بساط بی پروایی در پرداخت های نجومی و ناعادلانه کی برچیده می شود؟

گروه سیاسی الف،   4001023001 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
بساط بی پروایی در پرداخت های نجومی و ناعادلانه کی برچیده می شود؟

عدالت در نظام پرداخت يكي از چالش‌های جدي در نظام بوروكراسي و سيستم اداري ايران است. بی‌عدالتی در نظام پرداخت موجب شده احساس تبعيض بين نه‌تنها كاركنان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف بلكه بعضاً درون یک‌نهاد به وجود آيد. اين مسئله بخصوص بعد از افشاي فیش‌های حقوقي نجومي ابعاد جديدي به خود گرفت.

بعد از انتشار فیش‌های نجومي انتظار و توقعی بين همگان پديد آمد كه حداقل در يك بازه زماني مشخص شكاف پرداختي بين كاركنان دولت به يك حد معقول و منطقي كاهش پيدا كند. اما متأسفانه نه‌تنها اين امر محقق نشد بلكه حتی در ساليان گذشته اراده جدي براي حل اين مشكل و چالش وجود نداشت.

خوشبختانه يكي از وعده‌های دولت سيزدهم از بين بردن چنين بی‌قانونی و تبعيضي بوده است. سيد ابراهيم رئيسي، رئیس‌جمهور در ماه‌های گذشته بارها به تبعيض و بی‌عدالتی نظام پرداخت اشاره كرد و قول داد به‌زودی چنين مسئله بغرنجي كه بالقوه می‌تواند موجب كاهش کارایی، افزايش فساد، احساس نااميدي و ... شود را از بين ببرد.

در آخرين سخنراني سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه، 22 دی‌ماه در جلسه هیئت دولت بر ضرورت تدوین و اجرای نظام عادلانه پرداخت حقوق تأکید و خاطرنشان کرد: به‌عنوان دولت سیزدهم با توجه به شعارها و رویکردهای این دولت باید نظام پرداخت حقوق عادلانه شود. آنچه امروز اجرا می‌شود غلبه چانه‌زنی در نظام پرداخت حقوق است که باید در چارچوب یک نظام پرداخت هماهنگ و عادلانه اصلاح شود.

رئیس‌جمهور در ادامه از تشكيل کارگروهی خبر داد تا در یک مدت‌زمانی کوتاه قانون جدید، واحد و عادلانه‌ای برای پرداخت حقوق تدوین کند و این قانون پس از تصویب در مجلس تمام قوانین و مقررات متعدد فعلی در پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه‌های مختلف را ملغی اعلام کند.

ابراهيم رئيسي پیش‌ازاین نيز درباره نظام پرداخت ناعادلانه سخن گفته بود. او روز سوم آذرماه در جلسه هیئت دولت از سازمان اداری و استخدامی کشور خواسته بود هر چه سریع‌تر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.

رئیس‌جمهور بیان کرده بود «پرداخت های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل‌تحمل نیست».

با تأکید رئیس‌جمهور و بیان چنین چالشی در سخنرانی‌های متعدد حالا می‌توان این موضوع را به‌عنوان یکی از وعده‌های دولت به ملت ثبت کرد. طبیعتاً اگر دولت بتواند چنین مشکلی را حل کند بر سرمایه اجتماعی آن افزوده می‌شود و اعتماد عمومی مردم به آن افزایش پیدا می‌کند.

همان‌گونه كه رئیس‌جمهور بيان داشت يكي از مشكلات سيستم اداري فعلي وجود تنوع و تکثر قوانین است كه موجب به‌هم‌ریختگی در نظام پرداختی می‌شود. در حال حاضر تعدد نظام‌های استخدامی و پرداخت موجب شده اجرای نظام عادلانه در این حوزه به يك معضل اساسي تبديل شود. گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع قرارداد استخدامی و بیش از ۵۰ نوع نظام پرداخت وجود دارد که بی‌عدالتی در پرداخت‌های بین دستگاه‌ها را در پی داشته است.

همچنین در سال‌های گذشته سازمان‌ها و دستگاهی فراوانی خود را از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی کرده‌اند. دولت دوازدهم قرار بود در اسفند 1395 لایحه نظام هماهنگ پرداخت عادلانه را تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال کند که چنین اتفاقی رخ نداد.

متأسفانه سیستم پرداخت به‌شدت غیرعادلانه در سالیان گذشته به حدی افزایش‌یافته که می‌توان از کارمندان و کارکنان دولتی درجه‌یک، درجه‌دو و ... نام برد. شاید اگر ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر شفافیت و ثبت میزان پرداخت حقوق عملیاتی می‌شد چنین بی‌پروایی در پرداخت های نجومی به برخی مدیران اداری به وجود نمی‌آید. بی‌شک در شرایط کنونی اصلاح این رویه اشتباه می‌تواند به‌منزله سنجه‌ای برای تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور بکار گرفته شود.

دیدگاه کاربران

abbas۲۳۷۰۸۲۷۱۰:۰۱:۴۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
مشکل اینجاست شما میتوانید خلاف قانون پرداختی به کارکنان داشته باشی و هیچ اتفاقی برات نمی افته
ناشناس۲۳۷۱۰۷۵۱۳:۵۱:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
برای حقوق های نجومی پلکانی معکوس یا همان کاهشی را باید اجرا کنید
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۳۷۱۰۸۱۱۳:۵۴:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
تنها راه نجات و گلوگاه و مرصاد مبارزه با فساد و زیاده خوری ها و ثروت های حرام و نامشروع اجرای قانون از کجا آورده ای و مشروعیت سنجی اموال استو بس
ناشناس۲۳۷۱۰۹۷۱۴:۰۴:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
حتی بخش خصوصی هم باید پرداخت هایش از طریق سامانه جامع حقوق و دستمزد پرداخت شود
ناشناس۲۳۷۲۴۱۴۰۰:۱۴:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
منظورتون حتما بخش خصولتی باید باشد که بیشترین گرفتاری آنجاست.
ناشناس۲۳۷۱۱۴۷۱۴:۴۰:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
سازمان امور استخدامی باید حکم افراد را برای میزان حقوق به سامانه اعلام کند و پرداخت از طریق سامانه انجام شود و نه هر سازمان برای خودش در ضمن حقوق های نجومی تنها نوک کوه تخلف مدیران است بگردید بدنبال خود کوه های خلاف که در این سال ها صورت گرفته است راهکار اینکار هم مشروعیت سنجی کنید اموال کسانی را که حقوق های نجومی می کرفته اند بطور حتم به ثروت های کلان و نجومی این افراد می رسید
ناشناس۲۳۷۱۲۵۴۱۶:۴۵:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
این حقوق های نجومی خودش نشانه بسیار خوبی است که ثروت های نامشروع و افسانه ای و گنج قارونی را به راحتی شناسایی کنید این حقوق های نجومی در واقع نوک قله یخ فساد است که ما باید برای رسیدن به کوههای عظیم فساد از نوک این قله شروع کنیم قطعا یقینا و تحقیقا این حقوق های نجومی یک سر سوزن از فساد های کلان است که ظاهر شده است مدعی العموم از این سر نخ ها به منشا فساد ها باید برسد
علی کریمی۲۳۷۰۸۵۴۱۰:۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
بساط بی پروایی در پرداخت های نجومی و ناعادلانه تنها زمانی برچیده خواهد شد که حاکمیت به ظهور و فعالیت رسانه های آزاد و مستقل تن دهد.
ناشناس۲۳۷۰۸۵۹۱۰:۲۵:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
تنها راه کنترل حقوق های نجومی که اساسی باشداین است که امور مالی در ارتباط با حقوق و دستمزد از سازمان ها و شرکت ها جدا شود و بک سامانه جدا و تشکیلات واحد ایجاد نمود و در صورتی که شرکت یا واحدی در این تشکیلات قرار نگیرد نتواند حق بیمه و بازنشستگی رد کند با این طرح نیاز به پرسنل حقوق و دستمزد در سازمان ها بطور محسوسی کاهش پیدا میکند
ناشناس۲۳۷۱۱۰۸۱۴:۱۴:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
سه نون اقتصادی دولت قبل که عامل بوجود آمدن حقوق های نجومی هستند باید محاکمه شوند بدلیل ضایع کردن حقوق ملت
ناشناس۲۳۷۰۸۶۰۱۰:۲۸:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
چرا اصلاح نمی شود؟ شما باور میکنید این افراد وقت کافی ندارند،، سازمان امور اداری وظیفه ذاتی آش همینه، چرا قانون رو اصلاح و دائمی نیکنند،،،
ناشناس۲۳۷۱۰۹۳۱۴:۰۱:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
از قوه قضاییه درخواست میشود به مسله تمام مدیرانی که بعد از قانون عدم بکار گیری بازنشستگان بکار خود برخلاف قانون ادامه داده و حقوق های کلان و پاداش های کلان هم کرفتند برای پایلوت از بانک تجارت برای این موضوع ورود نمایید
ناشناس۲۳۷۱۱۱۷۱۴:۲۱:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
از دولت محترم درخواست میشود با ساز و کار لازم حقوق های کلان و انواع دریافتی های کلان که مدیران زیاده خوار طی سالیان دراز گرفته اند برای بازگشت این زیاده خوری ها هم برنامه ریزی فرمایند
ناشناس۲۳۷۰۸۶۲۱۰:۲۹:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
بی عدالتی ذات سیستم اداری کشوره. اگه قرار بود که پرداختی ها عادلانه باشه که اینقدر قانون تصویب نمی کردن. یک قانون یک صفحه ای کافی بود. لذا جواب شما میشه " وقت گل نی"
ناشناس۲۳۷۰۹۰۷۱۱:۲۰:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
هیچوقت . چون همچین چیزی وجود ندارد . صرفا تبلیغات است . برای مثال حقوق 60 میلیون معادل 2000 دلار است که زیاد نیست . و 80 درصد هزینه ها با دلار تطابق دارد نه ریال. چون نمیتوانند حقوق ها را افزایش دهند به حقوق های یکم بالاتر گیر میدهند تا ملتو مشغول کنند.
abbas۲۳۷۱۹۴۲۱۳:۱۳:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
حرف شما ظاهرا درست است اما مشکل دارد اینجا ایران است و کسی که 10 میلیون حقوق می گیرد میتواند زندگی خود را به راحتی بگذراند اما در خارج با 2000 دلار باید همسرت حتما شاغل باشد این نتیجه یارانه هایی نابجایی است که دولت پرداخت می کند
ناشناس۲۳۷۰۹۲۵۱۱:۳۴:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
دولت آقای رئیسی برا تحقیق همین هدف آمده که بساط را جمع کنه
ناشناس۲۳۷۱۳۰۳۱۷:۳۸:۰۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
تا حالا که چیزی نشون نداده.
ناشناس۲۳۷۲۴۲۲۰۰:۲۷:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
رانتخواران بقدری بزرگ شده اند که هیچکس یارای مبارزه با آنان را ندارد.
ناشناس۲۳۷۰۹۲۷۱۱:۳۵:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
مهم نیست که کی چقدر میگیرد. ایکاش منابع درآمد جدید و واقعی هم برای دولت ایجاد میکردند. این دریافت های نجومی و هزینه کرد های بی حساب و کتاب را با چاپ پول تامین و در واقع به زور از مردم می ستانند.
ناشناس۲۳۷۰۹۴۲۱۱:۴۸:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
" بي پروايي در پرداخت هاي نجومي و عادلانه » ؟ ... آن هم در كشور اسلامي ؟ ! ... عجب ! بنده خدا عقيل ! ... فقير بود ، ... عاجز و نابينا بود، ... تازه برادر رئيس بيت المال هم بود ، مگه توقع زيادي داشت ؟ ... البته توقع زيادي هم داشت و هم توقع زيادي نداشت !! ... چرا توقع زيادي نداشت ؟ ... چون دچار فقر و نابينا يي بود چرخ زندگي اش نمي چرخيد اين بود از برادرش علي ( عليه السلام ) توقع كمكي بيشتر داشت !! و چرا عقيل توقع زيادي داشت ؟ معلومه برادر ! چون پول بيت المال است ! شوخي بازي كه نيست ! ... خدا رحمت كنه مرحوم حاج ملا عباس تربتي -- فرد وارسته اي كه روزنامه اطلاعات شرح حالش را از زبان فرزندش چاپ كرد --فرزندش مي گويد وقتي مردم خمس و زكاتشان را پيش پدرم مي آوردند تا پدرم آن را به دست علما برساند ،بدرم حتي حاضر نبود با آن وجوهات پول مادرم را خُرد كند ، روزي كه مادرش خواسته بود كه مثلاً يك ، يك توماني تبديل كند به پنج تا ٢ ريالي ! ... مرحوم حاج عباس انگار مي خواسته دست به مار و عقرب بزنه ، اين بوده كه به زوجه اش گفته : -- « برو از مغازه سر كوچه پول را خُرد كن » ! چي مي فرمايي برادر ؟ ... اسم كتاب ؟ ... چشم الان عرض مي كنم ! ... اسم كتاب « فضيلت هاي فراموش شده » از انتشارات روزنامه اطلاعات ! البته كتابي كه بنده دارم چاپ دهه هفتاد است ... -- ببخشيد برادر ! در مورد عقيل مي گفتي ؟ -- آهان ! ... درسته ... ببخشيد حاشيه جاي متن را گرفت ! ... داستان به آنجا رسيد كه تا عقيل تقاضاي كمك اضافي از برادرش كرد كه خليفه مسلمين بود ، علي عليه السلام هم سكه ي داغ شده گذاشت كف دستش !! ... شوخي بازي كه نيست ، ... و اين از عجايب روز گار است كه امروز تيتر بزنيم كه : « بساط بي پروايي در پرداخت هاي نجومي و نا عادلانه كي بر چيده مي شود ؟ » !! آن هم در مملكت اسلامي ! به نظر شما عجيب نيست ؟ -- عجيب ؟ ... عجيب چيه برادر ... از عجايب است !! ... بلكه اعجب الاعجايب است !! شك نفرما !!
ناشناس۲۳۷۰۹۴۹۱۱:۵۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
اصلاح نظام پرداخت با يك بخشنامه وكنترل بودجه سازمانها از طريق بازرسي وحسابرسي هاي ماهانه در سيستم پرداخت سازمانها كاملا قابل تشخيص وپيگيري است ولي انچه باعث شده ناعدالتي بوجود ايد اختيارات مديران در نظام پرداخت است كه با يك امضا مي توانند مجوز پرداخت بيشتر براي يك يا چند نفر انجام شود،پرداختها بايد با امضاء چند نفر باشد معاونت مالي،مميزي،حسابداري وحسابرسي،بازرسي ونهايتا مديريت دستگاه ...
ناشناس۲۳۷۰۹۵۰۱۱:۵۷:۱۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
-- حالا چرا « بي پروايي در پرداخت هاي نجومي و ناعادلانه » ؟ ... -- الله اعلم ! ... برادر يك علتش اينه كه برخي « بيت المال » را با « مال البيت » اشتباه مي گيرند !! به قول مرحوم ابوي : « مال مفت و دل بي رحم » ! -- درسته ! اما به نظرم اشتباه نمي گيرند ، بلكه دلشان مي خواهد كه اشتباه بگيرند !! --- آي گفتي ! ... گُل گفتي حسين آقا ! ... در اين شب جمعه پدر ومادرت تو گُل بهشت !!
ناشناس۲۳۷۰۹۵۵۱۲:۰۱:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
هیچ وقت ، هیچ وقت ، ........... چون اکثریت کسانی که توانایی برچیدن این بساط را ( داشته و دارند ) خودشان به وجود آورنده های اصلی این بساط هستند پس نباید امید واهی داشت !
ناشناس۲۳۷۰۹۶۷۱۲:۱۴:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
تسنیم : جواد حمیدی راوری، شهردار بجنورد در حکمی «مادر همسر» خود را به عنوان مشاور امور بانوان و خانواده شهرداری بجنورد منصوب کرد.
ناشناس۲۳۷۰۹۷۴۱۲:۱۶:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
شما یک چیزی را نمی بینید آن هم امتیازاتی مانند زمین است. برخی کارمندان شاید پول بیشتری بگیرند اما مانند فلان نهاد که حقوق کمتری می گیرد از امتیاز مسکن و زمین برخودار نیست.
ناشناس۲۳۷۰۹۸۰۱۲:۲۱:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
کو گوش شنوا؟ کسی که باید رسیدگی کند، خودش نجومی بگیر است!
ناشناس۲۳۷۱۰۱۷۱۲:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
-- عباس آقا ! خودت ميدوني سوادم دو كلاس اكابر بيشتر نيست ! ... دوكلاس درس شبانه در حد مثلا « بابا آب داد ، بابا نان داد » !! ، ميگم اين « بيت المال » معني دقيق و كاملش چيه ؟ ... البته از قديم و نديم گفتن ندانستن عيب نيست ، نپرسيدن عيب است !! -- معني بيت المال آقا شعبان ؟ ... بيت المال از نظر بعضي ها يعني « ميراث الابوي » ! يعني ارث پدري ! ... همين پرداخت هاي نجومي و ناعادلانه را عرض مي كنم ، ا نگو پرداخت ! بگو «چپو » !... تاراج .،،توخودت از كارمند صديق و شريف شهرداري هستي كه سي ساله پاكبان هستي !و امروز و فردا بازنشسته ! ...ميدوني دارم چه ميگم ! اما معني دقيق و درستش ، انشا الله پنج دقيقه ديگه .. الان نوبت رسيد كه واكسن بزنم ، ... در خدمتم آقا شعبان ! ... پس تا چند دقيقه ديگر !!
علی۲۳۷۱۰۲۱۱۲:۵۱:۴۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
زمانی که بین سازمان هایی که از دولت بودجه می‌گیرند تفاوت قائل نشوید و قانون را شامل همگی بکنید. چگونه است که بخشی را از قانون مدیریت خدمات کشوری مجزا کرده و اجازه هرگونه پرداخت حقوق به آنها می‌دهید؟
ناشناس۲۳۷۱۰۴۴۱۳:۲۲:۴۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
باید برای لیاقت، کارآئی، سختی متفاوت رشته های تحصیلی و سختی کار معیار های عادلانه تبیین شده و حقوق بر مبنای آنها پرداخت شود.
کوروش۲۳۷۱۰۶۵۱۳:۴۲:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
تاوقتی نجومی بگیران ذخایر انقلابند و هوای همو دارند و مردم نامحرمند این بساط برچیده نشده و نمیشود و حتی گسترش یافته و فرزندانشان نیز میایند وسط سفره انقلاب.
ناشناس۲۳۷۱۰۷۱۱۳:۴۶:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
عدم برقرار عدالت نتيجه آن فساد است
ناشناس۲۳۷۱۰۷۴۱۳:۵۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
دولت برای ایجاد عدالت باید کاری کند که تمام حقوق های نجومی آن قسمتش که زیاد بوده است را باز پس گیرد
ناشناس۲۳۷۱۰۸۶۱۳:۵۸:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
در دانشگاه ها تبعیض در پرداخت حقوق میان کارکنان مظلوم و اعضای هیات علمی بی داد می کند، کارکنان دریافتی زیر خطر فقر دارند ولی اعضای هیات به اندازه 5 برابر یک کارمند درآمد دارند ، این است معنی عدالت در سیستم ادارای دانشگاهی ایران؟؟
ناشناس۲۳۷۱۰۹۰۱۴:۰۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
با دولت دوستان و رفقا و امام صادقی بدتر خواهد شد
ناشناس۲۳۷۱۰۹۴۱۴:۰۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
احسنت و مرحبا به نویسنده این مطلب، این مطالبه ملی همه ایرانیان است.
ناشناس۲۳۷۱۱۲۶۱۴:۲۸:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
چرا باید درامد یک پزشک متخصص در ماه ۸۰۰ میلیون باشه ولی یک پزشک عمومی ۲۰ میلیون باشه چرا یک پرسنل نیرو انتظامی با کلی دردسر و مسولیت ۶ میلیون بگیره یک کارمند پشت میز نشین فلان اداره ۲۰ میلیون.
سینا۲۳۷۱۲۰۷۱۵:۵۱:۰۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
اینکه انتظارا داشته باشیم افراد ذی نفع، سیستمی را بر خلاف منافع خود اصلاح کنند، انتظار بیجاییست.
محسن۲۳۷۱۴۱۱۲۰:۳۸:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
دریافتی ول کنید بانک‌ها وام هایی قرض الحسنه ۸۵ میلیونی ایرانی بین خودشون تقسیم میکنند که هیچ‌جا هم مطرح نمیشه
رضا۲۳۷۱۴۳۴۲۱:۱۲:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
یکبار شده وام کارکنان بانک های دولتی بررسی کنید هر کدوم چندتا خونه باغ ویلا دارن
اذرن۲۳۷۱۴۶۱۲۱:۴۶:۲۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
هر وقت علی عسگری استعفا بدهد
كاوه۲۳۷۱۶۳۱۰۳:۴۲:۴۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
خداوند سرنوشت هيچ قومي را عوض نخواهد كرد ، مگر آنكه آن قوم خودشان را عوض كنند .
ناشناس۲۳۷۱۶۷۹۰۷:۵۱:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
رشوه، سواستفاده مالی یا همان دزدی، رانتخواری یا همان پارتیبازی، با ماهیت اینها گره خورده و قابل اصلاح نیست.
ناشناس۲۳۷۱۷۸۹۱۰:۲۸:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
کافیست ببینید کشورهای درست حسابی چگونه رفتار کرده اند همان پیاده شود اقتصاد یک علم است دو دوتا چهار تا ومسئله دوم اینست شما از کسی خودش نجومی حقوق می گیرد می خواهید این اوضاع را درست کند پس هرگز به این خواسته دست نخواهید یافت چرا دزد وکلانتر یکی هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین