متاورس! تحقق زندگی در فضای مجازی

گزارش بازرگانی،   4000921045

انسان‌ها در این چند دهه اخیر با پیشرفت‌های بزرگ تکنولوژی و علمی رو به‌رو شدند. فضانوردی ، ماهواره‌ها، اینترنت ، ابر رایانه‌ها و... از جمله دستاوردهای بشر در راه پیشرفت تکنولوژی است. اما در این عصر ارتباطات از یک تکنولوژی جدید و قدرتمند دیگر صحبت می‌شود که آن را با نام متاورس می‌شناسیم. متاورس آینده‌ای شبیه به فیلم‌های تخیلی برای دنیا به همراه خواهد داشت. در ادامه این مطلب به ماهیت و ویژگی‌های متاورس می‌پردازیم.

متاورس چیست؟

متاورس اولین بار از یک رمان به نام snow crash ریشه گرفت. در این داستان افراد با استفاده از عینک‌های مخصوص می‌توانستد به دنیای متاورس پا بگذرند و دنیای مجازی را به صورت واقعی تجربه کنند.

متاورس یا Metaverse در لغت به معنی فرادنیا است. Metaverse یک گجت یا پلتفرم نیست بلکه مجموعه‌ای از گجت‌ها و تکنولوژی‌ها است که حس طبیعی‌تری از یک فعالیت مجازی ایجاد می‌کند. این تکنولوژی با استفاده از VR و AR فضایی سه بعدی و پویا درست می‌کند و امکان کارهایی که برای کاربر درحالت معمول قابل انجام نیستند را فراهم می‌کند.

مثال: تاثیر متاورس بر دندانپزشکی

متاورس الهام بخش زندگی پیشرفته و راحت برای هر شخصی است. فرض کنید یک دندانپزشک برای معاینه بیمار خود از تکنولوژی متاورس استفاده کند. دندانپزشک میتواند از راه دور حتی کشور دیگر به راحتی درکنار بیمار خود حاضر باشد و با بیمار تعامل داشته باشد همچنین بیمار نیز به حضور پزشک هرچند به وسیله دنیای متاورس اعتماد کند و سوالات خودش را به صورت رو در رو از دندانپزشک خود بپرسد.

حالا که شرایط دسترسی به متاورس محیا نیست استفاده از ظرفیت تکنولوژی جهان یک استراتژی هوشمندانه است. اقدام به طراحی سایت دندانپزشکی و توسعه آن یک انتخاب درست در جهت پیشرفت یک کلینیک دندانپزشکی است. داشتن سایت در حال حاضر می‌تواند شما را به افراد بیشتری که ممکن است به شما مراجعه کنند معرفی کند.

تیم طراحی سایت سئوف با استفاده از تجربه طراحی سایت بالا و ارائه خدمات مختلف لازم برای توسعه کار شما و همچنین پشتیبانی عالی سایتی با تمام ویژگی‌ها طراحی می‌کند.

اما در آینده با حضور در فضای متاورس امکان ویزیت مجازی فراهم خواهد شد. یعنی با داشتن ابزار لازم شما می‌توانید با دندانپزشک خود ملاقات داشته باشید. بدون اینکه به مطب بروید یا او به محل شما بیاید. می‌توانید مورد معاینه قرار بگیرید و این بقدری واقعی خواهد بود که مجازی بودن آن را فراموش خواهید کرد.

مثالی دیگر: ارائه کنفرانس با کمک متاورس

یک مثال دیگر برای درک بهتر متاورس کنفرانس دادن است. یک فرد می‌تواند درحالی که به مسافرت می‌رود با استفاده از تکنولوژی متاورس و حضور در غیرفیزیکی در سالن کنفرانس به بهترین شکل ممکن مطلب خود را ارائه کند. همچنین از سفر خود لذت ببرد و نگران نرسیدن به کنفرانس نباشد.

VR و AR در متاورس

واقعیت مجازی یا VR با استفاده از گجت خاصی که معمولا یک عینک است، محیط سه بعدی و پویایی درست می‌کند که درحالت عادی ممکن است حضور در آنجا خطرناک باشد. امروزه از واقعیت مجازی بیشتر در بازی‌های ویدیویی و معماری استفاده می‌شود.

AR به معنی واقعیت افزوده است و تفاوت آن با VR این است که VR یک محیط جدید ایجاد می‌کند ولی واقعیت افزوده یک المان مجازی را از طریق گجت به دنیای واقعی اضافه می‌کند. برای فهم بهتر میتوان به جلوه‌های ویژه سینمایی اشاره کرد البته که جلوه‌های ویژه و واقعیت افزوده متفاوت هستند.

متاورس و تحول جهانی

طبق متا یا فیسبوک سابق Metaverse نسل جدید اینترنت امروزی است. متاورس فضای ذخیره‌ای با سرعت بسیار زیاد فراهم خواهد کرد که در این فضا هر چیزی به لطف توکن‌های NFT صاحب مشخصی دارد و قابل رهگیری و معامله است. متاورس تکنولوژی است که با رایج شدن آن زندگی و کسب و کار بسیار سریع‌تر و راحت‌تر خواهد شد.

ویژگی های Metaverse

فرض کنید در خانه خود هستید و دندان درد دارید ، با دندانپزشک تماس می‌گیرید و او بصورت سه بعدی و از راه دور می‌تواند شمارا معاینه کند. این ویژگی حضور در دنیای متاورس اصلی‌ترین عامل واقعی‌تر شدن تجربه فرد است که از طریق هدست مخصوص انجام می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های متاورس یکپارچه سازی هویت است. یکپارچه سازی به این معناست که فرد با هویت معلوم یک آواتار مشخص داشته باشد و با استفاده از آن بتواند با همان آواتار در بخش های مختلف دنیا متاورس حضور داشته باشد.

همانطور که می‌دانید هر پلتفرم استانداردهای مخصوص به خودش را دارد با این حال متاورس قصد دارد بین پلتفرم‌ها و سرویس‌های مختلف پل ارتباطی ایجاد کند. این اتفاق باعث می‌شود حجم انبوهی از داده‌هایی که در سیستم‌های دیگر کار نمی‌کردند در متاورس به خوبی کار کنند.

همچنین طبق اخبار متا، دنیای Metaverse با ارزهای دیجیتال سروکار دارد و ارزهای رایج دنیا برای خرید و فروش و معامله در این دنیا به کار نمیایند.

نتیجه‌گیری

متاورس تکنولوژی است که با ورودش به جهان، زندگی تمام بشریت را دگرگون خواهد کرد و پیر و جوان همگی از استفاده از متاورس لذت خواهند برد. البته تا رسیدن این تکنولوژی به سطح انتظار متخصصین چند سال زمان لازم است و این فقط قدم کوچکی به سمت دنیای پیشرفته بشر است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین