بهترین کارت گرافیک ایسوس برای کارهای گرافیکی

گزارش بازرگانی،   4001011063

اگر به کارهای گرافیکی علاقه‌ی زیادی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که نیاز به یک سیستم بسیار قوی خواهید داشت. شاید اولویت کسانی که قصد اجرای نرم‌افزارهای مهندسی را دارند، در ابتدا CPU و سپس رم باشد، اما بدون شک اولویت اول برای شما خرید کارت گرافیک خوب خواهد بود. چرا که وظیفه اصلی کارت گرافیک، پردازش امور تصویری و یا گرافیکی ست. اجازه بدهید یک مثال ساده بزنیم. زمانی که شما یکی از نرم‌افزارهای طراحی نظیر فتوشاپ را اجرا می‌کنید، برای این که بخواهید تصاویر و تغییراتی که در محیط نرم‌افزار ایجاد می‌کنید را بدون کوچک‌ترین ایرادی ببینید، کارت گرافیک وارد عمل شده و تمامی این فرایند را برایتان پردازش خواهد کرد.

در واقع نرم‌افزار یک محیط صفر و یک ساده است که توسط برخی کدهای دستوری طراحی شده است. حالا اگر هیچ پردازشگر گرافیکی در این میان وجود نداشته باشد، شما قادر نخواهید بود هیچ تصویر واضحی را در صفحه‌ی نمایشگرتان مشاهده کنید. در واقع کارت گرافیک به عنوان یک میانجی تمام معادلات کامپیوتری را به زبان تصویر برایتان ترجمه کرده و این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید تمام تغییرات صفر و یک را به صورت تصویری در صفحه‌ی نمایشگرتان مشاهده کنید. حالا که با کار اصلی کارت گرافیک آشنا شدیم، بهتر است در مورد بهترین کارت گرافیک ایسوس صحبت کنیم که طرفداران بسیار زیادی در میان کاربران متعددی پیدا کرده است.

کیفیت عالی سخت‌افزارهای ایسوس

آمارها نشان می‌دهد که خرید کارت گرافیک ایسوس نسبت به سایر برندها بسیار بیشتر است. ایسوس یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی قطعات و سخت‌افزارهای کامپیوتری است که محصولاتی نظیر بهترین لپ‌تاپ‌ها و حتی مانیتورهای بسیار خارق‌العاده و باکیفیت هم تولید می‌کند. اما چیزی که شرکت ایسوس را تبدیل به بهترین تولیدکننده‌ی کارت گرافیکی کرده، در نظر گرفتن نیازهای ضروری کاربرانش و به روز کردن امکانات محصولات بر پایه‌ی این اطلاعات ارزشمند بوده است. یعنی ایسوس دقیقا نیازهای ضروری کاربرانش را در اولویت اول تولید محصولاتش قرار داده و راهکارهای بسیار مناسبی برای به‌روزرسانی نسخه‌های جدیدتر محصولاتش پیدا می‌کند.

اکثر کاربران از خرید کارت گرافیک ایسوس رضایت بسیار زیادی داشتند و این پردازنده گرافیکی را بهترین گزینه برای امور حرفه‌ای‌شان دانسته‌اند. با این که کارت گرافیک ام اس آی و سایر برندهای دیگر هم مدل‌های بسیار خیره‌کننده‌ای دارند، اما به نظر می‌رسد که ایسوس توانسته حساب بسیار ویژه‌ای در دل کاربرانش باز کند. به همین دلیل، آمار خرید کارت گرافیک ایسوس معمولا بیشتر از سایر برندها بوده و کسانی که کارهای گرافیکی حرفه‌ای انجام می‌دهند، اکثرا این برند را انتخاب می‌کنند. اما کارت گرافیک فقط برای انجام کارهای گرافیکی کاربرد ندارد، بلکه می‌توان از آن برای بازی‌های رایانه‌ای هم استفاده کرد و بهترین گیم‌های روز دنیا را با آن اجرا کرد.

آیا استفاده از کارت گرافیک گیمینگ برای کارهای گرافیکی مناسب است؟

بسیاری از کسانی که می‌خواهند برای کارهای گرافیکی خود اقدام به خرید کارت گرافیک بکنند، معمولا نسخه‌هایی که برای گیمینگ طراحی شده را انتخاب می‌کنند. بدون شک اگر یک کارت گرافیک مناسب گیمینگ باشد، شکی در آن نیست که بتواند پردازش کارهای گرافیکی را هم مثل آب خوردن انجام بدهد. به خاطر این که بسیاری از گیم‌ها نیاز به پردازش بالایی دارند و این کار پردازش قوی هم فقط از عهده‌ی کارت گرافیک گیمینگ بر می‌آید. به همین دلیل، اکثر کارت‌های گرافیکی دارای ظرفیت رم بسیار بالا و قدرت کافی جهت امور پردازشی سنگین هستند. در نتیجه، می‌توان از کارت‌های گرافیکی گیمینگ، برای کارهای گرافیکی هم بهترین استفاده‌ها را کرد.

جالب است بدانید که حتی افرادی که در کار ماینینگ ارزهای دیجیتال هستند هم به همین روش عمل کرده و برای کار خود از کارت‌های گرافیک مخصوص گیمینگ استفاده می‌کنند. به همین دلیل، امروزه تعداد کارت‌های گرافیک گیمینگ بسیار کمتر از قبل شده است. این موضوع پس از همه‌گیری بیماری کرونا و کمتر شدن نیروی کار به دلیل محدودیت‌های زیاد و همچنین رشد بسیار شارپی بیت کوین و استقبال بیش از حد ماینرها برای استخراج بیت کوین شدت گرفت. یعنی از طرفی، عرضه کارت‌های گرافیک گیمینگ که قدرت پردازش بالایی داشتند، به دلیل کمبود نیروی کار، کاهش شدیدی پیدا کرده و از طرف دیگر خرید بیش از حد ماینرها باعث شد که بازار با کمبود افراطی کارت‌های گرافیک رده بالا مواجه شود.

لزوم استفاده از کارت گرافیک خوب در کسب و کار

علاوه بر کارهای گرافیکی، شما برای اجرا کردن بسیاری از نرم‌افزارهای مهندسی و یا معماری هم، نیاز به خرید کارت گرافیک قوی خواهید داشت. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، کارت گرافیک نقش یک واسط را ایفا می‌کند که تمام عموری بصری را برایمان از کدهای دستوری به تصاویر بصری ترجمه می‌کنند. پس زمانی که شما در حال طراحی یک مدل سه‌بعدی توسط یک نرم‌افزار مهندسی هستید، کارت گرافیک سخت مشغول پردازش این داده‌ها خواهد شد تا نتیجه کار را به صورت بصری در اختیار شما قرار بدهد. حالا اگر کارت گرافیک توان کافی برای انجام چنین اموری را نداشته باشد،‌ قطعا شما با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد. چرا که نرم‌افزار خود به خود، بسته شده و یا سرعت آن کاملا کند می‌شود.

شما با خرید کارت گرافیک قوی و کارآمد با یک تیر دو نشان خواهید زد. یعنی هم می‌توانید با آن کارهای گرافیکی زیادی انجام بدهید و هم لذت بازی‌های هیجان‌انگیز رایانه‌ای را تجربه کنید. البته کسانی که کارهای گرافیکی انجام می‌دهند با نرم‌افزارهای زیادی سروکار دارند که همگی نیاز به داشتن یک کارت گرافیک عالی دارد. مثلا اگر شما علاقه‌ی زیادی به کار جلو‌های ویژه و یا موشن گرافیک داشته باشید، با نرم‌افزارهایی نظیر ادوبی افتر افکت (Adobe After Effects)، ادوبی پریمیر (Adobe Premiere)، ادوبی فتوشاپ (Adobe Photoshop) و ادوبی ایلاستریتور (Adobe Illustrator) خواهید داشت. چرا که با برخی از این نرم‌افزارها باید طرح‌های دو بعدی‌تان را آماده کنید و با برخی دیگر کارهای متحرک‌سازی طرح‌هایتان را انجام بدهید. به طور کلی تمام این نرم‌افزارها نیاز به یک کارت گرافیک قوی برای پردازش خواهند داشت.

چند مدل عالی از کارت گرافیک ایسوس

اگر بخواهیم دو نمونه از بهترین کارت‌های گرافیک ایسوس را نام ببریم، می‌توانیم به مدل‌های RTX3090 و همچنین RTX3080 اشاره کنیم. خرید کارت گرافیک ایسوس RTX3090 نیاز به هزینه بسیار بالایی دارد. چرا که این کارت گرافیک دارای 24 گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع GDDR6X است. با داشتن این کارت گرافیک محال است که شما مشکلی در اجرای گیم و یا نرم‌افزارهای گرافیکی داشته باشید. مدل RTX3080 هم کمی پایین‌ترین از RTX3090 است اما قدرت خارق‌العاده‌ای برای اجرا کردن بازی‌‌های سنگین و یا انواع نرم‌افزارهای گرافیکی دارد. این کارت گرافیک فقط 10 گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR6X دارد، اما همانطور که گفتیم هیچ دسته کمی از مدل RTX3090 نداشته و برای کارهای گرافیکی یک نمونه بسیار ایده‌آل به شمار می‌آید.

البته برای کارهای گرافیکی شما نیاز به خرید کارت گرافیک بسیار گران‌قیمت نخواهید داشت. حتی می‌توانید با کارت گرافیک ام اس آی هم کارتان را آغاز کرده و بهترین نتیجه‌های ممکن را از آن بگیرید. اما برای کسانی که به دنبال خرید بهترین کارت گرافیک برای اجرای برخی نرم‌افزارهایی می‌گردند که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، خرید کارت گرافیک ایسوس می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد. کارت گرافیک ایسوس طی سالیان سال آزمون خودش را پس داده و هرگز کاربرانش را ناامید نکرده است. از میان بهترین کارت‌های گرافیک ایسوس، در اینجا به دو مدل بسیار معروف آن اشاره کردیم که البته قیمت‌های بسیار بالایی داشته و ممکن است به راحتی در بازار پیدا نشوند. اما شما می‌توانید از مدل‌های دیگر کارت گرافیک ایسوس هم برای کارهای گرافیکی‌تان استفاده کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  15. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. وحدت ملی با وعده صادق

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

آخرین عناوین