شبیخون سازمان لیگ فوتبال برای حفظ سنگر تبلیغات محیطی!

گروه ورزشی الف،   4000916006

سازمان لیگ فوتبال در ساعات پایانی دیشب (دوشنبه) با انتشار چند مصاحبه از سوی مدیران باشگاه‌های پدیده، فجر و نفت مسجد سلیمان به اجرای تبلیغات محیطی توسط این سازمان تاکید کرد.

شبیخون سازمان لیگ فوتبال برای حفظ سنگر تبلیغات محیطی!

 به گزارش ایسنا، تقابل باشگاه استقلال و سازمان لیگ فوتبال روز شنبه، درست چند ساعت قبل از شروع داربی ۹۷ با ورود وزیر ورزش و جوانان به ماجرا و سپردن حق تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی آبی‌ها به این باشگاه فیصله پیدا کرد. در همین راستا پرسپولیسی‌ها هم که تا آن روز پشت سازمان لیگ ایستاده بودند، مانند استقلال، تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی‌شان را در اختیار گرفتند.

با این حال به نظر می‌رسد سپردن حق تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس برای سازمان لیگ به این راحتی‌ها قابل هضم نبوده است چرا که در ساعات پایانی دیشب (دوشنبه) سایت رسمی سازمان لیگ اقدام به انتشار مصاحبه‌هایی با مدیران دیگر باشگاه‌های لیگ برتری کرد که در این مصاحبه‌ها به اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه توسط سازمان لیگ تاکید شده است. تاکنون مصاحبه‌های مدیران باشگاه‌های نفت مسجد سلیمان، پدیده و فجر سپاسی منتشر شده و احتمالا این رویه امروز (سه‌شنبه) هم ادامه داشته باشد.

اگر فردی با وزیر ورزش ارتباط داشت نباید همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد

بر این اساس، رسول فلاح، مدیرعامل باشگاه فجرشهید سپاسی تصریح کرد: در جلسه ای که مدیران عامل باشگاه‌ها با روسای فدراسیون و سازمان لیگ داشتند گفتم که هر سازمانی باید یک رئیس داشته باشد و هر باشگاهی هم باید یک مدیرعامل داشته باشد و نباید اینگونه باشد که وقتی بنده به هر دلیلی در سازمان یا باشگاهم حضور نداشتم موضع گیری کنم و بخواهم قواعد و اصول را برهم بزنم. ۸۰ درصد باشگاه‌های ما دولتی هستند و از بیت المال ارتزاق می‌کنند. بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که سر پل صراط بتوانیم جوابگو باشیم. در حال حاضر شاید فقط ۳ تیم تراکتور تبریز، نساجی مازندران و پدیده مشهد به معنای واقعی خصوصی هستند و بقیه باشگاه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم از بیت المال ارتزاق می‌کنند بنابراین مدیران باشگاه‌ها باید در محیطی دوستانه و پشت درهای بسته بنشینند و مشکلات را حل و فصل کنند و هر مدیری هم که طرح و ایده بهتری برای درآمدزایی دارد باید براساس قوانین و مقررات به مجمع سازمان لیگ ارایه بدهد. کشاندن مشکلات به سطح رسانه‌ها ناپسند است. باشگاه فجرشهید سپاسی و چند باشگاه دیگر لیگ برتری از اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه حمایت می‌کنند و همه چیز باید براساس ضوابط و مصوبه‌ها و آئین‌نامه های تعیین شده پیش برود نه اینکه اگر فردی با وزیر ورزش ارتباط داشت بخواهد همه چیز را تحت تاثیر قرار بدهد.

فلاح ادامه داد: سازمان لیگ بر مدار قانون حرکت می‌کند و در زمینه مسایل مالی هم بسیار شفاف است. همین چند روز پیش نماینده حقوقی و مالی باشگاه در سازمان لیگ حاضر شد و تمام گزارش های مالی را دریافت کرد. حساب و کتاب سازمان لیگ مشخص و روشن است. باشگاه فجرشهید سپاسی به طور کامل از سازمان لیگ حمایت می‌کند و خواهان ادامه روند تبلیغات محیطی براساس همین منوال هستیم. قطعا هیچ فرد و سازمانی بدون ایراد نیست اما ادامه این مسیر قانونی به سود همه باشگاه ها به ویژه باشگاه‌های کوچکتر  و رشد وپویایی فوتبال باشگاهی است. اینکه شرکت توسعه و تجهیز بیاید و بگوید تبلیغات باید به آنها برسد هم عجیب است زیرا این شرکت از ورزشگاه ها و اماکن ورزشی اجاره می‌گیرد.

تغییر سیستم یکپارچه تبلیغات محیطی ارزش ریسک ندارد

اسماعیل حیدرپور، قائم مقام باشگاه شهرخودرو هم اظهار کرد: اگر باشگاه ها بخصوص باشگاه های بخش خصوصی بخواهند خودشان به صورت مستقیم با شرکت تبلیغاتی قراردادی امضا کنند ممکن است آن شرکت به تعهدات مالی خود عمل نکند و باشگاه ها نیز به صورت تک تک شاید نتوانند تضامین مالی لازم را از این شرکت ها اخذ کنند. از سویی دیگر باید ۳۰ درصد از درآمد این تبلیغات محیطی به فدراسیون و سازمان لیگ اختصاص پیدا کند، ۳۰ درصد به شرکت تبلیغاتی و ۱۰ درصد هم به ورزشگاه ها پرداخت شود. یعنی هر باشگاه فقط ۳۰ درصد از درآمد تبلیغاتی نصیب خودش می شود و این رقم اصلا ارزش ریسک برای تغییر سیستم یکپارچه تبلیغات محیطی را ندارد . باشگاه ما نیز از این سیستم یکپارچه و زیر نظر سازمان لیگ حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، البته قطعا اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه به نفع باشگاه‌های کم هوادارتر است چرا که برندها ترجیح می‌دهند با باشگاه‌های پرهوادارتری مثل استقلال و پرسپولیس همکاری کنند. به همین دلیل در صورت سپرده شدن تبلیغات محیطی به خود باشگاه‌ها، ممکن است سر خیلی از باشگاه‌های کم هوادار بی کلاه بماند.

در هر صورت این اقدام شبانه سازمان لیگ، قابل توجه است و نشان می‌دهد که مدیران این سازمان از اتفاقات پیش آمده در روزهای گذشته راضی نیستند و می‌خواهند به نوعی از کارنامه و فعالیتشان در مقوله تبلیغات محیطی دفاع کنند.

یکتانتتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. پاسگاه مرزی ایران زیر برف مدفون شد

      2. گزارشی از آمار مهاجرت ایرانیان و سایر کشورهای جهان که باید بدانید

      3. حسن روحانی در لباس سربازی در سال ۱۳۵۰

      4. چشمه‌ای غیرعادی در کوه‌های افغانستان

      5. مدعیان از راه رسیده در صف اول!

      6. علی عسکری: کار در هلدینگ، جهاد فی سبیل الله است

      7. ارابه های مرگ همچنان می تازند

      8. ارتفاع پست !

      9. منشاء صدای انفجار شب گذشته چه بوده است؟

      10. اگر توافق شود چه می شود؟ / آیا « بهار اقتصادی» در راه است؟

      11. مدرن دیپلماسی: چرا اسرائیل نمی تواند به ایران حمله کند؟!

      12. آمریکا از بیم موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به سلاح لیزری متوسل می‌شود

      13. درباره چندچهره‌گی برخی منتقدان نظام

      14. ردپای چهار عضو دولت روحانی در رانت و فساد شرکت دخانیات/حجم فساد آنقدر زیاد است که با آب دریای کاسپین هم پاک نمی شود

      15. آب در دل کویر تکان خورد

      16. گفت و شنود کیهان؛ از ظریف بپرسید!

      17. برخورد قاطع قضایی با خودروسازان در صورت محرز شدن عدم کارکرد درست ایربگ

      18. اظهارات جدید «الهام علی‌اف» که به مذاق روسیه خوش نخواهد آمد

      19. اشتباهات عراقچی در آخرین دور مذاکرات وین/ روایت ولایتی از جلسه با رئیسی درباره سفر روسیه/ دست خالی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس/ انتقاد دوباره پلیس از خودروسازان

      20. پاسخ وزیر نفت به ادعای همتی/ امیدواری صالح‌آبادی به بهبود وضعیت اقتصادی در سال آینده/ کرباسچی از کارگزاران کنار گذاشته شد؟

      21. زندگی یک مادر دهه شصتی با ۹ فرزند

      22. پلیس و «زرنگ‌بازی»های ما !

      23. آقای زیبا کلام کدام نژاد پرستی ؟

      24. نظر رهبر انقلاب‌ در مورد قرارداد ۲۵ ساله‌ با چین

      25. میوه های صادراتی مشکلی نداشت، مشکل ما سموم تقلبی در بازار است

      ابر آروان

      آخرین عناوین

      بلیط هواپیما