المیادین: پیام‌های مانور نظامی ایران برای رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   4001014044

المیادین در گزارشی با اشاره به رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷ » و شبیه‌سازی حمله به تأسیسات هسته‌ای دیمونای اسرائیل پیام های این مانور برای رژیم صهیونیستی را برشمرد.

المیادین: پیام‌های مانور نظامی ایران برای رژیم صهیونیستی

به گزارش الف به نقل از المیادین، درباره ماهیت پیام‌های مانور نظامی جمهوری اسلامی ایران در حمله به ماکت دیمونا اسرائیل مفسران این موضوع را بخشی از یک جنگ روانی ، در پس زمینه از سرگیری مذاکرات هسته ای در وین و افزایش تهدیدات اسرائیل علیه ایران دانستند. 

پایگاه خبری المیادین در گزارشی نوشت: خبر مانورهای نظامی ایران تحت عنوان «پیامبر اعظم 17» و پیام‌ها مفاهیم و صحنه‌هایی که با خود داشتند، به‌ویژه حمله شبیه سازی شده به تاسیسات اتمی دیمونا، کانون توجه بسیاری از رسانه ها به ویژه رسانه های صهیونیستی قرار گرفت. 

در این گزارش آمده است که در حالی که کارشناسان و مفسران صحنه‌های مانور، به‌ویژه شبیه‌سازی حمله تاسیسات هسته ای دیمونا، تلاش‌های جدید ایران برای ارسال پیامی به اسرائیل در شرایط مذاکرات وین برای تهدیدات اخیر اسرائیل می‌خوانند، برخی از کارشناسان نیز نسبت به دست کم گرفتن پیام‌های مانور، حتی اگر جنگ روانی باشد، هشدار دادند، زیرا این مانور نظامی ایران پیام هایی را برای اسرائیل به دنبال دارد.

 المیادین نوشت: کارشناسان و مفسران اسرائیلی پیام های مانور نظامی جمهوری اسلامی را برای اسرائیل برشمردند:

- پاسخ به تهدیدات رژیم اسرائیل: مفسران و کارشناسان صهیونیستی اعلام کردند که مانورهای نظامی ایران در سال جاری حاوی پیام‌های ویژه‌ای است که اولین مورد آن پاسخ به تهدیدات اسرائیل و نمایش قدرت و توانایی خود است که تمامی این پیام‌ها را از خلال حمله به ماکت دیمونا با کمک موشک‌ها و پهپادهای انتحاری نشان داد. بسیاری از مفسران که این صحنه‌ها را تحلیل کرده‌اند معتقدند که این مانور کیفیت و قدرت موشک‌های بالستیک ایران را نشان داد.

- جنگ روانی : درباره ماهیت پیام‌های ایران در صحنه‌های مانور، به‌ویژه صحنه‌های حمله شبیه‌سازی شده به دیمونا، مفسران این موضوع را بخشی از یک جنگ روانی ، در پس‌زمینه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در وین و افزایش تهدیدات اسرائیل دانستند.

مفسران می‌گویند که پیام‌های ایران باید به عنوان بخشی از جنگ روانی تلقی شود. برخی از مفسران گفته‌اند که ایرانی‌ها نیز از این صحنه‌ها برای فشار بر نمایندگان قدرت‌های بزرگ شرکت‌کننده در مذاکرات وین استفاده می‌‌کنند.

- اعلام اهداف‌ها یکی دیگر از پیام این مانور نظامی است. مفسران صهیونیستی نسبت به دست‌کم گرفتن پیام‌های ایران هشدار داده‌اند که این هدف باید به عنوان آمادگی ایران برای مقابله با حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای خود با استفاده از پهپادهای انتحاری درنظر گرفته شود.

-انتقادات: در مقابل توجه رسانه‌ها، انتقاد رسانه‌ها متوجه سیاست رجزخوانی و شایعه‌سازی اسرائیل شد که از احتمال نابودی رآکتورهای هسته‌ای ایران و آمادگی نیروی هوایی برای آن سخن می‌گفت، همانطور که « تومیر بار» فرمانده جدید نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به رجزخوانی برای برنامه هسته ای ایران پرداخت و مدعی شد که رژیم صهیونیستی توان اقدام نظامی موثر علیه تاسیسات هسته ای ایران ونابودی آن را دارد.

 - ارزیابی مصونیت جبهه داخلی اسرائیل : کارشناسان صهیونیستی عمدتاً بر ارزیابی توانایی و مصونیت جبهه داخلی اسرائیل در جنگ احتمالی تمرکز کردند. کسانی بودند که تهدید ایران را به دلیل عدم آمادگی جبهه داخلی اسرائیل می‌دانستند.در مقابل نیز کسانی معتقد بودند که اسرائیل «توانایی و تجربه لازم» برای مقاومت در برابر چنین حملاتی دارد.همانطور که «اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم برای مقابله با ایران باید سطح آمادگی خود را ارتقا دهد و اسرائیل برای هر سناریویی از جمله اقدام نظامی علیه ایران آماده می‌شود . بدین ترتیب باید به ارتقای سطح آمادگی‌های خود برای مقابله با چنین سناریویی ادامه داده و کمبودها در زمینه تقویت جبهه داخلی را رفع کنیم و این ادعا درحالی مطرح شد که بسیاری از مقام‌های این رژیم به ضعف نظامی در برابر ایران اذعان کردند. 

شایان ذکر است که در آخرین مرحله از رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص)17 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نیروی هوافضای سپاه با 16 فروند انواع موشک‌های بالستیک سوخت جامد و مایع و همچنین 10 فروند پهپاد انتحاری شاهد136 هدف شبیه‌سازی‌شده مرکز توسعه تسلیحات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷» از روز دوشنبه در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان که هر کدام خلیج فارس را در بر می‌گیرند،  پس از آن برگزار شد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، روز چهارشنبه با «نفتالی بنت» نخست وزیر اسرائیل، در میان مخالفت اسرائیل با تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای 2015 ایران، دیدار کرد.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین