عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: حقوق بازنشستگان و کارمندان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد

گروه اقتصادی الف،   4001010013

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در لایحه بودجه سال آینده افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان را لحاظ می‌‌کنیم.

به گزارش تسنیم، محمدرضا احمدی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار داشت: لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان با تمام فراز و نشیب‌ها تصویب شد و بر مبنای آن از یک میلیون تا 7 میلیون تومان به حقوق فرهنگیان افزوده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هر چقدر برای معلمان و حوزه آموزش هزینه کنیم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم چرا که فرهنگیان باید نسل‌هایی را برای این نظام آموزش دهند افزود: البته برای افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان نیز در بودجه سال 1401 مبالغی را در نظر می‌گیریم.

وی گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان این گونه در جامعه ابقاء شد که مجلس تنها به دنبال افزایش حقوق فرهنگیان است اما اینگونه نبود؛ فرهنگیان دارای منزلت خاصی هستند از این رو معلم نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشد تا طبق سند بنیادین در راستای اخلاق مداری، دینداری و دیگر مباحث این سند گام بردارد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معلم هدایت‌گر جامعه است و ما سعی کردیم در این لایحه دغدغه آن‌ها را از بین ببریم اکنون لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان در شورای نگهبان است و پس از بازگشت به مجلس آن را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌کنیم.

احمدی درباره اقدامات انجام شده برای حل معضل پسماند سراوان افزود: در ماه گذشته موضوع پسماند سراوان را از طریق سازمان ملل پیگیری کردم و مسئولانی را از سازمان ملل به سراوان آوردم؛ بنده در زمان دولت پیشین نیز چندین بار برای حل این مشکل به مسئولان مختلف مراجعه کردم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه امروز نیز شرکتی را از شیراز برای بازدید از سایت پسماند سراوان و چاره‌اندیشی برای آن به گیلان آوردم  گفت: این شرکت اعلام داشت که شیرابه پسماند را به آب تبدیل می‌کند و آب تصفیه شده تحویل می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم ابراز داشت: همچنین از این شرکت قول گرفتیم تا به همین روش برای پاک‌سازی زرجوب و گوهررود نیز اقدام کند و مسئولان شرکت اعلام داشتند که در عرض 3 ماه شیرابه سراوان را تبدیل به آب تصفیه‌شده می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس تصریح کرد: از طرفی در جلسه‌ای که با رئیس جمهور و نمایندگان استان شمالی برگزار شد بنده اعلام داشتم که 17 شهرستان پسماند خود را در سراوان دپو می‌کنند و هر ثانیه 15 لیتر شیرابه وارد خاک و تالاب‌ها می‌شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مردم منطقه سراوان به دلیل آلودگی ناشی از پسماند به بیماری‌های پوستی و غیره مبتلا شدند افزود: رئیس جمهور دستور داد به ریاست استاندار کارگروهی برای پیگیری معضل پسماند تشکیل شود.

احمدی درباره پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکل تملک اراضی حاشیه رودخانه سفیدرود در قاضیان سنگر اذعان داشت: بنده همین هفته نامه‌ای به رئیس‌جمهور، رئیس قضاییه و آقای قالیباف نوشتم و بازدیدهای میدانی را در این خصوص انجام دادم.

وی با بیان اینکه به مسئولان اعلام کردم که ما در این حاشیه رودخانه با بحران مواجه می‌شویم گفت: با کدام مجوز می‌توان دو طرف بستر رودخانه که ملک خصوصی مردم است را بدون اجازه سند زد؛ لذا از مسئولان استانی خواهشمندم که همراهی لازم را برای حل مشکل مردم این منطقه داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس عنوان کرد: همچنین بسیاری از مردم سراوان در مراجعات خود به بنده اعلام می‌کنند که ملکی که نسق آن را داشتیم اکنون آب منطقه‌ای برای خود سند زده است؛ بنده از استاندار، رئیس‌کل دادگستری و دادستان گیلان خواهشمندم برای حل این مشکل پای کار بیایند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با برداشت بی‌‌رویه شن و ماسه و عبور و مرور کامیون‌های سنگین، رودخانه و آسفالت مردم این مناطق را به نابودی کشاندند و از طرفی اکنون نیز اراضی حاشیه رودخانه را از مردم تملک کردند.

احمدی درباره مشکل ضعف برق روستاهای حوزه انتخابیه خود افزود: در همین ماه مدیرکل شرکت توزیع برق گیلان و ریاست بانک ملی کشور را دعوت کردم و در تهران جلسه‌ای برگزار شد تا وامی که قرار بود برای حل مشکل ضعف برق به گیلان اختصاص یابد سریعتر به استان تخصیص شود و پیگیری‌ها در حال انجام است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین