اعتراف اژه‌ای درباره عملکرد قوه قضائیه/ روایت محسن رضایی از عزم دولت برای جراحی اقتصادی/ عطریانفر: اصلاح‌طلبان تکالیف سیاسی خود را انجام نمی‌دهند

گروه سیاسی الف،   4000922096 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اعتراف اژه‌ای درباره عملکرد قوه قضائیه/ روایت محسن رضایی از عزم دولت برای جراحی اقتصادی/ عطریانفر: اصلاح‌طلبان تکالیف سیاسی خود را انجام نمی‌دهند

فوتی‌های روزانه کرونا به کمتر از ۵۰ نفر رسید

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۴۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

امروز پس از گذشت ۵۶۶ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ در کشور، به کمتر از ۵۰ نفر رسید. آخرین بار ۵ خردادماه سال گذشته، کمتر از ۵۰ نفر در روز بر اثر کرونا جان خود را از دست داده بودند.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۸ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۷۶۳ نفر دُز اول، ۴۹ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۸۳ نفر دُز دوم و دو میلیون و ۷۴۵ هزار و ۱۹۲ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۳۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۰۵ هزار و ۹۴۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

اعتراف اژه‌ای درباره عملکرد قوه قضائیه

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی قضایی گفت: امروز اعتراف می‌کنم ما هنوز در قوه قضائیه هیچ تحولی ایجاد نکردیم. درست است که به فکر هستیم و سندی هم نوشتیم اما عملا ما تحولی ایجاد نکردیم. فرض کنید تلاش می‌کنیم تعدادی زندانی را آزادی کنیم خب تعدادی زندانی که محکوم شدند را عفو می‌کنیم، آزادی مشروط می‌دهیم اما این تحول نیست. تحول زمانی اتفاق میوفتد که کاری کنیم زندانی نداشته باشیم و کسی زندان نرود. اما اگر حکم دهیم و عفو کنیم یا آزادی مشروط بدهیم درست است که بد نیست اما تحول هم نیست.

وی افزود: اگر بر اثر وظیفه‌شناسی نیروهایمان یا فشاری که می‌آوریم پرونده‌های معوقه را به روز برسانیم کار خوب و لازمی است اما اگر دوباره معوقه شود تحولی ایجاد نشده است اگر کاری کردیم ورودی به قوه قضائیه نبود، کم شد و پرونده‌ها بسیار پایین آمد و رسیدگی‌ها کوتاه شد و رضایت مردم بالا رفت تحولی ایجاد کردیم اما اگر انقدر به زیرمجموعه فشار آوردیم که فرسوده شد و از خانه و زندگیش هم کسر گذاشت و به کار پرداخت تحولی ایجاد نکردیم.

***

اولین واکنش رسمی به ضرب و شتم مادر ستار بهشتی

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موتور سواران ناشناس به گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی گفت:  قانون باید از هرکسی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کند حمایت کند؛ تفاوتی نمی کند چه کسی است، مسلمان است یا غیر مسلمان، انقلابی است یا ضدانقلاب است.

موسی غضنفرآبادی، در گفت وگو با عصر ایران ضمن بیان این مطلب گفت: اگر قرار است نسبت به افراد قانون اجرا شود، پس باید فقط مُّرِ قانون اجرایی شود. باید حاکمیت و دستگاه های مربوطه نسبت به احقاق حقوق افرادی که مورد آسیب قرار گرفته‌اند اقدامات لازم را انجام دهند و اینکه افرادی کارهایی کنند و فکر کنند قانون با آنها برخوردی نخواهد داشت، اشتباه است.

رئیس سابق دادگاه انقلاب تهران در مورد امکان شناسایی این افراد گفت: ممکن است امکان شناسایی موتور سواران ضارب وجود نداشته باشد، اما دستگاه های امنیتی و انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهند. در جایی ممکن است سرقتی انجام شود و سارق مشخص نباشد، اما مهم این است که هر کسی به وظیفه قانونی خودش نسبت به شناسایی و کشف موضوع جرم و مجرمین عمل کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون قضایی به این موضوع ورود پیدا می کند گفت: به کسی که مورد تعدی قرار گرفته است به عنوان کسی که حق زندگی در ایران را دارد نگاه می کنیم، ما به نسبت، زبان، قومیت و صنف و گروه افراد نگاه نمی‌کنیم .

نماینده مردم بم‌ در مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه آیا مجلس از نهادهای امنیتی‌ و انتظامی برای این موضوع گزارش می‌خواهد، گفت: حتما این دستگاه ها به وظایف قانونی خودشان عمل می‌کنند، اما اگر گزارشاتی به ما ارائه شود که نسبت به موضوعی کوتاهی شده، حتما مسئله را پیگیری می کنیم.

گفتنی است گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، روز پنج شنبه 18 آذر هنگام رفتن بر سر مزار فرزندش ستار بهشتی در رباط کریم تهران مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه سر و صورت مجروح شد.

***

معاون رئیسی اظهارات منتسب به خود درباره «نگاه به شرق» را تکذیب کرد

روابط عمومی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری طی اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده اخیر از اظهارات سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور را خطای خبرنگار در ثبت خبر دانست و ضمن انتقاد از قضاوت‌ها و تفاسیر نادرست برخی رسانه‌ها از این خبر کذب، عنوان کرد: «هفته گذشته، اشتباه عجیب یک خبرنگار در ثبت سخنرانی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور منشأ قضاوت‌های نادرستی شد که منبع اولیه خبر بلافاصله متوجه اشتباه خبرنگار خود شد و خبر اولیه را اصلاح کرد. تکذیبیه این خبر نیز در قالب اطلاعیه رسمی روابط عمومی این معاونت همان روز در رسانه‌ها منتشر شد...

گویی برای بهانه‌جویان اصالت خبر مهم نبود و همچنان بر طبل تفاسیر نامربوط کوبیدند و متاسفانه برخی دوستان انقلابی هم بی‌اطلاع و بی‌مطالعه و با استناد به اخبار جعلی منتشر شده در رسانه‌های معاند، آن را تکرار کردند. البته هدف رسانه‌های معاند برای همه دوستداران انقلاب مشخص است، اما از دوستان انقلابی انتظار می‌رود که به اخبار نادرست و اخبار رسانه‌های بیگانه استناد نکنند.»

***

پیشنهاد مصباحی‌مقدم درباره حذف ارز 4200

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حذف ارز 4200 تومانی به فارس گفت: «در جلسه ای که آقای رئیس جمهور برگزار کردند و کارشناسان اقتصادی را دعوت کرده بودند، پیشنهادی در این مورد داشتم. یکی از نکات این بود که در خصوص تأمین مواد اولیه خوراک دام و طیور، اولین کار که دولت می‌کند این است که  انحصار را بشکند. الان در انحصار چند نفر است اگر نگوییم در انحصار یک نفر است. اجازه بدهد رقبایی برای واردات مواد اولیه وارد شوند که رقابت پدید آمده، قیمت را پائین می آورد...

دوم اینکه باید کاری کنند که این کالاها که با ارز 4200 تومانی تأمین می شود، به نحوی به دست مصرف کننده نهایی برسد و  با شبکه توزیعی که طراحی شده پیاده کنند. جامعه هدف شناسایی شده است. وزارت رفاه در حال حاضر سامانه ای به نام «رفاه ایرانیان» ایجاد کرده که این سامانه رفاه می گوید که چه خانواده هایی نیاز به کمک دارند و چه خانواده هایی نیاز ندارند... باید این کالاها به هدف اصابت کند و اگر این ترتیب داده شود که امکان پذیر است، رضایت مردم جلب می‌شود. یعنی اگر تفاوت قیمتی هم پیدا شد، مابه التفاوت قیمت را دولت می پردازد.

همچنین اگر می خواهند ارز 4200 را حذف کنند در آغاز کار دولت این کار انجام نشود. خواه یا ناخواه در آغاز کار دولت مردم منتظر وارد شدن شوک های قیمتی را ندارند. اگر چنین انتظاری نیست کاری کنیم نرخ تورم پائین بیاید و آن وقت بهتر می توان چنین خواسته و ایده ای را عملیاتی و اجرایی کرد و اوایل سال آینده اگر شرایط فراهم شد، این کار انجام شود.

همچنین این اقدام نباید به یک باره انجام شود. چطور قبلا 27 قلم کالا بود و الان 7 قلم کالا شده و 20 قلم کالا را در دولت قبل، آرام حذف کردند، گرچه اثر خود را از نظر ثبات قیمت ها، در مجموعه داشته است اما شوک به بازار وارد نکرده است. برای اقلام باقیمانده نیز این مسئله رعایت شود.»

***

روایت محسن رضایی از عزم دولت برای جراحی اقتصادی

به گزارش مهر، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات گفت: در دولت سیزدهم تصمیم جدی بر جراحی‌های عمیق داریم و البته این جراحی‌ها باید عمیق و فنی باشد که ما این کار را از حوزه تجارت شروع کردیم.

رضایی تاکید کرد: قبل از انقلاب ما را عقب نگه داشتند و بعد از انقلاب هم ما را ظالمانه تحریم کردند پس الان باید در زمان محدود کارهای بزرگ انجام دهیم اما این موضوع را باید با در نظر گرفتن همه جوانب صورت دهیم.

وی ادامه داد: البته جراحی در یارانه‌ها، انرژی و نظام بانکی هم آغاز شده که در آینده ابعاد آن مشخص خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: همه این جراحی‌ها در چارچوب فکری انجام شده و باید از فرصت‌ها درست استفاده کرد.

رضایی افزود: امروز در کشور ما تحریم داخلی بیش از هر چیز از تحریم‌های خارجی آزاردهنده تر شده و در حال احصا و شناسایی این تحریم‌های داخلی هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تصریح کرد: ایران به طور جد به دنبال لغو تحریم‌های خارجی است و دولت سیزدهم مخالف تعامل بین‌المللی نیست و ما مصمم هستیم به پشتوانه حمایت مقام معظم رهبری و نیروهای انقلابی بیش از گذشته به دنبال باز کردن مسیر تولید و تجارت باشیم، و بر همین مبنا نیز به دنبال رفع تحریم هستیم اما در این مسیر نباید رودست بخوریم.

وی افزود: امروز بودجه وارد مجلس نشده، می‌گویند بودجه تورم زا است در حالی که درون بودجه ١٤٠١ اصلاحاتی به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان است که در قالب آن صندوق‌های پروژه‌ای تعریف شده است.

***

تمجید روزنامه اصلاح طلب از بودجه 1401

آفتاب یزد نوشت: «لایحه بودجه ۱۴۰۱ به درستی انقباضی بسته شده است. شرایط اقتصادی و فشار تحریم چاره‌ای نگذاشته تا دولت در مخارج بسیار محتاط عمل کند و سعی نماید از راه‌های جایگزین نفت، بودجه خود را محقق سازد.

فی المثل در خصوص درآمدهای مالیاتی به عدد بالای ۵۰ درصد اشاره شده است که اگر محقق شود قطعا گام بزرگی برای اتکای دولت به درآمدهای مشخص و سالم است. البته یکی از ابهاماتی که در بودجه وجود دارد و جای بحث است افزایش دو برابری بودجه صدا وسیماست.

کسی حرفی و سخنی در مورد افزایش بودجه دفاعی کشور ندارد اما در این شرایط تنگنای اقتصادی چه دلیلی وجود دارد که باید بودجه سازمان صدا وسیما اینقدر افزایش یابد؟

آیا نمی‌شد حالا که مدیریت صدا وسیما دچار تحول شده و برخی رویکردهای غلط گذشته اصلاح گشته در مورد چارت سازمانی و حجم این سازمان نیز تصمیماتی بزرگ گرفته می‌شد تا بودجه کمتری از سوی صدا وسیما بلعیده شود؟

بارها چنین قیاس‌هایی رخ داده اما شاید باید مجددا تاکید شود که غول‌های بزرگ رسانه‌ای دنیا در حجم‌های بسیار پایین‌تری از صدا وسیما چابک‌تر و موثرتر عمل می‌نمایند فلذا می‌شود با اصلاحاتی قدری از این خاصه خرجی‌ها کاسته شود. 

هر چند در مجموع حکم کلی صادر نمودن در مورد لایحه در حال حاضر صحیح نیست ولی در میان سخنان رئیس جمهور هنگام ارائه لایحه جمله‌ای طرح شد که امیدوارکننده است.

سهم بزرگی از آسیب‌های اقتصادی که متحمل می‌شویم بودجه وصله و پینه‌ای است و جبران کسری‌ها با چاپ پول. لیکن دیروز سید ابراهیم رئیسی تاکید ویژه‌ای بر موضوع واقعی بودن لایحه وعدم کسری و چاپ پول داشت که جای امیدواری دارد.»

