زاکانی: گلزار شهدای بهشت زهرا(س) قرارگاه فرهنگی می شود

گروه اجتماعی الف،   4000923127

شهردار تهران با بیان اینکه گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا(س) مدفن ۳۰ هزار شهید گلگون کفن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، گفت: گلزار شهدای بهشت زهرا(س) قرارگاه فرهنگی بزرگ کشور خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، علیرضا زاکانی در نشست کاری با مجموعه مدیریت سازمان بهشت زهرا(س)، اظهار داشت: خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران بزرگترین منبع هویت بخشی به گلزار شهدا هستند و این مجموعه با توان و ظرفیت فرهنگی عظیمی که دارد مکانی مناسب برای تبدیل شدن به قرارگاه فرهنگی بزرگ کشور و ایجاد مرکز اسناد شهدا است .

وی با تاکید براینکه با مستند سازی، سیره نگاری و شناساندن شهدا به کارشناسان هنری بستر و زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری را باید در بهشت زهرا(س) ایجاد کرد، گفت : گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا(س) سند هویتی تهران است و باید از ظرفیت های دینی، فرهنگی و علمی و مردمی برای بهره مندی بهتر مردم از این مکان مقدس استفاده کرد.

زاکانی اضافه کرد:  تلاش ما در دوره جدید مدیریتی این است که دسترسی مردم به این مکان مقدس تسهیل شود و همچنین موضوع " بهشت گردی" را باید در میان مدارس رواج دهیم که این مهم با کمک و همکاری آموزش و پروش میسر خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به موضوع توسعه بهشت حضرت زهرا(س) ابراز کرد: مأموریت شهرداری تهران در حوزه توسعه آرامستان بهشت زهرا(س) دوری از تمرکز زدایی و شناسایی دارایی ها و ظرفیت های موجود در شرق و غرب تهران برای ایجاد آرامستان در دستور کار قرار گرفته شده است.

زاکانی یادآور شد: ما باید به دنبال ایجاد هویت نوین در مدیریت شهری فعلی باشیم. هویت نوین در معماری ایرانی اسلامی بعد از انقلاب، ایجاد هویت ادبی هنری و ورزشی با استفاده از ظرفیت های تأثیر گذار در تهران اعم از دانشگاه ها، حوزه، مساجد و حتی آرامستان ها که باید نقطه آرامش بخش و محل توجه مردم شوند.

در ابتدای این دیدار نیز سعید غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر امام راحل گزارش جامعی از وضعیت موجود و برنامه های راهبردی و سند تحول در مدیریت مجموعه سازمان و گلزار شهدا را ارائه کردند.

شهردار تهران که نیمی از روز کاری خود را در بهشت حضرت زهرا(س) حضور داشت با مدیران ارشد این سازمان دیدار کرد و  هر یک از معاونین سازمان بهشت حضرت زهرا(س) ضمن بیان مطالب و نقطه نظرات، برنامه های زیرمجموعه کاری خود را در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کردند.

به گزارش ایرنا ، علیرضا زاکانی شهردار تهران به همراه جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران روز دوشنبه پیش از افتتاح پروژه تقاطع غیر هم سطح سه راه باقر شهر ضمن حضور در سازمان بهشت زهرا(س) در جمع مجموعه مدیریتی این سازمان حضور پیدا کرد.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز که ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت و در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهارهزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

 
 
  
  
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین