دوستان و دشمنان منطقه در سخنان سیدحسن نصرالله

گروه جهان الف،   4001021093

سخنان دبیر کل حزب‌الله درباره ضرورت شناخت دوست و دشمن و معیار سنجش آنها در شرایطی مطرح شد که ملت‌های منطقه بیش از هرزمانی نیاز به هوشیاری جهت مقابه با توطئه‌های محور آمریکایی-عبری-عربی دارند.

دوستان و دشمنان منطقه در سخنان سیدحسن نصرالله

به گزارش الف، سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همرزمان باوفای آنها انجام داد با بررسی دقیق شرایط فعلی منطقه و فتنه افکنی محور شرارت در آن با ترسیم معادلاتی بر ضرورت شناخت دوست و دشمن واقعی کشورهای منطقه و مردم آنها و تفکیک اقدامات و رفتارهای آنان پرداخت.

سید حسن نصرالله در ابتدا به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی ضد فلسطینیان و کل مردم منطقه و حمایت آمریکا از این رژیم و جنایات آن اشاره کرده و توضیحاتی درباره تفاوت‌های بی شمار میان قاتل و شهید ارائه داد.

دبیر کل حزب‌الله، آمریکا و ابزارهای تروریستی آن در منطقه یعنی عربستان و رژیم صهیونیستی را قاتلانی دانست که علیه ملت‌های منطقه توطئه می‌کنند و مردم باید آنها را خوب بشناسند. وی در مقابل، رزمندگان محور مقاومت و فرماندهانی همچون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را شهدایی توصیف کرد که عمر گرانقدر خود را صرف دفاع از ملت‌های منطقه در برابر پروژه‌های شوم آمریکایی-صهیونیستی کرده و در کنار رزمندگان فلسطینی مقال اشغالگران ایستادند.

اما همانطور که حتی رسانه‌های صهیونیستی نیز اعتراف می‌کنند، عباراتی که سید حسن نصرالله در سخنرانی‌های مختلف خود به کار می‌برد همواره باتوجه به بازه زمانی و شرایط ویژه آن است. در بازه زمانی کنونی نیز تحولاتی در کشورهای مختلف منطقه جاری است که نیازمند هوشیاری ملت‌ها و دولت‌هاست.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در میان توضیحات خود درباره لزوم شناخت دوست و دشمن به شرایط کنونی حاکم بر لبنان و اقدامات مخرب آمریکا در آن اشاره کرد. توطئه‌چینی و کمپین‌های مشترک آمریکایی-سعودی برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات پارلمانی لبنان علیه مقاومت،  امتیازگیری برای رژیم صهیونیستی  در پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی و قرار دادن شروط غیر منطقی برای لبنان در این پرونده که به معنای نقض حاکمیت این کشور است، تحمیل بدهی‌های فراوان به دولت لبنان با قرار دادن این کشور تحت قیمومیت موسسات جهانی وابسته به واشنگتن همچون صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، مانع‌تراشی در روند انتقال گاز مصر به لبنان و.... از جمله شاخص‌های نقش مخرب آمریکا در لبنان تنها طی یک سال گذشته محسوب می‌شود که سید حسن نصرالله صراحتا از آنها به عنوان نمونه‌هایی از دشمنی آمریکا با همه لبنانی‌ها یاد کرد.

قابل توجه است که این سخنان دبیر کل حزب‌الله در چند ماه مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان مطرح شده و از این حیث حائز اهمیت است که در قالب هشداری برای مردم لبنان بود مبنی بر اینکه باید بدانند دوست و دشمن واقعی آنها چه کسی است. 

اما بخش مهم دیگر سخنان سید حسن نصرالله مربوط به عرصه عراق بود. وی در سخنرانی دوشنبه شب خود علاوه بر افشای جزئیات مربوط به حمایت گسترده عربستان از تروریسم در عراق و ایجاد ویرانی و خرابی در این کشور، به بررسی ابعاد دشمنی آمریکا با ملت عراق از زمان اشغالگری آن در خاک این کشور نیز پرداخت.

همانطور که گفته شد سخنان سیدحسن نصرالله همواره با توجه به شرایط زمانی خاص مطرح می‌شود. در مرحله فعلی با وجود اعلام منابع رسمی عراق مبنی بر پایان ماموریت رزمی نیروهای واشنگتن در این کشور اما هشدارهای فراوانی درباره نقشه جدید آمریکا برای عراق و گسترش تروریسم در این کشور مطرح می‌شود. از طرف دیگر تحرکات خصمانه علیه حشد شعبی و سایر گروه‌های مقاومت در عراق در دوره اخیر تشدید شده و آمریکا از دولت عراق خواسته تا این نیروها منحل و یا در نیروهای امنیتی عراق ادغام شوند و به این ترتیب تحت نظارت آمریکا قرار بگیرند.

علاوه بر آن «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که به فاصله کوتاهی از شهادت سردار سلیمانی و المهندس به این مقام منصوب شد از ابتدا مشخص شد که نمی‌تواند خارج از چارچوب سیاست‌های ایالات متحده عمل کند. حتی پرونده ترور این دو فرمانده بزرگ مقاومت نیز همچنان باز بوده و به سرانجام نرسیده است.

مداخلات آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات در روند برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان و دستکاری در نتیجه این انتخابات نیز زنگ هشدار دیگری برای عراقی‌ها در خصوص تداوم توطئه‌های واشنگتن است.

دبیر کل حزب‌الله همچنین به تحرکات خصمانه ایالات متحده در یمن و سوریه و اینکه چگونه مردم این کشورها را به خاک و خون کشید نیز اشاره و تاکید کرد که آمریکا مسئول همه جنایت‌ها در منطقه است.
یک نکته مهم در سخنان اخیر سید حسن نصرالله، اشاره به تحرکات آمریکا و متحدان آن برای نفوذ به فرهنگ ملت‌ها منطقه و به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی بود که واشنگتن از این طریق سعی دارد خود را به عنوان دوست مردم منطقه و مقاومت را دشمن آنان معرفی کند. 

با توجه به این موارد می‌توان نتیجه گرفت که سخنان سیدنصرالله درباره لزوم شناخت دوست و دشمن و معیارهای سنجش این دو در زمانی مطرح شده که ملت‌های منطقه بیش از هرزمان دیگری نیاز به هوشیاری در برابر توطئه‌های آمریکا و هم‌پیمانان آن دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. مجلس مقابل این اقدام بایستد

آخرین عناوین