افشاگری درباره سه راهبردِ اصلی اسرائیل برای سال ۲۰۲۲

گروه جهان الف،   4001006061 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «ما باید رویه های پیشین و اشتباه خود را درباره اسرائیل اصلاح کنیم و به نحوی هوشمندانه و با آگاهی کامل از برنامه های اسرائیل، به مقابله با این رژیم بپردازیم. ما نباید از یاد ببریم که عرصه سیاست، شبیه به بازی شطرنج است و در این بازی، پیروزی تنها در صورتی میسر می شود که بتوانیم رقیب، و برنامه های وی را به خوبی بشناسیم». 

افشاگری درباره سه راهبردِ اصلی اسرائیل برای سال ۲۰۲۲

به گزارش الف، پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی، به افشاگری در مورد راهبردهای اصلی اسرائیل برای سال 2022 پرداخته و خواستار مطالعه دقیق آن ها و متعاقبا مقابله جدی با این طرح ها شده است. 

میدل ایست مانیتور دراین رابطه می نویسد: «اسرائیل در چهارچوب طرحِ اول خود بنا دارد تا موج جدیدی از مهاجران را از اوکراین جذب کند. اسرائیلی ها فکر می کنند که روسیه در اوایل سال 2022 به اوکراین حمله خواهد کرد. استدلال اصلی آن ها نیز در این زمینه این است که روسیه قریب به 100 گردان نظامی در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است. کارشناسان و تحلیلگران اسرائیلی به رهبران این کشور توصیه می کنند تا خود را برای این رویداد و جذب مهاجران اوکراینی آماده کند. در این راستا حتی پیشنهاد شده که بودجه خاصی نیز برای این مساله در نظر گرفته شود. جدای از این ها، اسرائیلی ها فکر می کنند که در صورت حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و اروپا، تحریم های گسترده ای را علیه روسیه وضع خواهند کرد. از این رو، اسرائیل خود را برای جذب مهاجران روسی نیز آماده می کند. البته که در این میان، نقطه اصلی تاکیدِ اسرائیل بر جذب یهودیانِ روسیه است. 

"میکا لوینسون" نویسنده و تحلیلگر در مقاله ای در تاریخ 19 دسامبر در "اورشلیم‌پُست" می نویسد: "بر اساس ارزیابی های انجام شده در سال 2019، حدودا 200 هزار اوکراینی از شرایط کافی جهت جذب شدن در اسرائیل و اقامت در آن برخوردار هستند. اگرچه اغلب آن ها یهودی نیستند با این حال احتمال اینکه ده ها و صدها نفر از آن ها برای شهروندی اسرائیل درخواست دهند، وجود دارد". از این رو، بر اساس آنچه لوینسون می گوید: "دولت نفتالی بنت پیشنهاد حذف شرط معتقد بودن به مذهب یهودیت را جهت کسب شهروندی اسرائیل مطرح می کند. موضوعی که به شدت مورد مخالفتِ خاخام های یهودی اسرائیل است. در این راستا، دولت بنت اعتقاد دارد که بایستی مهاجرانِ سرگردان را ابتدا جذب کرد و سپس دستورکار توسعه یهودی سازی میان آن ها را دنبال کرد". 

طرح دومی که به احتمال زیادی اسرائیل در سال 2022 دنبال خواهد کرد، در تاریخ 19 دسامبر سال جاری میلادی در روزنامه اسرائیلی "اسرائیل هیوم" منتشر شد و مرتبط با شیوه سرکوبِ اعتراضات و قیام مردم فلسطین است که از سال 1948، سرزمین خود را هدفِ اشغالگری صهیونیست ها می بینند. در این راستا، "یوآو لیمور" در اسرائیل هیوم می نویسد: "در پیِ عملیات موسوم به «نگهبان دیوارها»(اشاره به آخرین حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه در ماه مِی سال جاری میلادی دارد که هدف اصلی آن نابود کردن تونل های زیرزمینی حماس بود)، ارتش اسرائیل تصمیم گرفت تا روند نظارت بر مرزهای این رژیم را از ارتش، به پلیس اسرائیل منتقل کند و در عین حال، از نیروهای موسوم به فرماندهی داخلی اسرائیل نیز به جای ارتش اسرائیل برای تامین امنیت پایگاه ها و کاروان های ارتش اسرائیل و حتی امنیت داخلی اسرائیل بهره برد. در این راستا، نیروهای جدید پلیس مرزی اسرائیل از نیروهای عادی تشکیل می شود که پیشتر جز پیاده نظام اسرائیل بوده اند و یا در دفاع مرزی خدمت کرده اند. از این رو، آن دسته از نیروهایی که در سال 2022 در جبهه داخلی اسرئیل جهت تامین آنچه امنیت خوانده می شود فعالیت خواهند شد، از خاصیت سرکوبگری بیشتری برخوردار خواهند بود و بیش از پیش به سرکوبِ فلسطینی ها خواهند پرداخت". 

طرح و برنامه سومِ اسرائیل برای سال 2022، طرحی است که در خارج از اسرائیل و در چهارچوب بزرگترین لابی اسرائیل در آمریکا یعنی "آیپک" اتفاق خواهد افتاد. این سازمان بر آن است تا خود را قبل از انتخابات کنگره آمریکا به نوعی سازماندهی کند تا به صورت تمام و کمال زمینه را برای اوج گیری و انتخاب آن دسته از نمایندگانی که حامی اسرائیل هستند فراهم کند و موضع اسرائیل را از این طریق، در عرصه سیاست داخلی آمریکا تقویت نماید. در این راستا، لابی ایپک از افراد مد نظر خود به صورت مالی و تدارکاتی حمایت می کند و در این زمینه به شناسایی کاندیداهایی مشخص از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه می پردازد. 

"بتسی برنز کورن" رئیس آیپک به تازگی گفته است: "در کل تاریخ سازمان آیپک، هیات مدیره این نهاد به طور مرتب خود را با راهبردهای سیاسی ما هماهنگ کرده تا مطمئن شود که می تواند خود را با جو سیاسی متغیرِ حاکم بر آمریکا هماهنگ سازد. فضای سیاسی واشنگتن تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است. تشدید روند حزبی گرایی در آمریکا، تشدید رقابت ها در کنگره آمریکا، و رشد قابل توجهِ هزینه ها در قالب کارزارهای انتخاباتی، همه و همه چشم انداز فضای سیاسی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده اند". در این راستا، هیات مدیره آیپک تصمیم گرفته تا از دو ابزار جدید استفاده گسترده ای داشته باشد. اولا، آیپک حمایت خود را از حامیان اسرائیل در دو حزب جمهوریخواه و دموکرات حفظ کرده و افزایش می دهد و در عین حال از کاندیداهای حامی اسرائیل که خواهان ورود به کنگره هستند نیز قویا دفاع و حمایت می کند. ثانیا لابی آیپک به طور خاص بر آن است تا بر شدت نفوذ خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز بیفزاید و عملا افکار عمومی را نیز در این محیط تا حد زیادی در چهارچوب دستورکارهای خود تعریف کند. بر اساس آمارهای آیپک، در شرایط کنونی حدودا یک‌و‌نیم میلیون نفر در پلتفرم های شبکه های اجتماعیِ مورد حمایت این لابی جذب شده اند که برنامه ریزی های بیشتری در حال انجام است تا شمار این افراد افزایش نیز پیدا کند. 

ما باید رویه های پیشین و اشتباه خود را راجع به اسرائیل اصلاح کنیم و به نحوی هوشمندانه و با آگاهی کامل از برنامه های اسرائیل، به مقابله با این رژیم بپردازیم. ما نباید از یاد ببریم که عرصه سیاست شبیه به بازی شطرنج است و در این بازی پیروزی تنها در صورتی میسر می شود که بتوانیم رقیب، و برنامه های وی را به خوبی بشناسیم». 

 

*لینک:

https://www.middleeastmonitor.com/20211224-three-israeli-plans-for-2022/

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۵۱۷۳۸۱۸:۵۵:۴۲ ۱۴۰۰/۱۰/۶
با این همه تندروی عملی و جنایت، دست و پا زدنها و ژست های این رژیم راه به جایی نمی برد.
احمد۲۳۵۲۱۰۶۰۶:۵۵:۱۸ ۱۴۰۰/۱۰/۷
غنی‌سازی ۹۰درصد ایران تمام دهن‌هارو خواهد بست چرا تاخیر میکنید از وین برگردید
ناشناس۲۳۵۲۱۷۴۰۸:۴۳:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۷
مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین