وزیر اسبق دادگستری فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد

گروه جهان الف،   4001025073

کریستیان توبیرا (Christiane Taubira) وزیر اسبق دادگستری و نامزد انتخابات سال ۲۰۰۲ فرانسه امروز (شنبه ۱۵ژانویه /۲۵ دی ) دی ماه رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ کشورش اعلام کرد.

وزیر اسبق دادگستری فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، توبیرا ۶۹ ساله در سفری به شهر لیون در تجمع چپ گرایان، با رسمی کردن نامزدی خود، گفت: میخواهم «در برابر بی‌عدالتی های اجتماعی» به «خشم» ها پاسخ دهم.

وی افزود: می‌خواهم تمام سهم خود را در برابر تضعیف روحیه و سخنان نفرت پراکن، در برابر خطرات نابسامانی‌ها و چالش‌های اجتماعی از جمله محیط‌زیست که مسئله مهم قرن است، ایفا کنم.

توبیرا از مه ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۶ وزیر دادگستری دولت فرانسه به ریاست‌جمهوری فرانسوا اولاند بود. وی در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۶ از مقامش استعفا داد.

وبیرا گفت که می‌خواهد «کنفرانسی درباره دستمزدها» تشکیل دهد و از دولتی دفاع کند که «می‌داند به جای سرمایه‌گذاری چگونه گفت‌وگو کند».روز چهارشنبه آخرین نظرسنجی ها نشان داد که جایگاه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که هنوز نامزدی خود را در انتخابات رسمی نکرده است، سه پله تنزل داشته است. این نظرسنجی احتمال پیروزی مکرون را در صورت اعلام نامزدی کریستیان توبیرا ۲۲.۵ درصد و در صورت عدم نامزدی او ۲۳ درصد نشان می دهد.

بر پایه این گزارش فاصله مکرون با دو رقیب اصلی یعنی «والری پکرس» و «مارین لوپن» هر دو از احزاب راستگرا نسبت همچنان زیاد است. بخت پیروزی این دو ۱۷ درصد است و بعد از آنها «اریک زمور» نامزد راستگرای دیگر با احتمال پیروزی ۱۳ درصدی در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

در این نظرسنجی هیچ کدام از نامزدهای احزاب چپ بخت بیش از ۱۰ درصد ندارند: «ژان لوک ملانشون» از حزب فرانسه تسلیم ناپذیر با ۹.۵درصد، «یانیک ژادو» با ۷ درصد و «آن ایدالگو» با ۳.۸ درصد در ردیف های بعدی فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ قرار دارند.

برپایه این نظرسنجی اگر مکرون و لوپن نامزدهای دور دوم انتخابات شوند، شانس مکرون ۵۴ درصد خواهد بود. اما در صورتی که پکرس رقیب نهایی مکرون شود، بخت هر دو نامزد برای پیروزی برابر (۵۰ درصد) است.

اولین دور انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۲ فرانسه در۱۰ آوریل ۲۰۲۲میلادی  (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. دومین دور انتخابات بین دو نامزد برتر نیز در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین