موسویان:موضع مذاكره‌كنند‌گان ايراني موضع درستی است/ کنایه‌های سخنگو به دولت روحانی/ دولت رئیسی  دولت «کار و فعالیت» است

گروه سیاسی الف،   4001007071 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 موسویان:موضع مذاكره‌كنند‌گان ايراني موضع درستی است/ کنایه‌های سخنگو به دولت روحانی/ دولت رئیسی  دولت «کار و فعالیت» است

کنایه‌های بهادری جهرمی به دولت روحانی

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به پرسشی در زمینه شایعه افزایش قیمت بنزین تاکید کرد: هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار ندارد. دولت به دنبال توزیع عادلانه تر یارانه بنزین است و طرحی برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین به صورت آزمایشی در دو جزیره پیش بینی شده است که براساس این طرح بنزین به افرادی که خودرو هم ندارند اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود چرا که بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و یارانه ای یا معادل آن به ایشان تعلق نمی‌گرفت، افزود: موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند. بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد، طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند. اما تاکید می شود قیمت بنزین قرار نیست هیچ تغییری بکند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت سیزدهم، اهل تصمیمات یک شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه نیست، تصریح کرد: این دولت، دولت مردمی است نه دولت امنیتی. دولت سیزدهم صادقانه با مردم گفت و گو می کند. اینگونه نگرانی ها و شایعات ناشی از بی صداقتی و نامحرم دانستن مردم در گذشته است که به اعتماد عمومی آسیب رسانده است و از گذشته برای این دولت به ارث گذاشته شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: هر برنامه ای که برای اصلاح ساختارهای بودجه ریزی، بانکی، ارزی، یارانه ای و غیره باشد که در بدنه کارشناسی و تصمیم گیری دولت به جمع بندی و تصمیم قطعی برسد را اعلام خواهیم کرد و مردم را از قبل در جریان هر برنامه اصلاحی قرار می دهیم.»

***
وحیدی: درباره حذف ارز ترجیحی هنوز تصمیم قانونی گرفته نشده است

به گزارش فارس، احمد وحیدی، وزیر کشور در پایان همایش استانداران در پاسخ به پرسشی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: هنوز درباره حذف آن تصمیم قانونی گرفته نشده و چیزی عوض نشده و طبیعتا هیج قیمتی هم نباید به بهانه حذف این ارز تغییر کند. قرار بر هر تغییر و تدبیری در این رابطه باشد، قبل از آن سخنگوی دولت اعلام می‌کند. تا این لحظه تخصیص این ارز تغییری نکرده و لذا تمام مواردی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شد کما فی السابق تهیه می‌شوند، به همین دلیل تغییر قیمت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

***

جزئیات طرح بنزینی دولت

به گزارش تسنیم، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره طرح تخصیص بنزین به هر فرد به‌جای هر خودرو گفت: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت این طرح ابتدا به‌صورت آزمایشی در کیش انجام خواهد شد.

وی افزود: قبل از ارائه طرح جدید عرض می‌کنم که ذخیره بنزین سهمیه‌ای که در کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها وجود دارد، حفظ خواهد شد و مردم از این بابت نگرانی‌ نداشته باشند.

سالاری گفت: طبق این طرح سهمیه بنزین خودروهای عمومی تغییر نخواهد کرد و به‌جای واریز به کارت سوخت، به حساب بانکی صاحب آن خودرو واریز می‌شود. برای خودروهای شخصی سهمیه‌ای معادل 15 لیتر به‌ازای هر فرد به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: در این طرح امکان خرید و فروش سهمیه کارت وجود خواهد داشت، همچنین در حال بررسی هستیم که بتوانیم در طرح آزمایشی اگر خانواده‌ای قبلاً سهمیه بنزین 60 لیتر داشته است و الآن کمتر شده است، با تمهیداتی این سهمیه 60 لیتر را برای آن خانواده حفظ کنیم.

وی گفت: در این طرح یک سامانه مبادله بنزین پیش‌بینی شده است که افرادی که خودرو ندارند، می‌توانند سهمیه خود را به سایر افراد بفروشند و در واقع سهمیه خود را نقد کنند.

***

سید حسین موسویان:موضع مذاكره‌كنند‌گان ايراني موضع درستي است

سید حسین موسویان، دیپلمات پیشین کشورمان درباره ویژگی‌های توافق خوب به اعتماد گفت: «توافق خوب يعني اجراي كامل و بدون نقص و تبعيض برجام. موضع تيم مذاكره‌كننده امروز ما موضع درستي است اما ما تجربه اجراي برجام در دوره رياست‌جمهوري باراك اوباما را داريم.

در آن دوره با وجود آنكه امريكا مهره اصلي برجام در ميان كشورهاي مذاكره‌كننده با ايران بود و واقعا به دنبال اجراي توافق نيز بود و وزير خارجه اوباما هم در سفر به دور دنيا همه را به تجارت با ايران تشويق مي‌كرد، اما ما با مشكل تحريم‌هاي اوليه امريكا روبه‌رو شديم.

تحريم‌هاي اوليه تحريم‌هاي قبل از بحران هسته‌اي است كه از ابتداي انقلاب اسلامي توسط دولت‌هاي متفاوت امريكا يا كنگره اين كشور به دليل مسائلي چون حقوق بشر، تروريسم يا ديگر اختلاف‌ها با ايران وضع شده‌اند. لذا در ابتداي اجراي برجام در دوره اوباما هم ما شاهد به وجود آمدن چنين اصطكاكي بوديم.

ساير كشورها يا كمپاني‌هاي غير امريكايي هنگام كار با ايران مي‌ترسيدند كه فردا دادگاهي در امريكا با استناد به تحريم‌هاي اوليه آن شركت يا كشور را مجازات كند. برهمين اساس است كه من هميشه مي‌گويم برجام در دوره اوباما هم به‌رغم اينكه اراده اوباما اجراي توافق بود اما كامل و به درستي از سوي امريكا اجرا نشد.

تجربه دوم دوره رياست‌جمهوري ترامپ است كه امريكا بدون هيچ مانع يا بار منفي بين‌المللي، از برجام خارج شد.

تجربه سوم اين است كه پس از خروج امريكا از برجام، هيچ‌كدام از ديگر قدرت‌ها و كشورهاي امضا‌كننده، برجام را به شكل كامل و درست اجرا نكردند و عملا با مقداري تفاوت تسليم امريكا شدند هرچند در شعار به اشتباه امريكا اذعان و اين كشور را سرزنش مي‌كردند و از حمايت از برجام سخن مي‌گفتند اما در عمل به تعهدات خود درقالب برجام هم عمل نمي‌كردند.

تجربه چهارم اين است كه دونالد ترامپ 1500 تحريم عليه ايران تصويب كرد كه نيمي از آن - حدود 700 مورد- هسته‌اي و مابقي غير هسته‌اي و به دليل ادعاهايي چون تروريسم، حقوق بشر، توانمندي موشكي يا فعاليت‌ منطقه‌اي ايران است.

تيم مذاكره‌كننده امريكا مي‌گويد مي‌تواند صرفا تحريم‌هاي هسته‌اي را بردارد و يكي از چالش‌ها در مذاكرات اين موضع است. طرف ايراني مي‌گويد تمام تحريم‌هاي دوره ترامپ بايد برداشته شوند.

از نظر من موضع مذاكره‌كنند‌گان ايراني موضع درستي است و من هم اگر مذاكره‌كننده بودم اصرار داشتم كه همه تحريم‌هاي دوره ترامپ بايد برداشته شوند به خصوص كه ما تجربه عدم اجراي صحيح وكامل برجام از سوي امريكا در دوره اوباما را هم داريم.»

***

شفافیت در بودجه 1401 کمتر شده است

محمد قاسمی، عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه علامه و معاون اسبق مرکز پژوهشهای مجلس درباره بودجه 1401 در شرق نوشت: «در لایحه بودجه سال 1401 تعداد ردیف‌های بودجه‌ای دستگاهی به 85 ردیف تقلیل پیدا کرده است و سازمان برنامه و بودجه در قالب یک سند اطلاعی تحت عنوان «اطلاعات تکمیلی»، اعتبارات دستگاه‌هایی را که به اصطلاح «دستگاه اصلی» تشخیص نداده، ذکر کرده است...

آنچه اهمیت دارد، ذکر این نکته است که اصولا یکی از دلایل تصویب بودجه توسط پارلمان‌ها و انتشار علنی اسناد بودجه‌ای آن است که عموم مردم و نمایندگان آنها به دقت و با جزئیات بدانند که منابع مردم توسط چه کسانی مصرف و صرف چه فعالیت‌هایی می‌شود.

در تاریخ غرب، 200 سال مبارزات مردمی طول کشید تا پارلمان‌ها چنین حقی درباره مصارف بودجه را کسب کنند. خط قرمز هر گونه اصلاح درباره این موضوع باید عدم کاهش شفافیت بودجه در سال جاری و سال‌های آتی باشد.

 اکنون این پرسش مطرح است که اگر سال بعد، این سند اطلاعی در اختیار مجلس و مردم قرار نگرفت، چه کسی می‌تواند مدعی شود که خلافی صورت گرفته است.

در این صورت به راحتی با پذیرش این اقدام، بخش مهمی از اطلاعات بودجه‌ای که از قضا دارای اهمیت بسیاری است، حذف خواهد شد و مردم و نمایندگان مجلس به آن دسترسی نخواهند داشت.

برای همه دست‌اندرکاران بودجه و کارشناسان روشن است که تا چه حد ساختارهای حقوقی بودجه در ایران ناقص بوده و قابل دستکاری توسط افراد مسئول و غیرمسئول است. به نظر نگارنده، تمرکز منابع در دست عده‌ای محدود در فقدان چارچوب‌های حقوقی روشن، تهدید محسوب می‌شود.»

***

ارادتمندان اهل بیت در پازل دشمن بازی نکنند

همشهری نوشت: «یک‌بار ماجرای سخنان توهین‌آمیز گرگیج را مرور کنیم؛ در یکی از تریبون‌های نمازجمعه اهل تسنن کشور، به ائمه شیعه جسارت می‌شود. غیرت دینی مردم به جوش می‌آید و واکنش‌های بحقی نسبت به این سخنان صورت می‌گیرد و پاسخ‌های مستند و علمی هم به موهومات بیان‌شده این فرد داده می‌شود.

گرگیج بیانیه می‌دهد، عذرخواهی می‌کند و از حب و ارادت اهل سنت نسبت به اهل‌بیت(ع) می‌گوید. فحاشی و اعتراض تند دوباره ادامه پیدا می‌کند، اما این‌بار به جای اینکه تبدیل به نقطه اثر درست در برخورد با فرد هتاک شود، به تقویت پازل دشمن کمک می‌کند؛ دشمنی که همواره مترصد است تا به آتش اختلاف میان شیعه و سنی بدمد.

بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و بقیه رسانه‌های لندن‌نشین، مثل همیشه در این بزنگاه‌، آتش‌بیار معرکه می‌شوند. همه برنامه‌های عادی‌شان را قطع می‌کنند و به پوشش اعتراضات آزادشهر و گالیکش می‌پردازند. تکلیف آنها مشخص است؛ سال‌هاست به‌دنبال ایجاد اختلافات مذهبی هستند...

نمی‌شود به‌دلیل حرف‌‌های جاهلانه یک نفر، همه اهل سنت را مخالف اهل‌بیت معرفی کرد و نسبت به اهل تسنن بدبین شد. نباید با فحاشی و برخوردهای متحجرانه، تخم کینه را نسبت به اهل تسنن در دل مردم کاشت.

نباید باعث شد که شیعه و سنی نسبت به هم سوءظن و سوءنیت پیدا کنند. محبت اهل‌بیت، می‌تواند باعث ایجاد اجماع و وحدت در میان مسلمان شود، مثل وجود خود پیامبر اکرم(ص) که محور وحدت است.

نباید کاری کرد که به بهانه همین محبت، به تفرقه و دشمنی شیعه و سنی دامن بزنیم.»

***

امید‌های جدید برای توافق در وین

رحمن قهرمان‌پور، پژوهشگر ارشد مسائل بین‌الملل در دنیای اقتصاد نوشت: «دور جدید مذاکرات هسته‌‌‌ای در وین در حالی آغاز شد که امید‌های جدیدی برای توافق در چند روز گذشته روییده است. ایران در روزهای اخیر دو اقدام بسیار مهم و تاثیرگذار بر روند مذاکرات انجام داد.

نخست اینکه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر نصب دوربین‌های نظارتی در کرج به توافق رسید که باعث شد درخواست آمریکا و اروپا برای برگزاری جلسه اضطراری شورای حکام آژانس در ماه دسامبر کنار گذاشته شود. دوم اینکه اعلام کرد حتی در صورت شکست مذاکرات قصد ندارد اورانیوم را تا ۹۰‌درصد غنی‌سازی کند.

این اعلام موضع رسمی ایران از سوی رئیس سازمان انرژی اتمی مهم است. زیرا هم وجود پلان B از سوی ایران در شرایط فعلی را رد می‌کند و هم نشان می‌دهد پیشرفت‌های فنی هسته‌ای ایران بیشتر بر اساس نیاز‌های آن است تا امتیازگیری در مذاکرات.

این دو اقدام در کنار ارسال دو نامه از سوی مقامات آمریکایی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که در پشت پرده فعالیت‌های زیادی برای رسیدن به توافق در حال انجام است. درباره اینکه این توافق دقیقا چه زمان شکل خواهد گرفت ارزیابی دقیقی نمی‌توان ارائه کرد. حتی با ضریب اطمینان زیادی نمی‌توان گفت توافق حتما انجام خواهد شد. خوش‌بین‌ترین دیپلمات‌ها و تحلیلگران هم این روز‌ها دست‌به‌عصا تحلیل می‌کنند.»

***

 مصباحی‌مقدم: دولت رئیسی  دولت «کار و فعالیت» است

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا به نامه‌نیوز گفت: دولت اولویت اول خود را مهار کرونا اعلام کرد و در این حوزه موفق بود چون واکسیناسیون سراسری را انجام داد. امروز ابتلا به کرونا در کشور کاهش پیدا کرده و آمار درگذشتگان ناشی از کرونا نیز به زیر 50 نفر در روز رسیده است بنابراین اولین تدبیر دولت سیزدهم امیدآفرین بود.

وی افزود: تدبیر دوم دولت سرکشی به استان ها با هدف حل مشکلات برزمین مانده بود. قدم های دولت در این حوزه مثبت بود، شاهد این مسئله نیز کسب رضایت 73 درصدی مردم از دولت است، حال آنکه مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری زیر 50 درصد بود بنابراین می توان گفت که سرمایه اجتماعی دولت بالارفته است و این نشان می دهد که امید در جامعه افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: البته دولت برنامه بلند مدتی را ارائه نکرده است و از این جهت من این مسئله را ضعف برای دولت می دانم چون نقشه راه را نمی دهد که می خواهد کجا برود ولی قدم هایی که تاکنون برداشته مثبت بوده است. روابط خارجی کشور توسعه یافته است نمونه اش آن است که ایران به پیمان شانگهای پیوست. پس نشان داده که دولت «کار و فعالیت» است چون دغدغه مردم را دارد.

***

توضیح خزعلی درباره احتمال ورود زنان به ورزشگاه‌ها

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از تمرین تیم ملی فوتبال زنان در مورد ورود زنان به ورزشگاه در دیدارهای انتخابی جام جهانی فوتبال، بیان کرد: جلسات در حال برگزاری است و امیدوار هستیم زودتر نتیجه اعلام شود.

 او در پاسخ به این پرسش که امکان دارد در بهمن، زنان بتوانند برای بازی‌های تیم ملی در ورزشگاه حاضر باشند، تاکید کرد: این موضوع منوط به تصمیم گیری کلان در دولت است و جلساتی در حال برگزاری است و امیدوار هستیم این کار انجام گیرد.

خزعلی در واکنش به این موضوع که اگر اجازه ورود  زنان به ورزشگاه نداده نشود، احتمال تعلیق وجود دارد، تصریح کرد: اجازه بدهید تصمیم گیری شود، سپس نتیجه اعلام خواهد شد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۵۳۰۳۹۲۰:۳۶:۰۷ ۱۴۰۰/۱۰/۷
مگر سخنگوی دولت چند سالش است که به آقای روحانی تیکه می اندازد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین