کنایه میرکاظمی به حامیان دولت روحانی/ تحلیل میرسلیم از موضع اصلاح‌طلبان / توضیحات مخبر درباره ارز ۴۲۰۰ برای دارو

گروه سیاسی الف،   4001005011 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

کنایه میرکاظمی به حامیان دولت روحانی/ تحلیل میرسلیم از موضع اصلاح‌طلبان / توضیحات مخبر درباره ارز ۴۲۰۰ برای دارو

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۵ دی ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۳۱۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۶۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ نفر رسید.

در شبانه رو گذشته ۱۹ استان کشور، مرگ و میر صفر و یک داشته‌اند اما بیشترین تعداد موارد فوت بیماران کرونایی مربوط به استان‌های تهران با ۹ نفر، اصفهان با ۷ نفر و کرمان با ۵ نفر بوده است.  

آمار واکسیناسیون در ایران

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۹ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۹۴۷ نفر دُز اول، ۵۱ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۵۵۵ نفر دُز دوم و ۵ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۲۱۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۶ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۷۱۵ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۶۶۸ هزار و ۳۶۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

کنایه میرکاظمی به حامیان دولت روحانی

به گزارش تسنیم، سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجع در جلسه ستاد بودجه 1401 گفت: لایحه دولت با استقبال خوب نخبگان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی مواجه شده است، البته سازمان برنامه و بودجه برای شنیدن انتقاداتی هم که وجود دارد کاملاً آماده است.

وی ادامه داد: میان برخی نقدهای دلسوزانه مطالبی هم هست که از نگاه سیاسی به منافع و معیشت مردم حکایت دارد، عده‌ای که هشت سال در برابر آب رفتن سفره مردم روزه سکوت گرفته بودند حالا شبهه انگیزی‌می‌کنند و البته که این افراد هیچ‌وقت از توضیحات قانع نخواهند شد.

میرکاظمی تأکید کرد: کسانی که نگاه کارشناسی و با رویکرد علمی درباره بودجه نظراتی دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی اگر در موارد محدودی بودجه نیاز به اصلاح داشته باشد، آماده انجام آن هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت عدم‌تغییر سقف بودجه، گفت: در بودجه 1401 منابع و مصارف باهم همخوانی دارند. درآمدها واقعی دیده شده و هزینه‌های دولتی به‌غیراز حقوق کاهش داشته است؛ چراکه برای دولت کسری بودجه‌ای خط قرمز است.

وی با بیان اینکه دولت در ماه‌های گذشته از منابع بانک مرکزی استقراض نکرده است، تصریح کرد: نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه برای سومین ماه متوالی کاهشی بوده و در آذر 0.5درصد تنزل پیداکرده است، موضوعی که نشان‌دهنده رویکرد درست دولت در عدم استفاده از پول پرقدرت است.

***

نظر کارشناسی مرکز پژوهشها درباره طرح صیانت تغییر کرد؟

پس از انتشار اظهارنظر کارشناسی مرکز پژوهشها درباره طرح صیانت که طی آن این مرکز ایرادات بسیار زیادی برای این طرح برشمرد، این پرسش ایجاد شد که چرا نظر مرکز پژوهشها در طی چندماه تغییر کرده است؟ چرا که در ابتدای بررسی این طرح در مجلس به نظر می رسید این مرکز پژوهشی با این طرح موافق است.

عطاالله رفیعی آتانی، قائم مقام مرکز پژوهشها در گفتگویی درباره طرح صیانت از فضای مجازی با بیان اینکه با توجه به تاکید ویژه سیاست‌های کلی قانونگذاری برای مشارکت ذینفعان و ذیربطان، نشست‌های نخبگانی متعددی برگزار شد، افزود: طبق تحلیل نشست‌های مربوط، اکثریت کارشناسان، مفاد طرح را دارای اشکالات می‌دانستند، هرچند بر ضرورت وجود بستر قانونی در این باره نیز تاکید شد لذا نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره طرح موسوم به صیانت دقیقا همان نظرات دوره قبلی بود با این تفاوت که نقطه نظرات ذی‌ربطان و مخاطبان طرح نیز در دور جدید بررسی محل استناد واقع شده است.

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: در دوره پیش نیز مجموعه مرکز با اینکه اصل ضرورت تنظیم‌گری و مدیریت فضای مجازی را بدیهی می‌دانست، اما در مورد طرح مذکور غالب معاونت‌ها و دفاتر مرکز، دارای نظرات انتقادی معطوف به برخی مواد و اصلاح و تکمیل آن را داشتند. اما با توجه به تقاضای تسریع بررسی و محدودیت زمان و نیز ارتباط موثر و مستقیم معاونت فرهنگی با کمیسیون فرهنگی، نظرات معاونت‌ها و دفاتر دیگر مرکز به درستی دیده نشد و اعمال نظرات موکول به موعد بررسی در جلسات کمیسیون تخصصی شد که البته کمیسیون تقاضای بررسی بصورت اصل ۸۵ نمود و فرصت بررسی دقیق تر در کمیسیون فرهنگی به کمیسیون مشترک موکول شد.

رفیعی اتانی افزود: از طرفی در دور نخست بررسی به عنوان مرکز نیز هیچ گزارش تحقیقی به نحو متعارف مرکز نیز منتشر نشد که همه اشکالات، ضعف‌ها و قوت‌های آن گفته شود. بنابراین آنچه که در نامه جدید مرکز پژوهش‌ها به مجلس اعلام شده، نظرات همه دفاتر و معاونت‌های مرکز مبتنی بر دریافت‌های کارشناسی و جلسات نخبگانی بوده و هست، که به صورت طبیعی می‌تواند مخالفان و موافقانی داشته باشد و یا ممکن است برخی با نظرات برخی از دفاتر مثل دفاتر حقوقی و زیربنایی موافق باشند و یا دفتر فرهنگی و اجتماعی و یا بالعکس.

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس در این باره به فرهیختگان گفت: «جایگاه مرکز پژوهش‌های مجلس درباره مباحث کارشناسی، جایگاه بسیار منحصربه‌فرد و مهمی است. زمانی که کارشناسان این مرکز به این جمع‌بندی رسیده‌اند، من اطمینان دارم هیچ نگاه سیاسی‌ای پشت نظر ایشان نبوده است.

درباره اینکه بگوییم ما فارغ از همه فشارها کار خودمان را می‌کنیم باید یادمان باشد ما نماینده مردم هستیم. نماینده خواست و اراده عمومی جامعه هستیم. ما رئیس مردم نیستیم. زمانی که قاطبه مردم ملاحظات خودشان درباره نحوه بررسی این طرح را به شکل‌های مختلف نشان داده‌اند، انتظار می‌رود ما هم به خواست و اراده عمومی جامعه تمکین کنیم.

مضاف‌بر اینکه بحث صیانت اصل هشتادوپنجی شد که این خود، مسائل و معضلاتی را ایجاد کرد و نوع نظارت تمامی نمایندگان را، زمانی که مساله کاملا به کمیسیون مشترک واگذار شد، دچار چالش کرد.

درمجموع من فکر می‌کنم نظر مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی یک نظر کارشناسی است و از آنجاکه مجلس انقلابی موارد را کاملا برمبنای کار کارشناسی پیگیری می‌کند، در این خصوص هم ان‌شاءالله این نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها در دستورکار عزیزان قرار بگیرد.»

بیشتر بخوانید: یک طرح صیانت جدید دیگر در راه است؟!

***

تحلیل میرسلیم از موضع اصلاح‌طلبان در قبال دولت رئیسی

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران و عضو حزب موتلفه درباره موضع اصلاح طلبان در قبال دوبت رئیسی به مهر گفت: «اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت روحانی به مدت ۸ سال بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور حاکم بودند و توانستند خدماتی را ارائه دهند اما وسعت آن خدمات هیچ گاه نتوانست در مقابل نقاط ضعف و سوءتدبیرهایشان برای آنان آبرو کسب کند و حتی خسارت عمده‌ای به سرمایه اعتماد مردم وارد آوردند. اصلاح‌طلبان پس از شکست در دو انتخابات گذشته مجلس و ریاست جمهوری دو راه پیش رو داشتند.

در وهله اول می‌توانستند واقعیت شکست سیاسی خود را بپذیرند، سعی در اصلاح خط مشی سیاسی گذشته خود کنند و همچنین پیشنهاداتی سازنده و دلسوزانه برای رفع مشکلات ارائه دهند. اگر اصلاح طلبان این کار را انجام می‌دادند، می‌توانستند ضمن مشارکت برای جبران اشتباهات، همکاری برای پیشرفت کشور و التیام بخشیدن به آلام مردم، موجب جلب تمایل مردم به خودشان در آینده شوند.

اما متاسفانه اصلاح‌طلبان شیوه تخریب دولت را پیش گرفتند و بر موج نارضایتی‌های معیشتی مردم سوار شدند، در حالی که عمدتاً خود آنان باعث این مشکلات شدند. این افراد با انتقاد تخریبی، انگ زدن به اعضای دولت رئیسی، هوچی‌گری و سوءاستفاده از ابزار لجام گسیخته فضای مجازی، به دنبال آن هستند که مانع توفیق دولت شوند و می‌خواهند با این کار خشنودی بیگانگان را جلب کنند...

ضعف اعتقاد و لجاجت اصلاح‌طلبان مانع از آن است که بپذیرند مشکلات ارزی و اقتصادی کشور در درجه اول به سوء مدیریت گذشته و عملکرد ضعیف آن‌ها بازمی‌گردد و تحریم‌ها نسبت به آن سوء مدیریت، موضوعی فرعی محسوب می‌شود. متاسفانه لجاجت سیاسی اصلاح‌طلبان مانع همراهی آن‌ها با دولت رئیسی برای اصلاح امور می‌شود.

آن‌ها گمان می‌کنند با این تلاش می‌توانند آبروی از دست رفته را جبران کنند و بر مبنای همین گمان غلط، هر آنچه در توان دارند به کار می‌گیرند تا مانع موفقیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شوند.»

***

روایت خبرگزاری ایرنا از کارشکنی فرانسوی ها در مسیر توافق

یک منبع با اشاره به مانع‌تراشی تیم مذاکره کننده فرانسه در وین گفت: پیش‌نویس وین در زمانی که فرانسوی‌ها نبودند، پیشرفت داشت، اما به محض بازگشت آنها، کند شدن روند گفت و گوها محسوس بود.

یک منبع آگاه درباره عملکرد برخی از کشورهای اروپایی در دور پیشین مذاکرات وین به خبرنگار ایرنا گفت: تیم مذاکره کننده فرانسه نقش سازنده‌ای در مذاکرات ایفا نمی‌کرد و عمدتا با سنگ‌اندازی‌های خود سرعت پیشرفت در گفت و گوها را تا حد قابل توجهی پایین آورده بود.  

در همین حال، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان نیز روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره جدیدترین وضعیت گفت و گوهای وین گفت: در مذاکرات قبلی در مجموع رویکرد برخی کشورهای اروپایی به طور مشخص فرانسه را سازنده ندیدیم؛ انتظار ما این است که طرف فرانسوی در مذاکرات بر نقش سازنده تمرکز و کمک کند.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: حضور نمایندگان فرانسه در اجلاس وزاری خارجه گروه ۷ در لیورپول و غیبت دو روزه آنها حین کار بر روی پیش‌نویس‌ها در دور قبلی مذاکرات، باعث شد که متن‌ها پیشرفت زیادی داشته باشد؛ اما دوباره بعد از بازگشت آنها از لیورپول، مجددا روند اخلال‌گری آغاز شد.

این منبع آگاه افزود: پیش‌نویس‌ها تا حد قابل قبولی پیشرفت کرده بود؛ ولی بعد از بازگشت نمایندگان فرانسه از کنفرانس لیورپول و مخالفت آنها با پیش‌نویس‌ها، مسیر مذاکرات مختل شد؛ این امر باعث شد که در جلسه داخلی بین کشورهای ۱+۴، بحث‌هایی شکل بگیرد.

البته این اولین بار نیست که فرانسه قصد برهم زدن مذاکرات و بازی در نقش پلیس بد را دارد. فرانسوی‌ها در مذاکرات هسته‌ای قبل از ۲۰۱۵ نیز مواضع مشابهی را اتخاذ کرده و به طور خاص دیدگاه‌های رژیم صهیونیستی را در قبال برجام، مدنظر قرار داده بودند.

***

مجلس همه رانتها برای وکالت را حذف کرد

مجلس شورای اسلامی پیش از این و در جریان بررسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار رانت قضات و نمایندگان را برای معافیت از آزمون وکالت حذف کرده بود که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود. مجلس برای رفع ایراد شورای نگهبان، این جمله را در انتهای :تبصره ماده (1) قانون کیفیت أخذ پروانه وکالت دادگستری اضافه کرد: هرگونه سابقه‌ای جایگزین آزمون وکالت نخواهد بود.

بدین ترتیب و در صورت موافقت شورای نگهبان باین این اصلاحات، زین پس همه افرادی که خواهان اخذ پروانه وکالت هستند باید در آزمون وکالت شرکت کنند. به علاوه با تصویب این قانون ظرفیت پذیرفته شدگان وکالت تابع حداقل هفتاد درصد (70%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (1%) حائزان بالاترین امتیاز است و دیگر خبری از ظرفیت های اعلامی اندک وجود نخواهد داشت.

نحوه بررسی بودجه در مجلس تغییر کرد
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس، نحوه رسیدگی به لایحه بودجه سالیانه را تغییر دادند که بر اساس آن بودجه به صورت دو شوری مورد بررسی قرار می گیرد.

***

توضیحات مخبر درباره ارز ۴۲۰۰ برای دارو

به گزارش ایسنا،  محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در جلسه ای با اعضای سندیکای داروی انسانی در خصوص برخی شایعات مطرح شده در زمینه حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به بخش دارو تاکید کرد: آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه مدت و نه در بلندمدت به هیچ وجه در دولت مطرح نیست و انتظار می رود صنایع داروسازی با قیمت گذاری مناسب به رفع نیازمندی های دارویی کشور کمک کنند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۵۰۵۵۰۲۰:۳۷:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
به علت نبود نظارت و بازرسی هر روز شاهد افزایش قیمت برنج ایرانی هستیم. با این روند به زودی بیشتر ایرانی‌ها قادر به استفاده از برنج وطنی نخواهند بود.
ناشناس۲۳۵۱۳۲۶۱۱:۳۰:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۶
4 سال پی در پی تورم داریم کار امروز و دیروز نیست.
ناشناس۲۳۵۰۵۵۶۲۰:۴۰:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
چرا با این همه نخبه و شرکت‌های تولیدی در کشور باز هم شاهد واردات بیل کشاورزی و قیچی باغبانی از کشورهای چین و روسیه و.... که کیفیت چندانی هم ندارند، هستیم؟!
ناشناس۲۳۵۰۵۵۹۲۰:۴۲:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
بی‌توجهی دولت در قبال شهرداری پایتخت در حمل و نقل شهری مشکلات زیادی را برای مردم فراهم خواهد آورد.
ناشناس۲۳۵۱۳۲۲۱۱:۲۷:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۶
اصلاح طلبان شهرداری تهران را با 55 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند و در 4 سال گذشته حتی یک کیلومتر خط مترو هم نساختن.
ناشناس۲۳۵۰۵۶۳۲۰:۴۳:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
باید مراجع مسئول نام شرکتی را که 60 میلیون دلار گرفته و کمتر از مبلغ دریافتی کره وارد کرده است اعلام کنند تا مردم با نخریدن، آن شرکت را تأدیب کنند که دیگر چنین خیانتی نکنند و دیگران هم عبرت بگیرند.
ناشناس۲۳۵۰۵۷۲۲۰:۴۷:۲۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی کردن ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی می باشد و بس
ناشناس۲۳۵۰۵۷۹۲۰:۴۹:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
پاییز هم تمام شد اما خبری ازتولید 50 میلیون دز واکسن برکت نشد. سرمایه گذاری ارزی که برای تولید این واکسن در کشور انجام گرفت، چه شد؟؟
ناشناس۲۳۵۰۷۲۱۲۲:۱۰:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا هوچی گری می کنند.
ناشناس۲۳۵۰۷۲۳۲۲:۱۱:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۵
از برکات اومدن دولت جدید این بود که لال ها شفا گرفتن !
ناشناس۲۳۵۰۷۲۷۲۲:۱۳:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اصلاح طلبان بانیان وضع موجود هستن و خسارات عمده ای به سرمایه اعتماد مردم وارد اوردند.
ناشناس۲۳۵۰۷۳۲۲۲:۱۴:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۵
پایان دولت روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود.
ناشناس۲۳۵۰۷۴۲۲۲:۲۲:۰۴ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اصلاح طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند حالا فقط باید سکوت کنند.
ناشناس۲۳۵۰۷۴۶۲۲:۲۳:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
ناشناس۲۳۵۰۷۵۰۲۲:۲۶:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اگر ارز 4200 تومانی نباشد عده ای رانتخوار دچار سندروم محرومیت از رانت می شوند.
ناشناس۲۳۵۰۷۶۳۲۲:۳۸:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل داد و خسارت محض بود.
ناشناس۲۳۵۰۷۷۱۲۲:۴۱:۵۸ ۱۴۰۰/۱۰/۵
حتی اگر صد سال هم بگذرد تاریخ ایران بی کفایتی ها و بی تدبیری ها و خیانت های 8 ساله دولت روحانی رو فراموش نمیکنه.
ناشناس۲۳۵۰۷۷۶۲۲:۴۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۵
حامیان روحانی پاسخ بدهند چرا برجام شون شکست خورد و چرا 8 سال گرانی و بدبختی برای مردم به ارمغان اوردند ؟!
ناشناس۲۳۵۰۷۸۴۲۲:۴۸:۲۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اصلاح طلبان خیلی خرابکاری کردند حالا فقط باید ساکت باشند.
ناشناس۲۳۵۰۷۸۶۲۲:۵۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۵
اصلاح طلبان بیشتر از اسرائیل از موشک های ما می ترسند چرا ؟!
ناشناس۲۳۵۱۳۵۹۱۱:۵۹:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۶
چون عامل دشمن هستند در ایران
ناشناس۲۳۵۰۷۸۸۲۲:۵۲:۱۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
بزرگترین اشتباه روحانی اعتماد به امپریالیسم امریکا بود که باعث شد اقتصاد مملکت ته دره برود.
ناشناس۲۳۵۰۷۹۰۲۲:۵۴:۱۵ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولت اعتدال و بی تدبیری که کشور و مردم را به روز سیاه نشاند مگر حامی هم دارد ؟!
ناشناس۲۳۵۰۸۰۸۲۳:۱۴:۴۳ ۱۴۰۰/۱۰/۵
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردمو زیر بار فشار اقتصادی له کردند.
ناشناس۲۳۵۰۹۵۵۰۲:۰۶:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۶
روز به روز گرانی ها بیشتر میشه . چرا همه خودشونو به خواب زدن
ناشناس۲۳۵۱۳۲۴۱۱:۲۹:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۶
تورم افسار گسیخته که دولت روحانی ایجاد کرد در کمتر از یکسال قابل مهار و کنترل نیست.
ناشناس۲۳۵۱۰۵۱۰۷:۳۵:۱۹ ۱۴۰۰/۱۰/۶
حالا سال دیگه دست پخت شما رو هم میبینیم .
ناشناس۲۳۵۱۳۲۹۱۱:۳۱:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۶
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۳۵۱۱۰۲۰۸:۱۷:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۶
میرکاظمی با کارنامه درخشانش در دولت احمدی نژاد حق هم داره به دیگران کنایه بزنه.
ناشناس۲۳۵۱۳۱۵۱۱:۲۵:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۶
در زمان احمدی نژاد نرخ ارز فقط 3 برابر شد اما حالا 10 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر بود !
ناشناس۲۳۵۱۵۲۷۱۴:۳۳:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۶
در زمان احمدی نژاد درآمد نفت و مشتقات نقتی بیش از 1 تریلیون دلار بود اما در دوره روحانی به 200 میلارد هم نرسید.
ناشناس۲۳۵۱۲۲۳۰۹:۵۵:۱۸ ۱۴۰۰/۱۰/۶
عملکرد شما در وزارت نفت مشخص شد همه دولتها مشکلات رابر سر دولت قبل میشکنند حالا مگه سفره مردم بزرگتر شده
ناشناس۲۳۵۱۴۰۵۱۲:۴۱:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۶
زنگنه در مدت 18 سال تصدی وزارت نفت حتی یک پالایشگاه هم نساخت و قراردادهای خسارت بار کرسنت و توتال و استات اویل را رقم زد.
ن۲۳۵۱۲۴۵۱۰:۲۰:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۶
آقای میرکاظمی لطفا به جای این حرفها لایحه همسان‌سازی بازنشستگان را به سرانجام برسانید به خدا مردم خسته شده اند از این حرفهای تکراری
ب۲۳۵۱۲۴۸۱۰:۲۳:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۶
جناب آقای میرکاظمی شما از وقتی که آمدید حتی لایحه همسان‌سازی بازنشستگان را گرو نگه داشته اید مگر خبر از شکم گرسنه فرزندان بازنشستگان ندارید پس اول همسان‌سازی بعد رتبه‌بندی
ن۲۳۵۱۲۴۹۱۰:۲۴:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۶
لطفا به جای کنایه زدن و انتقاد کردن به کارهای خود برسید چرا همسان‌سازی بازنشستگان را انجام نمی دهید
ناشناس۲۳۵۱۲۶۵۱۰:۳۸:۴۹ ۱۴۰۰/۱۰/۶
--- هي روزگار ! ... هي ي ي ي ي ي روزگار ! ...اووووووووووف ! --- چي شده آقا مرتضي ! خرجي خونه تموم شده يا خداي نكرده علايم كرونا .... ! --- ميگم آقا احسان ، نگاهي به تصاوير بالا بينداز ! برخي از مسئولين اصلاً تو دل برو نيستن .گرم نيستند ، ... ! --- خدا پدرت بيامرزه آقا مرتضي ! مگه هنر پيشه فيلم اند كه بايد « آلن دلون » باشند ! البته منظورم آلن دلون سي چهل سال قبله ! ... شيخ احل فرموده : « صورت زيباي ظاهر هيچ نيست اي برادر سيرت زيبا بيار » !! همين قدر كه مسئولين داراي سيرت زيبا باشند ، ما سجده شكر مي كنيم !! ... مگه نه آقا مرتضي !!
ناشناس۲۳۵۱۴۷۳۱۳:۴۱:۲۳ ۱۴۰۰/۱۰/۶
منتظر بنزین 15000تومانی خوراک دام طیور کیلویی 15000 باشین تون وقت به مرغ 50000 تومانی 150000 بخر که که سفرتان داره بررگ بررگ میشه عزیزان به هم نپرید فکر نکنم این اقای میر کاظمی بتونه کاریررا انجام بده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین