علت سکوت اصلاح‌طلبان در قبال دولت رئیسی/ روایت سردار قاآنی از نقش حاج قاسم در ارتباط میدان و دیپلماسی/ اشاره عین‌اللهی به کمبود واکسن در زمان دولت روحانی

گروه سیاسی الف،   4001012008 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

علت سکوت اصلاح‌طلبان در قبال دولت رئیسی/ روایت سردار قاآنی از نقش حاج قاسم در ارتباط میدان و دیپلماسی/ اشاره عین‌اللهی به کمبود واکسن در زمان دولت روحانی

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۹۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۱۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۹ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۵۵۲ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۷۲۱ نفر دُز دوم و ۸ میلیون و ۹۱ هزار و ۱۶۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۰ میلیون و ۳ هزار و ۴۳۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۱۷ هزار و ۱۹۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

علت سکوت اصلاح‌طلبان در قبال دولت رئیسی

آفتاب یزد نوشت: «این روزها وقتی بزرگان و چهره‌های شاخص اصلاحات را دعوت به مصاحبه و مباحثه می‌کنید غالبا با این پاسخ مواجه می‌شوید که «فعلا صبر کنید تا یکسال از عمر دولت سیزدهم بگذرد.»به نظر صاحب این قلم این پاسخ بیش از آنکه مدارا و همراهی با سید ابراهیم رئیسی باشد فرار از پاسخگویی و به عبارت صحیح و صریح‌تر تهی بودن اصلاحات و اصلاح‌طلبان از گفتمان موثر برای شرایط فعلی است.

مرور تجربه سال‌های قبل یعنی درست زمانی که بعد از سید محمد خاتمی،محمود احمدی‌نژاد سکاندار پاستور شد به نیکی نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان اگر گفتمان شان در جامعه غالب باشد و نفوذ پذیر با بنی بشری تعارف ندارند و وی و دستگاه‌اش را زیر تیغ نقد می‌برند. فلذا این مهربانی با اصلاح‌طلبان با سید ابراهیم رئیسی نه از باب مهربانی که از باب خالی بودن دستان است.

اما سوال اینجاست چرا دست جریان چپ برای نقد و مطالبه گری از دولت سیزدهم خالی است؟ برای پاسخ باید رجوع کرد به 8سال دولت حسن روحانی؛همان جایی که جریان چپ خود را تمام و کمال خرج قدرت کرد و در رویدادهای سرنوشت ساز مقابل مردم ایستاد نه کنار آن ها. از سوی دیگر دیکته پر غلط دولت‌های یازدهم و دوازدهم باعث شد کارنامه سیاه اصلاح‌طلبان،سیاه‌تر هم شود و اینگونه در جامعه جا افتاد که اصلاح‌طلبی اسم رمز کاسبی است نه پیامی و اعتباری برای اصلاح رویکردهای غلط و آسیب زا.

عملکرد جریان چپ ایران در 8 سال گذشته این روزها باعث شده نقد دولت در قدرت سخت و جانکاه شود. هر جا نقصی،فقدانی و حفره‌ای دیده و گوشزد می‌شود خیلی سریع طرفداران رئیسی منتقدان را به سال‌های نه چندان دور حواله می‌دهند تا آن نقد در دهان منتقد بماسد!

درست نیست همه کاسه و کوزه‌ها را برسر حسن روحانی بشکنیم؛ باید از عملکرد اصلاح‌طلبان نیز صرف نظر از عملکرد دولت وقت شکوه کرد. باندبازی، رانت‌خواری، فامیل‌بازی، ویژه خواری و... جماعت اصلاح‌طلب حاضر در قدرت طی 8سال دولت تدبیر وامید از یکسو به دولت حسن روحانی ضربه زد و از سوی دیگر که مهم‌تر نیز است وجهه جریان چپ ایران را تخریب کرد...

دو مشکل و گره عمده در کار اصلاح‌طلبان بود و هست؛اول اینکه مردم فهمیدند آن سخنان قشنگ و رمانتیک نتیجه‌اش شد ناکارآمدی آغشته به فساد و دوم اینکه این جماعت مردم را خفیف و نادان فرض می‌کنند و حتی اکنون نیز اینگونه است.»

*** 

روند کاهشی تورم ادامه خواهد داشت

ایران نوشت: «با تغییر و اصلاح سیاست‌های پولی که نتایج آن درفصل پاییز امسال نمایان شده است، زمینه عقبگرد شاخص تورم به محدوده‌های پایین‌تر فراهم شده است.

روندی که با تداوم این سیاست‌ها طی ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت و در نهایت باعث توقف گرانی‌ها و سپس کاهش تدریجی قیمت‌ها می‌شود.

در دولت سیزدهم، سیاست‌هایی که به استقراض از بانک مرکزی منجر شده بود، متوقف شد و بر همین اساس روند شتابان پایه پولی یا همان چاپ و تزریق پول پرقدرت به اقتصاد کاهشی شده است و در رشد نقدینگی نیز همین اتفاق افتاده است.»

***

روایت سردار قاآنی از نقش حاج قاسم در ارتباط میدان و دیپلماسی

فرمانده قدس سپاه اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی در زمینه های مختلف جلودار بود و یکی از عرصه هایی که ایشان به صورت برجسته در آن جلودار بودند برقراری ارتباط بین میدان و دیپلماسی بود.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل قاآنی صبح روز یکشنبه در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در مرکز مطالعات وزارت خارجه با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی از دیپلمات ها و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: ایشان ارتباط خوبی بین عرصه میدان و دیپلماسی ایجاد کردند. در این عرصه جلودار بودند و دفاع کننده از این منطق بودند.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت خارجه نیز در دوره های مختلف با شهید سلیمانی در این عرصه همراهی داشتند افزود: ما با افراد کاری نداریم ممکن است برخی افراد نوساناتی داشته باشند، ولی همواره این هم افزایی و همکاری وجود داشته است.

سردار قاآنی با بیان اینکه سردار سلیمانی فرزند مکتب امام خمینی (ره) هستند گفت: ایشان موفقیت در صحنه عظیم مقابله با دشمنان را در این می دیدند که این تعامل و هم افزایی به صورت روزمره و مستمر بین میدان و دیپلماسی برقرار باشد و شهید سلیمانی جلودار این پیوند مبارک بودند.

وی با بیان اینکه وقتی از مکتب شهید سلیمانی صحبت می کنیم یکی از موضوعات مهم این است کسانی که در فضای دیپلماسی و سیاسی کشور فعالیت می کنند با کسانی که در عرصه میدان کار می کنند بین آنها این همراهی و هم افزایی وجود داشته باشد و آنها در کنار هم قرار بگیرند، گفت: اینجاست که خداوند به کار برکت می دهد و این پیوندی است که از تهران ایجاد شده و در کشورهای مختلف عمق پیدا کرده است.

***

اروپایی‌ها برای نخستین بار از پیشرفت در مذاکرات وین سخن گفتند
 
رادیو ملی امریکا (ان.پ.آر) دقایقی پیش اعلام کرد نشانه هایی از پیشرفت مذاکرات وین به سمت توافق دیده می‌شود و برای نخستین بار، مذاکره کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند این مذاکرات، گزارش داده‌اند.

به گزارش ایرنا، تارنمای این رسانه آمریکایی در خبری که پیتر کنیون خبرنگار بین المللی آن مستقر در استانبول مخابره کرده، نوشته است: برای نخستین بار در چند ماه اخیر، مذاکره‌کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند مذاکرات وین با ایران و آمریکا برای احیای توافق برجام خبر داده‌اند.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: نظر ایران در باره روند مذاکرات هم نسبتا مثبت است زیرا هم اکنون موضوع لغو تحریم ها در دستور کار مذاکرات قرار دارد و لغو تحریم ها ، هدف اصلی ایران در این مذاکرات است.

ان پی آر گزارش داد که طرف امریکایی اصرار دارد که مذاکرات هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

به گفته این رسانه، برخی دیپلمات ها امیدوارند که این مذاکرات قبل پایان ماه ژانویه جاری به توافق بیانجامد.

قرار است ادامه دور هشتم(دور جاری) مذاکرات وین از روز دوشنبه هفته جاری و پس از یک وقفه سه روزه بخاطر تعطیلات سال نو میلادی، از سر گرفته شود.

برخی دیپلمات های حاضر در روند مذاکرات ضمن ابراز خوش بینی به حصول نتیجه در این دور از گفت و گوها، اعلام کرده اند ممکن است تا قبل از فرا رسیدن ماه فوریه(کمتر از یک ماه دیگر)، مذاکره کنندگان به توافق دست یابند.

***

اشاره عین‌اللهی به کمبود واکسن در زمان دولت روحانی

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در مراسم آغاز مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن نورا افزود: تا شهریور ماه حدود پنج میلیون نفر واکسن زده بودند که با آغاز بکار دولت سیزدهم سرعت واکسیناسیون شتاب گرفت و اکنون تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه به ۲۶۷۶ بیمار در کشور کاهش پیدا کرده است.

عین اللهی تصریح کرد: مرگ روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا و  ۵۰ هزار مبتلا در روز در شهریور ماه فاجعه بود که واکسیناسیون باعث شد امروزه مرگ و میرها به زیر ۵۰ نفر برسد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: علاوه بر واردات، واکسن های داخلی نیز اثر بخشی بیشتری دارند و اکنون به دنبال  کسب تاییدیه واکسن های داخل از سازمان جهانی بهداشت هستیم.

عین اللهی اظهار داشت: به خاطر قدرت مردم و تلاش شبانه روزی و ایثارگری های کادر درمان که ۲۰۵ نفر از آنها شهید شدند، از لحاظ شرایط کرونایی آسایش داریم و سپاه و بسیج نیز در اجرای طرح شهید سلیمانی کمک بزرگی به کشور کرده و اقدامات درخشانی در دوران کرونایی انجام داده اند.

عین اللهی افزود: قدرت مقابله با کرونا در واکسیناسیون را مردم در چهار ماه به نمایش گذاشتند و در این مدت حدود ۱۲۰ میلیون دُز واکسن تزریق کردیم.

وی ادامه داد: کرونا چهره واقعی کشورها و مدعیان برتر را نشان داد و همین کشورها با وجود همه قدرت های مالی در این بحران درمانده شده بودند اما در همین بازه زمانی قدرت واقعی ایران با وجود تحریم و فشارهای مالی نشان داده شد.

وزیر بهداشت با اشاره به شرایط تزریق واکسن در دولت قبل تاکید کرد: در دولت قبل مشکلات فراوانی برای تهیه واکسن وجود داشت و این فشارها و نبود واکسن، بهانه‌ای برای پذیرش FATF و برجام شده بود، اما با روی کار آمدن دولت جدید واردات واکسن شدت گرفت و میزان تزریق در یک روز به اندازه تعداد جمعیت کشور امارات متحده رسید.

***

درباره یک فساد و آمارسازی معمولی در قوه قضائیه

عصر ایران نوشت: چند روز قبل، فیلمی از بازدید رئیس قوه قضائیه منتشر شد که در آن، حجه الاسلام محسنی اژه ای از یک "فساد" و آمارسازی در دستگاه قضایی خبر می دهد...

"عدم ارجاع پرونده" که مدیر مجتمع قضائی مقابل رئیس قوه درباره آن صحبت می کند، یعنی وی شکایات و دعاوی را که مردم با هدف دادخواهی تقدیم کرده اند، مدت ها در دفتر، کارتابل یا سامانه خود بلااقدام رها کرده و به شعبه های قضائی ارجاع نمی دهد تا بدین ترتیب هنگام ارائه گزارش ماهانه، میزان پرونده های جریانی خود را کمتر نگه داشته و خود را موفق جلوه دهد!...

انتشار این فیلم و برخورد قاطع رئیس قوه مورد استقبال کاربران قرار گرفته و پیام های آنان حکایت از این دارد که ظاهرا این نوع عملکرد مختص مجتمع قضائی تحت بازرسی رئیس قوه نبوده و متاسفانه در سطح استان ها و برخی حوزه های قضائی دیگر رواج یافته است!

عدم ارجاع دادخواست یا شکایت مردم، به منزله معطل نگه داشتن حق اساسی دادخواهی و خلاف قانون اساسی و شرع است و از همین رو حجت الاسلام محسنی اژه ای به درستی آن را مصداقی از فساد نامید و مخاطبش را مورد عتاب قرار داد.

چهره و نام مخاطب رئیس قوه قضائیه در فیلم انتشار یافته معلوم نیست ولی قاطعانه می توان گفت که قاطبه مدیران و مسؤولان قضائی سراسر کشور مخاطب رئیس قوه بودند و لازم است در رسیدگی به امور قضائی و دادخواهی مردم حتی یک روز هم اتلاف وقت نداشته باشند.

امید که این رویکرد حجت الاسلام محسنی اژه ای با اعمال نظارت و بازرسی های بیشتر و جدی تر در تمام مراجع قضائی کشور مورد پیگیری قرار گیرد، صف پرونده های بشکند و دیگر شاهد آن نباشیم که دادخواهی مردم به جای رسیدگی عادلانه محکمه، در نوبت های ارجاع معطل بماند.»

***

دریافت پول زمین از مجرد‌هایی که در هنگام تحویل مسکن ملی متاهل نشده‌اند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک گفت: ما برای ترویج ازدواج، امکان ثبت نام مجرد‌ها را در طرح نهضت ملی مسکن فراهم کرده ایم، اما در هنگام تحویل واحد این افراد باید ازدواج کرده باشند. فردی که ثبت نام کرده اگر ازدواج نکند در هنگام تحویل مسکن، زمین رایگان نخواهد بود و باید مبلغ پول زمین را فرد مجرد پرداخت کند.

قاسمی تاکید کرد: ۳ میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر تا کنون  در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و در ۸۰۰ شهر مردم می‌توانند ثبت نام کنند.

قاسمی تاکید کرد: از این ۲ میلیون اراضی که تأمین شده بیش از ۹۹ درصد از اراضی برای وزارت راه وشهرسازی بوده و کمتر از یک درصد دستگاه ها اراضی خود را اختصاص داده اند. در حدود یک هزار شهر اراضی در بانک زمین تامین شده و تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ اراضی تمامی ۴ میلیون تامین شود.

عضو کابینه دولت اظهار کرد: سودی که برای این تسهیلات شورای پول و اعتبار در نظر گرفته است ۱۸ درصد است که در این شرايط تورمی کشور بسیار مناسب است با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله است. ما اقساط را پلکانی خواهیم کرد .

قاسمی اظهار کرد: عددی هنوز برای اقساط و مبلغ آورده مشخص نیست و مردم حدود ۲ سال که بعد از ساخت است اقساط را پرداخت خواهد کرد.

او گفت: پیش بینی این است که آورده اولیه متقاضیان برای تهران حدود ۱۵۰ میلیون تومان باشد.

***

واکنش شورای شهر به پدیده "اتوبوس خوابی"

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پدیده اتوبوس خوابی در بی ار تی گفت: از گذشته شاهد بودیم که به خصوص در زمستان معتادان بدون مکان، برای خوابیدن سوار اتوبوس های خط شبانه شده و در طول مسیر می خوابیدند.

وی با بیان اینکه اما حالا براساس گزارشات واصله شاهد آن هستیم که پدیده جدیدی در اتوبوس های بی آرتی که خط شبانه روزی هستند رخ  داده و آنهم خوابیدن افراد غیر معتاد در اتوبوس است، گفت: مسئولان شهرداری اعلام کردند که این افراد ظاهر موجهی داشته و معتاد نیستند و حتی شاغل هستند اما توان پرداخت کرایه خانه یا کرایه مهمان سرا را ندارند به همین دلیل اتوبوس را برای خوابیدن انتخاب می کنند چراکه هم امنیت دارد و هم در این شبهای سرد، گرم است.

علوی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران گرمخانه دارد که صرفا مخصوص معتادان نیست اما این افراد مایل نیستند که از این گرمخانه بنا به دلایل مختلف از جمله هم نشینی با معتادان و مسیر طولانی استفاده کرده و در آنجا مستقر شوند.

وی  با اشاره به اینکه رانندگان اتوبوس نمی توانند بین اتوبوس خواب و مسافر تفکیکی قائل شوند و نمی توانند اجاره نامه یا سند خانه مسافران را ببینند و بعد به آنها اجازه ورود دهند، ادامه داد: ما در ستاد سمن ها سعی داریم از توان سازمانهای مردم نهاد در این زمینه استفاده کنیم و از آنها بخواهیم برای این پدیده که زائیده شرایط اقتصادی کشور است، فکری کنند.

علوی به راه اندازی کمیته ها و کارگروه های تخصصی سمن ها نیز اشاره کرد و گفت: هفته گذشته کمیته اجتماعی ما تشکیل شد که یکی از اهداف ایجاد آن استفاده از ظرفیت سازمان های مردم در حل معضلات شهری است و قرار است موضوع اتوبوس خوابی نیز به عنوان یک معضل در کارگروه های این کمیته مطرح و سمن های مرتبط پای کار بیایند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۵۹۴۳۵۲۰:۵۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
دولت اصلاح طلب روحانی 8 سال مملکت را شخم زد و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل داد به همین دلیل اصلاح طلبان زبان شان قاصر است !
ناشناس۲۳۶۰۰۴۳۱۱:۴۵:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
چقدر تو ساده ای این ها پررو تر از این حرف ها هستند
ناشناس۲۳۵۹۴۳۶۲۰:۵۳:۴۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
حتی اگر صد سال هم بگذرد تاریخ ایران بی کفایتی ها و بی تدبیری ها و خیانت های اصلاح طلبان در 24 سال گذشته را فراموش نخواهد کرد.
ناشناس۲۳۵۹۴۴۳۲۱:۰۰:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
عضویت ایران در پیمان شانگهای و انعقاد قرارداد سواپ گازی با ترکمنستان و اذربایجان و راه اندازی راه اهن اسلام اباد ؛ تهران ؛استانبول و افزایش 50 درصدی صادرات غیرنفتی و ازاد شدن 3/5 میلیارد دلار از اموال ایران و جمع شدن صف های طویل مرغ و تخم مرغ و ذخیره کالاهای اساسی و واردات 140 میلیون دوز واکسن و مهار کرونا اصلاح طلبان را به سکوت وا داشته است !
ناشناس۲۳۵۹۴۴۴۲۱:۰۰:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
جمعیت زیادی از کشور درخواست محاکمه عوامل دولت قبل را از کمیسیون اصل نود کرده اند همچنین کمیسیون اصل نود خواستار تشکیل دادگاه برای مفسدین قرارداد کرسنت شده ولی ظاهرا هیچ خبری از این دو محاکمه نیست
ناشناس۲۳۵۹۴۴۸۲۱:۰۳:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
سردار سلیمانی دلاور احترام ویژه برای ظریف قائل بود اما ظریف در فایل صوتی منتشر شده نمک نشناسی خود را نشان داد.
ناشناس۲۳۵۹۴۵۲۲۱:۰۶:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
اصلاح طلبان مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و مردمو بیچاره کردند و فقط باید سکوت کنند.
ناشناس۲۳۵۹۴۵۷۲۱:۱۰:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
در دوران فلاکت بار روحانی مردم در به در بدنبال واکسن بودند اما حالا دولت بدنبال واکسن نزده هاست.
ناشناس۲۳۵۹۴۶۴۲۱:۱۳:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
دولت روحانی سلامت مردم را به گروگان گرفته بود و با بهانه تحریم و FATF واکسن وارد نمی کرد و فقط سیاسی کاری می کرد.
ناشناس۲۳۵۹۴۷۱۲۱:۱۸:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
حاج قاسم قهرمان و مرد مبارزه با تروریسم و داعش بود و عزیز دلها شد اما مرد دیپلماسی شکست خورد.
ناشناس۲۳۵۹۴۷۳۲۱:۱۹:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
روحانی میخ اخر را بر تابوت اصلاحات کوبید و خودش هم منزوی و مطرود مردم شد.
ناشناس۲۳۵۹۴۷۸۲۱:۲۵:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
باند بازی و رانتخواری و فامیل بازی و ویژه خواری ویژگی جریان اصلاح طلب است به همین دلیل هم از چشم مردم افتادند.
ناشناس۲۳۵۹۵۰۲۲۱:۴۵:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
بتن ریزی خیانت در تونل تاریخ این مرز و بوم خواهد بود
ناشناس۲۳۵۹۵۵۶۲۲:۳۰:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
تورم اذر ماه كاهش يافته؟ خودرو پايين امده؟ يا همينطور بالا ميره. بورس اوضاعش بهتر شده؟!! و از گراني مسكن و اجاره فعلا بگذريم متاسفانه اشفتگي در تيم اقتصادي دولت خيلي به چشم ميخوره..
ناشناس۲۳۵۹۶۷۸۰۰:۵۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
دستشان خالی است؟؟؟ جوک گفتید؟ الان بیشتر از اصلاح طلبان، اصولگرایان دارند به دولت انتقاد می کنند! آفتاب یزد مثل اینکه روزنامه باحال و خنده داریه!
مصطفی۲۳۵۹۷۷۳۰۶:۳۴:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
سلام آفای عین اللهی بجای حزفهای دو پهلو زدن در مورد دولت قبل یکبار و برای ثبت در تاریخ آمار خرید واکسن در هر دو دولت را با ارائه آمار رسمی بیان کنید
ناشناس۲۳۵۹۷۸۱۰۷:۱۱:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
بدنه دولت دست اصلاح است. چرا انتقاد کنند؟
ناشناس۲۳۵۹۸۵۵۰۸:۵۲:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان : اسناد لو رفته از ام آی ۶ نشان می‌دهد که دشمن روی کاهش جمعیت و نابودی کشور حساب کرده است.
ناشناس۲۳۵۹۸۶۵۰۹:۰۱:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
کو بهبود معیشت مردم ؟ کو جهش تولید ؟ کو اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده ؟ کو آن وعده ها ؟
ناشناس۲۳۵۹۹۵۱۱۰:۲۸:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
عین الهی نگفته: جزء صد نفر پزشکی بوده که در دوران حسن روحانی طومار امضاء کردن و مخالف وتردات واکسن بودن، و منتظر تولید واکسن داخلی!
ناشناس۲۳۵۹۹۸۷۱۱:۰۰:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
چطور از دید شما تورم کاهش یافته قیمت اجناس هر روز گرانتر از دیروز است و دولت فعلی هم فقط منتظر نتیجه برجام است و در سخنرانی هایشان هم عنوان کرده اند که بدون برجام کاری از هیچ کس بر نمی آید چه احمد نژاد چه روحانی و چه رییسی باشد .
ناشناس۲۳۶۰۰۴۶۱۱:۴۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
توقف رشد تورم با افزایش گرانی فرق می کند
علی۲۳۶۰۱۰۱۱۲:۴۴:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
یک مثلی هست می گویند جوجه را اخر پاییز می شمرند اصلاح طلبان هم منتظر اخر پاییز هستند ! البته سالی که نکو است از بهار ش پیداست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین