یا آنکه خانواده‌های آنها از هم متلاشی شده است یا آنکه در درون خانواده مورد خشونت قرار رفته‌اند یا آنانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اما نتوانسته‌اند که آن را اعلام کنند.

کودکانی که همراه نداشته و تنها هستند از جمله بیشترین افرادی هستند که مورد سوء استفاده سازمان‌های تجارت انسان قرار می‌گیرند. کودکانی که در اردوگاه‌های شمال فرانسه حضور دارند یکی از قربانیان این سازمان‌ها هستند.

بر اساس گزارش دفتر یونیسف در انگلیس و فرانسه، قاچاقچیان انسان، دختر بچه‌ها و دختران نوجوان را که در اردوگاه‌های فرانسه در طول ساحل مانش قرار دارند، مجبور به «تن فروشی اجباری» در مقابل فراهم کردن سفر آنها به انگلیس یا تسریع در روند انتقال آنها به دیگر کشورها می‌کنند.

در گزارش‌های متعدد رسانه‌ای و امنیتی آمده است که گروه‌های تجارت انسان که از کودکان برای کارهای تن فروشی استفاده می‌کنند، اغلب مجموعه افرادی هستند که پرونده‌های جنایی دارند.

این تجارت غیرقانونی که اخیرا سود کلانی را به همراه داشته، سبب شده تا افراد زیادی را به خود جلب کند.

پس از انتشار گزارش ترسناک به کارگیری کودکان برای تن فروشی اجباری، دولت فرانسه در اقدامی دیر، در روز 15 نوامبر گذشته طرح مشترکی میان وزارت‌خانه‌های خود برای مبارزه با این آفت ایجاد کرد و بودجه‌ای 14 میلیون یورویی نیز برای آن در نظر گرفت.

وزیر امور کودکان و خانواده فرانسه توضیح داده که این طرح در زمینه ایجاد هوشیاری در میان کودکان و تقویت اقدامات قانونی علیه گروه‌های تجارت انسان فعالیت خواهد داشت. همچنین در این طرح از کودکانی که مجبور به انجام تن فروشی اجباری شده،‌ حمایت خواهد شد و طبق قانونی که در سال 2002 به تصویب شده، این کودکان «قربانی» در نظر گرفته می‌شوند.

این در حالی است که سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری معتقدند که باید اقدامات قانونی شدیدتر و بیشتری برای مقابله با این جنایت در نظر گرفته شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۷۳۹۰۵۱۰:۳۶:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
بازم نگاهتون به دور دور هاست، ما نداریم از فقر؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین