بگومگوی رسانه ای دولت و مجلس درباره حذف ارز ۴۲۰۰ / دستور اژه‌ای درباره پرونده هواپیمای اوکراینی/ توضیحات خطیب‌زاده درباره سفر هیئت طالبان به تهران

گروه سیاسی الف،   4001020035 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

بگومگوی رسانه ای دولت و مجلس درباره حذف ارز ۴۲۰۰ / دستور اژه‌ای درباره پرونده هواپیمای اوکراینی/ توضیحات خطیب‌زاده درباره سفر هیئت طالبان به تهران

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۳۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۹۱۵ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۰ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۴۶ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۵۳۵ نفر دُز دوم و ۱۰ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۳۳۹ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۳ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۴۲۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۴۸ هزار و ۹۰۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

دستور اژه‌ای درباره پرونده هواپیمای اوکراینی

حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به سالگرد حادثه‌ی دردناک سقوط هواپیمای اوکراینی، ضمن تسلیت به همه بازماندگان آن حادثه تلخ اظهار کرد: دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت پیگیری کرده است؛ با این حال تأکید داریم که بیش از گذشته نسبت به این پرونده دقت و سرعت لحاظ شود و همه جوانب و ابعاد آن دنبال شود؛ امیدواریم با یک رسیدگی دقیق، عادلانه، منطبق با موازین و به دور از مسائل حاشیه‌ای، پرونده این سانحه ناگوار به نتیجه برسد و اقدامات حقوقی و قضایی صورت گرفته بخشی از تسلای خاطر بازماندگان این سانحه باشد.

گفتنی است حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور نیز در جلسه یکشنبه هیئت دولت با اشاره به سالروز شهادت جمعی از هموطنان‌مان در حادثه پرواز شماره ۷۵۲ اوکراین، از مسئولان ذی‌ربط در دولت خواست که پیگیری‌های لازم برای رسیدگی به حقوق قانونی خانواده‌های آنان و رسیدگی به درخواست‌هایشان صورت پذیرد.

***

مالیات از خودروهای لوکس، عادلانه است

دنیای اقتصاد نوشت: «این موضوع که در سال‌های قبل این خودروهای ‌میلیاردی، قیمتی به اندازه یک‌سوم یا یک‌چهارم داشتند و به دلیل تورم بالا رفتند، موضوع صحیحی است. اما بحث اصلی این است که در آن زمان نیز قیمت این خودروها نسبت به سایر خودروها بالاتر بوده است. اتفاقا این خودروها در آن زمان نیز مشمول اخذ مالیات بودند، اما در آن زمان سیاستگذار تمایلی به استفاده از این نوع درآمد نداشت.

بنابراین اگرچه وجود تورم باعث رشد قیمتی این کالاها شده، اما به شکل نسبی این خودروها همیشه از خودروهای معمولی و پرتیراژ قیمت بالاتری داشته‌اند. البته کف یک‌میلیارد تومان می‌تواند در سال‌های آینده تعدیل شود و متناسب با تورم افزایش یابد.

نکته دیگر اینکه اخذ مالیات از این نوع خودروها، باعث عرضه بیشتر آن می‌شود که باعث قیمت‌شکنی آن در بازار خواهد شد. از سوی دیگر، دولت نیز با تامین مالی از منابع غیرتورمی، باعث ایجاد موج‌های تورمی در آینده نخواهد شد. عموما رفتار خرید در این خودروها به جای اینکه مصرفی باشد، عمدتا بر مبنای سرمایه‌گذاری بوده است. این در حالی است که اخذ مالیات باعث خواهد شد از سطح انگیزه‌های سفته‌بازی و حبس این کالاها جلوگیری کند. 

به نظر می‌رسد که عمده منابع و سرمایه‌ها در اقتصاد در املاک محبوس شده‌اند، این در حالی است که مالیات مناسب برای حبس‌زدایی در بخش املاک وجود ندارد. اجرای یک مالیات مناسب در بخش املاک اثر بیشتری نسبت به خودرو یا سایر دارایی‌ها خواهد داشت. این سیاست مناسب هم باعث عرضه بیشتر املاک خواهد شد و هم منابع لازم برای خروج املاک از حبس را فراهم خواهد کرد.»

***

سردار سلامی: بخشی از انتقام سخت هنوز باقی مانده است

به گزارش فارس، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین بزرگداشت شهدای عرفه، موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را سیلی سخت توسط ایران بر صورت آمریکایی دانست و تأکید کرد: آمریکا ما را تهدید به مقابله کرده بود در حالی که ما یک صحنه نبرد جنگ جهانی را مردانه مدیریت کردیم و مانند آمریکایی‌ها یک فرمانده را بی‌سلاح که به دعوت مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود را نیمه‌شب ترور نکردیم.

سرلشکر سلامی گفت: بخشی از انتقام سخت را گرفته‌ایم و بخش دیگری از آن هنوز باقی مانده است و مطمئناٌ همه این را می‌دانند، مقامات آمریکایی باید بدانند که نمی‌توان به ملتی تهاجم کرد و از انتقام متقابل او در امان بود.

***

افشاگری فارس درباره سهامدار عمده بانک آینده

به گزارش فارس، بانک آینده از یک طرف با خلق اعتبار به شرکت‌های خود و شرکت‌های سهامداران خود، به ویژه ع الف سهامدار اصلی این بانک (سهامدار اصلی برخلاف همه قوانین با ایجاد شرکت‌های متعدد و تعیین هیأت مدیره و اخذ وکالت از آنها بخش عمده سهام بانک آینده را در اختیار داشته است) تسهیلات پرداخت کرده و به‌دلیل اینکه عمده این تسهیلات بدون اعتبارسنجی و ارزیابی پرداخت شده است، بازدهی مناسبی برای بانک نداشته و به همین دلیل بانک را با کاهش درآمد و زیان مواجه کرده است...

با توجه به اینکه بانک آینده نرخ‌های بسیار بالایی برای سپرده‌های خود تعیین کرده و سود بالایی پرداخت می‌کرد درآمد عملیاتی این بانک با زیان‌های بسیار بالا مواجه شد.

علت اصلی ثبت زیان 40 هزار میلیارد تومانی بانک آینده در پایان سال 98 و زیان 51 هزار میلیارد تومانی در سال 99 همین مسأله است. از یک طرف پرداخت تسهیلات به شرکت‌های سهامدار اصلی بانک و همچنین اعطای تسهیلات به پروژه بدون بازده ایران‌مال و همچنین پرداخت سودهای بسیار زیاد به سپرده‌گذاران با هدف جذب نقدینگی و ایجاد تعادل موقتی و ظاهری در ترازنامه، بانک آینده را به سمت زیان‌دهی سوق داد.

اما به دلیل اینکه هیأت مدیره وقت بانک با آراستن صورت‌های مالی مانع از افشای حقیقت می‌شد این تخلفات عجیب و گسترده بانک آینده آثاری در صورت‌های مالی منتشر شده برجای نمی‌گذاشت و همچنان بانک در کنار افزایش دارایی‌ها سودده نشان داده می‌شد و وضعیت مطلوبی برای ترازنامه طراحی می‌شد...

هیات مدیره سابق بانک آینده به‌شدت تحت نفوذ سهامدار اصلی بانک قرار داشت و تقریبا فرامین و منویات ع الف سهامدار اصلی را اجرا می‌کرد. این تخلفات هیات مدیره باعث شد در نهایت هیات انتظامی بانک‌ها رای به انفصال از خدمت برای مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره بدهد.

طبق دستورالعمل تملک سهام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی یک فرد در صورتی می‌تواند بیش از 10 درصد از سهام یک بانک را داشته باشد که شرایط دستورالعمل را احراز کند. از مهم‌ترین شرایط ذکر شده در این دستورالعمل نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی است که سهامدار اصلی بانک آینده به دلیل بدهکاری سنگین به همین بانک، مشمول آن نمی‌شود.

طبق بررسی‌های معاونت نظارت بانک مرکزی و براساس نامه این بانک به وزارت اقتصاد، سهامدار اصلی بانک آینده احدی از سهامداران به میزان 60.2 درصد مازاد بر سقف تعیین شده بود است. بنابراین طبق این سند، سهامدار اصلی برخلاف قانون، بخش عمده سهام بانک آینده را در اختیار داشته است و حکمران اصلی بانک آینده، سهامدار 60-70 درصدی این بانک بوده است. 

***

توضیحات خطیب‌زاده درباره سفر هیئت طالبان به تهران

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی اخبار منتشر شده که در جریان سفر هیئت طالبان به ایران نشستی بین این گروه و برخی از گروه‌های افغانستانی از جمله احمد مسعود و همچنین اسماعیل‌خان والی پیشین هرات برگزار شده است و به طور کلی آیا در جریان مذاکرات هیئت طالبان به تهران در ارتباط با وضعیت منطقه پنجشیر نیز با توجه به اهمیت این موضوع برای مردم ایران گفت‌وگویی با آن‌ها از سوی تهران صورت گرفته است، گفت:‌ نگاه جمهوری اسلامی ایران به وضعیت مردم افغانستان یک نگاه شمول‌گرا است، فارغ از منطقه و قومیت آن‌ها. نگاه ما این است که تمام اقوام در داخل جغرافیای افغانستان باید صدا و خواسته‌شان شنیده شود. در مورد آنچه که گفتید ایران در موقعیت‌های مختلف میزبان گروه‌های مختلف افغانستانی بوده است و در این سفر هم جمهوری اسلامی ایران میزبان این گفت‌وگو بوده است. گفت‌وگوهای خوبی بین گروه‌های افغانستانی انجام شده است و امیدواریم که نتیجه آن آینده درخشانی برای مردم افغانستان به همراه داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در مذاکرات وین تمرکز ما بر چهار موضوع رفع تحریم‌ها، موضوعات هسته‌ای، راستی‌آزمایی و اخذ تضمین است، افزود: پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده، البته در برخی از حوزه‌ها پیشرفت‌ها بیشتر و در برخی پیشرفت‌ها کمتر بوده است.

وی گفت:‌ موضوعات باقی‌ مانده حائز اهمیت هستند و ما به نقاطی رسیده‌ایم که به ما نشان می‌دهد که آیا طرف مقابل اراده لازم را برای پیشبرد مذاکرات دارد یا نه. در گفت‌وگوها سرعت برای ما مهم است. البته باید توجه داشت سرعت یک امر دو طرفه است و نمی‌شود که ما با سرعت نور حرکت کنیم و از ما چنین توقعی وجود داشته باشد ولی طرف مقابل سرعت لاک‌پشتی داشته باشد. باید سرعت دو طرف متناسب باشد و این موضوع باعث می‌شود که مذاکرات با سرعت بیشتری طی شود. ما باید به مذاکراتی ادامه دهیم که نتیجه آن یک توافق پایدار و قابل اتکا باشد و الزاما این موضوع با این مسئله که ما فقط سرعت‌مان را بیشتر کنیم و سرعت دو طرف متناسب نباشد امکان‌پذیر نیست. همان طور که گفتم ما به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا هستیم.

***

بررسی موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه غیررسمی کمیسیون تلفیق

به گزارش خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 در حاشیه نشست امروز صبح این کمیسیون، گفت:جلسه کمیسیون تلفیق به صورت غیررسمی و با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه، ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر بهداشت و درمان برای بررسی موضوع حذف ارز 4200 تومانی در بودجه سال آینده برگزار شد.

وی ادامه داد: دولت در جلسه در خصوص اینکه ارز 4200 تومانی منجر به رانت و فساد در کشور شده است، مطالبی را مطرح و اعلام کرد که دولت تصمیم دارد با حذف ارز یارانه ای، منابع ناشی از این حذف را به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار دهد.

زارع تاکید کرد: رویکرد نمایندگان مجلس در بررسی بودجه سال 1401 و بحث حذف ارز ترجیحی به لزوم توجه به تامین معیشت مردم با توجه به تورم موجود است. درآمد بسیاری از مردم با توجه به این تورم کافی نبوده و بسیاری در مناطق محروم دچار مشکلات اساسی هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401، اظهار کرد: نمایندگان در این نشست به دولت اعلام کردند که چه سیاست و برنامه ای را برای بعد از حذف ارز 4200 تومانی مدنظر قرار داده اند تا این یارانه در اختیار مردم قرار بگیرد. پرداخت این یارانه به صورت نقدی و یا غیرنقدی و چگونگی تامین کالاهای اساسی با وجود نرخ تورم ناشی از حذف ارز یارانه ای برای نمایندگان جای سوال داشت و دغدغه ها و سوالات خود را مطرح کردند.

وی بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی و پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه ضمن پاسخ سوالات نمایندگان در خصوص سیاست های دولت برای تامین کالاهای اساسی و رساندن آن ها با قیمت مناسب در اختیار مردم، توضیحاتی را ارائه کردند.

زارع تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه در نوبت عصر امروز نیز با موضوع بررسی حذف ارز 4200 تومانی در بودجه سال آینده نشست خود را به صورت غیر رسمی برگزار خواهد کرد.

***

جزئیات جلسه کمیسیون امنیت با امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین

محمود عباس زاده مشگینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه فوق العاده اعضای کمیسیون متبوعش با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گفت: آقای امیر عبداللهیان در این جلسه گزارش مفصلی از روند مذاکرات ایران با گروه 4+1 ارائه داد و گفت که «ابتکار عمل در مذاکرات اخیر وین دست جمهوری اسلامی ایران است و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌های مجلس به واسطه دستاوردهای خوبی که در صنعت هسته‌ای حاصل شده دست ما را در مذاکره پر کرده است».

وی، افزود: وزیر امور خارجه همچنین یادآور شد «خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای کاملا روشن است و مذاکره کنندگان ما در چارچوب این خطوط قدرت مانور و آزادی عمل دارند.» آقای امیرعبدالهیان در ادامه نشست تاکید کرد که « با آمریکائی‌ها هیچ گونه گفتگوی مستقیمی نداشته‌ایم و غربی‌ها می‌خواهند با توافق موقت مسائل و نگرانی‌های خودشان را رفع کنند.» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد که «هدف و تلاش ما یک توافق خوب است.»

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد روند مذاکرات کاملا حرفه‌‌ای و با اقتدار طرف ایرانی پیش می‌رود و تا به امروز ابتکار عمل در دست مذاکره کنندگان ایرانی بوده است. امیدواریم تا پایان سال هجری شمسی به نتیجه مطلوب برسیم البته به شرط اینکه در طرف‌های غربی‌ هوای برگشت به روحیه دوران استعمار را نداشته باشند. اگر غربی‌ها دنبال رفع نگرانی‌های خودشان پیرامون فعالیت های هسته ای ایران هستند، ما حاضر به همکاری و رفع سوء تفاهمات هستیم البته به شرطی که طرف مقابل از عناد، ناسازگاری و زیاده خواهی دست بردارد و بر اساس تعهدی که در برجام داده، تحریم ها را عملا لغو و با همکاری برای راستی آزمایی اعتماد جمهوری اسلامی ایران را جلب کند.

***

بگومگوی رسانه ای دولت و مجلس درباره حذف ارز 4200

خانه ملت، خبرگزاری رسمی مجلس در مطلبی با عنوان «تیتر‌ عجیب روزنامه دولت درباره تصویب کلیات بودجه در مجلس» نوشت: روزنامه ایران تیتر یک خود را به تصویب کلیات بودجه در مجلس اختصاص داده و نوشته است: «تکلیف دوباره دولت به حذف ارز ترجیحی».

این موضع عجیب در حالی است که اولا حذف ارز ترجیحی در لایحه دولت بوده، به این معنی که دولت موافق حذف ارز ترجیحی بوده و آن را در صراحتا لایحه بودجه گنجانده است و عجیب است رسانه دولت از آن بی اطلاع باشد.

ثانیا غیر از مخالفان کلیات بودجه حتی نمایندگان موافق کلیات هم مثل  بحرینی، زارع و... تصریح کردند تصویب  کلیات مشروط به اصلاح این مسأله در بررسی جزئیات است و تصویب کلیات به معنی موافقت مجلس با پیشنهاد دولت درباره حذف ارز ترجیحی نیست. دیروز دیوان محاسبات درباره حذف این ارز تاکید کرد که به برنامه دقیق نیاز است و پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز که از موافقان کلیات بودجه بود، خاطرنشان کرد که برنامه دولت درباره حذف این ارز کامل نیست و باید کامل شود.

ثالثا میرکاظمی بعنوان نماینده دولت در برابر انتقاد نماینده ها از حذف ارز ترجیحی دفاع کرد و از نماینده ها خواست توجه کنند که به دلیل درآمد ارزی ناکافی ناشی از تحریم‌ها، دولت ناچار به حذف ارز ترجیحی است.

به نظر می رسد رسانه رسمی دولت بجای تلاش برای انداختن بار تصمیم دولت به دوش مجلس، کمک کند تا مجلس و دولت با همکاری یکدیگر، چالش ساخته شده توسط دولت قبل‌ در‌ این‌ زمینه را با بهترین تدبیر حل کنند.‌ اکنون که معیشت مردم که خط قرمز مجلس و دولت است، محل مناسبی برای تقابل رسانه‌ای یا فرافکنی نیست.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۶۸۳۳۵۲۰:۴۳:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
"جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی دولت آمریکا با صدور بیانیه ای نسبت به عواقب شدید حمله ایران به شهروندان آمریکایی هشدار داد.
ناشناس۲۳۶۸۳۳۷۲۰:۴۵:۳۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران: سن موبایل قاپی به زیر 18سال رسیده است.
ناشناس۲۳۶۹۰۶۴۱۴:۳۳:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
باید دادگاه های صحرایی و انقلاب همچون اول انقلاب برای مسولان دولت های نهم و دهم و یازدهم و دوازدهم تشکیل شود
ناشناس۲۳۶۸۳۵۲۲۱:۰۴:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
این که ماشین سیصد میلیونی رو یک میلیارد به مردم می فروشند بعد مالیات هم می‌گریند عادلانه هست ؟ خودرویی که شش سال کار کرده لوکس ؟؟ این خودروهای در اروپا از رده خارج هستن . تا چند سال دیگه پراید هم یک میلیارد میشه
ناشناس۲۳۶۸۴۳۸۲۲:۵۱:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
جناب اژه ای دادگاه متخلفین بورس و متخلفین کرسنت چی شد
ناشناس۲۳۶۸۴۵۱۲۳:۰۷:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
برای حل مشکلات معیشتی احیای وزارت بازرگانی واجب است
ناشناس۲۳۶۸۶۹۳۰۹:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
محسن رضایی معاون اقتصادی رییسی ، در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه شرکت کرد.
ناشناس۲۳۶۸۷۰۵۰۹:۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
روزنامه شرق: تقاضا برای سنگ قبر قسطی یا دست دوم افزایش پیدا کرده است.
ناشناس۲۳۶۸۷۱۱۰۹:۲۴:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز: با این ظرفیت کشور می‌توانیم 180 میلیون جمعیت را هم تأمین کنیم
ناشناس۲۳۶۸۷۲۵۰۹:۴۱:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
جراحان در دانشگاه مریلند آمریکا، قلب یک خوک دستکاری ژنتیکی‌ شده را به مردی ۵۷ ساله پیوند زدند. این عمل تاریخی که اولین در نوع خود محسوب می‌شود روز جمعه ۱۷ دی‌ماه انجام شد.
ناشناس۲۳۶۸۸۵۸۱۲:۱۳:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
احسنت به این می گن کار درست علم در راه نجات جان انسانها نه برای نابودی آنها .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین