آیلتس شاه‌کلید موفقیت در امور تحصیلی، کاری و مهاجرتی

گزارش بازرگانی،   4001021027

آیلتس؛ یک آزمون برتر بین‌المللی

آزمون آیلتس یکی از برترین آزمون‌های بین‌المللی است که تقریبا مورد تایید تمام کشورهای جهان می‌باشد. این آزمون به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با کمک آن برای کارهای مهاجرتی مانند مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری در کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی اقدام کنید. این آزمون از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل این بخش‌ها را توضیح داده و جنبه‌های مختلف این آزمون برتر را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

آیلتس چه قفل‌هایی را برای شما باز می‌کند

نکته‌ای که درباره آزمون آیلتس وجود دارد این است که این آزمون می‌تواند کلید طلایی شما برای دستیابی به مشاغل مختلف و همین طور امر مهاجرت باشد. به‌عنوان مثال، تصور کنید که قصد دارید تا برای تحصیل در کشور ترکیه اقدام کنید.

اقامت خارجی با شرکت در آزمون آیلتس

برای تحصیل در کشور ترکیه یا باید در آزمون تومر که برای سنجش میزان تسلط به زبان ترکی استانبولی است شرکت کنید، یا اینکه با داشتن مدرک ایلتس در دانشگاه مورد نظر خود ثبت‌نام کنید. همچنین تصور کنید که قصد دارید تا در کشوری مانند استرالیا مشغول به کار شوید.

برای کار در کشور استرالیا باید توجه داشته باشید که دولت این کشور از شما مدرک تسلط به زبان انگلیسی را می‌خواهد. از این رو باید بتوانید در این کشور به زبان انگلیسی تسلط لازم را داشته باشید. اما یکی دیگر از کاربردهای شرکت در دوره‌های آموزش آیلتس و شرکت در این آزمون موقعیت‌های شغلی است که با داشتن این مدرک برای شما فراهم می‌شود.

موقعیت‌های شغلی متنوع با داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس

آزمون آیلتس به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با کمک آن‌ها به‌راحتی به موقعیت‌های شغلی متنوعی دست پیدا کنید. به‌عنوان مثال، داشتن مدرک زبان آیلتس می‌تواند کاری کند که شما در آموزشگاه‌های مختلف به‌عنوان یک استاد استخدام شوید.

همچنین برای فعالیت به‌عنوان مترجمی نیز به مدرک آیلتس نیاز است. در نظر داشته باشید که زمینه مترجمی از دو نوع شفاهی و متنی تشکیل شده است و برای شرکت در هر کدام از این انواع، باید در بخش مربوط در آیلتس نمره بالایی کسب کرده باشید.

آزمون آیلتس از چه مباحثی تشکیل شده است

به این دلیل آزمون آیلتس مورد توجه کشورهای مختلف قرار دارد که سوالات آن تقریبا تمام مهارت‌های ممکن در زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد. در نظر داشته باشید که در این آزمون چهار بخش کلی شنیداری، نوشتاری، مکالمه و درک مطلب وجود دارد که مجموعه امتیازات این بخش‌ها، نمره آزمون آیلتس شما خواهند بود.

بخش شنیداری آزمون پرطرفدار آیلتس

یکی از مهمترین بخش‌ها در آزمون آیلتس، بخش سنجش مهارت شنیداری است. در این بخش از آزمون شما باید مهارت شنیداری خود را به‌کار بگیرید و به مکالمه‌ای که پخش می‌شود، به‌دقت گوش کنید. سپس نوبت به این می‌رسد که شما با توجه به درک خود از مکالمه به سوالاتی که در کاغذ وجود دارند، پاسخ دهید.

بخش نوشتاری در آزمون آیلتس

نوشتار یکی دیگر از بخش‌های آزمون آیلتس است که اگر قصد دارید تا در این آزمون نمره بالایی کسب کنید، بهتر است که روی این بخش مانور زیادی بدهید. در بخش نوشتار موضوعی به شما ارائه می‌شود که باید بتوانید درباره آن به ‌تعداد کلمات مشخصی بنویسید. در نظر داشته باشید که در این آزمون حتما شما باید نکاتی را که درباره قواعد نوشتار یاد گرفته‌اید، به‌خوبی استفاده کنید. در این صورت، نمره رایتینگ شما بالاتر می‌رود و می‌توانید امتیاز بالاتری را در آزمون آیلتس خود دریافت کنید.

بخش مکالمه و مصاحبه؛ تاثیرگذارترین بخش آزمون آیلتس

یکی از سخت‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس این است که باید در مقابل یکی از کارمندان و کارشناسان این آزمون قرار بگیرید و با او گفت‌و‌گو کنید. در نظر داشته باشید که گفت‌و‌گوهای شما ممکن است محوریت خاصی نداشته باشند و تنها قصد کارشناس این باشد که بداند شما در مقابل سوالات ناگهانی چگونه پاسخ می‌دهید. از این رو سعی کنید به‌صورت کاملا روان و مسلط به زبان انگلیسی با او صحبت کنید تا بتوانید در این آزمون و مخصوصا این بخش سربلند بیرون بیایید.

بخش درک مطلب در آیلتس

درک مطلب یکی از سخت‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس است. به این صورت که در مقابل شما سه تا پنج متن قرار داده می‌شود و فرصت دارید که به سوالات مختلفی که درباره این متن‌ها وجود دارند پاسخ دهید. البته داستان به این آسانی‌ها نیست. چرا‌که جواب سوالات مشخص نیستند و شما باید بتوانید جواب آن‌ها را از دل متن بیرون بکشید.

پیدا کردن جواب از متن امری بسیاری زمان‌بر است. از این رو باید تکنیک‌هایی را در این زمینه بلد باشید. به‌عنوان مثال، تصور کنید که شما یک متن یک صفحه‌ای با بیش از 5 سوال با جواب‌‍‌های پنهان در متن دارید. در این موقعیت، نباید وارد بطن متن شوید. بلکه باید با یک روخوانی ساده کلمات کلیدی متن را علامت‌گذاری کنید و پس از خواندن سوالات، با استفاده از کلمات کلیدی جواب را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که این امر خود نیازمند دانشی است که برای یادگیری آن بهتر است در دوره‌های آموزش مهارت آزمون آیلتس شرکت کنید.

نمره‌دهی در آزمون آیلتس

بسیاری از آزمون‌ها از 100 نمره یا 20 نمره هستند. این در حالی است که در آزمون آیلتس نمره شما از 9 محاسبه می‌شود. در نظر داشته باشید که در این آزمون صدم‌ها نیز تاثیرگذار هستند و کارشناسان تلاش می‌کنند بر اساس دهم‌ها و صدم‌ها نمره شما را رند کنند.

به‌عنوان مثال، تصور کنید که شما نمره‌ 7.28 را در آزمون آیلتس خود به‌دست آورده‌اید. در ادامه نوبت به این می‌رسد که برای رند کردن نمره آزمون شما دهم‌ها و صدم‌ها بررسی شوند. در آزمون آیلتس ابتدا دهم نمره شما مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این مثال دهم نمره شما عدد 2 است. در این صورت اگر نمره شما از 0.25 بیشتر بود، نمره به سمت بالا یعنی نیم رند می‌شود و این در حالی است که اگر نمره کمتر از این مقدار بود، رندی به سمت پایین است. در این مثال، شما نمره 7.28 را به‌دست آورده‌اید. از این رو معدل آزمون آیلتس شما 7.5 برآورد خواهد شد.

هزینه آزمون آیلتس در ایران

همانطور که می‌دانید هزینه آزمون آیلتس یکی از دغدغه‌های متقاضیان شرکت در این آزمون است. در حال حاضر در کشور ایران، سازمان سنجش آموزش کشور تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز تمامی امور مربوط به برگزاری آزمون‌های آیلتس است.

به همین خاطر، مبلغی که متقاضیان باید برای ثبت نام در آزمون آیلتس بپردازند توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و تعیین می‌شود

آموزشگاه سفیر؛ سکوی پرتاب شما برای موفقیت در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یکی از برترین آزمون‌های جهان برای سنجش میزان دانش زبان انگلیسی است که بهتر است پیش از شرکت در آن در دوره‌های آمادگی این آزمون شرکت کنید. ما به شما کلاس زبان سفیر را پیشنهاد می‌کنیم. در این آموزشگاه تمام تکنیک‌هایی که برای موفقیت در آیلتس باید آن‌ها را بدانید، با پایین‌ترین قیمت ممکن به شما آموزش داده می‌شوند. برای اطلاع از شرایط این دوره در سفیر هم می‌توانید به وب‌سایت این آموزشگاه مراجعه کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین