درد دل مردم| مشکلات تاییدیه واکسن/ جاماندن تعداد زیادی از بیماران sma از فهرست ارسالی به وزارت بهداشت

گروه اجتماعی الف،   4000921104
درد دل مردم| مشکلات تاییدیه واکسن/ جاماندن تعداد زیادی از بیماران sma از فهرست ارسالی به وزارت بهداشت

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

                                                                                         ********************************

۲۴ آ‌ذرماه 

 

  • مشکلات واکسیناسیون کرونا
    با سلام و احترام من و همسرم هر دو پزشک هستیم و طبق اطلاعیه سازمان نظام پزشکی، جهت واکسیناسیون کرونا بعد از ثبت نام و دریافت پیامک در اخر فروردین و اخر تیرماه 1400 به بیمارستان نیکان غرب مراجعه نمودیم. در آنجا نیز با کارت ملی و کارت نظام پزشکی احراز هویت شده و اطلاعات ما ثبت و واکسیناسیون انجام شد لیکن هیچ گونه کارت یا کاغد تاییدیه دریافت واکین به ما داده نشد. الان برای دریافت کارت واکسن دیجیتال، سایت اعلامی از طرف وزارت بهداشت اعلام میکند که اطلاعات ما در این سامانه موجود نیست. در تماس با سازمان نظام پزشکی به من گفته شد که از طرف وزارت بهداشت کم کاری شده و اطلاعات شما در سازمان موجود است اما وزارتخانه کسی را معرفی ننموده است که ما اطلاعات را در اختیار انها قرار دهیم تا وارد سامانه سیب شود و هرکس می بایست شخصا به سازمان مراجعه کرده و از دبیرخانه معرفی نامه بگیرد و به واحد آی تی وزار بهداشت ببرد تا کارت صادر شود. سوالهای متعددی وجود دارد 1- این مشکل 1-2 نفر نیست و صدها همکار پزشک و دندان پزشک و ... دچار این مشکل شده اند. ایا سازمان نظام پزشکی به عنوان سازمانی که سالانه حدود نیم میلیون تومان از ما حق عضویت میگیرد نمیتواند حداقل یک سامانه طراحی کند که با وارد کردن شماره نظام پزشکی، تاییدیه واکسن دریافت کنیم تا در سامانه اعلامی از ظرف بهداشت برای مغایرت اپلود کنیم تا مشکل برطرف شود؟ 2- ایا این صدها نفر واقعا باید در این وضعیت ترافیکی و الودگی هوا 1-2 روز کاری را صرف کاغذبازی هایی کنند که الان در عقب مانده ترین کشورها هم به صورت الکترونیک انجام میشود؟ 3- ایا واقعا در مجموعه وزاذت بهداشت یک نفر نیست که مسوولیت هماهنگی با سازمان نظام پزشکی را به او بسپارند تا این مشکل حل شود؟ 4- آیا تاوان بی مسولیتی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت را پزشکان باید به دوش بکشند؟ خواهشمندم این پیام را درج نمایید با تشکر/ حمیدرضا قدیمی

 

  • قیمت گاز مصرفی خانوار
     با سلام و احترام خواهشمند است این مطلب در اختیار جناب توکلی به عنوان مسئول دیدبان شفافیت و عدالت به عنوان هشداری بسیار مهم برای حفظ معیشت مردم قرار بگیرد: متاسفانه مسئولین ما در محاسبات بسیاری از موارد مرتبط با شاخصه های اقتصادی دچار اشتباهات فاحشی میشوند که اثرات آن آسیبهای جبران ناپذیری به معیشت و زندگی مردم وارد میسازد، که نمونه ای از آن را درنامه  اخیربسیار مهم دکتر توکلی به سران قوا دیدیم که به حق و کاملا منطقی و علمی و با دید دلسوزانه از روی عدالت بود، موردی مشابه آن را در افزایش تعرفه گاز پر مصرفین اخیرا میبینیم که متحدانه همه به اتفاق تاکید می کنند که باید افرایش تعرفه با شدت و حدت برای تعرفه گاز صورت پذیرد، خیلی خلاصه و مختصر اعلام میکنم درست است که اسراف هرگز چه از لحاظ شرع و چه عقل و منطق نادرست است و باید صرفه جویی کرد، اما در مورد گاز هرگز مانند بنزین نیست که از ثروتمندانی که یارانه بنزین را به جیب میزنند و چندین برابر افراد بدون ماشین از بنزین استفاده میکنند که گران کردن و افزایش نرخ بنزین آنهم به درست برای حتی ثرونتمندان و ماشینهای گران 10 برابر ماشین و موتور افراد قشر متوسط و ضعیف باشد هم کم است که این مورد نیز به درستی اجرا نمیشود، ولی گاز فرق میکند .
    افرادی که ضعیف هستند مثل نداشتن ماشین نیست که نتوانند بهره ای از یارانه آن ببرند، در مورد گاز فرد ضعیف با خانه ای که اصول معماری برای اصلاح مصرف رعایت نشده و پنجره و درها همه درز فراوان و سرما بیداد کند و زن و بچه اش بلرزند،مجبور است حتی 3 بخاری را تا ته زیاد کند تا گرم شوند، آنوقت وقتی قبض گازش چندین برابر یارانه ای که دریافت میکند آمد دیگر این حمایت از معبشت او نیست. گاهی مصرف میکنی که زنده بمانی و مریض نشوی اتفاقا اینجا پولدار و ثروتمند کم مصرف است چون خانه اش دچار اتلاف انرژی نمیشود. این را بنده در خانه ی بسیاری از افراد کم برخوردار جامعه دیده ام که نه لباس گرمی دارند که خود را با آن گرم کنند نه خانه ای با پنجره های دوجداره و درهای عایق و سیستم پکیج دماسنج دار و اتومات، تنها با بخاری های قدیمی و فرسوده گازی که مجبورند تا ته آن را زیاد کنند که زن و بچه شان مریض نشود، اینجا دیگر ظلم است در حق او گران کردن بی حد و حساب تعرفه گاز. لطفا این مورد را حتما به مسئولین گوشزد کنید.

 

  • کاهش سن استخدام جذب هیئت علمی
    با سلام و خسته نباشید لطفا در مورد این مصوبه ظالمانه وزارت علوم در مورد کاهش سن استخدام جذب هیات علمی از 45 سال به 40 سال اطلاع رسانی کنید در حالی که سن استخدام مقطع دکترا در  دستگاه های دولتی و همچنین سن استخدام جذب هیت علمی وزارت بهداشت 45 سال می باشد ایا این اقدام وزارت علوم مصداق سخنان حضرت اقا نیست که همین اخیرا فرمودند هر کسی جوانان نخبه را ترغیب به مهاجرت کند حتما خیانت هست؟

 

  • داروی بیماران sma
    بیماران مظلوم sma را از قلم نندازید پیرو دستور رئیس جمهور در خصوص رفع نیازهای دارویی بیماران sma و پیگیری های وزارت بهداشت در این خصوص، گویا مقرر گردیده لیست اسامی این بیماران از سوی انجمن sma به وزارت بهداشت ارسال گردد که متاسفانه اطلاع رسانی مناسبی در این خصوص به بیمارانی که در این انجمن عضو نیستند نگردیده و تعداد زیادی از بیماران و خانواده های آنان از این امر بی اطلاع هستند. خبرها حاکی است، این انجمن فقط لیست اسامی ۶۳۱ نفر از بیمارانی که عضو این انجمن بوده اند را صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ به وزارت بهداشت ارسال نموده است که متاسفانه تعداد زیادی از بیماران sma و خانواده های آنان به علت اطلاع رسانی نامناسب مسئولین ذیربط، از لیست اعلامی به وزارت بهداشت جا مانده اند. این مسئله از آنجا حائز اهمیت است که بودجه مربوطه و برنامه ریزی وزارت بهداشت بر اساس لیست اعلامی انجمن sma صورت خواهد پذیرفت و دارو فقط به بیمارانی که در لیست اعلامی بوده اند تعلق خواهد گرفت و بیماران دیگر علیرغم نیاز مبرم و سال ها پیگیری و انتظار، مشمول دریافت دارو نخواهند شد. لذا وزارت بهداشت میبایست در اسرع وقت، ضمن اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های رسمی، نسبت به ارائه مهلت لازم به جاماندگان برای ثبت نام و دریافت دارو اقدام لازم بعمل آورد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین