حاج قاسم چگونه ظریف را از استعفا منصرف کرد؟/ وعده رئیسی درباره قیمت بنزین/ سردار گلایه داشت اما نا امید نبود

گروه سیاسی الف،   4001011073 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 حاج قاسم چگونه ظریف را از استعفا منصرف کرد؟/ وعده رئیسی درباره قیمت بنزین/ سردار گلایه داشت اما نا امید نبود

اعتراف صالحی درباره بحران سوریه/ سردار گلایه داشت اما نا امید نبود

علی‌اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و وزیر اسبق امور خارجه درباره بحران سوریه و نقش سردار سلیمانی به خراسان گفت: «در سوریه اعتراضات، کاملا مورد سوء استفاده برخی کشورهای منطقه و خارج از منطقه قرار گرفت. برای همین به عنوان یک تحلیلگر می گویم که واقعا قضایای سوریه فرق می کند نه این که در سوریه اعتراضات مردمی نبود اما وزن این اعتراضات نسبت به نفوذ و توطئه ای که در سوریه وجود داشت خیلی کمتر بود.

این جا دولت سوریه از ایران کمک خواست و به عنوان یک رویه بین المللی جمهوری اسلامی ایران به کمک سوریه رفت همان طور که سوریه در جنگ تحمیلی صدام علیه ایران کمک های فراوانی به ما کرد...

جمهوری اسلامی توانست از سقوط دولتی که یک عنصر مهم در محور مقاومت بود جلوگیری کند و الان همه آن کشورهایی که مخالف دولت مستقر در سوریه بودند یکی یکی به سوریه برمی گردند و عذرخواهی می کنند.

اما این که در سوریه اشتباهی رخ نداده و  می توانستند بحران را در ابتدای کار کنترل کنند قابل بحث است. آن زمان توطئه قوی بود و افکار عمومی در برابر کوچک ترین اعتراض مردمی ، این اعتراضات به تظاهرات تبدیل می شدند.

من همان زمان با ولید معلم وزیرخارجه فقید سوریه صحبت کردم و گفتم اگر دولت سوریه با صبوری رفتار می کرد و شتابزده عمل نمی کرد شاید می توانستند بحران را تا حدودی مدیریت کنند که این گونه نشود اما الان که فکر می کنم و قضایای افغانستان و داعش و کتاب های هیلاری کلینتون و حرف های ترامپ و ... را می بینم و می خوانم فکر می کنم شاید این تحلیل درستی نبود و هر چقدر سوریه تلاش می کرد تا اعتراضات را مهار کند باز این وزن توطئه آن قدر قوی بود که نمی توانست کاری کند و این برنامه از پیش تنظیم شده بود چون سوریه محور مقاومت بود و می خواستند این زنجیره محور مقاومت را قطع کنند. خب نشد و سردار سلیمانی با تیزهوشی و تیزبینی وارد سوریه شد و بسیار زحمت کشید.

سردار بسیار صبور بود و خیلی چیزها در دل داشت که نمی توانست بیان کند. وقتی خصوصی صحبت می کردیم برخی حرف ها را می زد. هر کسی در داخل کشور توقعی از او داشت و در شرایطی گیر کرده بود و به ویژه در موضوع سوریه عده ای می گفتند چرا به سوریه می رویم؟ و برخی می گفتند حتما باید به سوریه برویم. کمک مالی می خواست ولی متاسفانه به راحتی تامین نمی شد و در یک شرایط بسیار سختی قرار داشت. پشتوانه عمده سردار سلیمانی مقام معظم رهبری بود و اگر حمایت و تشویق ایشان وجود نداشت، سردار خیلی مشکل پیدا می کرد.
 
*در ابتدای کار مخالفت های زیادی در داخل ایران با این سیاست بود . چطور سردار توانست داخل را راضی کند؟

بله حتی تحلیل های ما و گزارش های سردار به یک وضعی می رسید که بسیار ناامید کننده بود و همه نگران می شدند که ورق برگردد ولی ایشان با ایمان راسخی که داشت ناامیدی را به خود راه نمی داد. تحلیل می کرد که شرایط سخت است، تحلیل می کرد که اگر واقعا پشتوانه لازم نباشد با مشکل روبرو می شویم، اما همچنان با امید جلو می رفت. من سردار را ناامید ندیدم اما گله مند در برخی ایستگاه های زمانی این سیر تحولی بود.
 
*گلایه مند نسبت به داخل کشور؟

بله داخل را عرض می کنم حالا مسائل مختلف بود. در داخل که می خواهید این گونه موضوعات را پیش ببرید به این آسانی نیست. شما باید اجماع ایجاد کنید و این اجماع ایجاد کردن آسان نیست. نه فقط اجماع سیاسی نیاز دارید بلکه مسائل مالی نیز خود موضوعی جدی بود . داستان خیلی پیچیده است و سردار سلیمانی به دلیل صبری که داشت و به دلیل خدا باوری که داشت کار را جلو می برد. سردار سلیمانی توکل بالایی داشت و هیچ وقت ناامید نمی شد اما گله مند بود و گلایه می کرد.»

***

ضربه بایدن به برجام بیش از ترامپ بود

ناصر هادیان، استادیار روابط بین الملل دانشگاه تهران به اعتماد گفت: «ضربه كاري كه تيم جو بايدن در سه ماه نخست دولتش به برجام وارد كرد به مراتب بيش از ترامپ بود. ما مي‌گفتيم كه رياست‌جمهوري دونالد ترامپ يك گسست و استثنا است اما وقتي جو بايدن آمد مي‌توانست همان هفته اول يا در سه ماه نخست به برجام بازگردد اما در يك اشتباه محاسباتي اين كار را نكرد.

بخشي از اين اشتباه در سياست داخلي امريكا ريشه دارد اما من به‌رغم اينكه معتقدم اولويت‌هاي عمدتا داخلي هم مهم بوده اما وزن اساسی را به آن نمي‌دهم. علت اصلي تعلل جو بايدن اين بود كه فكر مي‌كرد ايران desperate (مستاصل) است.

من در همان مقطع هم توصيه كردم كه ايران بايد به طرف مقابل نشان بدهد مستاصل نيست. از زماني كه دولت جو بايدن متوجه شد ايران مستاصل نيست براي مذاكره اعلام آمادگي كرد...

ما بايد براي دنيا توضيح بدهيم كه نگراني امروز ايران درباره ضرورت دريافت تضمين منطقي است چرا كه امريكا يك بار از برجام خارج شده و ما اكنون به درستي نگران تكرار اين سناريو در دولت بايدن يا دولت بعدي هستيم.

امروز همچنان برخی از مقام‌هاي دولت پيشين امريكا و برخي از سناتورها تاكيد دارند كه در صورت احياي برجام، دولت بعدي امريكا دوباره از آن خارج خواهد شد. دغدغه دوم ما بهره‌مندي اقتصادي از اجرای برجام است. ايران مي‌گويد رفع تحريم فقط روی كاغذ كارساز نيست و انجام راستی آزمايی يك ضرورت است.»

***

وعده رئیسی درباره قیمت بنزین

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشکر از زحمات دولت‌ها و مجالس و مدیران پیشین گفت: در شرایط خاصی دولت را تحویل گرفتیم بطوریکه حتی برای پرداخت حقوق مرداد کارکنان دولت با مشکل روبرو بودیم اما در این مدت بدون استقراض از بانک مرکزی حقوقها پرداخت شده است.

رئیس جمهور با تشریح تلاشهای دولت در ماههای ابتدایی تحویل گرفتن دولت ، افزود: با انجام واکسیناسیون گسترده شمار فوتی ها اکنون ۲ رقمی شده ، کالاهای اساسی به میزان کافی ذخیره سازی شده، و فروش نفت هم افزایش یافته است.

رئیسی ایجاد سامانه‌ «بازرگام» را اقدامی موثر و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در بازار کالا کم نداریم و برای کنترل قیمت ها برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است

رئیس جمهور اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم اعلام کرد و تصریح کرد: تنها بخش دولت که اجازه کلنگ‌زنی دارد وزارت راه و شهرسازی است که باید طرح ملی مسکن را طبق قانون اجرایی کند.

رئیسی در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین گفت: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم بلکه در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه‌ بنزین را عادلانه کند که انهم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می شود تا اثار مثبت و منفی انرا دقیق و به صورت میدانی ارزیابی کنیم.

***

هشدار رهبری به مسئولان درباره مدیریت فضای مجازی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، «صدق» و «اخلاص» را خلاصه و نماد و نمایه مکتب سلیمانی خواندند و با اشاره به الگو شدن حاج قاسم در میان جوانان منطقه افزودند: سلیمانی عزیز، ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بود و هست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دشمنان خیال می‌کردند با شهادت سلیمانی، ابومهدی و دیگر همراهان ایشان، کار تمام خواهد شد اما امروز به برکت آن خون عزیز و مظلومانه، آمریکا از افغانستان فرار کرده است، در عراق ناچار به تظاهر به خروج و اعلام نقش مستشاری و بدون حضور نظامی است که البته برادران عراقی باید با هوشیاری این مسئله را دنبال کنند، در یمن جبهه مقاومت رو به پیشرفت است، در سوریه، دشمن، زمین‌‌گیر و بدون امید به آینده است، و در مجموع جریان مقاومت و ضد استکباری در منطقه، امروز از دو سال قبل، پر رونق‌تر، شاداب‌تر و امیدوارتر در حال کار و حرکت است.

ایشان برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی را نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ دانستند و گفتند: در دنیای امروز، فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و این واقعیت باید مسئولین فضای مجازی کشور را نیز هوشیار کند تا به‌نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هر شکل و هر جا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند.

***

حاج قاسم چگونه ظریف را از استعفا منصرف کرد؟

حجت الاسلام علی شیرازی مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس که ۸ سال با این مسئولیت در کنار حاج قاسم بود درباره ماجرای سفر بشار اسد به تهران و استعفای ظریف به مهر گفت: «آقای بشار اسد به ایران آمدند. این موضوع از نظر امنیتی بسیار اهمیت دارد که کشوری که در حال جنگ است اگر رئیس جمهورش مسافرت کند، احتمال اینکه وقایع ناخوشایندی رخ دهد، وجود دارد.

پس اگر آقای بشار بخواهد به ایران رفت و آمد کند، کسانی که در سوریه علیه او مبارزه می‌کنند، نباید متوجه شوند و یک بحث امنیتی شدیدی باید اتفاق بیفتد تا آقای بشار بیایند ایران و بروند و از نظر تثبیت سوریه و قدرت جمهوری اسلامی بسیار مهم است، لازم هم نیست همه از این رفت و آمد مطلع شوند.

برخی افراد از جمله آقای روحانی به‌عنوان رئیس جمهور در جریان بودند و حضرت آقا هم در جریان بودند. رئیس جمهور باید مشخص کند و به آقای ظریف بگوید که به جلسه بیاید یا نیاید و این دیگر مربوط به نیروی قدس نیست و به دولت مربوط می‌شود. دولت می‌دانست و باید اعلام می‌کرد.

آقای ظریف از این برخورد ناراحت شد و استعفا داد. روز بعد بود که تازه متوجه شده بودند که آقای ظریف استعفا داده‌اند. صبح روز بعد ما داشتیم با حاج قاسم به نیروی قدس می‌آمدیم، در مسیر به آقای پور جعفری گفت که با آقای ظریف تماس بگیر، تماس گرفت و گوشی را به حاج قاسم داد، حاج قاسم با شوخی و خنده آقای ظریف را پای کار آورد و آقای ظریف استعفایش را پس گرفت و به وزارت امورخارجه آمد.»

***

برای استیضاح وزرای دولت کمی زود نیست؟

جهان نیوز نوشت: مجلس شورای اسلامی در چندماهه‌ای که دولت سیزدهم روی کار آمده، فرصتی را به برخی از وزراء برای نشان دادن توانایی‌های خود داده است. اما به نظر می رسد که خانه ملتی‌ها چندان از عملکرد برخی از وزرای دولت راضی نیستند و از این جهت بعد از تذکراتی که به بعضی از آنان داده شده است حالا در مرحله بعد بعضی از نمایندگان مجلس به سراغ مبحث استیضاح برخی از وزراء کابینه آیت الله رئیسی خصوصا وزرای اقتصادی رفته‌اند.

در این میان نام وزرای اقتصاد ، صمت، کار و حتی وزارت کشور بر سر زبان‌ها افتاده است. مشکلاتی از جمله سقوط ارزش بورس، مسائل مربوط به بالا رفتن قیمت خودرو و .... سبب شده تا نمایندگان مجلس از عملکرد وزرای اقتصادی دولت رضایت نداشته باشند و از این جهت برخی از نمایندگان به دنبال استیضاح آنان باشند...

مطرح کردن موضوع استیضاح وزراء آنهم در چندماهی که هنوز از تصدی وزارتخانه‌های اقتصادی نگذشته است در کنار اینکه نشان می دهد نمایندگان فعال هستند و بعد نظارتی مجلس نیز قوی است اما در خصوص عملکرد دولت و وزرای دیگر نیز مشکلاتی ایجاد می کند. دادن فرصت کافی در کنار امر نظارت بر دولت موضوعی است که مجلس باید در مدار آن حرکت کند. به نظر می رسد با توجه به شرایطی که وزرای اقتصادی دولت کار را تحویل گرفته اند این مدت کم نمی تواند نسبت به قضاوت در عملکرد آنان کافی باشد. هنوز در بسیاری از بخش های اقتصادی دولت دستورات لازم به اجرا در نیامده تا بتوانیم درباره نتایج عملکرد آن قضاوت کنیم.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۵۷۹۲۱۲۱:۱۰:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
چون برنامه آمریکا برای تجزیه کشورهای منطقه در جهت قوی کردن اسرائیل بود
ناشناس۲۳۵۸۴۱۶۰۹:۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
هشدار‌ دکتر فرشادمومنی، استاد اقتصاددانشگاه: رانت ناشی از حذف ارز ترجیحی ۷.۵ برابر بودجه عمومی کشور است!
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۳۵۸۴۲۴۰۹:۲۰:۵۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی کردن ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی می باشد و بس
ناشناس۲۳۵۸۴۳۲۰۹:۳۰:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
با حذف ارز ترجیحی و بالا رفتن قیمتها، تکلیف 3-4 میلیون افغانی ساکن در ایران چه می شود؟ نه یارانه می گیرند و نه بیمه دارند.
ناشناس۲۳۵۸۴۷۲۱۰:۰۲:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
مهاجرت معکوس را باید در پیش بگیرند
ناشناس۲۳۵۸۴۸۶۱۰:۱۳:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
با حذف این رانت فشار بر بودجه کاهش و در مدت کوتاهی تورم به زیر 20درصد خواهد رسید
ناشناس۲۳۵۸۴۱۷۰۹:۱۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
مگر دارو پفک است که عده ای خیال می کنند که در صورت 6 برابر شدن قیمتش آسیبی به سلامت مردم وارد نمی کند؟
ناشناس۲۳۵۸۴۳۱۰۹:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
عنوان می کنند که یارانه از طریق بیمه ها به مردم می پردازند!!! همین الانش بیمه ها ورشکسته هستند و تنها 20-30 % پول نسخ را تقبل می کنند. ضمن آنکه چند ده میلیون نفر فاقد بیمه هستند.
ناشناس۲۳۵۸۴۸۴۱۰:۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
همانطوری که 10 سال پیش افزایش یافت و ارز ترجیحی هم نبود!
ناشناس۲۳۵۷۹۲۶۲۱:۱۳:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
علم اقتصاد می گوید با تورم 40درصدی بنزین باید گران شود حال با هر مقدار حتی کم و نباید سرکوب کرد
ناشناس۲۳۵۸۹۶۲۱۵:۱۰:۳۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
علم اقتصاد در مورد افزایش حقوقها چی میگه؟
ناشناس۲۳۵۷۹۲۸۲۱:۱۴:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
دردناک ترین و تاسف انگیز ترین قسمت داستان امروز ایران این است که یک سری کارشناس و تحلیلگر سفارشی و سهمیه ای، اخیرا همش از بی اثر شدن یا کم اثر شدن یا عادی شدن تحریم می گویند.
ناشناس۲۳۵۸۴۸۰۱۰:۰۹:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
عزیزم در دنیا رشته ای به نام بی اثر کردن تحریم دارد تدریس می شود
ناشناس۲۳۵۸۴۸۹۱۰:۱۶:۴۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
دردناکتر این است که چیزی بلد نیستی ادای روشنفکری هم در می آوری، یک کوچولو بدان و آن هم هرچی از زمان تحریم بگذرد کارایی خودش را از دست می‌دهد و به همین خاطر کدخدای تو برای این که این ابزار را از دست ندهد دوباره توافق مجدد می کند تا بتواند تحریم مجدد اعمال شود
ناشناس۲۳۵۷۹۳۵۲۱:۱۷:۵۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
ژنرال روس یوگنی گولیکوف می‌گوید: سردار سلیمانی تنها با 18 نفر از نظامیان سپاه قدس خلبان روس را از دست داعش نجات داد. ما بارها تلاش کردیم که این خلبان را نجات دهیم ولی با یک کشته در عملیات ناموفق برگشتیم.
ناشناس۲۳۵۷۹۳۹۲۱:۱۹:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
اینکه 97 درصد داروی مورد نیاز کشور توسط صنایع داروسازی تولید می‌شود چرا برخی داروها مثل فلوفنازین در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود؟
ناشناس۲۳۵۸۵۱۱۱۰:۳۷:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
به گفته رییس جامعه داروسازان،بیش از 97% مواد اولیه دارو از خارج وارد شده و در ایران ترکیب و مونتاژ می شوند!
ناشناس۲۳۵۸۶۳۱۱۲:۰۲:۵۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
60درصد مواد اولیه از خارج می اید
ناشناس۲۳۵۷۹۴۲۲۱:۲۱:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
هنوز بنزین گران نشده قیمت کالاها همچنان رو به افزایش هستند. جریان چیه ؟
ناشناس۲۳۵۷۹۴۳۲۱:۲۱:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
چرا با وجود تصویب قانون از کجا آورده ای نمایندگان امتیاز بگیر و رانتی مجلس پیگیر اجرایی شدن آن نیستند
ناشناس۲۳۵۷۹۴۵۲۱:۲۱:۴۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
مسئولين هر وقت چيزي را تكذيب كردند مطمئن باشيد اتفاق ميفته پس منتظر گروني بنزين باشيد!
رضا۲۳۵۷۹۴۹۲۱:۲۴:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
4 سال پیش که وارد شریف شدم بچه ها بدنبال مهاجرت بودند. بعد از این شرایط اقتصادی باید بدنبال سونامی مهاجرت باشیم. خروج اینهمه جوان تحصیل کرده اخرش کشور را فلج خواهد کرد. چرا کسی به فکر نیست؟
ناشناس۲۳۵۷۹۵۰۲۱:۲۵:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
بخاطر چند صد نفر رانتخوار که از مردم هم نیستند بیش از ۷۵ میلیون نفر باید تاوان حذف دلار ۴۲۰۰ را بپردازند. یعنی دولت از عهده مبارزه با رانت و فساد اقتصادی آن چند صد نفر بر نمی اومد ؟
ناشناس۲۳۵۷۹۵۳۲۱:۲۷:۱۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
میرکاظمی: ریخت و پاش‌ها در دولت سیزدهم تکرار نخواهد شد گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد!
لطیفه سال۲۳۵۸۴۲۶۰۹:۲۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
ریخت و پاشهای منعکس شده در لایحه بودجه 1401 چند برابر بودجه امسال است!!
ناشناس۲۳۵۸۴۹۰۱۰:۱۷:۵۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
چندبرابر امسال!!!!
ناشناس۲۳۵۷۹۸۵۲۲:۰۶:۰۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
حاج قاسم قدر ریف را می دو نست
ناشناس۲۳۵۸۰۵۷۲۳:۱۸:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
سردار سلیمانی دلاور به ظریف لطف و محبت ویژه داشت اما ظریف در فایل صوتی منتشر شده نمک نشناسی خود را نشان داد.
ناشناس۲۳۵۸۰۶۴۲۳:۲۱:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
سردار گلایه داشت اما ناامید نبود و امیدش به خدا بود و با توکل به خدا شر داعش و تروریست ها را از حرمین اهل بیت پیامبر(ص) در عراق و سوریه کم کرد.
ناشناس۲۳۵۸۰۶۷۲۳:۲۲:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
افزایش 300 درصدی قیمت کالاها نتیجه سیاست غلط ارز 4200 تومانی بود.
ناشناس۲۳۵۸۴۸۲۱۰:۱۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
دلار 30هزار تومانی هم به خاطر این ارز رانتی است
ناشناس۲۳۵۸۰۷۲۲۳:۲۴:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
مرد میدان در مبارزه با تروریست های تکفیری و حفظ کشورهای منطقه از تجزیه کاملا"موفق بود اما مرد دیپلماسی بازنده مطلق بود.
ناشناس۲۳۵۸۰۷۶۲۳:۲۶:۵۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
پارسال این موقع ساده لوحان میگفتن بایدن به برجام باز می گردد اما حالا مشخص شد که بایدن بیشترین ضربه را به برجام زد.
ناشناس۲۳۵۸۱۰۳۲۳:۴۶:۵۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
امریکا شیطان بزرگ 7 تریلیارد دلار در منطقه هزینه کرد اما با رشادت سردار دلها مفتضحانه شکست خورد.
ناشناس۲۳۵۸۲۹۴۰۷:۰۴:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
ارز ۴۲۰۰ ی بصورت چراغ خاموش عملا از دارو حذف شده . دیروز داروی پروستات گرفتم با دفترچه تامین اجتماعی با قیمت آزاد حساب کردند !!!!!
ناشناس۲۳۵۸۴۸۸۱۰:۱۵:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
97% مواد موثره داروها وارداتی است که از ارز 4200 استفاده می کنند. در صورت حذف ارز ترجیحی، باید 5-6 برابر پولی را که دیروز پرداختید، بپردازید.
ناشناس۲۳۵۸۶۰۶۱۱:۴۸:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
ارز 4200حذف نشده. داروی شما از شمول بیمه خارج شده!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین