العامری: عدم خروج نیرو خارجی از عراق کشور را بی‌ثبات می‌کند

گروه جهان الف،   4001003028

رئیس ائتلاف "الفتح" عراق هشدار داد که عدم خروج نیروهای خارجی در پایان سال جاری میلادی منجر به بی ثباتی در این کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، هادی العامری، رئیس ائتلاف "الفتح" عراق در دیدار با کوتارو سوزوکی سفیر ژاپن در عراق با وی "روابط بین عراق و ژاپن و راه های پیشبرد آن برای برآورده کردن خواسته های هر دو ملت دوست" را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر اساس بیانیه صادره از دفتر العامری، وی ضمن قدردانی از نقش مهم ژاپن در منطقه، از مواضع توکیو در حمایت از ثبات عراق و تحکیم مسیر دموکراتیک در آن قدردانی کرد.

العامری با تاکید بر اینکه "موضع ائتلاف الفتح در خصوص حضور نیروهای خارجی روشن است و حاکمیت ملی خط قرمز است" هشدار داد که در صورت عدم خروج این نیروها در پایان سال جاری، عراق شاهد بی ثباتی خواهد بود."

العامری ادامه داد: در صورتی که عراق برای مقاصد آموزشی و مشاوره به مستشاران خارجی نیاز داشته باشد، باید مطابق قانون اساسی و قوانین جاری عراق و با شفافیت بالا باشد.

سوزوکی نیز به نوبه خود از نقش پررنگ عراق در ثبات کشورهای منطقه قدردانی و خاطرنشان کرد که کشورش همچنان به حمایت از عراق در همه زمینه ها ادامه می‌دهد.

سفیر ژاپن افزود: جهان تحولات عراق را دنبال می‌کند و چشم انتظار حل بحران سیاسی عراق با توسل به شیوه‌های دموکراتیک است.