وزیر بهداشت: واکسیناسیون گسترده تبلور قدرت مردم بود/ تقدیم ۲۰۵ شهید سلامت در دوران کرونا

گروه سلامت الف،   4001010105

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رشته هنر پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی می‌کنیم، گفت: وقتی مردم و پایگاه‌های بسیج همانند دفاع مقدس به صحنه آمدند توانستیم در هفته به اندازه جمعیت امارات یعنی ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تزریق واکسن را انجام دهیم و این قدرت مردم بود.  

به گزارش فارس، بهرام عین‌اللهی عصر امروز در جشنواره «سلیمان سلامت» با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا و گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: اعتقاد همه ما در دولت این است که روح بلد سردار سلیمانی حامی دولت هست و می تواند ما را کمک کند.

وی بیان داشت: تاریخ پزشکی و زحمات فقط به این دو سال اخیر ختم نمی‌شود و بنا به گفته رهبری کشور دارای هویت است و این هویت در زمان‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد و در دفاع مقدس نیروهای زشکی همراه با رزمندگان تاریخ باشکوهی را آغاز کردند اما ضبط و ثبت نشد و متاسفانه اینها در هنر هم چندان تبلور پیدا نکرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تاکید رهبری بر این است که این صحنه‌ها بازسازی و بازخوانی شود و در دفاع مقدس گروه پزشکی در نزدیک‌ترین نقطه به دشمن و در خط مقدم و جلوی خط مقدم خدمات زیادی را انجام داد و شهدای زیادی را تقدیم کرد و این حماسه، حماسه‌ای ادامه‌دار است و از بعد از انقلاب اسلامی تبلور پیدا کرد.

عین‌اللهی با بیان اینکه ناجوانمردانه‌ترین تهاجم شیمیایی در کشور ما انجام شد، ابراز داشت: گروه پزشکی ما محل کار خود را ترک نکردند اما هیچ کدام از این صحنه ها ضبز و ثبت نشد.

وزیر بهداشت ابراز داشت: کرونا هرچند فاجعه بدی بود، اما خیلی چیزها را روشن کرد و واقعیت کشورها روشن شد، کشورهایی که توانسته‌اند کرونا را مهار کنند، کشورهای قدرتمندی هستند و کشورهای مدعی مانند آمریکا و ایتالیا نشان دادند، قوی نیستند و مریض در آن کشورها روی زمین ماند و مرگ و میر بالایی دارند و کشور ما در کرونا قدرت واقعی خودش را نشان داد.

عین‌اللهی اضافه کرد: قدرت واقعی هر کشور به مردمش است و مردم قدرت واقعی ما هستند و اگر در دوران دفاع مقدس توانستیم سربلند شویم زیرا مردم را داشتیم و ما بعد از چند سال از تهاجم‌های دنیا می‌بینیم، مردم با قدرت ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: تا زمانی که مردم را داشته باشیم، قدرت داریم و حاج قاسم چون مردمی و با مردم بود حاج قاسم شد در حالی که ژنرال‌های دنیا این قدرت را ندارند و قدرت، یعنی قدرت مردم و ما در واکسیناسیون قدرت مردم را نشان دادیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: وقتی مردم به صحنه آمدند و همه پایگاه‌های بسیج به صحنه آمدند مانند دوران دفاع مقدس توانستیم در هفته به اندازه جمعیت امارات یعنی ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تزریق واکسن را انجام دهیم و این قدرت مردم بود و اگر مردم بیایند و پشت ولایت قرار گیرند، خدا هم با مردم خواهد بود و این یک درس تاریخی است که کارمان را باید مردمی انجام دهیم.

عین‌الهی افزود: رهبری فرمودند چرا فعالیت کادر پزشکی را نشان نمی‌دهید و چرا هنرمندان وارد صحنه نمی‌شوند و دوستان ما جشنواره سلیمان سلامت را راه انداختند.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی ما امتحان خوبی پس دادند، یادآور شد: دشمن دنبال تخریب کادر پزشکی است زیرا یکی از افتخارات ما کادر پزشکی ما هستند و این در شرایطی‌ست که در ابتدای انقلاب کادر پزشکی ما از هند و پاکستان با کیفیت پایین خدمات می‌دانند و امروز کادر پزشکی ما در قله علم ایستاده اما دشمن همیشه می‌آید و نقاط مثبت ما را نشانه می‌گیرد.

عین‌اللهی تصریح کرد: کرونا موجب شد این گروه خدمات و عشق‌شان به انقلاب نمایان شود و پزشکی که 24 ساعت نمی‌خوابد و در شرایطی که از ترس کرونا تعدادی از خانه بیرون نمی‌آیند کادر درمان ما 24 ساعت بالای سر بیمار کرونایی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: خدمات کادر درمان ما نمونه‌ای از هویت ماست و هویت ما ملتی است که اعتقاد به ولایت و خدمت به مردم دارد و اینجاست که هنرمندان ما این هویت را نشان می‌دهند و هنر واقعی می‌تواند این خدمات را نشان دهد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آغوش ما در وزارت بهداشت همیشه برای هنرمندان باز است و افتخار می‌کنیم هنرمندان با ما همکاری کنند و خدمت با هنر تبلور پیدا می‌کند و ما آماه هستیم و از روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم درخواست می کنم از هنرمندان در مناطق مختلف استفاده کنند.

عین‌الهی ابراز داشت: به سمت مرجعیت علمی حرکت می‌کنیم تا نقش داشته باشیم و در گام دوم انقلاب نیاز به الگوی ایثار، فداکاری و دانش داریم و حاج قاسم سلیمانی یک الگوی موفق برای دانشگاه‌های ماست و استقلال ما را تامین کرد.

وی بیان داشت: در بخش کرونا 205 شهید را تاکنون داشته‌ایم و این نشان دهنده صدق وعده ماست و ایجاد هنر در رشته پزشکی را دنبال می‌کنیم و این مژده را بدهم رشته هنر پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی می‌کنیم.

وزیر بهداشت خواستار برگزاری سالانه جشنواره سلیمان سلامت در استان کرمان شد و تصریح کرد: کرمان با نام حاج قاس سلیمانی گره خورده است و کرمان قله کشور شد.

عین‌الهی در پایان سخنان خود بیان داشت: حاج قاسم سرباز واقعی امام زمان (عج) بود و ما همیشه از روح بلند حاج قاسم امداد می‌طلبیم و این را می گوییم حاج قاسم عزیز که زنده هستید به عهدی که با مردم بستیم همیشه پایبند خواهیم بود و مطمئن باشید لحظه ای عقب نمی نشینیم و ذره ای عقب نشینی نمی کنیم و این حرکت تا ظهور امام زمان ادامه دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین