شرط تحول اقتصادی از نظر قالیباف

گروه سیاسی الف،   4001005107

رئیس مجلس با بیان این که تحول اقتصادی در گرو اصلاح ساختار سنگین و ناکارآمد اجرایی است، گفت: اداره کشور باید مسئله محور باشد به این معنی که اولویت ها را بشناسیم و پیشران های تحول اقتصادی را شناسایی کرده و پروژه ها را براساس آن تعریف کنیم.

شرط تحول اقتصادی از نظر قالیباف

 محمدباقر قالیباف ظهر امروز (یکشنبه 5 دی ماه) در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی اظهار داشت: بازدید امروز از این جنبه اهمیت داشت که بحث علمی و فناورانه نقش زیادی در آن ایفا می کرد و نشان داد می توانیم به متخصصان داخلی در حوزه های مختلف اعتماد و تکیه کنیم. همچنین شاهد بودیم اقدامات خوبی در زمینه استفاده از تکنولوژی های نوین و انتقال فناوری انجام شده است.

به گزارش فارس، وی افزود: یکی دیگر از نکات بارز این نمایشگاه این بود که همزمان با توسعه علم به ویژه در حوزه سلولی و پزشکی و حرکت در مرز دانش، این دستاوردها در حوزه صنعت و سلامت به کار گرفته می شود.

قالیباف با تاکید بر لزوم حرکت علمی کشور براساس نیازهای روز جامعه گفت: علم و توسعه فناوری حرکتی مطلوب و قابل احترام است، اما در اداره کشور باید مسئله محور باشیم، به نحوی که اولویت ها را بشناسیم و پیشران های تحول اقتصادی را شناسایی کرده و پروژه ها را براساس آن تعریف نماییم و همه ظرفیت های کشور را در این مسیر پای کار بیاوریم.

رئیس مجلس تصریح کرد: در حوزه استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی ما باید برنامه ریزی مطلوبی انجام دهیم، متاسفانه ما در حوزه صنعتی کردن ظرفیت های علمی و سرمایه گذاری مشکل داریم و باید این نقدینگی لجام گسیخته را به سمت صنعت سوق دهیم، به ویژه در شرایط تحریم که با موانع سرمایه گذاری خارجی مواجهیم، لازم است از ظرفیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاری های این حوزه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تحول اقتصادی در گرو اصلاح ساختار سنگین و ناکارآمد اجرایی است، گفت: لازم است سرمایه گذاری به سمت نهادهای غیردولتی که پیشران تحول کشور است، هدایت شود.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: برای اصلاح این ساختار در قانون بودجه 1400 اقدامات مطلوبی انجام شد، اما مجلس حتما تلاش خواهد کرد در برنامه توسعه هفتم و لایحه بودجه 1401 هدفگذاری را به نحوی انجام دهد تا با کمک جوانان توانمند و پیشکسوتان، تحول و امید در کشور ایجاد شود.

* تاکید رئیس مجلس بر تامین محصولات مورد نیاز کودکان پروانه ای

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه جهاد دانشگاهی ضمن حضور در غرفه پژوهشکده زخم جهاد دانشگاهی و سایر بخش‌های فعال در حوزه پزشکی از نزدیک با دستاوردهای این بخش آشنا شدند که بخشی از آن مربوط به ساخت و بومی سازی پانسمان بیماران پروانه‌ای بود و در جریان این بازدید دکتر قالیباف ضمن تأکید بر اینکه امروز یکی از موضوعاتی که در این حوزه باید دنبال شود، کمک به کودکان پروانه‌ای برای تأمین نیازهای خود است، گفت: در این دو سال مشکلات زیادی را از این بچه ها به من اطلاع دادند و لازم است هر چه سریعتر محصولات این چنینی با توجه به محدودیت‌های واردات در اختیار جامعه هدف و بیماران قرار گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین