روایت میدل ایست مانیتور از شهید بزرگ بیت المقدس "حاج قاسم سلیمانی"

گروه جهان الف،   4001012036

پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزاشی می نویسد: «اهمیت ژنرال سلیمانی در نبرد با تروریسم، صرفا محدود به مسائل نظامی نبود. وی همچنین نقشی مهم در جهان سیاست بازی می کرد. در سال ۲۰۱۵ میلادی، ژنرال سلیمانی بود که روسیه را قانع کرد تا وارد جنگ سوریه شود و عملا وی موجب ایجاد اتحادی سه گانه میان ایران، روسیه و چین، جهت نبردِ واقعی با تروریسم در منطقه خاومیانه شد.»

روایت میدل ایست مانیتور از شهید بزرگ بیت المقدس "حاج قاسم سلیمانی"

به گزارش الف، پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی با اشاره به نزدیک بودنِ تاریخ سوم ژانویه و سالگرد ترور سردار شهید "حاج قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" به دست نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، به واکاوی دلایل ترور این شهدای گرانقدر از سوی آمریکا و جبهه مخالف با محور مقاومت پرداخته و در ادامه بر این مساله تاکید کرده که شهادت آن ها، عملا جریان مقاومت را قدرتمند تر از قبل کرده است. 

میدل ایست مانیتور در این رابطه می نویسد: «تاریخ سوم ژانویه برای ما، از یک سو یادآورِ مبارزه با تروریسم و از سوی دیگر به ما یادآوری می کند که باید به مبارزه در راه عدالت و آزادی ادامه دهیم. دلیل اصلی این مساله نیز این است که در این تاریخ(سوم ژانویه سال 2020)، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا به طور مستقیم فرمان یک حمله تروریستی را صادر کرد که منجر به شهادت فرمانده سپاه قدس ایران ژنرال "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق شد. 

دولت وقتِ آمریکا انگیزه های نامربوط و غیرواقعی را به عنوان دلایل اصلی اقدام خود در ترور سردار سلیمانی مطرح کرد. با این حال ما به خوبی می دانیم که آمریکا، به دلایلی کاملا روشن اقدام به ترور فرمانده سابق سپاه قدس ایران کرد. نقشِ ژنرال سلیمانی در یپروزی های جبهه مقاومت علیه آمریکا در خاورمیانه و از دست رفتنِ موقعیت آمریکا به عنوان تنها بازیگر موثر در منطقه، و در عین حال تقویت قابل توجه نقش ایران، روسیه و چین در عرصه نبرد با تروریسم در خاورمیانه، همه و همه آمریکا را به این نتیجه رساندند که باید ژنرال سلیمانی را ترور کند. 

این نکته نیز روشن شده که اقدامات راهبردی ژنرال سلیمانی موجب شد تا سیلِ تسلیحات اعطایی آمریکا و اسرائیل به گروه داعش و دیگر گروه های تروریستی در خاورمیانه، نه تنها قطع شود بلکه همچنین دیگر خریداران سلاح نیز از این کشورها، از موضع خود عقب نشینی کنند. آمریکا به عنوان بزرگترین تولید کننده تسلیحات در جهان و با هدفِ موفقیتِ تجارت قاچاق تسلیحات خود، عملا به فعال بودنِ گروه های تروریستی در اقصی نقاط دنیا مخصوصا در خاورمیانه نیاز مبرم دارد. در این راستا، با توجه به شکست های پیاپی داعش و دیگر گروه های تروریستی در عراق و سوریه توسط نیروهایی که تحت رهبری ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند، روند تجارت قاچاق سلاح از سوی دولت آمریکا، تا خد زیادی با اختلال رو به رو شد. در نتیجه، آمریکا تصمیم گرفت تا ژنرال سلیمانی را که نماد مقاومت علیه گروه های تروریست و افراط گرا بود را ترور کرده و از میان بردارد. 

ترورِ ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس، در وضعیتی خارج از موقعیت جنگی و در قلمرو یک کشور خارجی، چیزی بیش از نقض حاکمیت ملی عراق بود. این اقدام را باید کنشی صریح در قالب تروریسمِ دولتی و نقض معاهدات و اصول حقوق بین الملل در نظر گرفت. این اقدام در نوع خود تلاش بیهوده دیگری از سوی آمریکا و شرکای آن جهت در هم شکستنِ محور مقاومت بود. 

ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس تنها افرادی نبودند که قربانی این رویه های تروریستی دولت آمریکا شدند و آخرین ها هم نخواهند بود. در این رابطه می توان نام دانشمندانی را که بر اثر اقدامات تروریستی آمریکا و اسرائیل جان خود را از دست داده اند به یاد آورد. افرادی نظیر محسن فخری زاده، مسعود علیمحمدی، فریدون عباسی دوانی(که از عملیات ترور جام سالم به در برد)، مجید شهریاری، داریوش رضایی نژاد، مصطفی احمدی روشن و دیگران، همه و همه قربانی همین رویه های تروریستی شدند. ترور این شهیدان به خوبی ماهیتِ جنایتکار و مجرمانه آمریکا و اسرائیل را به نمایش می گذارد. جدای از این ها، اقدامات فراقانونیِ آمریکا، پوشش مناسبی را برای رویه های مجرمانه و تروریستی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت فلسطین(در داخل و خارج از فلسطین) فراهم می کنند و حتی آن ها را تسهیل نیز می نمایند. 

ژنرال قاسم سلیمانی نقشی محوری و مهم در پیروزی های مهم حزب الله لبنان علیه اسرائیلی ها که منجر به شکست تحقیرآمیز صهیونیست ها در جنگ سال 2006 شد، بازی کرد. وی روحیه زیادی به انقلابیونِ یمنی داد و موجب شد تا آن ها نیز علیه حکومت ظالم خود به پا خیزند. وی نقشی اساسی در شکست داعش در سوریه بازی کرد و در عین حال فردی محوری در ایجاد، آموزش، و توسعه اقدامات حشدالشعبی عراق به همراه ابومهدی المهعندس بود. این دو فرد، رهبران محوری در شکست داعش در عراق و سوریه بودند. 

شهادت ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس به جهان نشان داد که انقلاب زنده است و پیروز خواهد شد. اضافه بر این، دشمنانِ ملت ایران بواسطه عظمت و بزرگی ژنرال سلیمانی بارها تحقیر شدند. فردی که "شهیدِ بیت المقدس" بود و چهره محوری در راهبردهای پیروزمندانه علیه تروریسمِ آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و متحدان آن ها در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان به حساب می آمد. 

سلیمانی در یک خانواده تنگدست در تاریخ 11 مارس سال 1957، در استان کرمان ایران به دنیا آمد. وی فعالیت‌های نظامی خود را با ورودش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی آغاز کرد. در دهه 1980 میلادی، وی به عنوان فرمانده تیپ 41 ارتش ایران در جریان جنگ ایران و عراق منصوب شد. ژنرال سلیمانی در سال 1997 میلادی به سمت فرماندهی سپاه قدس ایران برگزیده شد. وی تا زمان شهادت خود، همواره یکی از فرماندهان عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران بود. 

اهمیت ژنرال سلیمانی در نبرد با تروریسم صرفا محدود به مسائل نظامی نبود. وی همچنین نقشی مهم در جهان سیاست بازی کرد. در سال 2015 میلادی، ژنرال سلیمانی بود که روسیه را قانع کرد تا وارد جنگ سوریه شود و عملا وی موجب ایجاد اتحادی سه گانه میان ایران، روسیه و چین جهت نبرد واقعی با تروریسم در منطقه خاومیانه شد. در عین حال، بواسطه اقدامات او بود که زمینه برای برگزاری رزمایش های نظامی مشترک با حضور ایران و کشورهای مذکور در دریای عمان و اقیانوس هند فراهم شد. امری که عملا انحصار طلبی آمریکایی ها در آب های منطقه را به چالش کشید. 

در جریان مراسم تشییع ژنرال سلیمانی در تهران، "آیت الله خامنه ای" اعلام کرد که "آن هایی که ترور سردار سلیمانی را طراحی و اجرا کردند، بدون تردید بهای کار خود را خواهند پرداخت و هر زمان که شرایط فراهم باشد، گرفتن انتقام خون سردار شهید سلیمانی، قطعی است". به گفته آیت الله خامنه ای: "کفش های شهید سلیمانی با ارزش تر از سرِ فردی نظیر ترامپ است". اضافه بر این، رهبر انقلاب اسلامی به این نکته اشاره کردند که "برگزاری مراسم تشییع شهید سلیمانی که با حضور میلیون ها انسان در ایران و عراق همراه شد، سیلی محکمی به آمریکا بود. با این حال، سیلی محکم تر به آن، اخراج نیروهای آمریکایی از کل منطقه خواهد بود". 

ژنرال سلیمانی خود را قربانیِ مهمترین آرمان بشریتِ امروز کرد: نبرد جهت آزادسازی فلسطینی ها با تمرکز بر آزادسازی سرزمین های اشغالی اعراب و فلسطینی ها و رها سازی مسجد الاقصیِ مقدس از تلاش های تخریب‌جویانه اسرائیل که از سال 1948، خاک فلسطین را اشغال کرده و ملت این کشور را به بند کشیده است. 

حمله تروریستی که موجب شهادت شهید سلیمانی وابومهدی المهندس و شمار دیگری از شهدای ایرانی و عراقی شد(افرادی که این دو شهیدِ بزرگوار را همراهی می کردند)، عملا جو و طرز تفکرِ جنایتکارانه ای را که بر رهبران آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی حاکم است، نشان می دهد. البته که اسرائیل نیز به نحو مشابهی علیه ملت فلسطین در داخل و خارج از این کشور، دست به اقدامات مجرمانه می زند که این مساله نشان می دهد اسرائیل و  آمریکا اساسا از یک جنس هستند. 

با این همه، این ائتلافِ جنایتکار نتوانستند با ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، به یک پیروزی برسند زیرا جریان مقاومت همچنان زنده است و به مبارزات خود تا دستیابی به پیروزی نهایی ادامه خواهد داد. اصلِ "مقاومت" نیز از سوی قوانین و معاهدات بین المللی و همچنین منشور سازمان ملل متحد، به صراحت مورد شناسایی قرار گرفته است». 

*لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20220101-qasem-soleimani-the-great-martyr-of-jerusalem/

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین