داستان تکراری آمریکایی ها در عراق

گروه جهان الف،   4000929098 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

داستان تکراری حملات مشکوک به سفارتخانه آمریکا در بغداد و تعیین یک دیپلمات کهنه کار و متخصص در امور تروریسم به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در عراق همزمان با پایان ماموریت رزمی ائتلاف آمریکایی جای تامل دارد.

داستان تکراری آمریکایی ها در عراق

به گزارش الف، بعد از آغاز دور تازه اشغالگری آمریکا در عراق از سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش، هر زمان که فشار برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بیشتر می شد، واشنگتن 2 روش سنتی برای مقابله با این فشارها اعمال کرده است.

روش نخست ایالات متحده برای ابقای حضور نظامی خود در عراق استفاده از کارت تروریسم بوده است؛ به این صورت که در بازه های زمانی مختلف و هم زمان با درخواست یکپارچه ملت و احزاب عراقی برای اخراج آمریکاییها می بینیم که تحرکات تروریستی در مناطق مختلف عراق به شکل مشکوکی افزایش پیدا می کند.

حملات مشکوک به مواضع ایالات متحده در عراق به ویژه در مقر سفارتخانه آن در منطقه سبز بغداد نیز دومین استراتژی تکراری واشنگتن برای متهم کردن مقاومت و توجیه حضور نظامی خود در خاک عراق بوده است. طی 2 سال گذشته و بعد از تجاوزات متعدد آمریکا به حاکمیت عراق که بارزترین آنها جنایت تروریست های آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» در نزدیکی فرودگاه بغداد بود، حملات مشکوک به سفارتخانه ایالات متحده در بغداد نیز افزایش پیدا کرده است.

آمریکایی ها در راستای اتهام زنی های تکراری خود ضد مقاومت در عراق همواره گروه های وابسته به حشد شعبی و مقاومت را مسئول این حملات دانسته اند تا آنها را مسئول ناامنی در عراق توصیف کرده و از سوی دیگر تجاوزات خودشان در خاک این کشور را توجیه کنند.

هم زمان با اعلام پایان ماموریت رزمی ائتلاف آمریکایی سناریو حمله به سفارتخانه ایالات متحده در منطقه سبز بغداد نیز درحال تکرار شدن است. در همین راستا بامداد یکشنبه رسانه های عراق از حمله راکتی به سفارت آمریکا خبر دادند. 

جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به این حمله با اشاره به اینکه مقاومت هرگز به اماکن دیپلماتیک در بغداد حمله نمی کند اعلام کرد، طرف‌های مشکوک عملیات حمله به سفارت آمریکا را در زمان مشکوکی برای دستیابی به برنامه‌های خرابکارانه انجام دادند و هدف قرار دادن سفارت آمریکا در واقع برای بر هم زدن کارت‌های بازی (زمین بازی) در عراق بوده است.

پرواضح است که آمریکا به هیچ وجه قصد پایان دادن به حضور نظامی خود در خاک عراق را ندارد و صرفا عنوان این حضور به بهانه «ماموریت استشاری» تغییر کرده است. نکته مشکوک دیگر در این زمینه انتخاب یک دیپلمات کهنه کار و متخصص در زمینه مدیریت تروریسم به عنوان سفیر پیشنهادی جدید دولت آمریکا در بغداد است.چند روز قبل «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا خانم «الینا رومانوفسکی» سفیر فعلی ایالات متحده در کویت را به عنوان سفیر جدید واشنگتن در بغداد معرفی کرد.

الینا رومانوفسکی قبل از اینکه به عنوان سفیر آمریکا در کویت مشغول به کار شود چندین منصب مهم در وزارت دفاع و وزارت خارجه ایالات متحده داشته است. از جمله مناسب حساس سفیر جدید ایالات متحده در عراق می توان به  معاون هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا، دستیار وزیر خارجه در امور آموزشی و فرهنگی، دستیار وزیر خارجه آمریکا در دفتر امور خاور نزدیک،   مسئول دفتر ابتکار مشترک خاورمیانه در وزارت دفاع ایالات متحده ،  مدیر موسسه مرکز مطالعات استراتژیک خاور نزدیک و جنوب آسیا در دانشگاه دفاع ملی آمریکا و دستیار وزیر دفاع ایالات متحده در امور خاور نزدیک و جنوب آسیا اشاره کرد.

لازم به ذکر است که  این دیپلمات کهنه کار آمریکایی زندگی حرفه ای خود را حدود ۴۰ سال قبل به عنوان تحلیلگر اطلاعات در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و بعد از گذراندن بخشی از تحصیلات دانشگاهی خود در دانشگاه تل‌آویو در اراضی اشغالی آغاز کرده و به زبان‌های فرانسوی و عربی و عبری تسلط کامل دارد.  همچنین گفته می‌شود که او روابط خوبی با لابی صهیونیستی در آمریکا و محافل دیپلماتیک و دانشگاهی و فکری رژیم صهیونیستی دارد. برخی اطلاعات نیز نشان می‌دهد که اصالت وی یهودی است. کارنامه سفیر جدید ایالات متحده در بغداد نشان می‌دهد که او از هرگونه سیاست و گرایش صهیونیستی ضد فلسطینیان نیز حمایت می کند.

با نگاهی به چارچوب کلی زندگی نامه و سوابق حرفه ای خانم الینا رومانوفسکی میتوان فهمید که مأموریت او در شرایط فعلی عراق همزمان با اعلام پایان ماموریت رزمی ائتلاف آمریکایی استثنایی و پیچیده خواهد بود؛ به این صورت که باید برای اجرای پروژه های آمریکا در عراق بر اساس شرایط جدید این کشور و طبق اصل تغییر ماموریت نیروهای ایالات متحده کار کند.

پرواضح است که ماموریت سفیر جدید آمریکا در بغداد نیز همانند سایر عناصر آمریکایی تلاش برای برچیدن مقاومت از عراق خواهد بود  و بعد از آغاز فعالیت وی در این کشور باید منتظر موج تازه ای از توطئه ها ضد حشد شعبی و سایر گروه‌های مقاومت عراق باشیم. از طرف دیگر با توجه به نزدیکی زیاد وی با لابی صهیونیستی هشدارهایی در خصوص تلاش های این دیپلمات آمریکایی برای کشاندن عراق به مسیر عادی سازی با رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.

در پایان از آن جایی که قرار است ایالات متحده پرونده سفیر پیشنهادی خود را به دولت عراق ارائه دهد، باید منتظر باشیم و ببینیم تصمیم گیرندگان در بغداد می توانند النا رومانوفسکی را رد کرده و از دولت «جو بایدن» بخواهند شخصیت دیگری را جایگزین او کند یا نه؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۴۴۲۹۵۱۱:۱۴:۵۷ ۱۴۰۰/۹/۳۰
یانکی ها باید از عراق بروند و اگر نروند نیروهای مقاومت به زور بیرون شون می کنند.
ناشناس۲۳۴۴۵۶۷۱۵:۱۰:۵۴ ۱۴۰۰/۹/۳۰
اگر بروند، اوضاع عراق مانند اوضاع افغانستان می شود.
نجیب۲۳۴۴۷۴۱۱۸:۴۸:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۳۰
ان شاالله.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    2. روسفیدی «هنیه»

    3. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

    4. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

    5. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    6. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

    7. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

    8. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

    9. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    10. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

    11. نتايج عمليات وعده صادق

    12. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

    13. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

    14. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    15. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

    16. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

    آخرین عناوین