***

باقری:‌ تاکنون هیچ پیشنهاد و ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکرده‌ایم

به گزارش فارس، «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ و معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی درباره روند مذاکرات جاری در وین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دو موضوعی که الان در دستورکار است، یعنی لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و همچنین اقدامات هسته‌ای، محورهای متعددی بوده که بین طرفین اختلاف وجود داشته که این اختلافات در پیش نویس نهایی که در وین ۶ حاصل شده به صورت مشهود وجود دارد.

باقری همچنین یادآور شد که اختلافات به ویژه در موضوع هسته‌ای متعدد و متنوع است.

وی بیان کرد: در زمینه موارد اختلافی ما تاکنون هیچ پیشنهاد و ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکردیم، ولی ما خودمان در چارچوب اصلاحات و پیشنهادهایی که به طرف مقابل ارائه دادیم دیدگاه خود را در خصوص موضوعات اختلافی بیان کرده و به طرف مقابل ارائه دادیم. 

باقری که با پرس تی وی مصاحبه می‌کرد، درباره این‌که آیا مذاکره کنندگان درباره پیشنهادهای ایران گفت‌وگو را شروع کرده‌اند؟ افزود: ما در چند روز گذشته چندین جلسه در سطح کارشناسی و همچنین در سطح مقامات ارشد مذاکره کننده داشتیم که درباره اصلاحات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای طرف ایرانی که بر روی پیش نویس‌های وین ۶ اعمال شده بود گفت‌وگو کردند.

معاون سیاسی وزیر خارجه اعلام کرد که این گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو بوده است.

***

عطریانفر: اصلاح‌طلبان تکالیف سیاسی خود را انجام نمی‌دهند

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره سرانجام رایزنی‌ها در خصوص پارلمان اصلاحات گفت: وضعیت پارلمان پیشنهادی اصلاحات تا این تاریخ به فرجام روشنی نرسیده و اتفاق خاصی نسبت به تعیین تکلیف آن صورت نگرفته است. متاسفانه اصلاح‌طلبان در فرصت‌های موسّعی که در اختیار دارند کمتر رو به سوی تکالیف سیاسی خود در زمان موجه می‎آورند. نوعاً در دقایق نود انتخاباتی، تحرک و جنب و جوشی پیدا می‌کنند و مناسک سیاسی را بقدر اکل میته انجام می‌دهند.

او افزود: در حقیقت قاطبه دوستان اصلاح‌طلب ما در شرایط و زمان مناسب تحمل مشقات عمل سیاسی را به دوش نمی‌کشند و زحمت به خود روا نمی‌دارند. در مورد پارلمان اصلاحات دوستان طرحی القاء کردند و بعد هم از کنار آن عبور کردند.

این چهره اصلاح‌طلب در رابطه با برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آینده تصریح کرد: در حال حاضر اصلاح‌‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه خاصی ندارند و تا زمانی که فضای انتخاباتی رونقی پیدا نکند، در مورد آن صحبتی نمی‌شود. تا زمانی که درحوزه زیرساخت‌های امر سیاست، توسط ارکان اصلی احزاب اصلاحات سنگی بر سنگی گذاشته نشود و مقدمات به صورت اصولی تمهید نشود و چهره‌های شاخص تن به زیر بار مسئولیت ملی و مردمی ندهند، درعرصه توفیق گامی از گامی برداشته نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه اظهار کرد: اگر قرار بر فعالیت جدی باشد، در انتخابات بعدی باید مقدمات، فرآیند و سازوکارهای مربوط به آن تدارک دیده شود. نمی‌شود براساس فرمت‌های گذشته اقدام مناسب و موجهی کرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۳۵۵۵۱۲۱:۱۳:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲۲
جراحی را معمولا اشخاص متبحر انجام می دهند تا مریض آسیب نبیند. حالا این جراحی اقتصادی را به دست کدام اقتصاد دان ماهر می‌خواهيد انجام دهید. این جراحان فعلی بدون شک مریض را خواهند کشت
ناشناس۲۳۳۶۰۳۵۰۹:۲۸:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۲۳
مردم فقط نصف لیوان خالی را نبینند و از اقدامات در خور توجه دولت قدردانی کنند و از خرید اجناس به قدر نیاز اکتفا کنند تا بازار به آرامش برسد.
ناشناس۲۳۳۶۰۳۶۰۹:۲۹:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۲۳
شک نکنید حامیان واقعی سگ‌گردانی درکشور افرادی هستند که اقدام به وارد کردن غذای مخصوص سگ از خارج می‌کنند.
ناشناس۲۳۳۶۰۷۳۰۹:۴۴:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲۳
بعضی افراد شهرت و موقعیت امروز خود را مدیون نظام و انقلاب هستند ولی به دلیل خودبزرگ‌بینی و نداشتن ظرفیت، تصور می‌کنند کسی هستند و در نتیجه سقوط می‌کنند. هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم که همه بدهکار انقلاب هستیم و نه طلبکار.
ناشناس۲۳۳۶۰۳۷۰۹:۳۰:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۲۳
دانشگاه پیام نور مگر بنگاه مالی است که در صداوسیما تبلیغ آن می‌شود؟ چرا عده‌ای دانسته یا ندانسته سطح دانشگاه را پایین می‌آورند؟
ناشناس۲۳۳۶۰۴۰۰۹:۳۰:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲۳
جمع‌آوری معتادان متجاهر و بی‌خانمان و سروسامان دادن آنها و تهیه سرپناهی در این هوای سرد ضروری است.
ناشناس۲۳۳۶۰۴۲۰۹:۳۲:۱۵ ۱۴۰۰/۹/۲۳
جناب اژه ای بهترین راهکار تحول در قوه قضاییه اجرای سند تحول قوه قضا است که باید هر چه زودتر از روی کاغذ بعمل در اید اگر مفسدان بدانند در نهایت به جرمشان رسیدگی میشود و دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد قطعا بسیاری از افراد حتی فکر تخلف و فساد را هم نخواهند کرد
ناشناس۲۳۳۶۰۸۱۰۹:۴۸:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۲۳
اقتصاد بیمار ایران توسط روحانی کُشته شد و مردم بیچاره شدند.
ناشناس۲۳۳۵۵۸۵۲۱:۴۵:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۲۲
کشورهایی همچون هلند و چند کشور اروپایی که همین وضع ما را داشتند که با بستن بودجه های انقباظی و هدایت نقدینگی به تولید الان بعد چند دهه اقتصاد با ثبات دارند ان شالله این دولت هم نشان داده این روش را دارد پیاده سازی می کند در بودجه موفق باشد و اسیر تبلیغات رسانه ای هم نشود
ناشناس۲۳۳۵۵۸۹۲۱:۵۲:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۲
چه کینه ای از صدا و سیمایی که اصلی ترین رسانه ایران است که باید در مقابل تخریب گرهای داخلی و خارجی و دروغ پردازی های آنان به همراه گسست فرهنگی انان مقابله کند می تراشانند و در رسانه هاشون ذهن مخاطب را خراب می کنند مطمئنا شما دلسوز نیستید
ناشناس۲۳۳۶۰۸۰۰۹:۴۸:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۲۳
عده ای چون برای کوبیدن دولت دستشان خالی شده به دروغ روی آورده اند. اما نمی‌داند که دروغگویی به ضرر خودش تمام می‌شود.
ناشناس۲۳۳۶۰۸۲۰۹:۵۰:۴۰ ۱۴۰۰/۹/۲۳
با وجود صدها بنگاه خبرپراکنی صوتی و تصویری با هزاران مهره سوخته ضد انقلاب در شبکه‌های مختلف در برنامه‌ها برای تجزیه و تحلیل مسائل ایران ،چطور برخی آن را توهم توطئه می‌دانند؟!
ناشناس۲۳۳۵۵۹۷۲۱:۵۸:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۲۲
20 سال دنبال گدایی بودن بس نیست؟ که مردم را هم به خاطر این بالا و پایین شدن له کردین بس نبود؟ چرا نمی خواهید بفهمید دنبال حل مسئله نیستند ولو موقتی هم قبول کنند
dayani۲۳۳۵۶۶۲۲۲:۵۸:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۲
قرار بود دولت معیشت مردم را به برجام گره نزند. اما در عمل نمیتواند اینکار را بکنند، چون برجام پیچیده تر شده است
ناشناس۲۳۳۶۰۸۳۰۹:۵۱:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۲۳
صادرات نفت و میعانات گازی و پتروشیمی و صادرات غیرنفتی در 4 ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته و الویت دولت تبادلات تجاری با 15 کشور همسایه است و برجام در الویت نیست.
ناشناس۲۳۳۶۰۹۰۰۹:۵۵:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۳
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۳۳۵۶۶۹۲۳:۰۳:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۲۲
اصلاح طلبان و کارگزاران در 34 بعد از انقلاب مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و تکالیف خود را به خوبی انجام دادند !
ناشناس۲۳۳۵۶۷۵۲۳:۰۶:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۲۲
رئیسی در حل مسئله کرونا درخشید تعداد فوتی های کرونا در کشور امروز به 42 نفر کاهش یافت.
ناشناس۲۳۳۶۰۶۶۰۹:۴۱:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۳
عده‌ای در کشورمان سراز پا نمی‌شناسند و شب و روز تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم را کاهش دهند
ناشناس۲۳۳۵۶۷۸۲۳:۰۷:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲۲
تکلیف اصلاح طلبان ایجاد فتنه و اشوب در کشور است که در سالهای 78 و 88 و 98 به خوبی انجام شد.
ناشناس۲۳۳۶۰۶۷۰۹:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۳
عده‌ای با انواع توطئه‌ها و شیطنت‌های استکبار همراهی و برای دشمنان عملگی می‌کنند
ناشناس۲۳۳۵۶۸۲۲۳:۱۱:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۲
در بودجه 1401 به محرومیت زدایی و عدالت توجه ویژه شده و کاهش وابستگی به درامدهای نفتی صورت گرفته که قابل تقدیر است.
ناشناس۲۳۳۵۶۸۳۲۳:۱۱:۳۰ ۱۴۰۰/۹/۲۲
اندر حكايت جراحي اقتصادي ! --------- عرض مي كنم كه : عجيبه ، جالبه ،!! لابد مي پرسيد چيه كه هم عجيبه ، هم جالبه ؟ بنده هم معروض ميدارم كه از « جراحي » تا « حراجي » فقط جابه جا شدن يك نقطه است !! مثلاً « جراحي اقتصادي » و «حراجي اقتصادي » !! انشاء الله كه جرح و جراحت و جراحي هميشه از تن تان دور باشه و تا باشد جراحي اقتصادي باشد به دست دولت ها و اقتصاد دانان ...و حراجي در كار نباشد ، مثل حراجي اقتصادي ،!!... در هيچ زماني و در هيچ مكاني آمين !!
ناشناس۲۳۳۵۶۸۴۲۳:۱۲:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۲۲
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
عبد المجید زرگر۲۳۳۵۷۷۲۰۰:۲۶:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۳
فقط با یک جلسه خصوصی با اقای اژه ای راه کار حل مسکل قوه قضاییه ارایه خواهد شد قول می دهم در انتخابات اینده رییس جمهور خواهد شد
ناشناس۲۳۳۵۷۹۵۰۰:۵۶:۵۷ ۱۴۰۰/۹/۲۳
طب سنتی واسلامی وایرانی را که دارید چرا بیماریتان وجراحی
ناشناس۲۳۳۵۹۰۱۰۷:۳۸:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲۳
جناب اژه ای با ان استخدام های فله ای هیچ وقت تحول نخواهید داشت یعنی نخواهند گذاشت تحولی ایجاد شود !!!!!
عبدالله۲۳۳۵۹۹۵۰۸:۵۸:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲۳
جراحی که آقای رضایی گفته اند ،کمی ترسناک است.
ناشناس۲۳۳۶۰۰۱۰۹:۰۲:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲۳
باید به جناب رضائی یاد آور شد که اقتصاد ایران بیمار است و نیاز به جراحی هم دارد ، اما شما و دیگر دوستانتان ، جراح این عمل سنگین و پرخطر نیستید ، شما همان پانسمان کاری را درست انجام دهید ، کفایت میکند.
ناشناس۲۳۳۶۰۸۷۰۹:۵۴:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۳
اقتصاد بیمار ایران با بی تدبیری روحانی و نوبخت و جهانگیری فوت شد دولت قبل فاتحه اقتصاد را خواند.
کریم۲۳۳۶۰۲۱۰۹:۱۷:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۳
بنظر مردم باید در پرداخت حقوق بالای قضات تجدید نظر شود با توجه به جمعیت زندانیها و بیکاران باید در این شرایط اقتصادی سخت و تحریمها در یک حرکت جهادی قسمتی از حقوق قضات کسر و به زندانیها پرداخت شود و قضات در امر خداپسندانه شریک شوند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین