مدیر مسئول «الف»: اینستاگرام می خواهد تنها قرائت خودش از سردار سلیمانی در دنیا وجود داشته باشد

گروه اجتماعی الف،   4001016023
مدیر مسئول «الف»: اینستاگرام می خواهد تنها قرائت خودش از سردار سلیمانی در دنیا وجود داشته باشد

به گزارش شفقنا ،بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه ۹۸ اینستاگرام در اقدامی عجیب، تمام تصاویر و مطالب مربوط به این فرمانده را حذف و سانسور کرد. اقدامی که با واکنش بسیاری از مسئولان، مقامات و اهالی رسانه رو برو شد. حال در دومین سالگرد شهادت این سردار بزرگ، اینستاگرام مجدداً به سانسور کردن مطالب مربوط به او دست زد. بیژن مقدم، مدیر مسئول «الف» معتقد است که سانسور پست های شهید سردار  قاسم سلیمانی و حذف آن ها از اینستاگرام علاوه بر اینکه روی دیگر جریان رسانه ای غرب را نشان می دهد، نمایانگر ترس آن ها از محبوبیت روز افزون سردار سلیمانی و مکتبش است، او می گوید: این رسانه ها می خواهند تنها یک قرائت از سردار سلیمانی در دنیا وجود داشته باشد و آن هم قرائت خودشان باشد.

 

بیژن مقدم در بیان ارزیابی خود از حذف پست های مربوط به سردار سلیمانی در اینستاگرام، به شفقنا رسانه می گوید: چند ادعا در دنیا وجود دارد. اول درباره آزادی بیان است که طبق همین ادعا رسانه ها و مردم آزادند تا به انتشار آزادانه مطالب و دیدگاهشان بپردازند، این اقدام اینستاگرام نشان می دهد که آزادی بیان برای غرب ادعایی بیش نیست و حقیقت ندارد.

او ادامه می دهد: مورد بعدی تاکیدشان بر بی طرفی رسانه است. این درحالی است که رسانه بی طرف با چنین کاری (حذف مطالب مربوط به سردار سلیمانی) حجم زیادی از نگاه و علاقمندی یک ملت را سانسور نمی کند. نا گفته نماند پست هایی که از شهید سردار قاسم سلیمانی در اینستاگرام منتشر می شد، در جغرافیای ملت خودمان و با زبان فارسی بود. به عبارتی طرف مخاطبان مردم خودمان هستند، چرا در آن سر دنیا باید تصمیم گرفته شود که مردم ایران، این بخش از علاقمندی خودشان را نبینند؟ این کارشان توجیه منطقی ندارد.

مقدم می گوید: این اتفاق روی دوم رسانه های دنیا که تحت مالکیت رسانه های بزرگ و امپراطوری های رسانه ای حاکم بر جهان هستند، را نشان داد. به عبارتی وقتی ترامپ، خودش اعلام می کند که حاج قاسم سلیمانی را ترور کرده، از دید رسانه های غرب او قاتل و تروریست محسوب نمی شود ولی فردی مثل سردار سلیمانی که محبوب یک ملت است، دچار سانسور می شود. این ها بهترین نمونه برای اثبات رد ادعای بی طرفی و آزادی رسانه های غرب است. این رسانه ها می گویند شما در بیان عقاید خود آزاد هستید ولی نمی توانید آن را آزادانه منتشر کنید. مثل همین کاری که اینستاگرام با پست ها و مطالب مربوط به سردار سلیمانی می کند.

او برای پایان دادن به چنین سانسورهایی از سوی اپلیکیشن های خارجی و رسانه ها پیشنهاد می کند: ما باید رسانه های داخلی خودمان را حمایت کنیم تا بتوانند در سطح منطقه و جهان فعال باشند، اگرچه رسانه های غربی با ابزارها و روش های قلدرمآبانه دوباره راهشان را می بندند. مورد بعدی درباره پلتفرم هایی است که در ایران کاربران زیادی دارند. باید با صاحبان این پلتفرم ها مذاکره شود و آن ها را تحت ضوابط، قواعد و حکمرانی خودمان در بیاوریم. چرا نباید پیام مربوط به ملت خودمان را در سرزمینمان با زبان فارسی منتشر کنیم و آن ها راحت چنین پیامی را سانسور کنند؟

مقدم می گوید: اگر پیام حاوی خشونت، مطالب براندازانه، تروریستی و… باشد، اینستاگرام می تواند آن را حذف کند و مانعی ندارد ولی این پست هایی که از کاربران ایرانی درباره شهید سلیمانی در اینستاگرام منتشر می شود، چنین ویژگی هایی ندارند و برای اکثریت مردم و پیام یک ملت است.

مدیر مسئول «الف»  با اشاره به تاثیر نامه اخیر وزیر ارتباطات به اینستاگرام و متا برای پایان دادن به سانسور می گوید: در این چند روز اخیر برخی از دستگاه های مسئول با اینستاگرام و متا مکاتباتی داشته اند و نسبت به این کارشان اعتراض کرده اند. این مکاتبات باید بیشتر شود و مقامات، مردم، رسانه ها، دستگاه ها و… هم وارد کار شوند و اعتراض کنند. باید به این اپلیکیشن ها یادآوری کرد که عقیده و سلیقه یک ملت را نباید سانسور کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین