اعتراف عطریانفر درباره رای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری/ تاکید آیت‌الله جنتی درباره نقش مردم در نظام/ واکنش رئیس دفتر رئیسی به انتقاد از انتصابات فامیلی

گروه سیاسی الف،   4000914104 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اعتراف عطریانفر درباره رای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری/ تاکید آیت‌الله جنتی درباره نقش مردم در نظام/ واکنش رئیس دفتر رئیسی به انتقاد از انتصابات فامیلی

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۱۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته در ۹ استان کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، قزوین، بوشهر، ایلام، قم، کرمانشاه، البرز و مازندران، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی، گزارش نشده است.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۵۸ میلیون و ۹۴ هزار و ۱۶۹ نفر دُز اول، ۴۸ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۹۱ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۱۱ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۷۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۸۸ هزار و ۶۱۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

فراخوان افراد بالای ۴۰ سال برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا

به گزارش ایسنا، دکتر محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، گفت: مطالعات نشان داده است که افراد بویژه کسانی که واکسن با پلتفرم غیرفعال نظیر سینوفارم، برکت و بهارات تزریق کرده بودند، ممکن است بعد از مدت زمانی سطح ایمنی بدن‌شان افت کند و لازم باشد دز سومی هم تزریق کنند.

وی افزود: ابتدا گروه سنی بالای ۶۰ سال اعلام شد و با توجه به اینکه پیشرفت برنامه هدف ما است الان همه افراد بالای ۴۰ سالی که در نوبت اول و دوم یکی از واکسن‌های نام برده شده را تزریق کرده باشند و ۳ ماه از تزریق دز دوم گذشته باشد را دعوت می‌کنیم مراجعه کنند و نوبت سوم را تزریق کنند.

او اظهار کرد: افراد بالای ۶۰ سالی که واکسن اسپوتنیک و یا آسترازنکا تزریق کرده باشند و شش ماه از نوبت دوم‌شان گذشته باشد، مشمول برنامه دریافت واکسن یادآور می‌شوند. 

بیشتر بخوانید:

اومیکرون در کمین کودکان/ ابتلای ۳ نفر از فرزندان اعضای سفارت

وضعیت بستری و فوتی استان‌ها در هفته ۹۳ اپیدمی کرونا

***

اعتراف عطریانفر درباره رای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری

حزب کارگزاران سازندگی از احزاب اصلاح طلبی بود که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از عبدالناصر همتی حمایت کرد و در نهایت هم شکست را پذیرا شد. این موضوع باعث شده برخی اصلاح طلبان، از رفتار انتخاباتی این حزب انتقاد کرده و بعضا ایشان را به کمپین‌بازی متهم کنند.

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران در پاسخ به این انتقادات به اعتماد گفت: «واقعيت اين است كه ما از ابتداي ورود به بحث انتخابات رياست‌جمهوري 1400 با دو ديدگاه متفاوت وارد بحث شديم و اين دو ديدگاه متفاوت در تدابير اقتضايي اعضا و احزاب جبهه دوم خرداد تاثير داشت.

اين دو ديدگاه همواره حضورشان را در فعاليت‌هاي انتخاباتي و رقابت‌هاي سياسي به پيروزي قطعي معطوف مي‌كنند و تنها به شرطي قائل به مشاركت در انتخابات هستند كه اميد پيروزي بسيار بالايي داشته باشند.

اين ديدگاه نزد بسياري احزاب اصلاح‌طلب مقبول نبود. به اين معنا كه اگر قرار بر اين بود كه چنين نگاهي ملاك عمل باشد، پيشاپيش روشن بود كه ما در انتخابات 1400 امكان رقابتي تنگاتنگ با نيروهاي اصلي جريان رقيب را نداشتيم.

از نظر بنده و بسياري از دوستان واقع‌بين تنها گزينه‌اي كه احتمال پيروزي او، آن‌هم در صورت رسيدن به مرحله دوم مطرح است، آقاي ظريف بود. حتي اين احتمال را نسبت‌ به پيروزي دومرحله‌اي دوست ارزشمندمان آقاي جهانگيري متصور نبوديم و متعاقبا ديگر افرادي كه وارد گود كانديداتوري شده بودند نيز به همين ترتيب به نظر ما شانسي نداشتند.

حال اگر قرار بر اين باشد كه نظريه كساني كه مدعي چنين ديدگاهي بودند كه تنها زماني بايد وارد رقابت انتخاباتي شويم كه پيروزي‌مان قرين به تحقق باشد، به هيچ عنوان نبايد وارد گود انتخابات مي‌شديم؛ به‌خصوص آنكه آقاي ظريف هم پيشاپيش خود را از اين مسووليت معاف كرد و حاضر به ورود به رقابت انتخابات نشد؛ لذا اگر قائل به اين ديدگاه بوديم، اصلاح‌طلبان همگي بايد خود را از حضور در صحنه انتخابات معاف مي‌كردند.

به نظرم اين نظريه تماميت‌خواهي كه توقع پيروزي در هر شرايطي را دارد، نظريه‌اي محكوم به شكست است. در كشورهايي كه دموكراسي كاملا نهادينه شده و رقابت‌ها كاملا معنادار و مشروع است، به دفعات ديده‌ايم كه حزبي به‌رغم آنكه احتمال پيروزي خود را ناچيز مي‌داند، وارد گود رقابت شده و با تمام قدرت در انتخابات شركت مي‌كند. اگر يك جريان سياسي صرفا زماني خود را در مظان انتخاب شهروندان قرار دهد، مرتكب نوعي عافيت‌طلبي و خودخواهي است. 

اگر شوراي نگهبان تصميم مي‌گرفت همه كانديداهاي جبهه اصلاحات ازجمله آقايان جهانگيري، پزشكيان، شريعتمداري و ديگران را تاييد مي‌كرد، باز احتمال پيروزي ما بسيار اندك بود و شخصا معتقد بودم كه در هيچ شرايطي به پيروزي نخواهيم رسيد.

حال اگر اين اتفاق مي‌افتاد و كانديداهايي كه اشاره شد، امكان حضور در صحنه را مي‌يافتند اما شكست مي‌خورديم، آيا باز دوستان چنين ديدگاهي را مطرح مي‌كردند؟ بعيد مي‌دانم!

بنابراين فارغ از اينكه انتخابات با چه كم و كيفي برگزار مي‌شود، توان ما در جلب آراي مردم و پيروزي در انتخابات تا چه ميزان است و در عرصه تبادل‌ قدرت از چه تواني برخورداريم، ابتدا بايد از اين جهت تكليف‌مان را با امر سياست‌ورزي روشن كنيم كه نگاه‌مان به رقابت سياسي و انتخاباتي چيست. متاسفانه ما همواره فكر كرديم بايد روي اسب برنده شرط‌بندي كنيم؛ حال آنكه اين امكان در عرصه سياست به‌ ندرت پيش مي‌آيد.»

***

تاکید آیت‌الله جنتی درباره نقش مردم در نظام

به گزارش فارس، آیت‌الله احمد جنتی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این شورا از قدیمی‌ترین شوراهاست که از ابتدای انقلاب شکل گرفته است، گفت: بنا بود فقط یک صدا از این نهاد بیرون بیاید، «هماهنگی تبلیغات اسلامی» یعنی از صدا و سیما تا سایر نهاد‌ها و رسانه‌ها همه یک حرف بزنند و شاهد اختلاف نباشیم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه تا حدود زیادی تلاش‌ها در این زمینه موفقیت آمیز بوده است، ادامه داد: سعی ما بر این بوده که این شورا مردمی باشد. انقلاب اسلامی انقلابی مردمی است و باید تا آخر مردمی بماند.

وی با بیان اینکه تا مردم هستند، قدرت هست گفت: تا پشتوانه مردم وجود دارد قوت بسیار است؛ بنابراین سعی بر این بوده که مسیری مردمی پیش گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه دنیا هم روی مردمی بودن انقلاب اسلامی حساب می‌کند، ادامه داد: تلاش بر این بوده است که قضاوت جهانی بر مبنای مردمی بودن نظام باشد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: مردمی بودن افتخاری برای ما و نظام است که باید همینطور باقی بماند. باید مراقب باشیم که همیشه وحدت کلمه بر مملکت حاکم باشد. باید زیر لوای مقام معظم رهبری مسیر خود را ادامه بدهیم.

وی افزود: ما نمی‌توانیم هیچ کجا از مردم کنار بکشیم، نمی‌شود که مردم کنار بکشند، اگر این‌ها اتفاق بیفتد آثار و مفهوم بدی خواهد داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: به دنیا ثابت شده اینکه می‌گویند نظام مردمی است، شعار نیست و درست است. از مردم خاضعانه تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم لطف خود را شامل حال مردم کند که از ابتدای پیروزی انقلاب امتحان خود را در شرایط مختلف به خوبی پس داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم از اول انقلاب اسلامی همه جا حضور داشته اند و امام و رهبر را انتخاب کردند، اضافه کرد: این روحیه مردمی از دیرباز بوده است و بعد از این هم باقی خواهد بود.

***

تیم مذاکره‌کننده به پیوست رسانه‌ای مذاکرات توجه کند

فرهیختگان نوشت: «بررسی و جمع‌بندی اخبار منعکس‌شده این دور از مذاکرات و تحلیل و حاشیه‌های آن حاکی از این است که بخش اعظم آنچه تحت‌عناوین اخبار مذاکرات به داخل کشور منعکس شد، توسط رسانه‌های بیگانه ساخته و پرداخته شد و رسانه‌های داخلی به‌علت عدم دسترسی به مذاکره‌کنندگان یا محتوای مذاکرات، عملا از قافله مرجعیت خبری عقب افتادند. از طرفی آنچه در این ایام به‌عنوان اخبار مذاکرات در رسانه‌های غربی بازتاب یافت نیز عمدتا «منتخب» و «هدفمند» بود و به‌ندرت به اخباری بر‌خوردیم که دقیق و مستند از محتوای مذاکرات بوده باشد...

موضوعی که در این بین نباید از آن غفلت کرد، بحث پیوست رسانه‌ای و عملیات روانی هیات گفت‌وگوکننده در این مذاکرات است. در ترکیب افراد حاضر در هیات کشورمان، تقریبا از تمامی خبرگان و کارشناسان ورزیده موضوعات مورد بحث حضور دارند اما غایب بزرگ این ترکیب را می‌توان کارشناسان رسانه‌ای و عملیات روانی قلمداد کرد...

اینک و در برهه‌ای که به گمان و ارزیابی بسیاری از کارشناسان امر، جمهوری اسلامی ایران با قدرت و برنامه‌ای کاملا مشخص و عملیاتی وارد مذاکرات شده و ازسویی انفعال و سردرگمی تروئیکای اروپایی و ضعف دیپلماسی ایالات‌متحده آمریکا، غرب را در موضعی منفعل قرار داده است، ضعف هیات مذاکره‌کننده کشور در امر رسانه و عدم اتخاذ برنامه‌ها و سیاست‌های مناسب رسانه‌ای و جهت‌دهی افکارعمومی ازسوی طرف ایرانی، باعث میدان دادن مجدد به دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان شده است تا از طریق خباثت و شیطنت‌های رسانه‌ای و انجام عملیات روانی، زمین بازی را به‌نفع خود عوض کرده و روند مذاکرات را با اختلال و بن‌بست مواجه کنند.»

بیشتر بخوانید:

مقام ارشد وزارت خارجه: ایران پیشنهاداتی عملگرایانه روی میز گذاشت/ متون پیشنهادی را پیش‌نویس‌های قابل مذاکره می‌دانیم

باقری کنی: ایران از خواسته‌هایش عقب‌نشینی نمی‌کند

***

واکنش رئیس دفتر رئیسی به انتقاد از انتصابات فامیلی

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور در یک برنامه تلویزیونی درباره خبررسانی هایی که در زمینه انتصابات خانوادگی در دولت انجام شده بود، گفت: این از ظلم ها و خطاهایی بود که برخی از افراد در حق این دولت انجام دادند و ذهنیت سازی غیر واقعی در جامعه انجام شد؛ بسیاری از افرادی که این ادعا را کردند همکاران به آن ها مراجعه کردند تا مصداق را بگویند اما هر کدام از مصادیقی را که گفتند خلاف واقع بود .

وی اضافه کرد: خواستند به اعتمادی که دولت در دل مردم ایجاد کرده است آسیب بزنند و شاید هم عامدانه بود؛ زمانی که دیدند در نظرسنجی های داخلی و بین المللی, این دولت و رئیس جمهور بعد از انتخابات, رشد فراینده محبوبیت های اجتماعی پیدا کرده است به داستان سرایی و ادعای انتصابات فامیلی پرداختند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: البته برخی افراد از جمله نمایندگان مجلس گفتند که می خواستند تذکر دهند تا دولت گرفتار این وضعیت نشود و دولت هم این تذکر را می پذیرد و تا کنون گرفتار این وضعیت نشدیم و گرفتار هم نخواهیم شد.

***

پنهانکاری وزارت نفت در ثبت حقوق کارکنان

به گزارش ایسنا، اعلام گزارش مربوط به ورود دستگاه‌های اجرایی به سامانه ثبت حقوق و مزایای کارکنان از ابتدای سال جاری تا آبان‌ماه حاکی از آن بود که در دستگاه‌های اصلی مربوط به قوه مجریه در بین ۱۸ وزارتخانه، بخش‌های ستادی ورود اطلاعات بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد داشته‌اند؛ به طوری که برخی مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت دادگستری،وزارت کشور، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد به طور ۱۰۰ درصد اطلاعات حقوقی را در سامانه وارد کرده‌اند.

این در حالی است که در سازمان‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌ها، میزان ورود اطلاعات عمدتا ۵۰ درصد و کمتر است.

اما در بین تمامی وزارتخانه‌ها، وزارت نفت هیچ‌گونه اطلاعاتی را در سامانه چه در بخش ستادی و چه در سازمان‌های وابسته و تابعه ثبت نکرده و میزان ورود اطلاعات آن در سال جاری صفر درصد ثبت شده است.

این در حالی است که در اواخر آبان‌ماه سازمان اداری و استخدامی دستگاه‌ها را مکلف به اجرای قانون برای ورود اطلاعات کرده و در همین راستا تاکید داشت که هرگونه پرداخت حقوق مشروط به ثبت اطلاعات است اما با توجه به عدم ورود دستگاه‌ها مهلت دو هفته‌ای تعیین کرده بود که با مهلت دو هفته‌ای یعنی تا ۱۵ آذرماه اطلاعات خود را تکمیل کنند.

این‌که در این مهلت تعیین شده ، دستگاه‌هایی مانند وزارت نفت ورود اطلاعات داشته‌اند یا خیر به طور رسمی اعلام نشده اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که همچنان اقدام جدی در این رابطه صورت نگرفته است.

***

کاهش تورم تولیدکننده/ ترمز تورم کشیده شده است؟

دنیای‌اقتصاد نوشت: نرخ تورم نقطه‌ای تولیدکننده در تابستان به میزان ۹/ ۵۸درصد رسید که نسبت به بهار کاهش ۱/ ۱۴ واحد درصدی را نشان می‌دهد. تورم تولیدکننده به‌عنوان تورم پیش‌نگر معرفی می‌شود؛ زیرا تغییرات در این شاخص با یک وقفه به تورم مصرف‌کننده منتقل می‌شود. به‌نظر می‌رسد که شرایط باثبات قیمت خرید واحدهای صنعتی در تابستان و همچنین تنظیم سیاست‌های پولی با عرضه اوراق سبب شد که روند صعودی این نرخ پس از ۴ فصل متوقف شود. البته به منظور تایید تداوم این روند کاهشی باید منتظر آمارهای پاییز بود.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اتخاذ سیاست‌های درست در حوزه پولی، تجاری و ارزی می‌تواند باعث فروکش کردن دمای تورم پیش‌نگر شود. از این رو شرایط باثبات در تابستان و کاهش انتظارات تورمی در پیش‌نگر منعکس شد. در نهایت اینکه مهم‌ترین موضوعی که به شرایط بی‌ثباتی در قیمت‌ها دامن زده، بحث توافق یا عدم‌توافق در مساله برجام است. از این رو هرگونه تعلل در تغییر سیاست‌گذاری در سه حوزه پولی، ارزی و تجاری می‌تواند شرایط بی‌‌‌ثباتی قیمت‌ها را تشدید و وضعیت تورم تولیدکننده را بحرانی‌تر از شرایط فعلی کند.

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۲۳۲۳۲۱۲۲۰:۳۹:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۱۴
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد ملی کردن تمامی ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی می باشد سند تحول قوه قضا با محوریت مشروعیت سنجی اموال و اجرای قانون اعاده اموال نامشروع هر چه سریعتر باید اجرایی گردد
ناشناس۲۳۲۴۲۰۵۱۰:۴۲:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
بر من که صبوحی زده ام خرقه حرام است ای مجلسیان امتیاز بگیر راه خرابات و رانت و رشوه کدام است
ناشناس۲۳۲۴۲۱۵۱۰:۴۶:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۱۵
مجلسیان چند سال است قانون از کجا آورده ای را تصویب کرده اند قوه قضاییه با ترک فعل انرا اجرایی نکرده است
ناشناس۲۳۲۴۲۳۱۱۰:۵۴:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
شبکه چهار سیما گاه فیلم‌های مبلغ سیاست کم فرزندی را نمایش می دهد. فیلم لیلا ساخته داریوش مهرجویی که در دهه 70 ساخته شده، هفته گذشته مجددا پخش شد!
ناشناس۲۳۲۴۲۳۳۱۰:۵۴:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
با کلاهبرداری‌ها و انحراف‌هایی که در سایت‌های همسریابی بوجود آمده باید گفت این سایت‌ها جز بدنامی آورده‌ای ندارند. مگر اعلام نشده که هیچ یک از این سایت‌ها قانونی نیستند؟ چرا دستگاه قضایی آن‌ها را تعطیل نمی‌کند؟
ناشناس۲۳۲۴۲۳۷۱۰:۵۶:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۱۵
از وزیر ارتباطات درخواست می‌کنیم جلوی تبلیغات پیامکی ناخوانده به تلفن‌های همراه مردم را بگیرد. واقعاً کلافه شدیم از این همه پیامک. فقط روزی 10 پیامک در مورد فروش ویلا و زمین در شمال دریافت می کنیم.
ناشناس۲۳۲۴۲۳۹۱۰:۵۶:۵۰ ۱۴۰۰/۹/۱۵
برخی از فروشگاهها برای تبلیغ محصولات خود جوایز دهها میلیون تومانی راه انداخته‌اند. نیاز است سازمان‌های نظارتی برای بررسی چگونگی تأمین این همه هزینه ورود پیدا کنند. چون در بدو امر به نظر می‌رسد غیر از کشیدن روی قیمت اجناس راه دیگری وجود ندارد.
ناشناس۲۳۲۴۲۴۰۱۰:۵۷:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۱۵
همانطوری که وزارت بهداشت بر روی اثرات سوء برخی داروها نظارت دقیق دارد و گرفتن مجوز داروخانه نیاز به تأیید سخت‌گیرانه دارد باید معاونت طب سنتی نیز در وزارت بهداشت تشکیل شود و بر داروهای گیاهی که این روزها بازارشان گرم است نظارت دقیق نماید تا هر کسی نسخه برای افراد نپیچد.
ناشناس۲۳۲۳۲۳۰۲۰:۵۰:۴۰ ۱۴۰۰/۹/۱۴
واقعا حداقل آشکار دروغ نگویید اینهمه تورم روانه چجور میگید ترمز تورم کشیده شد از مردم نه از خدا بترسید
ناشناس۲۳۲۴۲۰۹۱۰:۴۴:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۱۵
برنج در ابتدای دولت آقای رییسی ۴۰ هزار تومان هم اکنون ۶۳ هزار تومان بعد از ظهر معلوم نیست چند باشد
ناشناس۲۳۲۴۳۹۵۱۲:۱۹:۳۵ ۱۴۰۰/۹/۱۵
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان برنج 4 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود با برجام قیمت همه اقلام 10 برابر گران شد.
ناشناس۲۳۲۴۴۰۱۱۲:۲۳:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۱۵
اکنون بهترین برنج درجه یک ایرانی کیلویی 50 هزار تومان است گران نخرید.
ناشناس۲۳۲۴۲۴۴۱۰:۵۹:۴۹ ۱۴۰۰/۹/۱۵
قیمت برنج ایرانی در بعضی برندها به بالاتر از کیلویی 70 هزار تومان رسیده است.
ناشناس۲۳۲۴۳۹۸۱۲:۲۱:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۱۵
تورم 1000 درصدی که دولت روحانی ایجاد کرده در کمتر از یکسال قابل کنترل نیست خم رنگرزی که نیست !
ناشناس۲۳۲۴۲۵۲۱۱:۰۴:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
یعنی واقعا نمی فهمید منظورش سطح افزایش قیمت ها کمتر شده؟ یعنی اگر تا الان 10واحد افزایش می یافته از این به بعد 9 واحد افزایش می یابد
ناشناس۲۳۲۳۴۳۲۲۲:۵۲:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۱۴
هاشمی و خاتمی و روحانی به برادران شون پُست داده بودند و رکورددار انتصاب های فامیلی بودند.
ناشناس۲۳۲۳۴۳۵۲۲:۵۴:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۱۴
اصلاح طلبان و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و توسط همین مردم از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.
ناشناس۲۳۲۳۴۴۰۲۲:۵۵:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۱۴
حقوق های نجومی میراث شوم روحانی بود قبل از سال 92 حقوق نجومی نداشتیم.
ناشناس۲۳۲۳۴۴۳۲۲:۵۶:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۱۴
زیباکلام: رای 2/5 میلیونی همتی تیر خلاص به شقیقه اصلاح طلبان بود.
ناشناس۲۳۲۳۴۴۶۲۲:۵۷:۳۵ ۱۴۰۰/۹/۱۴
در دوران فلاکت بار روحانی مردم در به در بدنبال واکسن بودند اما حالا دولت در به در بدنبال واکسن نزده هاست.
ناشناس۲۳۲۴۳۹۹۱۲:۲۲:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید.
ناشناس۲۳۲۳۴۵۴۲۳:۰۰:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۱۴
امریکا و اروپا اگر نمی توانند در مورد لغو موثر تحریم ها و خارج نشدن مجدد از برجام تضمین بدهند باید قید برجام را بزنند.
ناشناس۲۳۲۴۳۶۴۱۲:۰۱:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۱۵
باید دو واحد درس در دانشگاه های جهان با عنوان درس عبرت سیاست ایران در 20 ساله اش تدریس شود که چطور در این مدت دنبال بتن ریزی و باج دادن بود در قبال گدایی که همیشه هم دشمنانش دبه می کردن ولی باز همان راه را می روند!
ناشناس۲۳۲۳۴۶۰۲۳:۰۳:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۱۴
در صورتی که دشمنان تحریمهای ظالمانه ضد ایرانی را لغو نکنند غنی سازی 90 درصدی در دستور کار ایران است.
ناشناس۲۳۲۳۴۶۶۲۳:۰۶:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۱۴
دولت روحانی کل 8 میلیارد دلار 4200 تومانی را در 5 ماه اول امسال خرج کرد و خزانه خالی تحویل داد.
ناشناس۲۳۲۳۴۷۵۲۳:۰۹:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۱۴
اصلاح طلبان در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند و نباید از مردم انتظار اعتماد داشته باشند.
ناشناس۲۳۲۳۵۱۷۲۳:۳۵:۵۹ ۱۴۰۰/۹/۱۴
با این تورم افسارگسیخته و فاجعه اقتصادی که روحانی ایجاد کرد اصلاح طلبان دیگه هیچ جایگاهی در اینده سیاسی کشور ندارند.
ناشناس۲۳۲۳۵۲۵۲۳:۴۰:۰۹ ۱۴۰۰/۹/۱۴
تورم کمرشکن که دولت روحانی بوجود اورده در کمتر از یکسال قابل مهار و کنترل نیست از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
ناشناس۲۳۲۳۷۷۶۰۵:۴۷:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵
۱۰۰۰ فامیل پدر این مملکت را درآورد!!!!
ناشناس۲۳۲۳۸۸۹۰۸:۰۰:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵
وزارت نفت نسبت به شفاف سازی حقوق و دستمزد کارکنانش شفاف سازی کند . مردم احساس آرامش کنند
ناشناس۲۳۲۴۱۳۱۱۰:۰۳:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
خواسته ایران لغو موثر و کامل تحریمهاست ایران هرگز از خواسته خود کوتاه نخواهد امد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین