روایت دست‌اول از تصادف زنجیره‌ای ۵۹ خودرو در جاده بهبهان ـ تشان

گروه اجتماعی الف،   4001021017 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

صحنه تصادف زنجیره‌ای ‌که در محور بهبهان ـ تشان رخ داد، چیزی از فیلم‌های اکشن هالیوودی‌کم نداشت. هم آتش زبانه می‌کشید، هم بسیاری از خودروها به یک چشم برهم زدن سوختند و اوراق شدند، هم جان‌گرفت، هم ده‌ها نفر زخمی شدند و بعضی هم از شدت وحشت سکته قلبی‌کردند. در این حادثه، ۵۹ خودرو در دو لاین مخالف و فقط در چند دقیقه به شدت با یکدیگر تصادف‌کردند.

روایت دست‌اول از تصادف زنجیره‌ای ۵۹ خودرو در جاده بهبهان ـ تشان

جام جم: ساعت ۷و۳۰دقیقه صبح بود. آفتاب هنوز درست و حسابی بالا نیامده و مه غلیظ صبحگاهی بخشی از جاده بهبهان ـــ تشان را پوشانده بود. جاده به ظاهرآرام بود اما ناگهان صدای برخورد بسیار شدید خودروها با یکدیگر، چرت سرنشینان را پاره‌کرد. خودروها پشت سر هم از پشت و جلو تصادف می‌کردند. برخوردها آن‌قدر سریع و ناگهانی اتفاق می‌افتاد که بسیاری از راننده‌ها فرصت نمی‌کردند به شانه خاکی جاده بروند. وجود خودروهای سنگین هم شده بود قوزبالاقوز و بسیاری از رانندگان، نگران برخورد آنها با خودروهای سبک و مسافران بودند. رانندگانی که از عقب می‌آمدند، با شنیدن صدای انفجار، وحشت‌زده به شانه خاکی جاده رفتند تا از انفجار و تصادف در امان بمانند. در کمتر از یک دقیقه، جاده به قتلگاه تبدیل شد. صدای ناله و کمک‌خواهی از هر سو به گوش می‌رسید.

 یک متری را نمی‌دیدیم
علی بابلی‌زاد، یکی از رانندگانی است‌که در این محور تصادف‌کرد. او به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: من فرهنگی هستم و صبح قرار بود به دبیرستان بروم. در جاده مشغول رانندگی بودم که حس‌کردم دیوار بلند سفید رنگی از مه غلیظ، جلوی چشم رانندگان‌کشیده شده است. شدت مه آن‌قدر غلیظ بود که با چشم غیرمسلح نمی‌شد جلوی‌مان را ببینیم. حتی آدم‌ها را هم نمی‌دیدیم. جلوی چشمم خیلی‌ها تصادف‌کردند و بعضی از خودروها در آتش می‌سوخت. صدای انفجار هم پشت سر هم می‌آمد. با دیدن این وضع، خیلی سریع به حاشیه جاده و حتی شانه خاکی جاده رفتم تا از تصادف در امان باشم اما نشد و یک کمپرسی هم از پشت به من زد. به نظر من فقط مه غلیظ عامل تصادف بود.

 روایت دست اول از حادثه
حسن از اولین نفراتی است که خودش را به محل تصادف رساند. او به ما می‌گوید: ساعت ۷و۳۰دقیقه بود که همکارم با من تماس‌گرفت و گفت اینجا تصادف وحشتناکی اتفاق افتاده است. بعد از شنیدن این خبر به سرعت خودم را به محل رساندم. مه غلیظی جاده را پوشانده و طوری بود که رانندگان حتی یک متری خودشان را هم نمی‌دیدند. هیچ‌کدام دید نداشتند و برای همین پشت سر هم تصادف‌کرده بودند. در محل تصادف، تعدادی خودروی سنگین حمل سوخت هم وجود داشت. همه شانس آوردند که خودروهای سنگین هیچ سوختی نداشتند، اگر داشتند جهنمی به پا می‌شد که آن سرش ناپیدا بود. خدا می‌داند چند نفر کشته و مجروح می‌شدند. تا جایی که دیدم، چهار نفرکشته شدند که سه نفر اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر و فرزندشان بودند. بندگان خدا داخل خودروی‌شان سوختند و به خاطر شدت بالای سوختگی فوت شدند. یک نفر هم به علت تصادفی‌که پشت سر هم اتفاق افتاد، جانش را از دست داد. بعد از تصادف هم نیروهای امدادی و هوایی از راه رسیدند و امدادرسانی را آغاز کردند. یک ساعت بعد از حادثه هم جرثقیل آوردند و خودروهای تصادفی را از سطح جاده جابه‌جا کردند.

 سرعت بالا بود
یکی دیگر از رانندگان به نام علی دیرجان در مورد حادثه توضیح می‌دهد: زمستان‌ها همیشه مه وجود دارد اما به نظر من تصادفی‌که رخ داد برای مه نبود بلکه به دلیل سرعت بالایی بود که راننده‌ها داشتند. اگر سرعت مطمئنه را رعایت می‌کردند، این اتفاق نمی‌افتاد. این را هم بنویسید که در جاده بهبهان ـــ اهواز پیچ خطرناکی وجود دارد که همیشه تصادف می‌شود. من راننده همیشگی این جاده هستم و بارها شاهد این تصادف‌ها بوده‌ام.

محمد بزاززاده، مدیر روابط عمومی هلال‌احمر خوزستان درباره این تصادف زنجیره‌ای به جام‌جم‌گفت: صبح دیروز تصادفی در دو لاین جاده بهبهان ـــ تشان رخ داد که ۵۹ خودرو با هم برخورد داشتند. این تصادف، ۳۳مصدوم به جا گذاشت که مصدومان با همکاری امدادگران هلال احمر و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. سه تیم عملیاتی نیز در صحنه حضور داشتند و عملیات امداد، رهاسازی و نجات را انجام دادند.

ساعاتی پس از اعلام بزاززاده، آمار کشته‌ها و مجروحان تصادف بهبهان افزایش یافت. به گفته عارف شرهانی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این حادثه، پنج نفر شامل یک زن و چهار مرد کشته و دو مصدوم سکته قلبی هم احیا شدند. ۴۱ نفر شامل پنج زن و ۳۶ مرد نیز مصدوم شدند که تاکنون ۱۰نفر مصدومان از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 خطای انسانی
سرهنگ رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان در مورد این تصادف زنجیره‌ای‌گفت: این حادثه در دو لاین مخالف رخ داد که در یک لاین ۹ خودرو با هم برخورد کردندکه تصادف این خودروها خسارتی بود. در لاین مخالف و در فاصله حدود ۲۰۰ متری هم حدود ۵۰ خودرو با هم تصادف کردند که سه دستگاه خودرو دچار حریق شد و چهار نفر در صحنه فوت شدند. شاهد مه‌آلودگی شدید در این محور و همه محورهای خوزستان هستیم و در روزهای گذشته نیز شاهد وقوع چنین حوادثی در محورهای خوزستان بودیم. این محور عریض، دو لاین مجزا، علائم ترافیکی و روشنایی دارد، بنابراین تنها خطای انسانی موجب وقوع این تصادف شده است.

دیدگاه کاربران

علی۲۳۶۸۸۱۱۱۱:۲۴:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
متاسفانه علاوه بر جاده های غیراستاندارد ، نحوه ی رانندگی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی رانندگان هم همیشه حادثه آفرین هست
ناشناس۲۳۶۸۸۱۹۱۱:۲۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
چرا در چنین هوای مه آلودی ؛ راهنمایی و رانندگی مسیر را مسدود نکرده
ناشناس۲۳۶۸۸۲۴۱۱:۳۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
مطمئنا فاصله و سرعت مناسب رعایت میشد این وضعیت رخ نمی داد.
ناشناس۲۳۶۸۸۹۹۱۲:۴۵:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
جاده بهبهان -رامهرمز . خطای انسانی قبول ،ولی یکذره انصاف داشته باشید و وضعیت اسفناک جاده های شهری و بین شهری خوزستان رو هم قبول کنید
ناشناس۲۳۶۸۹۳۰۱۳:۰۳:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
عدم احتیاط و رعایت قوانین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین