چند پیشنهاد برای افزایش پزشک‎

گروه تعاملی الف،   4000921011 ۷۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند پیشنهاد برای افزایش پزشک‎

گروه تعاملی الف - سیامک داودی:

مدتی است که مسئولان محترم کشور بر اساس آمارهای در دسترس و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان به این نتیجه رسیده‌اند که تعداد پزشکان خصوصا پزشک متخصص و دندانپزشک به نسبت سرانه جمعیت در ایران پایین است. رویت نصب چادرهای مردم نیازمند خدمات پزشکی کنار بیمارستان‌های شهرهای بزرگ کشور خود اثبات کننده کمبود پزشک و تجهیزات در اکثر نقاط کشور است.

به علاوه اخیرا ریاست محترم مجلس به یک نکته کلیدی در زمینه علت کمبود پزشک متخصص در گفتگوی تلویزیونی اشاره کرده‌اند آن‌هم بحث تعارض منافع است شواهد موجود نیز این فرموده جناب آقای دکتر قالیباف را تایید می‌کند زیرا تصمیم گیرندگان نهایی برای افزایش پزشک خودشان پزشک هستند در نتیجه  این چالش می‌تواند  مصداقی باشد ازضرب المثل "چاقو دسته خود را نمی‌برد" در طرف مقابل بیشتر مواردی را که پزشکان در اعتقاد به عدم افزایش ظرفیت تربیت پزشک طرح می‌کنند بحث کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای تربیت پزشک یا دندانپزشک و کاهش کیفیت کار پزشکان در اثر تربیت بی رویه پزشکان می‌باشد و بعضا به بیکاری تعداد زیادی از پزشکان و یا مهاجرت پزشکان نیزاشاره می‌کنند.  

در ادامه پیشنهادهایی برای حل معضل کمبود پزشک، دندانپزشک و تامین تجهیزات طرح می‌شود:
الف-  بر اساس اصل بیست و هشتم قانون اساسی "‌هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و حقوق عمومی نیست، برگزیند" سوال این است وقتی بحث کمبود امکانات و تجهیزات برای تربیت بیشتر پزشک بویژه متخصص مطرح است چرا از ظرفیت دانشگاه آزاد برای تربیت حداکثری پزشک استفاده نمی‌شود و اجازه داده می‌شود کثیری از فرزندان خانواده‌هایی که حاضرند هزینه تحصیل فرزندانشان را بپردازند به دلیل ظرفیت کم دانشگاه‌ها وادار کنیم تا فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بفرستند تا به جای کشور عزیزمان بالعکس در کشورهای دیگر اشتغال ایجاد شده و خروج ارز از کشور هم اتفاق افتد.

ب- با استفاده از امکانات شهرداری‌ها و افزایش درصدی مختصر از عوارض مکسوره از مردم در اقصی نقاط کشور با اخذ کمک از افراد خیر و یا تشویق سازمان‌های مردم نهاد و حتی سرمایه گذاران بخش خصوصی یا بانک‌ها برای کمک به حل معضل کمبود پزشک می‌توان هزینه تربیت تعداد مورد نیاز پزشک و تجهیزات لازم را در مناطق محروم تامین کرد و با اخذ تعهد از این افراد بعد از فارغ التحصیلی نیاز این مناطق بویژه به پزشک متخصص یا دندانپزشک را به حداقل رسانید بدیهی است می توان هزینه تربیت این پزشکان را در آینده بعد از اشتغال به کار از درآمد آنها کسر نموده و به سرمایه‌گذاران با سود مناسب بازپرداخت کرد.

ج- لازم است ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی را خصوصا برای جوانان مستعد بومی مناطق محروم حداکثری کرد و با توجه به اینکه هزینه تربیت این پزشکان از بودجه عمومی تامین می‌شود تعهد حقوقی لازم از پزشکان اخذ شود  تا در صورت مهاجرت از کشور یا عدم ایفای تعهد خدمت در مناطق محروم فرضا هزینه تربیت دو پزشک جدید را پرداخت نمایند.

د- می‌توان از میان کارشناسان پرستاری، تکنسین اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی، تکنسین دهان و دندان و سایر موارد مشابه برای تربیت پزشک متخصص به تدریج با استفاده از امکانات دنیای ارتباطات و کار عملی که در مراکز بیمارستانی انجام می‌دهند کثیری پزشک متخصص در دوره های چند ساله با دریافت هزینه از آنها تربیت کرد این امر سبب افزایش انگیزه برای ورود خیل عظیم داوطلبان کنکور به این رشته‌ها می شود چون می‌دانند در آینده پزشک متخصص خواهند شد.

ه- با افزایش تربیت پزشک می‌توان حتی پزشکان مازاد بر نیاز کشور را به سایر کشورهای نیازمند پزشک اعزام کرد و سبب ارز آوری برای کشور شد و می‌توان کثیری از توریست‌های نیازمند خدمات پزشکی را برای معالجه در کشور ترغیب نمود همچنین می‌توان فرآیندی را اتخاذ کرد که عملکرد پزشکان در هر سال ارزیابی شود و در دسترس مردم قرار گیرد تا با توجه به رضایت مردم از خدمات این عزیزان مراجعه به آنان فزونی یابد به علاوه زمینه ارتقاء تخصص آنان توسط مسئولان تسریع شود. 

و- در موارد متعددی انجام  امور پزشکی توسط رزیدنت‌ها با نظارت بعضا نامناسب پزشکان متخصص در اقصی نقاط کشور انجام می‌گیرد که حداکثر دستمزد آن برای پزشکان متخصص به جای زحمتکشان رزیدنت واریز می‌شود رفع این چالش می‌تواند سبب افزایش انگیزه برای حداکثر شدن ورود پزشکان عمومی برای اخذ تخصص شود.

نتیجه گیری: 
1- افزایش تربیت پزشکان خصوصا پزشک متخصص و دندانپزشک میسور است اگر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و به چالش تعارض منافع توسط قانونگذار توجه ویژه شود لذا پیشنهاد می‌شود متخصصان اقتصاد و مدیریت کشور که در کاهش تعداد پزشک ذینفع نیستند در تصمیم گیری نهایی برای تعیین تعداد پزشک در کشور جایگزین پزشکان گردند تا با ارایه راهکار مناسب مانع شوند سالیانه میلیون‌ها ساعت از عمر جوانان مستعد کشور برای ورود به رشته‌های پزشکی هدر رود.

2- برخلاف اکثر رشته های تحصیلی حتی به فرض بیکاری پزشکان در موارد پاندمی‌هایی مانند کرونا یا جنگ و بلایای طبیعی وجود حداکثری پزشک برای مردم شریف ایران تبدیل به  فرصت خواهد شد.

3- با افزایش پزشک اختلاف طبقاتی ناشی از تفاوت معنی دار درآمد گروهی از پزشکان با سایر همترازان علمی از بین رفته و افراد غیر علاقه‌مند به رشته های پزشکی به خاطر کسب درآمد بیشتر وارد این رشته نخواهند شد.

4- در میان بعضی از مردم این گفته رواج دارد که بهره اساسی از زندگی در میان پزشکان را خانواده این عزیزان می‌برند و پزشکان فقط اسباب خلق ثروت برای خانواده‌هایشان هستند با افزایش پزشکان و انجام کار متعادل، حجم کاری پزشکان نیز کمتر شده و به تبع آن می‌توانند از ساعات گران‌قیمت عمرشان بیشتر بهره‌مند شوند.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۳۲۸۶۰۰۸:۱۱:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
این کشور نیاز به افزایش تربیت پزشک ندارد. بلکه نیاز به مدیریت سیستم پزشکی کشور و تخصیص پزشک به صورت یکنواخت در کل کشور را دارد. نباید تمام پزشکان متخصص تنها در کلانشهرها مستقر باشند.
محمد۲۳۳۴۱۵۸۲۳:۰۵:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
موافقم
ناشناس۲۳۳۵۲۴۶۱۶:۵۹:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۲۲
مخالفم فقط پزشکهای متخصص مخالفند مردم موافق افزایش پزشکند
ناشناس۲۳۳۲۸۶۵۰۸:۱۲:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مشکل کشور آموزش پزشکان نیست. مشکل کشور فرار پزشکان از کشور است. طبق آمار ها فقط در سال جاری بیش از 3000 پزشک از ایران مهاجرت کردن. در ضمن اعزام پزشک مازاد به خارج موجب ارز آوری برای کشور نمیشه. هر کی مهاجرت کنه خارج پولش رو برای خودش نگه می داره
ناشناس۲۳۳۲۸۶۹۰۸:۱۴:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تربیت پزشک نیاز به بودجه، استاد مجرب و امکانات دانشگاهی و بیمارستانی دارد. تا اینها مهیا نباشد، افزایش تعداد دانشجویان پزشکی منجر به تربیت پزشکان بی سوادت از این خواهد شد که جان مردم را در دست خواهند گرفت.
ناشناس۲۳۳۳۶۲۲۱۶:۱۱:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
الانم هم پزشک کم سواد زیاد داریم. رتبه خوب در کنکور الزاما ملاک نیست. در ضمن مانند بیشتر کشورهای پیشرفته می توان پزشک را به طور ناپیوسته از بین فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های علوم تجربی مانند زیست و شیمی و ... گرفت.
ناشناس۲۳۳۳۹۱۸۲۰:۰۰:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
علت پزشکای کم سواد الان سهمیه های مختلفه شورای عالی انتقلاب فرهنگی اگه دنبال عدالت بود با حذف سهمیه هیات علمی مخالفت نمیکرد برین به سهمیه ها اعتراض کنین اگه دلسوز هستین
ناشناس۲۳۳۲۸۷۳۰۸:۱۶:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
اگر نظام سهمیه بندی ملغی شده و افراد تنها بر اساس دانش و هوش خود در دانشگاه پذیرفته شوند، کل مشکلات پزشکی کشور حل خواهد شد. یک پزشک حاذق و دانا بهتر و مفید تر است تا 1000 پزشک بی سواد.
ناشناس۲۳۳۳۵۹۰۱۵:۵۲:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
خوب نوبت اون پزشک دانا کمتر از یکسال انتظار گیر نمیاد.
مریم۲۳۳۳۶۵۰۱۶:۲۴:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
قربون دهنت واقعاحرف حساب وشمازدی
ناشناس۲۳۳۲۸۷۷۰۸:۱۸:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ظاهراً عده ای عزم خود را جزم کرده اند تا همان کاری که با صنعت خودروسازی این کشور کردند، با رشته پزشکی کنند: تولید انبوه پزشکان بی سواد در مقیاس بالا!
ناشناس۲۳۳۳۴۲۶۱۴:۱۳:۵۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
اتفاقا نویسنده حرف دل اکثر مردم را زده که لازم است مورد تقدیر قرار گیرد با این نوشته عالی
ناشناس۲۳۳۳۴۵۷۱۴:۳۳:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تولید انبوه نمیخوایم فقط اندازه کشورهای جنگ زده و بدبخت خاورمیانه و آفریقا سرانه پزشک داشته باشیم کافیه ، چون الان کمتر داریم یا اینم به شما برمیخوره؟!
ناشناس۲۳۳۳۵۱۰۱۵:۱۰:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بنده خدا، پزشک بی سواد با تشخیص و تجویز داروی اشتباه مشکلاتت را بیشتر می کند.
سعید۲۳۳۴۴۱۲۰۸:۲۷:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۲
خب یخورده ازاون حقوقتواختصاص بده به پرورش پزشکه باسواد،انقدبودجه روچاپیدین که برای تربیت پزشکه باسوادپولی نمونده
ناشناس۲۳۳۵۲۴۹۱۷:۰۰:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۲
افزایش پزشک به معنی تربیت پزشک بیسواد نیست بلکه در رقابت پزشک ضعیف حذف می شود لذا نویسنده مطلب درستی نوشته
ناشناس۲۳۳۲۸۸۱۰۸:۲۱:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
باید قانون پزشکان سهمیه ای را مکلف کند تا در هر جایی از کشور که نیاز باشد، خدمت کنند. پزشکان سهمیه ای با رانت تحصیل می کنند و با رانت هم در هر جا که دلشان خواست مطب می زنند.
ناشناس۲۳۳۴۳۵۸۰۷:۳۳:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۲۲
بنظرم اشکال این پزشکان سهمیه ای به این ا
ناشناس۲۳۳۲۸۸۲۰۸:۲۲:۰۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
خنده دار بود
ناشناس۲۳۳۳۷۶۰۱۷:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بر عکس گریه اور بر ای کسانیاست که با یک تخصص ده برابر یک کارمند دکتری درامد دارند
ناشناس۲۳۳۲۸۸۴۰۸:۲۵:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
کیفیت پزشک مهم است و نه کمیت آن. پزشک کاربلد با یک بار ویزیت پی به علت بیماری برده و با یک نسخه آن را رفع می کند. پزشک بی سواد با تجویز انواع و اقسام آزمایش و تصویربرداری ضمن گذاشتن خرج بر روی دست بیمار و کشور به علت بیماری پی نبرده و مریض ناچاراً باید پیش پزشک دیگری برود.
رضا۲۳۳۲۸۸۶۰۸:۲۶:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بسیارعالی
ناشناس۲۳۳۲۹۰۳۰۸:۴۹:۵۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
برید سهمیه ای و بدون کنکور پذيرش کنید بعد به نور چشمی ها پست های نون و آبدار بدید بقیه را هم ول کنيد به امان خدا
سید احمدمیرمجیدی۲۳۳۲۹۷۹۰۹:۴۰:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
با افزایش ظرفیت پزشکی نگران کیفیت نباشد، زیرا اصلی است که بیان می کند، افزایش کمیت، کیفیت را پخش دنبال دارد.
ناشناس۲۳۳۳۰۳۲۱۰:۱۵:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مصداق بارز ساده انگاری و نگاه غیر کارشناسی بود. حتی با فرض انجام همه کارهای پیشنهاد شده حداقل 6 سال بعد اولین پزشک وارد بازار کار کشور می شود.
ناشناس۲۳۳۳۰۶۰۱۰:۳۰:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
پزشک با سوبسید تولید و رایگان تقدیم کشورهای دیگر کنیم. مثل همه زمینه های دیگر.
استاد دانشگاه۲۳۳۳۰۷۰۱۰:۳۶:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
چرا دندانپزشک بابت یک ساعت کار 1 میلیون و پانصد هزار تومان میگیرد؟کدام شغل درآمد یک ساعتش بالای 200 هزار تومان است که دندانپزشکان 7 برابر این رقم را می گیرند؟قطعا با افزایش ظرفیت دستمزدها کاهش پیدا می کند.
ناشناس۲۳۳۳۳۹۹۱۴:۰۱:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تو هم اگر می توانی برو دندانپزشک شو. باید سهمیه داشته باشی یا سواد بالا.
محمد۲۳۳۳۶۸۱۱۶:۳۴:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
عزیزم خیلی ها نخبه بودند ۲۰ سال قبل خیلی نخبه تر از شما پزشکان و دندانپزشکان منتها جوان بودند و درک نمی‌ کردند که پزشکی تو انحصاره و نونش تو روغن
ناشناس۲۳۳۴۱۶۰۲۳:۰۷:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
دندانپزسکی علمی توش نیست یک فنه مثل مکانیکی همون فوق دیپلم و لسانس هم جواب میده
ناشناس۲۳۳۳۰۷۳۱۰:۴۰:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بنده در ایلام زندگی می کنم، متخصص پوست نوبت دو ماه آینده می دهد، فوق تخصص ریه نوبت یک ماه آینده، فوق غدد نوبت هفته آینده؛ جراح ستون فقرات نوبت ده روز آینده ... تا کی باید این وضعیت ادامه داشته باشد؟
نسترن۲۳۳۳۷۱۹۱۶:۵۲:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تو کانادا اکثرمتخصص ها زیر دو ماه نوبت ندارن. ویزیت شون هم دویست دلاره
ناشناس۲۳۳۳۰۷۹۱۰:۴۴:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
در شرایط فعلی ، جذب و آموزش فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی موجود در دوره های خاص، سریعترین و بهترین راهکار برای تربیت پزشک است .
عامر۲۳۳۳۰۸۱۱۰:۴۵:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
جالبه مرکز بهداشت هویزه چند ماه است که آگهی استخدام پزشک عمومی مقیم میزند و ماهیانه 17 تومن پرداخت می کند اما هنوز کسی نرفته. لابد جاهای دیگر بیشتر درآمد دارند.
ناشناس۲۳۳۳۰۸۸۱۰:۴۸:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تا زمانی که درامد پزشکان متناسب با شغل های دیگه نشه مشکل کنکور هم حل نمیشه و صف تجربی روز به روز بیشتر میشه
ناشناس۲۳۳۳۱۱۰۱۱:۰۲:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
خیلی بامزه بود کشور البته همینجوری اداره میشه
ناشناس۲۳۳۳۱۲۱۱۱:۰۸:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
سایت الف از قدیم الایام دشمنی و کینه خاصی با پزشکا داره ایتقدر زور نزنین تو سالهای اخیر درامد اکثر پزشکا شده در خد کارمندای عالی رتبه اون چند درصد لاکچریها هم تو هر شغلی هستن هر چقدر هم شما خودتو بکشی اونا یی که مطبشون تا صبح کار میکنه هستن..و خواهند بود..
ناشناس۲۳۳۳۴۱۲۱۴:۰۵:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
چرا شما انتقاد پذیر نیستید افراد با انتقاد رشد میکنند
ناشناس۲۳۳۳۱۲۴۱۱:۱۱:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
در شرق کشور برای سونوگرافی باید روزها منتظر بود.
فرشاد۲۳۳۳۸۸۹۱۹:۲۳:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
در شرق کشور آب و برق و گاز ندارند بعد انتظار داری بدون دستگاه سونو هم رادیلوژیست اونجا چه کار بکنه
ناشناس۲۳۳۳۱۴۸۱۱:۲۳:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بهترین راه حل توسعه بیمارستان ها و ارائه خدمات ارزانتر و در نتیجه کاهش مراجعه به مطب است.
جواد۲۳۳۳۲۱۴۱۲:۰۲:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
دقیقامطالب بالادرست است
ناشناس۲۳۳۳۲۱۷۱۲:۰۳:۵۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
در تمام دنیا پزشکی یه شغل عادیه و مثل تمام شغل های دیگه باهاش برخورد میشه، هم از نظر درآمد و هم موقعیت اجتماعی و هم متقاضیان تحصیل، متاسفانه به خاطر انحصار پزشکی در ایران این رشته لوکس شده.
ناشناس۲۳۳۳۳۷۷۱۳:۴۷:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
نخیر همه جای دنیا و در همه جای تاریخ پزشک شان و منزلت داشته نه به خاطر درآمد بلکه به خاطر تقدس طبابت،حالا اینکه به زور بخوان پزشکی رو پایین بیارن بدونن که خودشون بالا نمیرن .
ناشناس۲۳۳۳۷۶۵۱۷:۳۱:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
من اشنایم در ترکیه است اونجا پزشکان مانند کارمندان درامد دارند و انحصار وجود ندارد ولی در ایران انحصار در پزشکی سبب شده پزشکان ده ها برابر پرستاران درامد داشته باشند که این ظلم لازم است برطرف شود
ناشناس۲۳۳۳۹۷۷۲۰:۵۲:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
بفرمائید شما کجای دنیا هستید؟
ناشناس۲۳۳۳۳۹۶۱۳:۵۹:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مشکل ما کمبود پزشک نیست مشکل ما اینه که فارغ التحصیلان پزشکی حاضر نیستند به مناطق محروم برند البته به غیر از استثنائاتی که با هزینه خودشون به مردم محروم کمک میکنند
ناشناس۲۳۳۳۵۱۱۱۵:۱۰:۵۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
البته حتی اهالی و ساکنین مناطق محروم هم پس از فراغت از تحصیل حاضر نیستند در شهر خودشون کار کنند. چه انتظاری از ساکنین سایر شهرها هست؟
ناشناس۲۳۳۳۴۰۷۱۴:۰۴:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
چرا ما که همیشه از اروپایی ها تقلید میکنیم در زمینه تربیت پزشکان از غربی ها تقلید نمی‌کنیم پزشکان در کشورهای اروپایی هرگز مجاز نیستند از حد معینی بیشتر بیمار قبول کنند تا تشخیص بیماری با مشکل مواجه نشود
بابک۲۳۳۴۰۳۱۲۱:۱۹:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
همین پزشکان اروپا دست کم ماهی ۸ هزار یورو حقوق میگیرن. حقوق یه پزشک متخصص در سیستم دولتی ماهانه حداکثر ۹ میلیونه یعنی حدود ۲۳۰ یورو
ناشناس۲۳۳۵۲۴۴۱۶:۵۸:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۲۲
در ایران پزشک متخصص نان می خرد سه هزار تومان ولی در کانادا باید برای یک نان سی هزار تومان بپردازد دیگر اینکه در انجا پزشکان تفاوت درامدشان با سایر تحصیلکرده های همتراز کم است ولی در ایران یک پزشک متخصص برابر پنجاه معلم در ماه درامد دارد انشالله خداوند به امثال این نویسنده عمر با عزت عنایت فرماید که حقایق را نوشت
ناشناس۲۳۳۴۲۱۳۰۰:۰۰:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۲۲
ببخشید شما از کجا می دونین؟؟ در حال حاضر تامین اجتماعی هم همینطور هست تعداد مشخصی بیمار قبول می کند
ناشناس۲۳۳۳۴۱۵۱۴:۰۸:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
الان هم کمبود پزشک نداریم.فقط مناطق محروم کمبود داریم ،که اگه امکانات وحقوق کافی فراهم شود خیلی از پزشکان تشویق میشن که به این مناطق خدمت کنن. رشته های مهندسی رو بی ارزش کردن حالا نوبت پزشکان رسیده.
ناشناس۲۳۳۳۴۳۸۱۴:۲۲:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
درود بر سایت وزین الف که با نشر نوشته های عالی از افراد دلسوز مملکت کمک می کند بساط انحصار و رانتخواری در کشور به حداقل برسد و تشکر از نویسنده که حرف دل من تکنسین اتاق عمل را زد و راهکاری داد تا ما هم مورد استثمار پزشکان متخصص واقع نشویم و به فکر ما و رزیدنتها هم بود
ناشناس۲۳۳۳۵۲۹۱۵:۱۹:۴۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مافیای پزشکی جلوی همه چی را گرفته، شما یک الف زرد نامه که سهله. تضاد منافع یعنی شبی ۱۵۰ نفر رو ویزیت کنی. تمام
ناشناس۲۳۳۳۵۵۵۱۵:۳۱:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ظرفیتها چند برابر شود که سرانه پزشک بالا رود برا ما زشته این سرانه پایین
ناشناس۲۳۳۳۵۵۹۱۵:۳۲:۵۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
یکی از دلایل شکست طرح پزشک خانواده همین کمبود پزشک در نقاط مختلف کشور بود. در واقع هم کمبود پزشک داریم و هم توزیع جغرافیایی پزشکان بالاخص پزشکان متخصص بسیار ناعادلانه است.
ناشناس۲۳۳۳۵۶۱۱۵:۳۳:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
قدری آزادی اجتماعی و عقیدتی و همچنین عدالت اجتماعی در این مملکت باشد هیچ کس جایی نمی‌رود . اغلب متخصصین مهاجرت میکنند. مشکل این است .
ناشناس۲۳۳۳۶۸۴۱۶:۳۵:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
توزیع مناسب پزشک در کشور. دادن حقوق مکفی در خارج از کلانشهر ها.
ناشناس۲۳۳۳۷۳۸۱۷:۰۵:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
همین فرمون پیش بریم طب سنتی جای علوم تجربی پزشکی را میگیره.
ف.خ۲۳۳۳۸۲۹۱۸:۲۹:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۲۱
این عکس از کدام دانشکده است که این تعداد دانشجوی پسر دارد؟ اکثر دانشجویان پزشکی دختر هستند.
حسن۲۳۳۳۸۸۱۱۹:۱۸:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
شیر مادر نان پدر حلالت کسی که این مطلب رو نوشتی. اگر رانت ازین رشته برداشته بشه به نفع همه است حتی پزشکان
بابک (پزشک متخصص)۲۳۳۴۰۲۱۲۱:۱۵:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
نویسنده این مطلب هیچ درکی از مشکلات بهداشت و درمان و همچنین مشکلات پزشکان نداره. دیدگاه امثال ایشون مملکت ما رو به فلاکت کشونده. متاسفانه امورات کشور دست اینها افتاده و تصمیمات و قضاوت های کیلویی در همه زمینه‌ها وضع ما رو روز به روز بدتر میکنه.
ناشناس۲۳۳۵۲۳۳۱۶:۵۰:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲۲
اتفاقا چون به انحصار پزشکان و درامد زیاد انان به نسبت سایر تحصیلکرده ها اشاره کرده پزشکان باهاش مخالفند و مردم راضیند من تشکر می کنم از نویسنده و سایت الف
ناشناس۲۳۳۴۰۵۷۲۱:۳۳:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
نویسنده این متن نشان داد که به مسائل پزشکی آگاهی ندارد مطالبی را از جاهای مختلف خوانده و به سایت ارائه کرده.خیلی بچه گانه و ساده لوحانه
ناشناس۲۳۳۵۲۳۹۱۶:۵۴:۰۹ ۱۴۰۰/۹/۲۲
برعکس درود بر نویسنده که به تکنسینهای اتاق عمل و پرستاران اشاره کرده تا انها هم متخصص شوند و نگذارند پزشکان متخصص به دلیل انحصار و تعارض منافع فقط به فکر خودشان باشند
ابب۲۳۳۴۱۳۷۲۲:۴۸:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
افزایش لازم‌نیست والا به خدا اکثر مطب ها روزی دو سه بیمار ن ندارند
ناشناس۲۳۳۶۱۸۲۱۱:۱۹:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۲۳
ادرس این مطب ها رو بدید ما هم بریم همونجا ها . والا تو شهر ما که باید به اسمان و ریسمان متوسل بشی تا در بخش خصوصی یا دولتی بتونی ویزیت بشی .
ناشناس۲۳۳۴۱۸۶۲۳:۲۷:۱۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مشکل عدم مدیریت درست در کشور است . همین نظرات دیمی و آبکی بی اساس کشور را نابود کرده است وگرنه مشکل کمبود نیست
ناشناس۲۳۳۴۲۱۸۰۰:۰۴:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۲۲
اگه تعداد قبولی های رشته ی پزشکی را در دانشگاه افزایش بدن قطعا خیلی از دانش آموز ها دیگه مجبور به انتخاب رشته ی تجربی نیستن و فقط تعداد کمی از اون ها به این رشته روی می آورندو اینکه باید به بقیه ی رشته های دیگه هم بها داد
ناشناس۲۳۳۴۲۸۱۰۱:۱۶:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۲۲
باید ظرف پزشکی بره بالا هم برای کشور خوب هست هم برای مردم هم برای جوانان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین