راهنمای خرید سیستم گرماتاب

گزارش بازرگانی،   4001012093

سیستم گرماتاب نام دستگاهی است که جهت تامین گرمایش محیط بکار می‌رود و انواع مختلفی هم دارد. گرماتاب سقفی پرکاربردترین سیستم گرمایش تابشی در بازار است و توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود.

هیتر تابشی لوله‌ای که از آن با عنوان دستگاه گرماتاب نیز یاد می‌شود، یک نوع سیستم گرمایشی است که با استفاده از تابش حرارتی لوله‌ها به فضا، گرما را انتقال می‌دهد. این نوع هیترها برای گرم کردن فضاهای باز، تجاری، گلخانه‌ای و صنعتی استفاده می‌شوند.

هیتر گرماتاب در دو مدل گرمایش تابشی U و گرمایش تابشی L تولید می‌شود که بسته به ابعاد و شرایط محیطی مکان مورد استفاده، در ظرفیت‌های مختلفی بکار گرفته شده و بازدهی قابلی قبول ارائه می‌دهند.

سیستم گرماتاب از لوله‌هایی تشکیل شده است که حرارت تولید شده توسط منبع گرمایی را به صورت تابشی به فضا منتقل می‌کنند. در این سیستم، لوله‌ها از جنس فولادی یا استیل ساخته می‌شوند و در اطراف آنها یک پوشش حرارتی قرار می‌گیرد که از انتقال حرارت به منابع خارجی جلوگیری می‌کند.

هیتر تابشی توسط برندهای مختلفی از جمله گرماسرما سازه و ایران مشعل و مهرتاب و... تولید شده که برترین محصول بازار با توجه به بازخوردها و قابلیت‌های بسیار، توسط شرکت گرماسرما سازه ارائه و با گارانتی طلایی به دست مشتریان رسانده می‌شود.

عملکرد گرماتاب چگونه است؟

هیتر تابشی گرماتاب به وسیله یک منبع گرمایی مانند گاز یا برق به دمای مطلوب رسیده و گرمایی که مدنظر کاربر است را در مدت زمان ۵ دقیقه تولید می‌کند. سپس، حرارت توسط فن و مشعل در لوله‌های دستگاه قرار می‌گیرند و در نهایت به صورت تابشی به فضا منتقل می‌شود. 

لازم به ذکر است که لوله‌ها باعث تشکیل یک منطقه گرم در اطراف خود می‌شوند و هوای موجود در این منطقه گرم می‌شود و به صورت تابشی به بقیه فضاها انتقال می‌یابد. همچنین یک رفلکتور در دستگاه بکار رفته که باعث شده تا گرما به صورت هدفمند و دقیق‌تر در فضا منتشر شود.

اجزای تشکیل دهنده هیتر تابشی لوله‌ای شامل قطعاتی همچون: منبع گرمایی، فن، مشعل، لوله‌های آتشخوار، پوشش حرارتی، شیر برقی، رفلکتور، زنجیر و... می‌شود.

هیتر گرماتاب چه مزایایی دارد؟

همچون محصولات دیگر، دستگاه گرماتاب نیز دارای مزیت‌ها و ویژگی‌هایی است که در نتیجه باعث شده تا به عنوان دستگاهی کارآمد و مفید در کسب و کارهای بسیاری بکار رود. 

به عنوان اولین مزیت باید گفت که با گرمایش تابشی حرارت به صورت سریع در محیط منتشر می‌شود و هیتر تابشی لوله‌ای با تکنولوژیی‌هایی که دارد، به سرعت حرارت را در فضا منتقل می‌کند و باعث گرم شدن سریع فضا می‌شود و طی مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌توان شاهد گرمایشی مطلوب بود.

همچنین گرمایش یکنواخت و راندمان بالا، جز دیگر ویژگی‌های گرماتاب هستند. با استفاده از هیتر تابشی دچار گرمای بیش از حد و غیرمعقول نخواهیم بود و به صورت مطلوبی از گرمای ایجاد شده استفاده می‌بریم. دستگاه گرماسازه با استفاده از رفلکتور ۱۴ خم باعث شده تا گرمای تولیدی افراد را اذیت نکرده و با راندمان بالایی که در تولید حرارت دارد، رضایت کامل مشتریان و یا افراد در محیط را کسب می‌کند.

گرماتاب به دلیل انتقال حرارت تابشی، از کاهش انرژی مصرفی نسبت به سیستم‌های گرمایشی دیگر برخوردار است و باعث ضرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز خواهد شد.

در هیتر تابشی لوله‌ای یا همان دستگاه گرماتاب، نیازی به ایجاد جریان هوای گرم برای گرم کردن فضا نیست، بنابراین مشکلاتی مانند خشک شدن هوا و جنب و جوش ذرات گرد و غبار ایجاد نمی‌شود. همچنین موتورخانه حذف شده و فضای مفید نیز توسط سیستم اشغال نمی‌شود.

به طور کلی، هیتر تابشی لوله‌ای یک راهکار موثر برای گرم کردن فضاها است، اما قبل از استفاده از آن، نیاز است تا مشخصات فنی و نیازمندی‌های خاص خود را بررسی کرده و ببینید کدام هیتر و با چه ظرفیتی نیازهای کاربری شما را رفع می‌کند. جهت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۰۳۲۰۰۲ تماس گرفته تا به صورت کامل و رایگان راهنمایی شوید.

چگونه مصرف انرژی گرماتاب را کاهش دهیم؟

برای کاهش مصرف انرژی هیتر تابشی گرماتاب و البته افزایش بهره‌وری انرژی، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

۱. استفاده از تایمر: برخی از هیترهای تابشی دارای تایمر هستند که به شما امکان می‌دهد زمان روشن بودن هیتر را تنظیم کنید. با تنظیم زمان روشن بودن هیتر در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، می‌توانید مصرف انرژی را کاهش داده و انرژی را صرفه‌جویی کنید.

۲. استفاده از ترموستات: ترموستات یک ویژگی مهم است که به شما امکان می‌دهد دمای گرماتاب را تنظیم کنید. با تنظیم دمای مطلوب و مقرون به صرفه، می‌توانید از مصرف اضافی انرژی جلوگیری کنید. هنگامی که دما به حد مورد نظر رسید، هیتر خودکار خاموش می‌شود و در نتیجه مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

۳. عایق‌بندی مناسب: مطمئن شوید که فضایی که در آن سیستم تابشی را نصب می‌کنید، به خوبی عایق‌بندی شده است. اگر فضایی که قصد گرم کردن آن را دارید، نقاط نفوذ هوا دارد، انرژی حاصل از هیتر ممکن است از طریق نقاط نفوذ هوا از بین برود و مصرف انرژی اضافی الزامی شود. اطمینان حاصل کنید که درب‌ها، پنجره‌ها و نقاط نفوذ هوا درست عایق‌بندی شده‌اند.

۴. نظم در عملکرد: گرماتاب خود را با دقت و دوره‌های منظم نظافت کنید. هیترهای کثیف ممکن است در عملکردشان مشکل ایجاد کرده و مصرف انرژی را بیشتر کنند. همچنین، بررسی و تعمیر هرگونه خرابی و نقص فنی نیز می‌تواند به بهره‌وری بهتر و کاهش مصرف انرژی کمک کند.

۵. کنترل استفاده: توجه به زمان‌های استفاده و کنترل میزان استفاده از هیتر تابشی می‌تواند به صرفه‌جویی در انرژی کمک کند. در صورتی که در فضایی کم استفاده می‌کنید، می‌توانید هیتر را خاموش کنید تا انرژی زیادی صرفه‌جویی شود.

۶. استفاده از روش‌های جایگزین: در برخی مواقع، ممکن است بتوانید از روش‌های جایگزین برای گرم کردن فضا استفاده کنید. به‌عنوان مثال، از پوشش‌های گرم و عایق برای بدن خود استفاده کنید و از روش‌های تهویه مناسب استفاده کنید تا فضا را گرم نگه دارید.

با اعمال این روش‌ها، می‌توانید مصرف انرژی گرماتاب را بهبود بخشید و صرفه‌جویی در انرژی داشته باشید. همچنین، بهتر است همواره از دستورالعمل‌های سازنده هیتر و نکات ایمنی پیروی کنید تا بازدهی بهتر کسب کرده و سوخت کمتری را مصرف نمایید.

گرماتاب را از چه برندی خریداری کنیم؟

همان‌طور که در ابتدا عنوان کردیم، هیتر تابشی یا همان دستگاه گرماتاب توسط برندهای مختلفی تولید شده که برای خرید مرغوب‌ترین آن‌ها می‌توانید از طریق سایت گرماسرما سازه اقدام کنید و یا با این شرکت تماس بگیرید. شرکت گرماسازه به عنوان تنها برندی است که در برنامه میدون شبکه ۳ حضور داشته و محصول خود را در فضای رسمی و مقابل کارشناسان این برنامه شرح داده است.

هیتر تابشی گرماسرما سازه دارای گارانتی طلایی بلند مدت است و به همراه ۱۵ سال خدمات عرضه می‌شود که در هنگام خرید و به منظور رفاه هموطنان، امکان خرید با شرایط اقساط نیز فراهم شده است.

در هنگام خرید گرماتاب می‌توانید به نکات مهمی همچون قدرت گرمایش، مدل هیتر، گارانتی و خدمات، مصرف سوخت، راندمان دستگاه و قیمت آن توجه داشته باشید تا در نهایت بهترین محصول را تهیه کنید.

راهنمای خرید هیتر تابشی باکیفیت

  • نوع هیتر: در بازار، انواع مختلف هیترهای تابشی موجود است. برخی از آنها ممکن است با استفاده از جریان الکتریکی، گاز طبیعی، گازوئیل و... کار کنند. بررسی نوع منبع گرمایی و سازگاری آن با نیازهای شما مهم است.
  • قدرت گرمایی: قدرت گرمایی یک سیستم گرمایش تابشی به میزان حرارتی که می‌تواند تولید کند، ارتباط دارد. این بستگی به منبع گرمایی و سایز هیتر دارد. بررسی قدرت گرمایی مورد نیاز برای گرم کردن فضای مورد نظرتان و انتخاب هیتری با قدرت مناسب مهم است.
  • ابعاد و نصب: ابعاد هیتر تابشی و نحوه نصب آن نیز باید در نظر گرفته شود. بسته به اندازه فضایی که می‌خواهید گرم کنید و محل نصب دستگاه، اندازه مناسب را برای خرید انتخاب کنید.
  • کیفیت ساخت: بررسی کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در ساخت هیتر لوله‌ای نیز مهم است. هیتری با کیفیت بالا دارای عمر طولانی‌تر و عملکرد بهتر است.
  • کارایی و بهره‌وری انرژی: مطمئن شوید که هیتر گرماتاب انتخابی شما در استفاده از انرژی بهره‌وری داشته باشد. بررسی عملکرد انرژی‌ای و میزان مصرف انرژی در هیترها می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های انرژی را کاهش دهید و اگر محیط شما گلخانه باشد، نیازمند بهره‌وری در انرژی هستید.
  • ایمنی: بررسی وجود ویژگی‌های ایمنی در هیتر گرمایش تابشی نیز حائز اهمیت است. به دنبال هیترهایی با ویژگی‌هایی مانند حفاظت در برابر اتصال کوتاه، حفاظت در برابر افت برق و حمایت از جریان هوای سالم باشید.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: مطمئن شوید که بخاری سقفی انتخابی شما دارای گارانتی مناسب و خدمات پس از فروش قابل اعتماد است. این موارد به شما اطمینان می‌دهند که در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید از خدمات پشتیبانی استفروشگاه‌های مختلف و برندهای معتبر هیتر را بررسی کرده و نظرات مشتریان را مطالعه کنید. این کار به شما در انتخاب یک هیتر با کیفیت و قابل اعتماد کمک می‌کند.

همچنین، قیمت هیتر تابشی را با دیگر برندها و مدل‌ها مقایسه کنید و به مقایسه قیمت و کیفیت توجه نمایید. همیشه بهتر است یک هیتر با کیفیت بالا و قابلیت‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنید، حتی اگر قیمت آن بیشتر است. یادآوری می‌شود که هیترهای با کیفیت بالا معمولا در عملکرد و مصرف انرژی بهتر عمل می‌کنند و می‌توانند درازمدت مقرون به صرفه‌تر باشند.

در نهایت، می‌توانید با مشاوره از کارشناسان فروش یا فنی در فروشگاه‌های مختلف از جمله گرماسرما سازه اطلاعات بیشتری درباره انواع هیترهای تابشی و نکات قبل از خرید دریافت کنید. آنها می‌توانند شما را راهنمایی کنند و به شما کمک کرده تا یک هیتر مناسب و با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

نسخهٔ اصلی خبر