خانه‌های نهضت ملی چه زمانی تحویل می‌شود؟

گروه اقتصادی الف،   4000914099

وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی کرده که تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن حداقل یک و نیم تا دو سال طول بکشد؛ همچنین به ساکنان شهر تهران که روش خودمالکی را انتخاب کنند وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت در بافت فرسوده و شهرهای اطراف پرداخت می‌شود که از طریق گروهی یا مشارکت با سازندگان اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

خانه‌های نهضت ملی چه زمانی تحویل می‌شود؟

به گزارش ایسنا، تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) ثبت نام کرده اند و مهلت نام‌نویسی که قبلا تا ۱۵ آذرماه اعلام شده بود تا پایان آذرماه تمدید شده است. در مجموع برای دو طرح نهضت ملی مسکن و پروژه اقدام ملی مسکن که با یکدیگر ادغام شده‌اند ۳.۶ میلیون نفر ثبت نام کرده‌اند و دولت قرار است ظرف چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی احداث کند. در نقاط کلانشهری، اغلب واحدها در اطراف کلانشهرها ساخته می‌شود اما ساکنان بافتهای فرسوده درون شهرها نیز می‌توانند از تسهیلات مصوب قانون جهش تولید و تامین مسکن استفاده کنند.

از مجموع چهار میلیون واحد قرار است حدود ۶۱۵ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود و به گفته حبیب‌الله طاهرخانی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ زمین احداث این تعداد واحد تامین شده و آماده آغاز عملیات اجرایی است. از تعداد مذکور ۱۹۱ هزار واحد در اطراف تهران شامل شهرهای جدید پرند، اعتمادیه، پردیس، فردوس، ایوانکی، خوارزمی و اندیشه ساخته خواهد شد.

درباره متراژ واحدها هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده اما گفته می‌شود قرار نیست همانند مسکن مهر، تمامی واحدها از یک مساحت مشخص برخوردار باشد. برنامه این است که در هر بلوک، واحدهایی با متراژهای مختلف ساخته شود و برای پایین آوردن هزینه متقاضیان، آپارتمانهای ۶۰ متری نیز در دستور کار قرار دارد.

همچنین آنطور که محمود محمودزاده ـ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ـ گفته است برای متقاضیانی که در شهر تهران متقاضی مسکن هستند در شرایط فعلی دو انتخاب وجود دارد. چنانچه متقاضیان تهرانی شرایط خودمالکی را انتخاب کنند از طریق گروهی و یا مشارکت با سازندگان تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی به آنها پرداخت‌ می‌شود که می‌توانند نسبت به ساخت هم در بافت فرسوده و هم در سایر شهرها، اقدام کنند.

محمود محمودزاده افزود: متقاضیان تهرانی که بخواهند از تسهیلات دولتی استفاده کنند در شهرهای جدید اعلام شده امکان ثبت‌نام را دارند و تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.

ارایه تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی به خودمالکان تهرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم‌اکنون برای تهرانی‌ها ثبت‌نام در سه شهر جدید در حال انجام است که بعد از پالایش و وارد شدن افراد، نتایج نهایی به آنها اعلام خواهد شد. برای این دسته از متقاضیان امکان استفاده از سقف ۴۵۰ میلیون تومان نیز به عنوان وام خودمالک مهیا است و می‌توانند با شرایط اعلامی از بانک‌های مختلفی تسهیلات را دریافت کنند.

وی همچنین یادآور شد: بر اساس آیین‌نامه قانون ساماندهی که ملاک‌عمل در تمامی طرح‌های حمایتی است، افرادی که واجد شرایط برای طرح نهضت ملی مسکن تلقی می‌شوند باید دارای چهار شرط باشند که شامل عدم استفاده از امکانات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب (فرم ج سبز)، عدم وجود مالکیت خصوصی از اول فرودین ۱۳۸۴، تاهل و سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضاست.

محمودزاده از تسهیل در شرایط ثبت‌نام خبر داد و اعلام کرد: بر اساس مصوباتی که به تازگی از دولت اخذ شد، دو شرط از این شروط تسهیل بیشتری پیدا کرد که شامل سابقه مالکیت خصوصی از بیش از ۱۶ سال به ۵ سال و همچنین کاهش سابقه سکونت در شهر موردتقاضاست. در خصوص سابقه سکونت تصمیم ‌وزارت راه و شهرسازی بر این است که سابقه سکونت در کلانشهرها همان ۵ سال باقی بماند ولی در سایر شهرها این شرایط تسهیل شود و کاهش یابد.

محمودزاده ادامه داد: جدول و شرایط کاهش سابقه سکونت در شهرهای مورد تقاضا که توسط وزارت راه و شهرسازی بررسی و تعیین شده است به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پیش بینی تحویل واحدها ظرف ۱.۵ تا ۲ سال

وی در خصوص تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: از آنجایی که این واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست چنانچه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد معین واریز شود حتما این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل بشود. پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحدها حداقل یک سال و نیم تا دو سال است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین