ارتفاع پست !

علی اباذری،   4001025003 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
ارتفاع پست !

​رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری مرد جوانی که خودروهای گران قیمت را در شمال تهران به آتش می‌کشید خبر داد و گفت: متهم انگیزه حریق را حسادت اعلام کرد. جوان دستگیر شده هم در گفتگوی کوتاهی ضمن تایید این موضوع گفته است چرا باید آنها ماشین های لوکس داشته باشند اما من حتی یک موتور هم نداشته باشم ! 

در چنین مواقعی بسیاری از تحلیل ها بلافاصله و شاید طبیعتا با اشاره به افزایش فاصله طبقاتی و گسترش نابرابری ساختاری در پی توجیه این رفتار برآمده و با حذف «عامل» ( شخص یاد شده) در چنین رویدادهایی موضوع را صرفا از زاویه «ساختارهای» نابرابری تحلیل می کنند. 
از نگاه این تحلیلگران، آن جوان به دلیل   افزایش احساس «محرومیت نسبی» یا احساس شدید بی عدالتی ساختاری، در انجام چنین عملی حتی اگر «محق» نباشد حتما شایسته «ابراز همدردی» است و عمل او «قابل درک» است. 

هر چند «تخیل جامعه شناسانه» و تحلیل رویدادها در یک زمینه اجتماعی و ساختاری حتما دارای بهره ای از واقعیت زندگی انسانی است اما تقلیل دادن بلافاصله ی هر پدیده ای به این امر و نادیده گرفتن ابعاد دیگر نیز خود نوع دیگری از تحریف واقعیت است، چرا که واقعیت زندگی و رفتار انسانی فقط در بعد جمعی و ساختاری خلاصه نمی شود.

بسیاری از دستورات اخلاقی، بی قید و شرط و مطلق هستند و به گونه ای مستقل از شرایط و زمینه های اجتماعی، در نسبت با «فرد» مخاطب، معتبرند. دروغ نگفتن و دزدی نکردن و آسیب نرساندن به جان و مال دیگران از جمله دستوراتی هستند که به هیچ وجه به طبقه اجتماعی و غنی و فقیر بودن افراد ارتباطی ندارد. فقیر بودن افراد این حق را به آنان نمی دهد که از دستورات اخلاقی یاد شده سرپیچی کنند ( طبیعتا موقعیت هایی نظیر دزدی از سر گرسنگی شدید که ماجرا را قدری پیچیده تر می کند استثنائاتی بر این قاعده کلی معتبرند که مصادیق بسیار بسیار نادری هم دارند ) همچنان که غنی بودن افراد آنان را از لخاظ اخلاقی محق نمی سازد و مسئولیت های سنگینی بر دوش آنان می گذارد که یکی از دشوارترین آنها نیز مراعات کردن حال ضعیفان جامعه و تفاخر نکردن به آنان و عدم تمایزگذاری میان خود و ایشان است. ثروتمندی که این مشی و مرام را ندارد و فقیری که به چشم حسادت به ثروتمندان نظر می کند در یک چیز مشترکند و آن پرواز روح هر دو در ارتفاعی پست است. ارتفاع پست «داشتن» ها نه اوج « بودن» ها. چنین جامعه ای در صورت داشتن ساختارهای عادلانه نیز از لحاظ کیفی جامعه سعادتمندی نیست. 

ساختارهای اجتماعی هر وضعیتی داشته باشند ( عادلانه یا غیر عادلانه) عاملان و افراد وظایفی دارند که نباید از آن چشم پوشی کنند و ای بسا که بهبود ساختارها به نحو کامل تر و جامع تر خود به انجام همین وظایف از جانب افراد مسبوق باشد. 

 مسئولیت تخطی از قواعد کلی اخلاقی که اساس آن نیز بر قاعده مشهور طلایی در اخلاق ، یعنی «آنچه بر خود نمی پسندی  بر دیگران هم مپسند»، استوار است بر عهده « فرد» است. 

موضوع بسیار مهم دیگر آن است که اگر موضوع تشخیص بی عدالتی و راه حل آن را به افراد واگذار کنیم شاید به عدد افراد، رفتارها و توصیه های مختلف برای جبران این بی عدالتی وجود داشته باشد که در صورت عمل به آنها اساس و بنیان یک جامعه از هرج و مرج ناشی از آن فروخواهد پاشید . 

 اقدامات کور و نسنجیده ای از نوع رفتار جوان یاد شده، در مقام یک فرد و یک شهروند با هیچ دلیلی پذیرفته نیست اما قطعا برای گردانندگان جامعه هشداری است که در نوع سیاستگذاری ها و حکمرانی ، پیامد تصمیم گیری های خود را در نظر داشته باشند و بدانند که همه آدمیزادگان اخلاقی عمل نمی کنند . این وظیفه تصمیم سازان و هادیان یک جامعه است که هم دادگستری و عدالت ساختاری را ترویج کنند تا احساس محرومیت نسبی به کمترین میزان خود برسد و هم در تربیت فرهنگی و اخلاقی و جامعه پذیری افراد بیش از پیش اهتمام داشته باشند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۷۲۶۳۶۰۹:۲۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
امیدوارم این ضررو زیان به مسئولان و خانواده هایشان هم تسری پیدا کند تابدانند با مردم در این سالها چه کرده اند.
ناشناس۲۳۷۲۶۸۶۱۰:۰۳:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سوال: چرا این دست از حوادث در سالهای دور وجود نداشتند؟
ناشناس۲۳۷۲۸۷۹۱۳:۰۸:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
چون آن سال ها دو قطبی سازی وجود نداشت از طریق رسانه و چون دلیل اصلی که ان زمان دنیا پرستی کمتر آموزش داده می شد
ناشناس۲۳۷۳۲۵۶۱۷:۵۰:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
بخاطر آنکه حضور طبقه متوسط در جامعه پر رنگ بود.
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۳۷۲۹۲۱۱۳:۳۲:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
دولت قبل بدون ایجاد زیر ساخت مردم را دعوت به بورس کرد و فاجعه آفرید این دولت هم اگر اول شبکه توزیع صحیح کالا را ایجاد نکند و ارز ترجیحی را حذف کند فاجعه به مراتب بزرگ‌تر از فاجعه بورس خواهد آفرید
ناشناس۲۳۷۲۹۸۱۱۴:۱۸:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
رفسنجانی بنیانگزار اشرافیگری و فاصله‌ی طبقاتی پس از انقلاب بود خاتمی ادامه دهنده‌ی راه او بود البته حسن فریدون و لاریجانی انصافاً رکورددار این فاجعه‌ی وحشتناک هستند _____ امیدواریم دیگه کسی نتونه رکورد شیخ حسن فریدون و لاریجانی رو جابجا کنه
ناشناس۲۳۷۳۱۰۹۱۵:۴۵:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
تو اول دیکته ات را خوب کن: بنیانگذار
ناشناس۲۳۷۳۱۴۳۱۶:۱۱:۴۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
فرافکنی در حد لالیگا
ناشناس۲۳۷۲۶۸۹۱۰:۰۵:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
ایران می توانست اکنون نه تنها سرآمد کشورهای خاورمیانه باشد، بلکه یکی از مرفه ترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا باشد. افسوس!
ناشناس۲۳۷۲۶۹۹۱۰:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
چرا باید یک آقازاده فی البداهه و بدون زحمت به همه چیز برسد؟
ناشناس۲۳۷۲۷۰۲۱۰:۱۳:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی کردن ثروت های حرام و نامشروع که باعث ایجاد فاصله طبقاتی از فرش تا عرش شده است می باشد
ناشناس۲۳۷۲۷۸۱۱۱:۴۸:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
مردم براي از بين رفتن نابرابري انقلاب كردند .
ناشناس۲۳۷۲۷۹۷۱۲:۰۱:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
بالاخره گریبان گیر همه میشه
سعید۲۳۷۲۹۸۴۱۴:۲۲:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
یک سوال؟چرا مجرمین پس از دستگیری اعتراف میکنند برای بیستمین مرتبه و یا بیشتر است که دستگیر میشوند این یعنی چی و چه پیامی دارد !!!
ناشناس۲۳۷۳۲۱۶۱۷:۱۴:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
یعنی مملکت قانون بازدارنده ندارد ، خلاص!
dayani۲۳۷۲۶۴۶۰۹:۲۷:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
کسی که در موقعیت تجمع مال برای خود است ، نگران آنچه که بوجود می آید نیست، زیرا راهی آسان برای گرفتار نشدن دارد، فرار یا مهاجرت . او اینجا ملک نمیخرد یا پولهایش را در بانکهای ایران نگه نمی دارد که نگران باشد.
ناشناس۲۳۷۲۶۴۸۰۹:۲۹:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
در جامعه که خرید یک پراید یک آرزو شده وجوانان حتی اگر شغل داشته باشند دیگر محال است صاحب خانه و ماشین شوند البته اینگونه رفتارها درست نیست اما همه یک جور فکر نمی کنند تا دیر نشده مسوولان بفکر باشید باید گفت شعله ای این آتش فاصله طبقاتی بین فقیر وغنی دامن گیر شما نیز خواهد شد نمی شود همه چیز را پلیسی وبا زور حل کرد
ناشناس۲۳۷۲۶۵۰۰۹:۳۰:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
فقرا باید رفتاری انسانی داشته باشند هرچند حقوق انسانی آنها رعایت نشود.
علی۲۳۷۲۷۴۸۱۱:۱۴:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
عجب!! کلا فقرا باید فقیر بمانند تا عده ای از فقر آنان برای مال اندوزی استفاده کنند. یادم نمی‌آید در اوایل انقلاب چنین تفکری داشتیم.
ناشناس۲۳۷۲۷۷۹۱۱:۴۷:۴۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
وظیفه ثروتمندان چیست؟
ناشناس۲۳۷۲۸۴۸۱۲:۴۱:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سرمایه گذاری، خلق ثروت، کارآفرینی
ناشناس۲۳۷۳۰۸۴۱۵:۳۲:۵۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
دلال بازی، رانت ، سفته بازی، پولشویی ...
ناشناس۲۳۷۲۷۹۱۱۱:۵۸:۴۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
کسی که همین‌جوری به پول‌دارترها حمله می‌کند، فقیر نیست. با همین زور بازو و سلامتی‌هایش می‌تواند روزی چند صد هزار تومن حقوق بگیرد. معلولان زیادی همین پایهٔ حقوق را هم ندارند. فاصلهٔ دستمزدها هم برای کارهای مهم و به‌اندازه، باید کم شود تا مردم با یکرنگی با هم زندگی کنند. درست نیست که به‌اسم بازاریاب و مدیر و… کمتر از کارگران کار کنند و حقوق بیشتر بگیرند.
ناشناس۲۳۷۳۴۴۵۲۱:۱۳:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
صحبتی قانونی اما غیر اخلاقی!!!!
ناشناس۲۳۷۲۶۵۲۰۹:۳۱:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
هر آنچه دیده بیند دل کند یاد. قبلا هم اختلاف طبقاتی وجود داشته است اما لااقل دو عامل باعث تشدید حس خودکم بینی شده است 1- مترو که با هزینه بسیار پایین باعث شده است افراد از مناطق کم برخورد دارتر به راحتی به مناطق اعیان نشین رفت و امد کنند درحالی که قبلا بیشتر اوقات در منطقه خودشان تردد داشتند. 2- فضای مجازی که شده است جولانگاه برند پوشی و تبلیغ شیک بودن و انسان موفق بودن!!! بطوریگه هر ادم عادی با گذار از این فضا احساس میکند گه انگاری از دیگران عقب است. و البته همه اینها در کنار عدم حس امنیت در شهر تهران . کافی است کمی در خیابانها قدم بزنید . دستفروشان که اصلا جایی برای پیاده روی باقی نمیگذارند و پلیسی که دیگر واقعا نامحسوس شده است . با سلام و صلوات و توصیه عمه و خاله و پسرخاله نمیتوان مملکت گرداند. نظم را به کشور برگردانید.
ناشناس۲۳۷۲۶۵۷۰۹:۳۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
وقتی مسئولان با اقتصاد این مملکت کاری کرده اند که اگر یک کارگر 120 سال دست نخورده حقوقش را جمع کند و در این مدت تورم هم ثابت باشد، می تواند یک آپارتمان 60 متری در یک محله متوسط تهران بخرد، تمام این حوادث و مشکلات این چنینی باید به پای آنها نوشته شود.
ناشناس۲۳۷۲۶۶۵۰۹:۴۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
همش بابت اختلاف طبقاتی هستش اگه کارگر ایرانی میتونست مثل کارگر امریکایی تویتا کمری و هوندا سیویک بخره اونوقت یکی بنز و بی ام و و پرشه داشت این حس بهش دست نمیداد
ناشناس۲۳۷۲۶۸۰۰۹:۵۹:۴۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
چه مقایسه سطحی وقتی در آن کشورها که عده ای ماشین چند میلیون دلاری سوار می شوند هم باید قشر ضعیف بزنند آن ماشین را نابود کنند؟ مقایسه سطحی کردی ولی مشکل در نوع تربیت است که این شخص دیده
علی۲۳۷۲۶۶۷۰۹:۴۱:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
در دبی با چند هزار دلار میشه ماشین روز خرید
ناشناس۲۳۷۲۶۸۳۱۰:۰۰:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
در افغانستان هم اصلا نمی توانند بخرند ولی توجیهات شما را ندارند برای خرابکاری
ناشناس۲۳۷۳۲۰۹۱۷:۰۵:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
قیاس مع الفارق کرده ای .
ناشناس۲۳۷۲۶۶۹۰۹:۴۲:۴۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
با سلام قطعاً اگر فاصله های طبقاتی کمتر باشد این اتفاقات کمتر رخ می دهند!
ناشناس۲۳۷۲۶۸۵۱۰:۰۲:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
افزایش فاصله طبقاتی مشکل امنیتی ایجاد می کند. اینکه می بینید در اروپا سعی در کاهش فاصله طبقاتی است مساله قربت الی الله نیست. مساله این است که اگر ثروتمندان بخواهند در امنیت زندگی کنند مجبورند به فکر فقرا هم باشند.
ناشناس۲۳۷۲۶۹۵۱۰:۰۸:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
یکی دیگه هم کنار خیابون بلوک سیمانی پرت می‌کرد طرف ماشینها چرا اینا یه دفعه با هم تصمیم گرفتن عصبانیتشون رو بروز بدن!؟!؟!؟
کریم۲۳۷۲۷۰۱۱۰:۱۲:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
مطمئنا اگر این جوان می توانست با پول کارگری یک پراید بخر و به حداقل ارزو های جوانی خود می رسید. این رفتار را از خود بروز نمی داد . در
ناشناس۲۳۷۲۷۲۱۱۰:۲۷:۴۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
کاری که در این مملکت انجام نشده عدالت هست گرفتار بی عدالتی و تبعیض شدید هستیم قوانین مملکت شدیداً و ذاتا تبعیض قایل می شوند بین فقیر و غنی یارانه ها برای افراد غنی امکانات در دست افراد غنی ثروت در دست افراد غنی و فقرا کشک
صمصام۲۳۷۲۷۳۳۱۰:۵۰:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
از این جوان و کاری که کرده نمیتوان به هیچ وجه دفاع کرد ...قبول اما میلیونها جوان با عقده های سرکوب شده هستند که روزی صد بار عمل مجرمانه این جوان رو در ذهنشان و در وجودشان تکرار میکنند باور اینکه تا ابد نمیتونی حتی یک متر خونه از خودت داشته باشی ..باور اینکه حسرت همه چیز تا ابد تو دلت میمونه ...برای هر کس راحت نیست . مسئولین بدانند که میلیونها جوان هستند که در استانه رسیدن به مرحله انجام کار این جوان هستند انوقت دیگه هیچ چیز قابل کنترل نخواهد بود !
ناشناس۲۳۷۲۷۳۶۱۰:۵۶:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
متاسفانه مسئولین مملکت در هر دو زمینه مورد اشاره ، بسیار بسیار بد عمل کرده اند و همچنان نیز بد عمل می کنند
حسین۲۳۷۲۷۸۵۱۱:۵۶:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
با دیدگاه نویسنده محترم کاملا موافق هستم .
ناشناس۲۳۷۲۸۰۷۱۲:۰۷:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
هر وقت تو گشنه خوابیدی و دیگری سیر سخن فرسایشی کن
ناشناس۲۳۷۲۸۰۸۱۲:۰۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
وقتی سرمایه دارها از کشور فراری می دادی باید فکر اینجا رو می‌کردید . کارآفرین کمتر بیماری بیشتر فقر و اختلاف طبقاتی بیشتر
امیرعلی ساری۲۳۷۲۸۰۹۱۲:۰۷:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
امیدوارم که دروغ نگفته باشن و گردن این بدبخت فلک زده ننداخته باشن
رضا۲۳۷۲۸۲۹۱۲:۱۹:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
والله من از این همه آسمون وریسمون که به هم بافتین چیزی متوجه نشدم ولی اینو خودم میبینم که مامور راهنمایی وسط جاده وقتی متوقفت میکنه اگر ماشین مدل بالا سوار شده باشی یه طوری باهات حرف میزنه که انگار ارث بابا طرف و خوردی و سوار این ماسین شدی
علی کریمی۲۳۷۲۸۳۰۱۲:۲۰:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
از هر زاویه به این پدیده نگریسته شود حق و ناحق مثل سایه روشن با هم تداخل دارند فقط می شود تاسف خورد.
ناشناس۲۳۷۲۸۴۱۱۲:۳۲:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
با سلام هر چند با جمع اوری اموال نا مشروع با ید مبارزه کرد ولی از چنین کارها که امنیت جامعه را به خطر می اندازد نیز باید به شدت برخورد کرد
ناشناس۲۳۷۲۹۱۵۱۳:۲۷:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
چند وقت پیش مقاله ای در خصوص از بین رفتن قشر متوسط جامعه و پله های میانی بین سطوح جامعه زدید و فرمودید بعد از یه مدت فقط دو قشر در جامعه باقی میمونن ، فقیر و غنی و فرمودین که به مرور فقرا وارد مرحله خشم علیه اغنیا میشن. دقیقا داره به وقوع می پیونده
ناشناس۲۳۷۳۰۰۶۱۴:۳۹:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
دمش گرم
ناشناس۲۳۷۳۰۳۳۱۵:۰۴:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
بر اساس هرم مازلو در سلسله نیازهای انسان، ما نمی توانیم در کشور ۲۰ میلیون زیر خط فقر مطلق باشند، ولی هیچ عوارض اجتماعی شاهد نباشیم!! طبیعی است که این کارها خوشایند هیچ کس نیست. ولی به صرف اینکه خوشایند ما نیست، در جامعه حذف نمی شود. این کارها، معلول است. معلول نظام آموزشی، نظام اقتصادی و ...... با این دست فرمون، روز به روز شرایط بدتر می شود!!
ناشناس۲۳۷۳۰۴۱۱۵:۰۸:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
دمش گرم! اگر کمی بیکارتر بمانم من راهش را ادامه خواهم داد!
ناشناس۲۳۷۳۴۸۲۲۲:۰۲:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
دمش گرم.
مجید بیرانوند۲۳۷۳۶۰۴۰۱:۱۰:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
فردا میارنش تلویزیون اعتراف میکنه : از آمریکا و انگلیس پول گرفتم
حدیث۲۳۷۳۶۰۷۰۱:۱۵:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
پاکیزگی و نظافت نیمی از ایمان هست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین