چه تجهیزاتی برای رستوران و پخت غذا لازم است؟

گزارش بازرگانی،   4001025031

چه تجهیزاتی برای رستوران و پخت غذا لازم است؟ این سوالی است که برای هر فردی که دارای رستوران می باشد و یا قصد رستوران باز کردن را دارد پیش می آید ما در این مطلب تجهیزات رستوران و پخت غذا را به شما معرفی خواهیم کرد تا با خیالی آسوده وسایل مورد نظر رستوران را تهیه نمایید. اما توجه داشته باشید که این وسایل را بای از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید به این منظور ما در اینجا به شما فروشگاه آشپزخانه سورن را معرفی خواهیم کرد. شما می توانید با مراجعه به سایت آشپزخانه سورن تجهیزات رستوران و پخت غذا و دیگر تجهیزات مورد نیاز هر رستوران مانند تجهیزات سرو غذا را مشاهده نموده و خریداری کنید. این فروشگاه دستگاه ها و تجهیزات با کیفیتی را به شما ارائه می دهدو کیفیت آن را برای شما ضمانت می کند.

در ادامه برخی از تجهیزات رستوران و پخت و پز را که در این فروشگاه موجود است و برای هر رستوران لازم است نام برده و به مختصر آن ها را معرفی خواهیم کرد.

تجهیزات رستوران و پخت غذا در آشپزخانه سورن

  • اجاق گاز
  • تابه گردان
  • دمکن برنج
  • خط پخت اتوماتیک برنج
  • اجاق گریل
  • دیگ
  • سرخ کن
  • فر پیتزا
  • کباب پز

توجه داشته باشید که ما در بالا تجهیزات رستوران و پخت و پز موجود در فروشگاه را نام برده ایم اما همه ی رستوران ها این تجهیزات را به طور کامل احتیاج نخواهند داشت. برای اینکه تجهیزات رستوران خود را تهیه نمایید ابتدا باید نوع رستوران را مشخص نمایید و منو آن را طراحی کرده باشید زیرا رستوران ایرانی غذاهای متفاوتی نسبت به فست فود دارد درنتیجه به برخی از تجهیزات احتیاج نخواهد داشت و همینطور برعکس.

در ادامه هر کدام از موارد بالا را به مختصر توضیح خواهیم داد تا با اطلاع از آنها بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام از آن ها در رستوران شما کاربرد دارد. البته برخی از موارد بالا را در منازل خود داشته و آشنایی نسبت به آن ها دارید اما ممکن است برای استفاده در رستوران از مدل های صنعتی آن ها استفاده شود.

اجاق گاز

همانطور که می دانید اجاق گاز در هر آشپزخانه ای جزو ملزومات بوده و بدون آن غذایی پخت نخواهد شد. در اینجا در ارتباط با اجاق گاز های مناسب رستوران صحبت خواهیم کرد. اجاق گاز آشپزخانه صنعتی با اجاق گازهای خانگی تفاوت های فراوانی دارد. نوع فر با فر خانگی متفاوت است و در این اجاق گاز صنعتی فر توسط یک مشعل و محفظه ایی عایق بندی شده درست شده که برخلاف فرهای خانگی از برق جهت گرم کردن و پختن غذا استفاده نمی کند.

تابه گردان

تابه گردان یا پاتیل سرخ کن ، نوع بزرگتری از تابه های پخت غذا است که به منظور سرخ کردن مرغ و ماهی در حجم بالا در رستوران های بزرگ و هتل ها و تالارهای پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای یک وان روغن است که مرغ و ماهی در آن سرخ می شود. این محصول با توجه به حجمی از مواد غذایی که می تواند سرخ کند، قیمت متفاوتی از دیگری خواهد داشت و هر چه حجم بالاتری را بتواند سرخ کند قیمت بالاتری خواهد داشت.

دمکن برنج

این محصول برای رستوران های ایرانی که در آن ها برنج پخت می شود مورد استفاده قرار می گیرد و دمکن برنج با انرژی که از سوخت گاز به دست می آورد و با کمک یک مشعل خطی استیل به طول 50 سانتی متر حرارت را به طور یکسان به تمام محیط داخلی منتقل می کند و انواع برنج های ایرانی و خارجی را به بهترین و بهینه ترین حالت ممکن پخت می نماید.

خط پخت اتوماتیک برنج

خط پخت مکانیزه برنج چهار پاتیل پرشیا استیل مناسب برای سازمان ها ، دانشگاه ها و مراکز بزرگ دولتی می باشد. این خط این قابلیت را دارا است که از 6000تا 18000 پرس در وعده را برای شما پخت کند و استفاده از آن موجب می شود که در زمان صرفه جویی کرده و پرسنل کمتری را برای پختن برنج برای این تعداد داشته باشید.

اجاق گریل

در منو بسیاری از رستوران ها برخی غذا ها هستند که در روغن بسیار کم آماده می وشند که به آن ها گریل گفته می وشد و برای پخت آن ها از اجاق گریل استفاده می شود. اجاق گریل، صفحات چدنی یا آهنی قطور که در برخی موارد روی آن با یک لایه کروم پوشیده شده است هستند.

دیگ

دیگ ها معمولا در آشپزخانه های رستوران های ایرنی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از تجهیزات بسیار مهم در آشپزخانه‌ های رستورانی دیگ بخار آشپزخانه صنعتی می باشد. دیگ صنعتی و به طور کلی دیگ‌ های صنعتی آشپزخانه بخش بزرگی از غذا های داخل منوی رستوران ایرانی را طبخ کرده و دارای مزایای بسیاری از جمله صرفه جویی در زمان و انرژی نیز هستند.

سرخ کن

از این دستگاه می توانید هم در رستوران های ایرانی استفاده نمایید و هم در فست فود ها، حتی این دستگاه ار در بیشتر منازل امروزه می توانید مشاهده نمایید اما توجه داشته باشید که سرخ کن های مورد استفاده در رستوران ها با سرخ کن های خانگی متفاوت می باشند. سرخ کن های صنعتی در دو مدل سرخ کن تک لگن دو سبد و سرخ کن دو لگن دو سبد یا براساس سفارش مشتری ساخته می شود. سرخ کن های صنعتی از جنس استیل هستند.

فر پیتزا

فر پیتزا برای فست فود ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این فر در انواع و اقسام مختلفی تولید می شود که با توجه به فضایی که در آن نصب خواهد شد، حجم تولید پیتزا در رستوران شما و همچنین میزان بودجه‌ ای که برای خرید آن در نظر گرفته‌ اید می‌ تواند متفاوت باشد.

کباب پز

حتما باید کباب پز مورد استفاده در آشپز خانه های صنعتی استنلس استیل 304 ضد زنگ باشد تا با استفاده دائمی باعث وارد شدن زنگ آب و آلودگی به غذای در حال طبخ نگردد. توجه داشته باشید که این محصول باید دارای استاندارد باشد و کیفیت پختی را به طور یکنواخت ارائه دهد.

سخن آخر

با توجه به معرفی تجهیزات آشپزخانه صنعتی در بالا شما می توانید با مشخص کردن احتیاجات خود برای طبخ غذا، دستگاه مورد نظر خود را تهیه نمایید. برای اینکه خرید خوبی را داشته باشید و محصول با کیفیتی را تهیه نمایید ما به شما فروشگاه آشپزخانه سورن را معرف می کنیم که می توانید با مراجعه به سایت آشپزخانه سورن محصولات آن را مشاهده نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین