سقوط محبوبیت بایدن در آمریکا به ۳۳ درصد

گروه جهان الف،   4001023061

نتیجه نظرسنجی تازه در آمریکا نشان می‌دهد، تنها یک سوم آمریکایی‌ها از جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور رضایت دارند و از عملکرد او حمایت می‌کنند.

سقوط محبوبیت بایدن در آمریکا به ۳۳ درصد

به گزارش فارس، در حالی که وضعیت اقتصادی و مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا بویژه گونه «اُمیکرون» در آمریکا خبرساز شده است، نتیجه یک نظرسنجی از ادامه کاهش محبوبیت جو بایدن حکایت دارد.

رسانه‌های آمریکایی از قبیل وبگاه «هیل» و «نیویورک پست» بامداد پنجشنبه (امروز به وقت تهران) نتیجه نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» درباره وضعیت جاری محبوبیت جو بایدن در آمریکا را منتشر کرد.

طبق این نظرسنجی، محبوبیت و ضرایت از جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات و ۷۹ ساله آمریکا در این کشور به ۳۳ درصد کاهش یافته است.

حمایت یک سوم آمریکایی‌ها از بایدن در این نظرسنجی در شرایطی انجام شده که رئیس‌جمهور این کشور در نظرسنجی ماه نوامبر ۲۰۲۱ (دو ماه قبل) وضعیت کمی بهتری داشت و محبوبیت او ۳۶ درصد بود.

طبق گزارش وبگاه هیل، بایدن با مجموعه‌ای از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند که افزایش قیمت‌ها، همه‌گیری مداوم ویروس کرونا و اختلافات درون حزبی دموکرات‌ها بر سر طرح موسوم به «بازسازی بهتر» (Build Back Better) از جمله این مشکلات است.

«طرح بازسازی بهتر» یک بسته هفت تریلیون دلاری کمکی برای مقابله با مشکلات ویروس کرونا، بازسازی اقتصادی و زیرساخت‌های آمریکا است اما این طرح با مخالفت برخی از قانونگذاران ارشد دموکرات از قبیل سناتور «جو مانچین» مواجه شده است.

در نظرسنجی جدید، ۵۷ درصد از آمریکایی‌های وابسته به احزاب مستقل درباره عملکرد جو بایدن ابراز نارضایتی کردند و ۲۵ درصد گفتند که عملکرد او را تایید می‌کنند.

میزان محبوبیت جو بایدن در میان رای دهندگان دموکرات هم روند نزولی پیدا کرده و از ۸۷ درصد در نظرسنجی ماه نوامبر به ۷۵ درصد در نظرسنجی جدید رسیده است.

از جمله نکات قابل توجه در این نظرسنجی تازه، اتفاق نظر اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی درباره سوءمدیریت بایدن در قبال «مسائل و موضوعات کلیدی» است.

پنجاه و هفت درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک اعلام کردند، مدیریت بایدن در مسائل مربوط به اقتصاد را تایید نمی‌کنند، ۵۴ درصد مدیریت او در سیاست خارجی و ۵۵ درصد مدیریت بایدن در مقابله با همه‌گیری کرونا را تایید نکردند.

نکته امیدوارکننده برای جو بایدن و حزب دموکرات با توجه به در پیش انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، دو دستگی  شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درباره احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه است.

از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سوال شد که آنها دوست دارند شاهد پیروزی چه حزبی در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا باشند.

پاسخ ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک اعلام کردند که آنها دوست دارند حزب جمهوری‌خواه اکثر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار بگیرد و ۴۲ درصد گفتند خواهان تسلط حزب دموکرات بر این مجلس هستند.

چهل و پنج درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که دوست دارند حزب جمهوری‌خواه اکثریت کرسی‌های مجلس سنای آمریکا را در اختیار داشته باشند و ۴۱ درصد هم گفتند که تسلط دموکرات‌ها بر سنا را خواهان هستند.

نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک از هفتم تا دهم ژانویه (۱۷ تا ۲۰ دی ماه) میان ۱۳۱۳ فرد بزرگسال آمریکایی در سراسر این کشور گرفته شده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک قبل از سخنرانی جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور به مناسبت اولین سالگرد حمله مرگبار حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا انجام شده است.

جو بایدن به مناسبت سالگرد حمله به کنگره آمریکا، دو بار سخنرانی کرده است و در این این سخنرانی‌ها به شدت به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و حامیان جمهوری‌خواه او به دلیل تشویق حمله به کنگره آمریکا تاخته است.

رئیس‌جمهور دموکرات این کشور در تازه‌ترین سخنرانی خود که در شهر آتلانتا ایراد کرد، حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به جلسه کنگره آمریکا برای تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را «کودتا» خواند و مواضع و عملکرد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را محکوم کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین